Gå til innhold

Perverst!


Gjest signererikke

Anbefalte innlegg

Gjest får pes, gidder ikke sign

Nei, jøss, du kan tro på Spaghettimonsteret uten at jeg bryr meg.

Jeg tror du bryr deg mye mer enn du vil innrømme, og at du egentlig har en lengsel etter å se det som befinner seg bak det vi ikke kan se - det som du avskriver og benekter, bare fordi du ikke kan se det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 524
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    188

  • hidi, the scorpion

    64

  • ShitDiddelyDo

    28

  • morsan

    13

Gjest den danske loff

Kom tilbake når de har sluttet å diskriminere mtp ekteskap, adopsjon, osv.

Ekteskap mellom samme kjønn er ihvertfall perverst, og sykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest får pes, gidder ikke sign

Vel, det avhenger jo av hvilke saker det er.

Homoparaden er for menneskeverd, og skader selvsagt ingen på noen tenkelig måte. De feirer seg selv, og de rettighetene de har vunnet frem med etter mange års kamp.

Abortmotstandere vil frata rettigheter fra andre mennesker. Det er noe helt annet (enten man er for eller mot abort).

Med vennlig hilsen

Du sier at abortmotstandere vil frata mennesker rettigheter - jeg vil si at det handler om hvilke mennesker man vil beskytte rettighetene til. Det ufødte liv er også et menneske. Det har rettigheter til å leve, eller hva? Mange hevder dessverre at et liv ikke tar til før det er kommet ut av magen, men det vil nok forbli et definisjonsspørsmål. Vi vet det lever, vi vet det kjenner velbehag og smerte, vi vet det oppfatter lyder osv.osv. At noen velger å være blinde for det faktum at det handler om et levende liv er for meg det samme som å henge folk fordi de har et annet politisk ståsted...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du og flere ser ut til å være av den oppfatning at man må se for å tro. Dvs.hvis du ikke ser Gud kan du heller ikke tro på Gud. Jeg mener at man kan ikke se før man tror. Noen kan få glimt av noe guddommelig som gjør at de begynner å tro, men jeg vet av lang erfaring at det er troen på Gud som gjør at jeg kan se Ham stadig klarere. Uten tro - ingen syn.

Vi ser ikke lufta heller, men vi er helt avhengig av den for å kunne puste. Noen er opptatt av å forske på lufta, studerer den, er interessert i den, andre tenker aldri over at lufta er der, den er bare noe vi automatisk beveger oss rundt i. Sånn er det for menneskers forhold til Gud og den usynlige verden og.

Nei, det er det ikke.

Luften er kanskje usynlig, men det er meget lett å observere den. Man får bevis for at den eksisterer hver gang man ser en måke fly.

Det er ingenting som tyder på noen gud eller noe annet overnaturlig må eksistere.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier at abortmotstandere vil frata mennesker rettigheter - jeg vil si at det handler om hvilke mennesker man vil beskytte rettighetene til. Det ufødte liv er også et menneske. Det har rettigheter til å leve, eller hva? Mange hevder dessverre at et liv ikke tar til før det er kommet ut av magen, men det vil nok forbli et definisjonsspørsmål. Vi vet det lever, vi vet det kjenner velbehag og smerte, vi vet det oppfatter lyder osv.osv. At noen velger å være blinde for det faktum at det handler om et levende liv er for meg det samme som å henge folk fordi de har et annet politisk ståsted...

Feil.

Mennesker med et annet politisk ståsted har fremdeles en hjerne.

En embryo på det stadiet hvor aborter vanligvis utføres (rundt 8-9 uker) har ingen fungerende hjerne, og føler ikke smerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest får pes, gidder ikke sign

Som troende, har jeg ikke lov å dømme, så lenge det ikke er ulovlig eller oppfordrer til ulovlige handlinger....

Og å kalle andres kjærlighet for hverandre, for perverst, kommer definitivt under den loven.

Du _kan_ faktisk se en annen vei...!

Du har helt rett i at det er Gud som dømmer, ikke vi! Bibelen vitner om at det gjennom hele historien har vært tilfeller av gudsbespottende adferd, som f.eks.i Sodoma og Gomorra og i Ninive. Mennesker blir av og til brukt av Gud til å gå direkte til folk og be dem vende om, men da er det på direkte befaling fra Gud, ikke fordi vi føler at de lever feil. Men for de meste opplever jeg at Guds ord maner til forbønn og medfølelse for de som er på avveier, ikke til fordømmelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror du bryr deg mye mer enn du vil innrømme, og at du egentlig har en lengsel etter å se det som befinner seg bak det vi ikke kan se - det som du avskriver og benekter, bare fordi du ikke kan se det...

