Gå til innhold

Innvandrerne vil ha eget aldershjem


Craven

Anbefalte innlegg

Skikken i Norge er _ikke_ at folk tvangsgiftes, kjønnslemlestes, og at kvinnesynet er helt horribelt f.eks....

''Skikken i Norge er _ikke_ at folk tvangsgiftes, kjønnslemlestes, og at kvinnesynet er helt horribelt f.eks....''

...eh... ????

Det er den ikke blant de aller fleste innvandrere, akkurat som incest ikke er skikken blant de aller fleste nordmenn. Likevel er det jo noen som gjør slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 422
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    165

  • ShitDiddelyDo

    25

  • Mandolaika

    24

  • Angustia

    13

Mest aktive i denne tråden

Skikken i Norge er _ikke_ at folk tvangsgiftes, kjønnslemlestes, og at kvinnesynet er helt horribelt f.eks....

Hvorfor tar du ikke og leser litt om Islam? Kjønnslemlesting er f.eks. ikke religiøst betinget. Det er ikke vanlig å kjønnslemleste i Islam, og det er svært få muslimer som gjør det - og for de som gjør det er det kulturelt betinget, ikke religiøst. I disse områdene skjer det også blant kristne.

Det er så helt utrolig evneveik å løpe rundt med sterke meninger om noe du åpenbart ikke kan noe om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Skikken i Norge er _ikke_ at folk tvangsgiftes, kjønnslemlestes, og at kvinnesynet er helt horribelt f.eks....''

...eh... ????

Det er den ikke blant de aller fleste innvandrere, akkurat som incest ikke er skikken blant de aller fleste nordmenn. Likevel er det jo noen som gjør slikt.

Men de vet at det ikke er lov her i landet. Det var det jeg ville fram til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper ikke om det er en liten gruppe som du hele tiden sier. De representerer innvandrerne for det..Hører ingen av de som tar til motmæle...

''Det hjelper ikke om det er en liten gruppe som du hele tiden sier. De representerer innvandrerne for det..''

Seriøst?

Hvordan definerer du innvandrere? Er f.eks svensker og 3. generasjons "innvandrere" inkludert? Norsk statsborgerskap?

Tror du at hver gang du ytrer deg eller gjør noe, representerer nordmenn? Det vitner i så fall om en gedigen sjøltillit...

Antar at du er etnisk norsk, men du representerer ikke meg, like lite som enkeltpersoner eller -grupper representerer såkalte ikke-etniske nordmenn :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er der du tar feil. Det blir fler og fler som begynner å få opp øynene.

Ja, det er det:

''"– Fra 1993 da vi første gang spurte om dette og fram til i dag, er nordmenn stadig mer positive til innvandrere, sier Hellevik.

I dag sier 55 prosent at innvandrere fra fremmede kulturer er en berikelse for det norske samfunn. For 17 år siden sa bare 35 prosent det samme. Andelen som ser dette som en trussel har sunket fra 40 prosent til 25 prosent fra 1993 til i dag."''

Kilde: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3590579.ece

(nederst i artikkelen)

Dine meninger vil gradivis bli en del av historien - like tåpelige som at kvinner ikke skal ha stemmerett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tar du ikke og leser litt om Islam? Kjønnslemlesting er f.eks. ikke religiøst betinget. Det er ikke vanlig å kjønnslemleste i Islam, og det er svært få muslimer som gjør det - og for de som gjør det er det kulturelt betinget, ikke religiøst. I disse områdene skjer det også blant kristne.

Det er så helt utrolig evneveik å løpe rundt med sterke meninger om noe du åpenbart ikke kan noe om.

Er det noe bedre at det er kulturelt enn religiøst? Jeg bare spør. De tar jo med seg kulturen sin hit også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men de vet at det ikke er lov her i landet. Det var det jeg ville fram til.

Incest er heller ikke lov her i landet. Likevel er det folk som bryter loven.

Hva er poenget ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Incest er heller ikke lov her i landet. Likevel er det folk som bryter loven.

Hva er poenget ditt?

