Gå til innhold

Innvandrerne vil ha eget aldershjem


Craven

Anbefalte innlegg

Hvorfor skal de måtte forsvare seg hele tiden?

Hvis en dame med mikroskopiske pupper f.eks. sier noe dumt i media. Som at silikon burde dekkes av folketrygden. Er det da min plikt som innehaver av mikropupp å gå ut i media å si at alle mikropuppdamer tenker ikke sånn?

''min plikt som innehaver av mikropupp ''

LOL

(men helt enig med deg! Måtte bare le av ordbruken!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 422
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    165

  • ShitDiddelyDo

    25

  • Mandolaika

    24

  • Angustia

    13

Mest aktive i denne tråden

Har en venninne som bor i nærheten av ett asylmottak. Det var ganske nær en strand de ofte brukte å være på. Hun pleide å reise der med døtrene sine og sole seg - i bikini. Som faktisk er normalt i Norge. Etter at asylmottaket åpnet - hovedsakelig bebodd av unge menn, fra Afghanistan også - måtte de bare slutte å reise dit. De ble ropt til, sjikanert, åpenlyst beglodd og regelrett truet.

Så - det påvirker faktisk nærområdet.

Jeg har en venninne som har en halvt-afghansk sønn.

Da han var 9 år kom en gruppe "kjekke, norske menn" bort til ham da han gikk hjem fra skolen.

De filleristet den lille gutten, spyttet på ham (!), og informerte ham om at han var muslim.

====

For øvrig ligger masse kvinner og soler seg i bikini på gressplene på Grønland i Oslo, uten at noen står rundt og sier noe.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg er ikke imot innvandring men forstår jo litt hva de mener. Jeg håper bare at de ikke tar med seg krigene hit og årsakene til krigene....''

Er det afghanere som kriger i Norge, eller er det norske soldater som er i Afghanistan?

''...samt kvinnesynet...''

Det er ikke mer enn 100 år siden kvinner i Norge fikk stemmerett.

Det er ikke mer enn 8 måneder siden staten sluttet å diskriminere homofile i Norge.

''Og nå snakket jeg hovedsakelig om muslimer...''

Ja, det er egentlig merkelig hvor obsessive folk er om muslimer.

''Det er ikke mer enn 100 år siden kvinner i Norge fikk stemmerett.''

Og for å snakke om et av våre allierte, vestlige land, Frankrike: Jeg leste i A-magasinet at det ikke var tillatt med buksekledte damer i nasjonalforsamlingen der helt til 1978 (tror jeg det var)!

Jammen bra det ikke er så altfor mange franske innvandrere i dette landet! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er ikke mer enn 100 år siden kvinner i Norge fikk stemmerett.''

Og for å snakke om et av våre allierte, vestlige land, Frankrike: Jeg leste i A-magasinet at det ikke var tillatt med buksekledte damer i nasjonalforsamlingen der helt til 1978 (tror jeg det var)!

Jammen bra det ikke er så altfor mange franske innvandrere i dette landet! ;-)

Jeg husker ikke når kvinnene i den siste Canton i Sveits fikk stemmerett, men det er vel knapt 15 år siden (!).

Og det er heller ikke lenge siden det var ordentlig raseskille mange steder i USA.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få et aldershjem uten frp'ere, tror du?

For min del kan jeg godt bo på et aldershjem der det finnes en og annen frp'er, så lenge aldershjemmet har _rødvin_!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del kan jeg godt bo på et aldershjem der det finnes en og annen frp'er, så lenge aldershjemmet har _rødvin_!

Rødvin er en selvfølge! :-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan ikke helt se hva som skulle være et problem med å lage slike sykehjem. Jeg ønsker bare at det var enda flere ulike sykehjem, slik at folk kunne velge seg et sted der de hadde mere til felles med de andre som var der.

Tenke seg til å bli stuet sammen med masse mennesker du overhodet ikke føler fellesskap med.

Jeg har selv jobbet masse på sykehjem. Håper jeg aldri trenger å komme på et selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest knutemor

Når det nærmer seg tiden for aldershjem for meg så ønsker jeg at aldershjemmene er delt inn etter personlighet og interesser. Jeg vil være på aldershjem sammen med folk jeg liker, og som deler mine interesser og liker å høre på samme musikk som meg. Det kan bli bra;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fullstendig misoppfattet hva jeg prøvde å si. Og jeg aner ikke hvordan jeg skal få forklart det hele slik at du skjønner det.

Rett og slett.

Hehe, det er mulig, men jeg kan jo nesten ikke gjøre annet enn å lese det du skriver. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

Du klarte jo ikke å si hva det er "de krever", som ikke er omtrent det samme som alle andre får/forventer/krever...