Javel...

Det er mer enn nok av spennende ting i verden som eksisterer uten at det er behov for å dikte opp guder, spøkelser og annet i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett i at det er Gud som dømmer, ikke vi! Bibelen vitner om at det gjennom hele historien har vært tilfeller av gudsbespottende adferd, som f.eks.i Sodoma og Gomorra og i Ninive. Mennesker blir av og til brukt av Gud til å gå direkte til folk og be dem vende om, men da er det på direkte befaling fra Gud, ikke fordi vi føler at de lever feil. Men for de meste opplever jeg at Guds ord maner til forbønn og medfølelse for de som er på avveier, ikke til fordømmelse!

Ta deg en tur på Biblioteket.

Spør gjerne en bibliotekar om hjelp til å finne en bok med flere folkemord og lemlestelse enn Bibelen.

Tror du at du klarer det?

PS: Det spesielle med Bibelen er at det er "Helten" som utfører folkemordene, og som fremdeles skal tilbes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Du kan ikke forlange at alle skal være like entusiastiske som deg!

Karneval i Rio de Janeiro, kan muligens vekke entusiasme....

Jeg forlanger ikke at alle er like entusiastiske som meg, men det må være lov til å forlange at folk ikke dømmer på bakrunn av legning. Det er det dere gjør. Jeg så ikke deg hyle opp mot sommerparaden som gikk i Oslo hvert eneste år inntil for få år siden, enda disse folka kledde seg ut langt verre enn homsene. Langt mer lettkledde var de også, for ikke å snakke om at genuine smil var byttet ut med dop-smil og særdeles seksuelt utagerende oppførsel langs Karl Johan.

Denne dagen - som denne - samlet folk i Oslo, nettopp fordi det er gøy.

Tog og karnival er det alt for lite av i dette landet, og hvis dere som med bibelen i hånd er motstandere av alt som er gøy har lyst, er det vel strengt tatt bare å lage en parade selv. Tror ikke det er noen som kommer til å nekte dere.

En kristenparade, f.eks. Det blir nok like bra liv. Da kan dere drikke alkoholfri øl og skrike Jesu' ord til forbipasserende. Skal se om dere blir tatt like godt imot som de homofile. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel...

Det er mer enn nok av spennende ting i verden som eksisterer uten at det er behov for å dikte opp guder, spøkelser og annet i tillegg.

''Det er mer enn nok av spennende ting i verden som eksisterer uten at det er behov for å dikte opp guder, spøkelser og annet i tillegg.''

Helt enig. Dette har vært en av mine store undringer ved religion og annen overtro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Steike!! Hvofor sang han ikke mer slikt??

Er det jeg sier: Han skulle spilt i hardrockband.

Hjelper ikke å ha god stemme når du synger sammen med kråka fra Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Jeg forlanger ikke at alle er like entusiastiske som meg, men det må være lov til å forlange at folk ikke dømmer på bakrunn av legning. Det er det dere gjør. Jeg så ikke deg hyle opp mot sommerparaden som gikk i Oslo hvert eneste år inntil for få år siden, enda disse folka kledde seg ut langt verre enn homsene. Langt mer lettkledde var de også, for ikke å snakke om at genuine smil var byttet ut med dop-smil og særdeles seksuelt utagerende oppførsel langs Karl Johan.

Denne dagen - som denne - samlet folk i Oslo, nettopp fordi det er gøy.

Tog og karnival er det alt for lite av i dette landet, og hvis dere som med bibelen i hånd er motstandere av alt som er gøy har lyst, er det vel strengt tatt bare å lage en parade selv. Tror ikke det er noen som kommer til å nekte dere.

En kristenparade, f.eks. Det blir nok like bra liv. Da kan dere drikke alkoholfri øl og skrike Jesu' ord til forbipasserende. Skal se om dere blir tatt like godt imot som de homofile. ;)

''Jeg forlanger ikke at alle er like entusiastiske som meg, men det må være lov til å forlange at folk ikke dømmer på bakrunn av legning''

Enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var dine ord, og ikke mine, men jeg skal huske du mener det.

Jeg kan dog opplyse deg om at årsaken til at jeg nevnte Frp og Krp jo er nettopp at disse ikke er for likestilling for homofile.

Ergo, ingen "fordom", men meget godt begrunnet.

Nei, for Frp og KrF er homogene grupper, mens andre grupper (herunder homser) er heterogene grupper.

