Gå til innhold

Innvandrerne vil ha eget aldershjem


Craven

Anbefalte innlegg

''what? men sør kan skrive at han ikke vil havne på et hjem med frp tilhengere? hvor er grensen for mobbing?''

Den går vel et sted mellom å snakke om grupper av mennesker som deler politisk syn og å henge ut ett bestemt mennneske. Mange synes den forskjellen er grei å leve med.

Når det er sagt, er Sør riktignok såpass aktiv og "kjendis" på forumet at han bør tåle litt tyn. Såvidt jeg kan se gjør han det også.

Jeg har selvsagt ligget våken i hele natt på grunn av dette! ;-)

Takk, for øvrig.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 422
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    165

  • ShitDiddelyDo

    25

  • Mandolaika

    24

  • Angustia

    13

Mest aktive i denne tråden

Gjest Philliphus

what? men sør kan skrive at han ikke vil havne på et hjem med frp tilhengere? hvor er grensen for mobbing?

men for å være alvorlig nå, har jobbet på et gamlehjem, på et kjøkken. å se holdningen til de fleste som jobber der ("der pasientene er et ork, ") så har jeg ikke lyst til å lande på gamlehjem i det hele tatt. og at innvandrere eventuelt vil ha et eget aldershjem, ser jeg på med skeptisk blikk. hvorfor reiser de da ikke hjem til sitt eget land?

Hva er "eget land"? Hvorfor eier man et land fordi man er født der? Ingen som velger hvor man blir født. Skal man derfor tvinges til å bo i et krigsherjet land fordi man er født der og fordi folk som har påtatt seg eierskap av andre land nekter deg å flytte til "deres land"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er "eget land"? Hvorfor eier man et land fordi man er født der? Ingen som velger hvor man blir født. Skal man derfor tvinges til å bo i et krigsherjet land fordi man er født der og fordi folk som har påtatt seg eierskap av andre land nekter deg å flytte til "deres land"?

Ikke bare det - de fleste "innvandrere" i Norge er nordmenn (norske statsborgere), og derfor akkurat like "norske" som alle andre, med samme rettigheter og plikter.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Philliphus

Ser ikke problemet.. Burde være en menneskerett på sine gamle dager å kunne velge hvordan folk man skal stues sammen med. Det gjelder alle ikke bare innvandrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke problemet.. Burde være en menneskerett på sine gamle dager å kunne velge hvordan folk man skal stues sammen med. Det gjelder alle ikke bare innvandrere.

Det er da ingen menneskerett å velge religion til andre mennesker på et aldershjem.

Og hvis noen konverterer da? Må de flytte ut?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det er for sent...Der ser du hva ukontrollert innvavdring gjør. Folk har forstått det.

Jeg er ikke imot innvandring men forstår jo litt hva de mener. Jeg håper bare at de ikke tar med seg krigene hit og årsakene til krigene....

...samt kvinnesynet...

Og nå snakket jeg hovedsakelig om muslimer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

what? men sør kan skrive at han ikke vil havne på et hjem med frp tilhengere? hvor er grensen for mobbing?

men for å være alvorlig nå, har jobbet på et gamlehjem, på et kjøkken. å se holdningen til de fleste som jobber der ("der pasientene er et ork, ") så har jeg ikke lyst til å lande på gamlehjem i det hele tatt. og at innvandrere eventuelt vil ha et eget aldershjem, ser jeg på med skeptisk blikk. hvorfor reiser de da ikke hjem til sitt eget land?

Jeg har ikke lyst å havne på gamlehjem i det hele tatt, og det er helt uavhengig av innvandrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Problemet er jo at nordmenn flest oppfatter religion som en privatsak.''

Hvis det er sant, hvorfor skrives det opp, ned og sidelengs om islam i alle landets aviser?

Det er da knapt noe som blir diskutert mer.

Med vennlig hilsen

Nettopp derfor. Jeg tror ikke nordmenn flest hadde brydd seg så forbanna mye om islam, dersom muslimer lot være å fronte islam hele tiden, med bruk av synlige tegn som klær og hodeplagg, eller krav om at det skal taes hensyn til religionen hele tiden. Ved bønnemuligheter så og så mange ganger om dagen, egne banker, egne aldershjem...

Islam er ikke en privat religion, heller motsatt. Og jeg tror det er mer det som irriterer fremfor at noen er muslim.