Det er kanskje ikke alltid snakk om hva de krever, men heller alle rettigheter de har, som ikke nordmenn har.

Har to eksempler: en ung dame jeg kjenner, ville gjerne tatt lappen. hun er alenemor til tre små barn, og ingen jobb. hun ville gjerne hatt lappen, sånn at hun kunne kommet seg rundt. kjørt barn i barnehage osv. Hun har søkt nav om hjelp (fysisk hjelp med teorien) og økonomisk hjelp til lappen. fått blankt avslag.

hun snakket med en innvandrer for en stund siden, han hadde fått personlig hjelp til å klare både teori og det økonomiske rundt lappen. av nav.

er ikke det urettferdig? han hadde heller ikke jobb, så det var ikke noe med det å gjøre.

her jeg bor, kom det er år ganske mange innvandrere. kommunen stilte opp, fant boplasser til alle, før de ankom! alt var tipp topp. men for oss fastboende/tilhørende så får vi ikke hjelp til å finne bolig. er ikke det urettferdig?

Det er jo når en ser den urettferdigheten at en blir en smule forbannet, og da blir en til tider irritert på nettopp innvandrere, da det virker som de får hjelp og støtte til alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

'' hvorfor reiser de da ikke hjem til sitt eget land?''

*rister på hodet*

Fordi de fleste er født her, bor her, har norsk statsborgerskap, har betalt skatt her, og har familien her.

Noe annet du lurte på?

Hvis det hadde stått i avisen i dag; at en del nordmenn ville ha et sykehjem uten innvandrere, altså en motsatt situasjon. hva hadde du skrevet da?

er nesten garantert at du hadde hatt innvendinger mot det også. da hadde de vært rasister, det hadde vært som før for jødene osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det bare sør som kan fornærme?

Sør bedriver ikke personangrep i motetning til visse andre. Han kjører meddebattanter til veggs med argumentason og retorikk. Sikkert frustrerende for en del, men det er en vesensforskjell her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje ikke alltid snakk om hva de krever, men heller alle rettigheter de har, som ikke nordmenn har.

Har to eksempler: en ung dame jeg kjenner, ville gjerne tatt lappen. hun er alenemor til tre små barn, og ingen jobb. hun ville gjerne hatt lappen, sånn at hun kunne kommet seg rundt. kjørt barn i barnehage osv. Hun har søkt nav om hjelp (fysisk hjelp med teorien) og økonomisk hjelp til lappen. fått blankt avslag.

hun snakket med en innvandrer for en stund siden, han hadde fått personlig hjelp til å klare både teori og det økonomiske rundt lappen. av nav.

er ikke det urettferdig? han hadde heller ikke jobb, så det var ikke noe med det å gjøre.

her jeg bor, kom det er år ganske mange innvandrere. kommunen stilte opp, fant boplasser til alle, før de ankom! alt var tipp topp. men for oss fastboende/tilhørende så får vi ikke hjelp til å finne bolig. er ikke det urettferdig?

Det er jo når en ser den urettferdigheten at en blir en smule forbannet, og da blir en til tider irritert på nettopp innvandrere, da det virker som de får hjelp og støtte til alt.

Vanlige innvandrere får ikke noen "spesialstøtte" fordi de er innvandrere.

For FN-flyktninger så er det FN-regler som gjelder, og etter det jeg husker er den eneste forskjellen at de får tannlege. (Disse reglene er internasjonale.)

Hvis du får penger under sosialtjenesteloven, så vil NAV normalt dekke nødvendig tannlegebehandling, uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det hadde stått i avisen i dag; at en del nordmenn ville ha et sykehjem uten innvandrere, altså en motsatt situasjon. hva hadde du skrevet da?

er nesten garantert at du hadde hatt innvendinger mot det også. da hadde de vært rasister, det hadde vært som før for jødene osv

''Hvis det hadde stått i avisen i dag; at en del nordmenn ville ha et sykehjem uten innvandrere, altså en motsatt situasjon. hva hadde du skrevet da?

er nesten garantert at du hadde hatt innvendinger mot det også. da hadde de vært rasister, det hadde vært som før for jødene osv''

Jeg synes begge forslagene er meget tåpelige.

Hva var poenget ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk at mange nordmenn også ser på dette som en god ide :-)

"Innvandrene" det er snakk om er (med stor sannsynlighet) nordmenn.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Innvandrene" det er snakk om er (med stor sannsynlighet) nordmenn.

Med vennlig hilsen

Da får jeg være tydligere:

Etniske nordmenn, lyse i huden, som snakker norsk uten aksent, som har fedre, bestefedre og oldefedre som også var nordmenn, vil sikkert også like denne tanken :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...