Det er fint når man hele tiden - og helt konsekvent - kan tilpasse forutsetninger for argumenter slik at de konsekvent bygger opp under egne synspunkter. Vi ser det helt konsekvent når du inntar sosialiberalistiske synspunkter.

Problemet er at selv om om du mener å ha bedre utsikt enn alle andre, bidrar du til lite innsikt. Dette fordi du er inntolerant for argumenter som utfordrer ditt eget verdigrunnlag. Slik gjør du homokampen en bjørnetjeneste akkkurat som du gjør det i asylpolitikken.

Men dette er jo ikke noe problem for deg for du luller deg jo bare inn i deg trygge forestillingen om at alle andre er idoter. Her fikk du et bidrag til som i dine øyne passer inn i denne kategorien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, for Frp og KrF er homogene grupper, mens andre grupper (herunder homser) er heterogene grupper.

Det er fint når man hele tiden - og helt konsekvent - kan tilpasse forutsetninger for argumenter slik at de konsekvent bygger opp under egne synspunkter. Vi ser det helt konsekvent når du inntar sosialiberalistiske synspunkter.

Problemet er at selv om om du mener å ha bedre utsikt enn alle andre, bidrar du til lite innsikt. Dette fordi du er inntolerant for argumenter som utfordrer ditt eget verdigrunnlag. Slik gjør du homokampen en bjørnetjeneste akkkurat som du gjør det i asylpolitikken.

Men dette er jo ikke noe problem for deg for du luller deg jo bare inn i deg trygge forestillingen om at alle andre er idoter. Her fikk du et bidrag til som i dine øyne passer inn i denne kategorien.

Ta persondiskusjonen din et annet sted. Den er totalt uinteressant.

For å gå tilbake til saken som du unngår: Frp og KrF er partiene hvis politikk ikke gir likestilling for homofile. Derfor er det ikke "fordommer" som du feilaktig beskriver det som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

Du skrev: ''Hva i himlens navn er så spesielt med homofile, at de må paradere rundt i gatene, for å vise seg frem?''

og så ''Kunnskap om hva?''

Kunnskap om at det var ulovlig inntil for få år siden, og at de fremdeles må kjempe mot fordommer og lovverket.

Men de bygger jo bare opp om disse fordommene med disse tåpelige paradene sine. Mange homofile skjønner det, men desverre ikke alle. De fleste homofile er vel normale mennesker uten behov for å kle seg ut og vise seg frem? Det er iallefall det jeg velger å tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de bygger jo bare opp om disse fordommene med disse tåpelige paradene sine. Mange homofile skjønner det, men desverre ikke alle. De fleste homofile er vel normale mennesker uten behov for å kle seg ut og vise seg frem? Det er iallefall det jeg velger å tro.

Men forstår du ikke at det finnes flere typer homofile? De fleste i paraden var "helt vanlige".

Uansett, hvorfor skal homofile lage en parade på dine premisser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta persondiskusjonen din et annet sted. Den er totalt uinteressant.

For å gå tilbake til saken som du unngår: Frp og KrF er partiene hvis politikk ikke gir likestilling for homofile. Derfor er det ikke "fordommer" som du feilaktig beskriver det som.

Så flink og så sakelig!

Hællidussan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink og så sakelig!

Hællidussan.

Ja, i motsetning til dine åpenbare "flyttefokus"- og personangrep-taktikker, så er jeg saklig.

Og som du ser så er poenget med at paraden bør gå foran KrF og Frp sine kontorer ikke "fordommer" (som du feilaktig påstår), men basert på diskrimineringen i partiprogrammet deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

Det vurderer de nok bedre enn deg.

De er ikke der for å "be om lov"; de er der for å kreve likestillingen som de nå har fått i stor grad.

Så det har tydeligvis virket.

Det burde være unødvendig å spjåke seg ut som fjoller.

Og mange "nye landsmenn" liker ikke dette:

– For min del kan de dra til helvete. De burde ikke vært her. De fleste her er negative til dette, selv om de ikke sier det. Det er helt unødvendig, og de gjør det bare for å irritere og provosere, sier Akhtar Mohammad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde være unødvendig å spjåke seg ut som fjoller.

Og mange "nye landsmenn" liker ikke dette:

– For min del kan de dra til helvete. De burde ikke vært her. De fleste her er negative til dette, selv om de ikke sier det. Det er helt unødvendig, og de gjør det bare for å irritere og provosere, sier Akhtar Mohammad.

Hva så?

De er ikke der for å tilfredstille deg, eller tilfeldige beboere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...