Gå til innhold

Perverst!


Gjest signererikke

Anbefalte innlegg

Gjest fra bergen

Med tanke på hvordan kirkene fremdeles kjemper mot homofil likestilling, så er det jo ikke rart at de blir latterliggjort, når de har så mye makt i samfunnet?

Man får gå etter meningene, og ikke symboler som for mange er hellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 524
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    188

  • hidi, the scorpion

    64

  • ShitDiddelyDo

    28

  • morsan

    13

At du kjenner noen som betyr ikke at det er slik det er. Du kunne helt sikkert fått en rekke eposter med motsatt budskap også.

Selvsagt, men da er det jo ev. opp til dem å finne henvisninger til innlegg hvor jeg f. eks. trakasserer kristne, og de vil du nok slite med å finne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Der er jeg uenig med deg!

Ikke-troende, trenger ikke å leve etter Bibelen, og vi skal ikke forsøke å dømme dem eller heve vår pekefinger mot dem.

Jesus ga oss klare leveregeler; "Fordøm ingen, om de ikke vil tro så vend dere bort fra dem, bare Gud kan dømme hjertene!

Jeg ville hate å leve i en verden styrt av verdslige kristne!

Mener du virkelig det? At kristne skal respektere homofile, men at homofile ikke trenger å respektere kristne? Først når respekten går begge veier, vil gruppene kunne omgås og ha det bra sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

Der er jeg uenig med deg!

Ikke-troende, trenger ikke å leve etter Bibelen, og vi skal ikke forsøke å dømme dem eller heve vår pekefinger mot dem.

Jesus ga oss klare leveregeler; "Fordøm ingen, om de ikke vil tro så vend dere bort fra dem, bare Gud kan dømme hjertene!

Jeg ville hate å leve i en verden styrt av verdslige kristne!

Man skal ha respekt for andres helligdommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Mener du virkelig det? At kristne skal respektere homofile, men at homofile ikke trenger å respektere kristne? Først når respekten går begge veier, vil gruppene kunne omgås og ha det bra sammen.

Tror mange homofile respekterer kristne;)

Jeg er skilt, og står overfor fordømmelsen på lik linje med homofile, mordere, tyver, alkoholikere etc.....

Kirkesamfunnet, har omgått visse synder;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fra bergen

En nonnedrakt er ikke et symbol.

Mange kristne vil føle dette krenkende. Det er en totalt unødvendig provokasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ha respekt for andres helligdommer.

Det avhenger av "helligdommen", og det er klare tilfeller når man ikke trenger gjøre det.

For eksempel, når religioner forsøker (og klarer) å frata homofile grunnleggende rettigheter, så er det ingen grunn til at de homofile (eller andre) ikke skal bekjempe slike religioner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Mener du virkelig det? At kristne skal respektere homofile, men at homofile ikke trenger å respektere kristne? Først når respekten går begge veier, vil gruppene kunne omgås og ha det bra sammen.

Det er jeg helt enig i!

Man skal respektere alle menneskers tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange kristne vil føle dette krenkende. Det er en totalt unødvendig provokasjon.

Provokasjonen er at kirker fratar mennesker grunnleggende rettigheter. De kan holde opp med det, så er det ingen som gjør narr av nonnedraktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg helt enig i!

Man skal respektere alle menneskers tro.

Tja - det avhenger jo av hva de tror på.

Man har ikke automatisk krav på respekt uavhengig av hva man tror på.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Jeg har en rekke eposter fra kristne som takker meg for å respektere deres religion, selv om jeg er ateist.

Den der var nok et stort selvmål fra deg.

Har du mange eposter fra folk som tror på det overnaturlige og takker deg også? Eller som er glad i friluftsliv?

De kristne du viser til, har de vært på noe forum sammen med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Tja - det avhenger jo av hva de tror på.

Man har ikke automatisk krav på respekt uavhengig av hva man tror på.

Med vennlig hilsen

Snakker vel her mest om bestemte religioner.... Kristne har like stort krav på respekt for sin tro som f.eks. muslimer har det. Man kan godt være uenige, men diskutere med respekt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

Har du mange eposter fra folk som tror på det overnaturlige og takker deg også? Eller som er glad i friluftsliv?

De kristne du viser til, har de vært på noe forum sammen med deg?

U bite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Tror mange homofile respekterer kristne;)

Jeg er skilt, og står overfor fordømmelsen på lik linje med homofile, mordere, tyver, alkoholikere etc.....

Kirkesamfunnet, har omgått visse synder;)

Selvsagt er det mange homofile som respekterer kristne. Mange homofile ER kristne. Men det var ikke det vi snakket om. Jeg spurte om du mener det er riktig at homofile ikke trenger å respektere kristne, mens du mener at kristne skal respektere homofile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fra bergen

Det avhenger av "helligdommen", og det er klare tilfeller når man ikke trenger gjøre det.

For eksempel, når religioner forsøker (og klarer) å frata homofile grunnleggende rettigheter, så er det ingen grunn til at de homofile (eller andre) ikke skal bekjempe slike religioner.

''Det avhenger av "helligdommen", og det er klare tilfeller når man ikke trenger gjøre det.''

Da får man også godta muhammed-tegninger som en protest på islams holdninger til skitne vantro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker vel her mest om bestemte religioner.... Kristne har like stort krav på respekt for sin tro som f.eks. muslimer har det. Man kan godt være uenige, men diskutere med respekt ;)

Det kommer jo an på om de kristne mener folk med "lyte" skal i konsentrasjonsleirer, eller jøder og muslimer ikke skal få bosette seg i Norge.

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7185623

Det finnes alt for mange av "dem", dessverre!

Men for "normale mennesker" ™ er jeg enig med deg.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det avhenger av "helligdommen", og det er klare tilfeller når man ikke trenger gjøre det.''

Da får man også godta muhammed-tegninger som en protest på islams holdninger til skitne vantro.

Muhammedtegningen var ikke det, men en bevisst provokasjon bare for å provosere. Det er noe helt annet. Det tilsvarer å lage en Jesusstatue og tisse på den, bare for å provosere, og uten noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Det kommer jo an på om de kristne mener folk med "lyte" skal i konsentrasjonsleirer, eller jøder og muslimer ikke skal få bosette seg i Norge.

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7185623

Det finnes alt for mange av "dem", dessverre!

Men for "normale mennesker" ™ er jeg enig med deg.

Med vennlig hilsen

menneskerettighetene kommer først, så kan man snakke om å vise respekt for de ulike religionene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...