Gå til innhold

Innvandrerne vil ha eget aldershjem


Craven

Anbefalte innlegg

For meg så var tanken mer det å bo med noen man kanskje har litt mer til felles med men jeg ser jo problemene. Mange typer folk jeg ville slite med å bli stuet sammen med. Skulle jeg f.eks. ende opp på gamlehjem her jeg bor nå ville nok det meste handlet om elgjakt, sau, hvor farlig ulv og muslimer er eller været. Jeg hadde nok ikke blitt særlig godt mottatt med mine meninger.( ikke du heller forresten) :-)

Det er mangfold på sykehjem som andre steder i samfunnet. Min erfaring er at de som kommer på sykehjem er blitt så syke at de diskuterer ikke elgjakt eller innvandring. De snakker kanskje om været for femti år siden og blåbærplukking i skogen på den tiden;-) Det er ikke interessant for noen, men de som kommer på sykehjem fører ikke interessante diskusjoner med hverandre.

Jeg vil bli skutt før jeg havner på sykehjem helt hjelpesløs og prisgitt andre mennesker med absolutt alt. Kan ikke tenke meg noe verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 422
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    165

  • ShitDiddelyDo

    25

  • Mandolaika

    24

  • Angustia

    13

Mest aktive i denne tråden

Klarer jeg ikke det? Egne sykehjem, egne skoler, moskeer,og mye annet.

''Klarer jeg ikke det?[...] egne skoler, moskeer,og mye annet.''

Nei, dette er ikke å kreve noe som helst, fordi det er akkurat det samme som alle andre har anledning til å ha. Det er ingen særbehandling på noen måte.

''Egne sykehjem,''

Det er ikke "de" som har krevd det. Det er en liten gruppe som har kommet med et forslag.

Så nei, du har faktisk fremdeles ikke klart å komme med eksempler på noe de har "krevd".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har muslimer egne sykehjem og egne skoler? At det blir bygget moskeer er neppe noe annet enn å bygge kirker. Hva er dette for noe egentlig?

Det er jo det de krever. Leser du ikke aviser? Og forslaget om gratis førerkort er noe av det mest diskriminerende jeg har hørt. Det kan vi vel takke vår rød/grønne regjering for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Klarer jeg ikke det?[...] egne skoler, moskeer,og mye annet.''

Nei, dette er ikke å kreve noe som helst, fordi det er akkurat det samme som alle andre har anledning til å ha. Det er ingen særbehandling på noen måte.

''Egne sykehjem,''

Det er ikke "de" som har krevd det. Det er en liten gruppe som har kommet med et forslag.

Så nei, du har faktisk fremdeles ikke klart å komme med eksempler på noe de har "krevd".

Alle andre har anledning til å ha?? Kjære deg, det skulle blitt ramaskrik om e"en liten gruppe" etniske nordmenn hadde krevd egne sykehjem uten innvandrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo det de krever. Leser du ikke aviser? Og forslaget om gratis førerkort er noe av det mest diskriminerende jeg har hørt. Det kan vi vel takke vår rød/grønne regjering for.

''Det er jo det de krever. Leser du ikke aviser? Og forslaget om gratis førerkort er noe av det mest diskriminerende jeg har hørt. Det kan vi vel takke vår rød/grønne regjering for.''

Leser du annet enn overskriftene?

"De" har ikke "krevd" det. Og i dette tilfellet er "de" en liten gruppe.

Vedr. gratis førerkort, så var det en forsker som foreslo det som en måte å integrere folk på. Det var ingen som sa at kun innvandrere skulle få det.

Ser du hvordan du hele tiden presenterer løgn og halvsannheter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Philliphus

Det er mangfold på sykehjem som andre steder i samfunnet. Min erfaring er at de som kommer på sykehjem er blitt så syke at de diskuterer ikke elgjakt eller innvandring. De snakker kanskje om været for femti år siden og blåbærplukking i skogen på den tiden;-) Det er ikke interessant for noen, men de som kommer på sykehjem fører ikke interessante diskusjoner med hverandre.

Jeg vil bli skutt før jeg havner på sykehjem helt hjelpesløs og prisgitt andre mennesker med absolutt alt. Kan ikke tenke meg noe verre.