Du vil ikke se noe annet poeng enn ditt eget, så jeg gidder ikke forklare deg noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe bedre at det er kulturelt enn religiøst? Jeg bare spør. De tar jo med seg kulturen sin hit også.

''Er det noe bedre at det er kulturelt enn religiøst? Jeg bare spør. De tar jo med seg kulturen sin hit også.''

Det er jo du som kritiserer islam. Kvinnelig kjønnslemlestelse har ikke noe med islam å gjøre. Det har ikke vært en religiøs akt på over 150 år, og da var det kristne i USA som bedrev det.

Derimot er det en kulturell skikk, som animister, kristne og muslimer gjør.

Det er skremmende hvordan "kritikken" din er basert på uvitenhet. Du bør virkelig bruke tid på å lære deg fakta før du skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil ikke se noe annet poeng enn ditt eget, så jeg gidder ikke forklare deg noe mer.

Heller ikke denne gangen har du noe poeng.

Akkurat som din påstand om at de "krevde" noe også bare er oppspinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe bedre at det er kulturelt enn religiøst? Jeg bare spør. De tar jo med seg kulturen sin hit også.

Hvem er de? Hvis du hadde lest om det ville du sett at det er svært få muslimer som lemlester sine barn. I Norge er det knapt avdekket noen tilfeller. Det gjøres ikke i Midtøsten, og det er fra Midtøsten de fleste muslimer i Norge kommer fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sagt at de skal være ansvarlig for hverandre. Synes bare det er rart at ingen kommer med innvendinger hvis de er uenige...Det er vanlig det vet du.

Nei, fordi "de" er ikke en gruppe. José fra Argentina er da ikke ansvarlig for hva Ahmed fra Marokko sier, selv om du tydeligvis liker å gruppere dem sammen som "innvandrere".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller ikke denne gangen har du noe poeng.

Akkurat som din påstand om at de "krevde" noe også bare er oppspinn.

Sør har bestemt oss for.

Det sitstet passer virkelig godt her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sør har bestemt oss for.

Det sitstet passer virkelig godt her:)

Og siden du ikke har argumenter, så diskuterer du "Sør".

Det du gjør er å sjikanere en del av den norske befolkningen. Det er faktisk ikke så forskjellig fra hva jødene ble utsatt for rundt 1930, eller holdninger om at kvinner er uegnet til å ha stemmerett.

Og hold deg til sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hørt på maken til tullsnakk:)

Jeg syns alle barn av biskoper skal ta til motmæle for å avkrefte at de ikke spiller bort millionbeløp og drar famile og venner med i dragsuget ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og siden du ikke har argumenter, så diskuterer du "Sør".

Det du gjør er å sjikanere en del av den norske befolkningen. Det er faktisk ikke så forskjellig fra hva jødene ble utsatt for rundt 1930, eller holdninger om at kvinner er uegnet til å ha stemmerett.

Og hold deg til sak.

Blir du ikke lei av standardsvaret ditt? Jødene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir du ikke lei av standardsvaret ditt? Jødene...

''Blir du ikke lei av standardsvaret ditt? Jødene...''

Blir du ikke lei av å sjikanere "innvandrere"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns alle barn av biskoper skal ta til motmæle for å avkrefte at de ikke spiller bort millionbeløp og drar famile og venner med i dragsuget ;-)

Nå jeg leser svarene Sør får i denne tråden finner jeg det rystende at det gjerne er han som får advarsel av Webbis.

For øvrig er jeg den eneste som har kalt noen for dum her. Tror til og med jeg brukte ordet "evneveik" for noen minutter siden. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå jeg leser svarene Sør får i denne tråden finner jeg det rystende at det gjerne er han som får advarsel av Webbis.

For øvrig er jeg den eneste som har kalt noen for dum her. Tror til og med jeg brukte ordet "evneveik" for noen minutter siden. ;)

Enig, men min flåsete Baasland-sammenliking var til Lorina, ikke til Sør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Blir du ikke lei av standardsvaret ditt? Jødene...''

Blir du ikke lei av å sjikanere "innvandrere"?

Syns du skal slutte å snakke om ytringsfrihet, for du aksepterer jo bare dine egne meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...