Gå til innhold

Innvandrerne vil ha eget aldershjem


Craven

Anbefalte innlegg

Gjest TheVisitor

Tenk om man hadde kommet med et forslag med om et rent etnisk norsk aldershjem i oslo øst. Hvor alle som arbeider er norske.

Hvor norsk kultur og tradisjoner står i sentrum. Det ville blitt sett på som ren rasisme.

Vi sliter nok med å få en verdig eldreomsorg. Målet er vel at den enkelte skal bli sett med sine behov og ønsker. Og det gjelder selvsagt også eldre innvandrere. Om det skulle være halal mat etc. Men det koster vel svært mye penger for å få dette til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 422
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    165

  • ShitDiddelyDo

    25

  • Mandolaika

    24

  • Angustia

    13

Mest aktive i denne tråden

Når jeg leser denne artikkelen så er det en person som uttrykker sine meninger. Norge er et fritt, demokratisk land hvor alle har rett til slikt. Jeg ser ikke et eneste sted at denne personen snakker på vegne av alle innvandrere, noe jeg tror er umulig siden de er mangfoldige og forskjellige.

Derfor blir en slik kommentar om at innvandrerne ikke gjør det lett ofr seg selv helt meningsløs. Frp'ere gjør det ikke lett for noen i dette landet, og de er et helt parti ikke kun Siv Jensen eller Carl I. Hagen. Den dagen Siv Jensen blir statsminister flytter jeg fra Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hva du sier den dagen Islam overtar for kristendommen her i landet. Da får vi det som vi vil, ikke sant? Det blir vel flott.

''Lurer på hva du sier den dagen Islam overtar for kristendommen her i landet. Da får vi det som vi vil, ikke sant? Det blir vel flott.''

Du, som kaller deg "realist", har fremdeles ikke forklart hvordan landets 2% muslimer skal overta landet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk om man hadde kommet med et forslag med om et rent etnisk norsk aldershjem i oslo øst. Hvor alle som arbeider er norske.

Hvor norsk kultur og tradisjoner står i sentrum. Det ville blitt sett på som ren rasisme.

Vi sliter nok med å få en verdig eldreomsorg. Målet er vel at den enkelte skal bli sett med sine behov og ønsker. Og det gjelder selvsagt også eldre innvandrere. Om det skulle være halal mat etc. Men det koster vel svært mye penger for å få dette til.

Det å servere halal mat på sykehjem kan umulig koste mye eller være et problem.

Jeg kan ikke tenke meg at det er stor oppslutning rundt det å segrere etniske grupper på sykehjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære deg, følger du ikke med på nyhetene? Tror du alt er oppdiktet?

''Men kjære deg, følger du ikke med på nyhetene? Tror du alt er oppdiktet?''

Jeg følger meget godt med, og derfor venter jeg fremdeles på at du skal komme med seriøse svar på hva "de" har "krevd og fått" (som ikke alle andre får), og hvordan de skal "overta".

Du klarer jo ikke å svare for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi overlevde vel før strømmen av innvandring tok til her i Norge også. Og jeg kan ikke se mye positivt i det som skjer.

Norge er blitt et rikt land ETTER at innvandringen startet. Grunnen til rikdommen er like mye innvandring og likestilling mellom kjønnene som oljen.

USA vokste seg stort og mektig pga. mangfoldet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Lurer på hva du sier den dagen Islam overtar for kristendommen her i landet. Da får vi det som vi vil, ikke sant? Det blir vel flott.''

Du, som kaller deg "realist", har fremdeles ikke forklart hvordan landets 2% muslimer skal overta landet....

Det bli vel ikke vanskelig. De truer vel med terror, eller får med seg Krekar, så har de det på G..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bli vel ikke vanskelig. De truer vel med terror, eller får med seg Krekar, så har de det på G..

''Det bli vel ikke vanskelig. De truer vel med terror, eller får med seg Krekar, så har de det på G..''

Jeg synes du beskrev deg selv som "realist"?

Var det løgn, for det du skriver der er jo bare latterlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men kjære deg, følger du ikke med på nyhetene? Tror du alt er oppdiktet?''

Jeg følger meget godt med, og derfor venter jeg fremdeles på at du skal komme med seriøse svar på hva "de" har "krevd og fått" (som ikke alle andre får), og hvordan de skal "overta".

Du klarer jo ikke å svare for deg.