Husker nå min gamle bestemor da hun kom på hjem. Var lite annet hun og hennes "venninner" hadde å gjøre enn å diskutere hvor forferdelig verden hadde blitt. Så prate og mene gjør de nok. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle andre har anledning til å ha?? Kjære deg, det skulle blitt ramaskrik om e"en liten gruppe" etniske nordmenn hadde krevd egne sykehjem uten innvandrere.

''Alle andre har anledning til å ha?? Kjære deg, det skulle blitt ramaskrik om e"en liten gruppe" etniske nordmenn hadde krevd egne sykehjem uten innvandrere.''

Det er jo ikke noe annerledes enn gjengen i Frp som ikke vil ha innvandrere i Norge. Null forskjell.

De er "tvillingen" din - samme meninger, bare med motsatt fortegn. Det er egentlig ganske morsomt hvor like dere er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er jo det de krever. Leser du ikke aviser? Og forslaget om gratis førerkort er noe av det mest diskriminerende jeg har hørt. Det kan vi vel takke vår rød/grønne regjering for.''

Leser du annet enn overskriftene?

"De" har ikke "krevd" det. Og i dette tilfellet er "de" en liten gruppe.

Vedr. gratis førerkort, så var det en forsker som foreslo det som en måte å integrere folk på. Det var ingen som sa at kun innvandrere skulle få det.

Ser du hvordan du hele tiden presenterer løgn og halvsannheter?

Det hjelper ikke om det er en liten gruppe som du hele tiden sier. De representerer innvandrerne for det..Hører ingen av de som tar til motmæle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper ikke om det er en liten gruppe som du hele tiden sier. De representerer innvandrerne for det..Hører ingen av de som tar til motmæle...

''Det hjelper ikke om det er en liten gruppe som du hele tiden sier. De representerer innvandrerne for det..Hører ingen av de som tar til motmæle...''

Hvorfor skal "de" være ansvarlig for å ta til motmæle? Fordi de har samme hudfarge? Gjør det dem kollektivt ansvarlige?

Ser du ikke hvor tåpelig det du skriver er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper ikke om det er en liten gruppe som du hele tiden sier. De representerer innvandrerne for det..Hører ingen av de som tar til motmæle...

Hvis du så på nyhetene på TV2 i går kveld, var det mange som tok til motmæle. De intervjuet mange på Grønland i Oslo, og ingen av de intervjuede var tilhenger av etnisk inndelte sykehjem.

For orden skyld: De som ble intervjuet var både "innvandrere" og etnisk norske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo det de krever. Leser du ikke aviser? Og forslaget om gratis førerkort er noe av det mest diskriminerende jeg har hørt. Det kan vi vel takke vår rød/grønne regjering for.

Det ryster meg at det er mulig å lese ut av dette at "innvandrere vil ...".

Vil nordmenn piske straffedømte? En norsk forsker mente for noen måneder siden at det ville være en god idè å gjeninnføre pisking i stedet for fengsel.

Er dette norske holdninger fordi denne forskeren mente det?

Sannsynligvis vil du svare nei på det.

Men når en innvandrer/muslim/afrikaner mener noe, så gjelder det alle?

Jeg vet man ikke skal kalle folk dumme, det er ikke riktig og greier, men noen ganger er det på sin plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Alle andre har anledning til å ha?? Kjære deg, det skulle blitt ramaskrik om e"en liten gruppe" etniske nordmenn hadde krevd egne sykehjem uten innvandrere.''

Det er jo ikke noe annerledes enn gjengen i Frp som ikke vil ha innvandrere i Norge. Null forskjell.

De er "tvillingen" din - samme meninger, bare med motsatt fortegn. Det er egentlig ganske morsomt hvor like dere er.

Plager det deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plager det deg?

Ja, det plager meg at folk har så forstokkede meninger om sine medmennesker, ene og alene fordi de har en annen hudfarge, eller fødereligion.

Det du bedriver er overhode ikke forskjellig fra kvinnediskriminering, eller å diskriminere homofile. Det er bare tilfeldigvis en annen gruppe som du rammer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Det hjelper ikke om det er en liten gruppe som du hele tiden sier. De representerer innvandrerne for det..Hører ingen av de som tar til motmæle...''