Norske kristne som til enhver tid må skyve forran seg at de ER kristne, for eksempel ved å se ned på sex utenfor ektesap blir og irritasjonsmomenter som "det er lov å hate". Eller idiotforklare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp derfor. Jeg tror ikke nordmenn flest hadde brydd seg så forbanna mye om islam, dersom muslimer lot være å fronte islam hele tiden, med bruk av synlige tegn som klær og hodeplagg, eller krav om at det skal taes hensyn til religionen hele tiden. Ved bønnemuligheter så og så mange ganger om dagen, egne banker, egne aldershjem...

Islam er ikke en privat religion, heller motsatt. Og jeg tror det er mer det som irriterer fremfor at noen er muslim.

Norske kristne som til enhver tid må skyve forran seg at de ER kristne, for eksempel ved å se ned på sex utenfor ektesap blir og irritasjonsmomenter som "det er lov å hate". Eller idiotforklare.

Absolutt enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Philliphus

Det er da ingen menneskerett å velge religion til andre mennesker på et aldershjem.

Og hvis noen konverterer da? Må de flytte ut?

Med vennlig hilsen

Hehe det tenkte jeg ikke på faktisk. Ikke at jeg tror så utrolig mange konverterer i den alderen.

Litt kjedelig å stå med kofferten i handa fordi man ikke var en god nok beboer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp derfor. Jeg tror ikke nordmenn flest hadde brydd seg så forbanna mye om islam, dersom muslimer lot være å fronte islam hele tiden, med bruk av synlige tegn som klær og hodeplagg, eller krav om at det skal taes hensyn til religionen hele tiden. Ved bønnemuligheter så og så mange ganger om dagen, egne banker, egne aldershjem...

Islam er ikke en privat religion, heller motsatt. Og jeg tror det er mer det som irriterer fremfor at noen er muslim.

Norske kristne som til enhver tid må skyve forran seg at de ER kristne, for eksempel ved å se ned på sex utenfor ektesap blir og irritasjonsmomenter som "det er lov å hate". Eller idiotforklare.

''Nettopp derfor. Jeg tror ikke nordmenn flest hadde brydd seg så forbanna mye om islam, dersom muslimer lot være å fronte islam hele tiden, med bruk av synlige tegn som klær og hodeplagg, eller krav om at det skal taes hensyn til religionen hele tiden. Ved bønnemuligheter så og så mange ganger om dagen, egne banker, egne aldershjem...''

Hæ? "fronte islam hele tiden"?

Akkurat som du kler deg slik du ønsker, så gjør de det samme. De gjør ikke noe annet enn det alle andre gjør.

''Islam er ikke en privat religion, heller motsatt. Og jeg tror det er mer det som irriterer fremfor at noen er muslim.''

For det første er lovverket i Norge infisert med historiske tegn fra kristendommen, så det blir "interessant" å hevde at islam er forskjellig.

For det andre har jeg aldri blitt forsøkt konvertert til islam, men det har da vært nok av misjonærer som har forsøkt å få meg til å tro på den kristne versjonen av Gud.

''Norske kristne som til enhver tid må skyve forran seg at de ER kristne, for eksempel ved å se ned på sex utenfor ektesap blir og irritasjonsmomenter som "det er lov å hate". Eller idiotforklare.''

Men det finnes da knapt en muslim som preker om det, bortsett fra når media spør dem.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe det tenkte jeg ikke på faktisk. Ikke at jeg tror så utrolig mange konverterer i den alderen.

Litt kjedelig å stå med kofferten i handa fordi man ikke var en god nok beboer..

Nei, jeg tror faktisk heller ikke at så mange konverterer.

Det er mer prinsippet at man ikke skal kunne bo med andre fordi de har et annet livssyn.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Nettopp derfor. Jeg tror ikke nordmenn flest hadde brydd seg så forbanna mye om islam, dersom muslimer lot være å fronte islam hele tiden, med bruk av synlige tegn som klær og hodeplagg, eller krav om at det skal taes hensyn til religionen hele tiden. Ved bønnemuligheter så og så mange ganger om dagen, egne banker, egne aldershjem...''

Hæ? "fronte islam hele tiden"?

Akkurat som du kler deg slik du ønsker, så gjør de det samme. De gjør ikke noe annet enn det alle andre gjør.

''Islam er ikke en privat religion, heller motsatt. Og jeg tror det er mer det som irriterer fremfor at noen er muslim.''

For det første er lovverket i Norge infisert med historiske tegn fra kristendommen, så det blir "interessant" å hevde at islam er forskjellig.

