Gå til innhold

Perverst!


Gjest signererikke

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion

Selvsagt er det mange homofile som respekterer kristne. Mange homofile ER kristne. Men det var ikke det vi snakket om. Jeg spurte om du mener det er riktig at homofile ikke trenger å respektere kristne, mens du mener at kristne skal respektere homofile.

Kristendommen er tolerant mot ikke-kristne. Om de ikke liker oss, så må vi elske dem som vår neste!

En umulig oppgave for alle mennesker, men det bare viser hvor svake vi er, og at vi definitivt _ikke_ kan dømme andre!

Ikke-kristne trenger ikke å respektere kristne, de tror jo uansett ikke på vår tro...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 524
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    188

  • hidi, the scorpion

    64

  • ShitDiddelyDo

    28

  • morsan

    13

Gjest fra bergen

Muhammedtegningen var ikke det, men en bevisst provokasjon bare for å provosere. Det er noe helt annet. Det tilsvarer å lage en Jesusstatue og tisse på den, bare for å provosere, og uten noe mer.

*Selvfølgelig* da det gikk ut over muslimer. Hadde ikke forventet et annet svar fra den kanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du mange eposter fra folk som tror på det overnaturlige og takker deg også? Eller som er glad i friluftsliv?

De kristne du viser til, har de vært på noe forum sammen med deg?

De overnaturlige er ofte så fundamentalistiske at de tror uansett hva virkeligheten er.

Det sagt, det morsomme er at en del av dem tror at å bli ettersport bevis eller dokumentasjon på de påstandene de kommer med, er trakassering. De forventer man bare skal tro blindt på dem, og blir fornærmet når man ikke gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

menneskerettighetene kommer først, så kan man snakke om å vise respekt for de ulike religionene..

Nemlig! :-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du mange eposter fra folk som tror på det overnaturlige og takker deg også? Eller som er glad i friluftsliv?

De kristne du viser til, har de vært på noe forum sammen med deg?

Ja, en del kristne venner har jeg faktisk blitt kjent med (og blitt gode venner med i RL) etter å ha debattert med dem på forum.

Så du bommet ganske bra der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fra bergen

Provokasjonen er at kirker fratar mennesker grunnleggende rettigheter. De kan holde opp med det, så er det ingen som gjør narr av nonnedraktene.

I vårt sekulariserte samfunn har ikke kirken noen makt til å frata mennesker grunnleggende rettigheter. I muslimske land derimot blir folk fratatt grunnleggende rettigheter på en rekke områder pga. den bakstreveske religionen.

Derfor er det helt i orden å tegne muhammed-tegninger hvor profeten fremstår som homofil for å protestere mot diskrimineringen av homofile i muslimske land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

De overnaturlige er ofte så fundamentalistiske at de tror uansett hva virkeligheten er.

Det sagt, det morsomme er at en del av dem tror at å bli ettersport bevis eller dokumentasjon på de påstandene de kommer med, er trakassering. De forventer man bare skal tro blindt på dem, og blir fornærmet når man ikke gjør det.

Troende tror på onde ånder, som vil ufarliggjøre døden, fordi alle kan krysse over!

Vår tro sier, at hvis Djevelen kan få oss til å tro at døden ikke eksisterer lenger, så har Han vunnet....

Pga de "synske", så er ikke døden så farlig, alle kan komme til det hvite lyset!

Noe Bibelen advarte oss mot, for ca 3000 år siden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bboobb

Ja, en del kristne venner har jeg faktisk blitt kjent med (og blitt gode venner med i RL) etter å ha debattert med dem på forum.

Så du bommet ganske bra der.

Alle kristne er ikke homogene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vårt sekulariserte samfunn har ikke kirken noen makt til å frata mennesker grunnleggende rettigheter. I muslimske land derimot blir folk fratatt grunnleggende rettigheter på en rekke områder pga. den bakstreveske religionen.

Derfor er det helt i orden å tegne muhammed-tegninger hvor profeten fremstår som homofil for å protestere mot diskrimineringen av homofile i muslimske land.

Kirken i Norge har masse makt, og er en del av staten.

Det vil si at det er en del av staten som ikke godtar likestilling, og det er selvsagt horribelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der vitner om feighet.

Vel, der ser du - de tør ikke trosse de kristne, men de tør når det bare er et liten muslimsk mindretall det gjelder. Så ble det internasjonalt, og Danmark tapte milliarder av kroner på tapt forretning i muslimske land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Troende tror på onde ånder, som vil ufarliggjøre døden, fordi alle kan krysse over!

Vår tro sier, at hvis Djevelen kan få oss til å tro at døden ikke eksisterer lenger, så har Han vunnet....

Pga de "synske", så er ikke døden så farlig, alle kan komme til det hvite lyset!

Noe Bibelen advarte oss mot, for ca 3000 år siden!

Men jeg er ikke så redd døden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Kirken i Norge har masse makt, og er en del av staten.

Det vil si at det er en del av staten som ikke godtar likestilling, og det er selvsagt horribelt.

Jesus skilte selv mellom politikk og tro:)

Han ville nok aldri anerkjent kirke og stat som ett...Ei heller troende som hever seg over andre ( paver, biskoper, prester etc).

Les Dostovjeski sin glimrende skildring av Jesus møte med denne verden, i "Brødrene Karamasjov"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Men jeg er ikke så redd døden.

Men så er ikke du representativt for resten av verden heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så er ikke du representativt for resten av verden heller!

Nei, men det eksisterer ikke noe "Mer", bare fordi man bestemmer seg for å tro på "noe".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Nei, men det eksisterer ikke noe "Mer", bare fordi man bestemmer seg for å tro på "noe".

Du som ateist, kan heller ikke nekte meg å tro på noe mer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som ateist, kan heller ikke nekte meg å tro på noe mer;)

Nei, jøss, du kan tro på Spaghettimonsteret uten at jeg bryr meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...