Hvorfor skal "de" være ansvarlig for å ta til motmæle? Fordi de har samme hudfarge? Gjør det dem kollektivt ansvarlige?

Ser du ikke hvor tåpelig det du skriver er?

Det er ikke tåpelig. Du tar jo til motmæle hele tiden. Hvorfor skal ikke de som er uenige av innvandrerne gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forholder meg til det du skriver.

Det er knapt en muslim i Norge som "fronter islam" (å bruke egne klær er ikke å fronte).

Med vennlig hilsen

Nei du forholder deg ikke til det jeg skriver, du skriver det om til eget bruk. Du greier ikke engang å se at det var en generell tanke om den jevne masse av nordmenn sine følelser og ideèr.

Og du vet dessuten med 110% sikkerhet at ALLE muslimer kler seg slik DE SELV vil, og ikke fordi religionen PÅBYR dem å gjøre det... og i alle fall er det IKKE for å fronte religionen at de gjør det... Så da så.

Siden du vet det så. Da er det sikkert sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ryster meg at det er mulig å lese ut av dette at "innvandrere vil ...".

Vil nordmenn piske straffedømte? En norsk forsker mente for noen måneder siden at det ville være en god idè å gjeninnføre pisking i stedet for fengsel.

Er dette norske holdninger fordi denne forskeren mente det?

Sannsynligvis vil du svare nei på det.

Men når en innvandrer/muslim/afrikaner mener noe, så gjelder det alle?

Jeg vet man ikke skal kalle folk dumme, det er ikke riktig og greier, men noen ganger er det på sin plass.

Kanskje ikke snilt å kalle folk for dumme. Men vi får si at det er en menneskerett å gi uttrykk for den forvirring som råder i ens hode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det plager meg at folk har så forstokkede meninger om sine medmennesker, ene og alene fordi de har en annen hudfarge, eller fødereligion.

Det du bedriver er overhode ikke forskjellig fra kvinnediskriminering, eller å diskriminere homofile. Det er bare tilfeldigvis en annen gruppe som du rammer.

Har ikke vi som mener noe annet enn deg lov til det uten å bli sjikanert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke snilt å kalle folk for dumme. Men vi får si at det er en menneskerett å gi uttrykk for den forvirring som råder i ens hode.

''Men vi får si at det er en menneskerett å gi uttrykk for den forvirring som råder i ens hode.''

Det er en pen måte å skrive det på, men jeg vil tro at denne skrivemåten vil forvirre såpass at den det er myntet på fort kan ta det som et kompliment. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du forholder deg ikke til det jeg skriver, du skriver det om til eget bruk. Du greier ikke engang å se at det var en generell tanke om den jevne masse av nordmenn sine følelser og ideèr.

Og du vet dessuten med 110% sikkerhet at ALLE muslimer kler seg slik DE SELV vil, og ikke fordi religionen PÅBYR dem å gjøre det... og i alle fall er det IKKE for å fronte religionen at de gjør det... Så da så.

Siden du vet det så. Da er det sikkert sant.

Vet du noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du forholder deg ikke til det jeg skriver, du skriver det om til eget bruk. Du greier ikke engang å se at det var en generell tanke om den jevne masse av nordmenn sine følelser og ideèr.

Og du vet dessuten med 110% sikkerhet at ALLE muslimer kler seg slik DE SELV vil, og ikke fordi religionen PÅBYR dem å gjøre det... og i alle fall er det IKKE for å fronte religionen at de gjør det... Så da så.

Siden du vet det så. Da er det sikkert sant.

''Og du vet dessuten med 110% sikkerhet at ALLE muslimer kler seg slik DE SELV vil, og ikke fordi religionen PÅBYR dem å gjøre det... og i alle fall er det IKKE for å fronte religionen at de gjør det... Så da så.''

Det var snakk om å "fronte" islam.

Å gå med "muslimske klær" er ikke å fronte en religion, like lite som å bruke Levi's er å fronte USA. (Uavhengig av hvorfor de bruker klærne de gjør.)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...