Jeg kan nok svare for meg, men finner ingen vits i det da du snur det til din fordel uansett. Tror du jeg er alene om å mene det jeg gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Venter i spenning!

Det bli vel ikke vanskelig. De truer vel med terror, eller får med seg Krekar, så har de det på G..

Begynner neste å lure på om du vet hva % er? Siden du ikke greier å forklare når du blir spurt direkte, mener jeg.

Jeg er også spent på hvordan 2 % av befolkningen skal klare å utgjøre 2/3 av befolkningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hva du sier den dagen Islam overtar for kristendommen her i landet. Da får vi det som vi vil, ikke sant? Det blir vel flott.

Det er urealistisk å tro at Islam overtar etter kristendommen her i landet, men det er ikke urealistisk å tro at religiøse tanker kommer til å forandre seg og smelte sammen i fremtiden.

For tusen år siden ble nordmenn tvunget til å slutte å tro på de gamle åsene. Tror du det var positivt? Det bekymrer meg ikke noe særlig hva nordmenn tror på om tusen år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan nok svare for meg, men finner ingen vits i det da du snur det til din fordel uansett. Tror du jeg er alene om å mene det jeg gjør?

''Jeg kan nok svare for meg, men finner ingen vits i det da du snur det til din fordel uansett.''

Så du kan altså ikke svare på hva de har krevd og fått (som ikke alle andre får).

Takk.

''Tror du jeg er alene om å mene det jeg gjør?''

Neida, det er mange som synes at kvinner ikke skal ha likestilling, at man skal diskriminere på hudfarge, osv.

Heldigvis blir det færre og færre av dere, ettersom den norske befolkning blir mer positive til innvandrere enn det vi var før.

Dine antikvariske holdninger er i ferd med å gå inn i historien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det bli vel ikke vanskelig. De truer vel med terror, eller får med seg Krekar, så har de det på G..''

Jeg synes du beskrev deg selv som "realist"?

Var det løgn, for det du skriver der er jo bare latterlig.

Det meste er vel latterlig i dine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Jeg kan nok svare for meg, men finner ingen vits i det da du snur det til din fordel uansett.''

Så du kan altså ikke svare på hva de har krevd og fått (som ikke alle andre får).

Takk.

''Tror du jeg er alene om å mene det jeg gjør?''

Neida, det er mange som synes at kvinner ikke skal ha likestilling, at man skal diskriminere på hudfarge, osv.

Heldigvis blir det færre og færre av dere, ettersom den norske befolkning blir mer positive til innvandrere enn det vi var før.

Dine antikvariske holdninger er i ferd med å gå inn i historien.

Har jeg sagt at vi ikke skal ha likestilling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste er vel latterlig i dine øyne.

Neida, bare slikt paranoid vås om at 2% av befolkningen plutselig skal bli over 66%.

Forklar da! Det er mange som venter på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bli vel ikke vanskelig. De truer vel med terror, eller får med seg Krekar, så har de det på G..

Tror du 2% av befolkningen truer med terror og får med seg Krekar og da overgir 98% seg med engang?

De fleste innvandrere vil leve i fred slik som oss andre. Det du skriver er ikke realistisk, men preget av redsel og tvangstanker. Hvor mange trodde ikke på dommedag før i tiden og turte nesten ikke å leve? Dommedag er et kristent fenomen som har blitt brukt til å holde befolkningen i redsel. Det er du selv som skremmer deg med slike tanker du har.

Prøv å bli kjent med innvandrere og ikke minst muslimer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg sagt at vi ikke skal ha likestilling?

Nei, det har jeg da heller ikke påstått.

Poenget er at det alltid finnes mennesker som er mot likestilling, mot "de andre", mot homofile, mot svarte, mot andre religioner, mot andre folkeslag.

Verden har gått forover siden slike holdninger var akseptable - og det er ingen moralsk eller etisk forskjell mellom å være mot likestilling av kvinner og menn, eller f. eks. folk med forskjellig religion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent og se;)

Vel, vi har ventet i 40 år, og det er fremdeles ingen tegn til det.

Tvert i mot er det slik at folk som kommer fra Iran, for eksempel, er den MINST religiøse gruppen i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden Mrs Wallace riktignok er såpass aktiv og "kjendis" på forumet så er vi fri til å diskutere henne også?

Det er en uting å diskutere privat personer, men ikke uvanlig. Mrs. Wallace mener vel først og fremst at det er ikke større skade skjedd siden Sør vil tåle dette. Jeg er enig med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...