For det andre har jeg aldri blitt forsøkt konvertert til islam, men det har da vært nok av misjonærer som har forsøkt å få meg til å tro på den kristne versjonen av Gud.

''Norske kristne som til enhver tid må skyve forran seg at de ER kristne, for eksempel ved å se ned på sex utenfor ektesap blir og irritasjonsmomenter som "det er lov å hate". Eller idiotforklare.''

Men det finnes da knapt en muslim som preker om det, bortsett fra når media spør dem.

Med vennlig hilsen

De trenger ikke preke om det, de får det fram likevell med å kreve egne ditt og datt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke imot innvandring men forstår jo litt hva de mener. Jeg håper bare at de ikke tar med seg krigene hit og årsakene til krigene....

...samt kvinnesynet...

Og nå snakket jeg hovedsakelig om muslimer...

''Jeg er ikke imot innvandring men forstår jo litt hva de mener. Jeg håper bare at de ikke tar med seg krigene hit og årsakene til krigene....''

Er det afghanere som kriger i Norge, eller er det norske soldater som er i Afghanistan?

''...samt kvinnesynet...''

Det er ikke mer enn 100 år siden kvinner i Norge fikk stemmerett.

Det er ikke mer enn 8 måneder siden staten sluttet å diskriminere homofile i Norge.

''Og nå snakket jeg hovedsakelig om muslimer...''

Ja, det er egentlig merkelig hvor obsessive folk er om muslimer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De trenger ikke preke om det, de får det fram likevell med å kreve egne ditt og datt.

Du klarte jo ikke å si hva det er "de krever", som ikke er omtrent det samme som alle andre får/forventer/krever...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarte jo ikke å si hva det er "de krever", som ikke er omtrent det samme som alle andre får/forventer/krever...

Klarer jeg ikke det? Egne sykehjem, egne skoler, moskeer,og mye annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Nettopp derfor. Jeg tror ikke nordmenn flest hadde brydd seg så forbanna mye om islam, dersom muslimer lot være å fronte islam hele tiden, med bruk av synlige tegn som klær og hodeplagg, eller krav om at det skal taes hensyn til religionen hele tiden. Ved bønnemuligheter så og så mange ganger om dagen, egne banker, egne aldershjem...''

Hæ? "fronte islam hele tiden"?

Akkurat som du kler deg slik du ønsker, så gjør de det samme. De gjør ikke noe annet enn det alle andre gjør.

''Islam er ikke en privat religion, heller motsatt. Og jeg tror det er mer det som irriterer fremfor at noen er muslim.''

For det første er lovverket i Norge infisert med historiske tegn fra kristendommen, så det blir "interessant" å hevde at islam er forskjellig.

For det andre har jeg aldri blitt forsøkt konvertert til islam, men det har da vært nok av misjonærer som har forsøkt å få meg til å tro på den kristne versjonen av Gud.

''Norske kristne som til enhver tid må skyve forran seg at de ER kristne, for eksempel ved å se ned på sex utenfor ektesap blir og irritasjonsmomenter som "det er lov å hate". Eller idiotforklare.''

Men det finnes da knapt en muslim som preker om det, bortsett fra når media spør dem.

Med vennlig hilsen

Du er ikke interessert i å skjønne hva jeg mener. Så jeg gidder ikke diskutere med deg Sør. Enda en gang. :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Philliphus

Nei, jeg tror faktisk heller ikke at så mange konverterer.

Det er mer prinsippet at man ikke skal kunne bo med andre fordi de har et annet livssyn.

Med vennlig hilsen

For meg så var tanken mer det å bo med noen man kanskje har litt mer til felles med men jeg ser jo problemene. Mange typer folk jeg ville slite med å bli stuet sammen med. Skulle jeg f.eks. ende opp på gamlehjem her jeg bor nå ville nok det meste handlet om elgjakt, sau, hvor farlig ulv og muslimer er eller været. Jeg hadde nok ikke blitt særlig godt mottatt med mine meninger.( ikke du heller forresten) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer jeg ikke det? Egne sykehjem, egne skoler, moskeer,og mye annet.

Har muslimer egne sykehjem og egne skoler? At det blir bygget moskeer er neppe noe annet enn å bygge kirker. Hva er dette for noe egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke interessert i å skjønne hva jeg mener. Så jeg gidder ikke diskutere med deg Sør. Enda en gang. :0)

Jeg forholder meg til det du skriver.

Det er knapt en muslim i Norge som "fronter islam" (å bruke egne klær er ikke å fronte).

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...