Gå til innhold

Innvandrerne vil ha eget aldershjem


Craven

Anbefalte innlegg

Frp har mange gode saker, og en del dårlige, som jeg er langtfra enig i. Når de er bekymret for den store innvandringen og snikislamisering, så er det noe de har på programmet sitt. Det er noe som engasjerer. De går ikke personlig på en innvandrer, men på innvandring generelt. Hvis en er enig i dette, så er en enig. Hvis ikke, så er det også greit. Men fordi om noen mener dette er et problem, så trenger det ikke bety at vedkommende har mindre intelligens....

Og alle partier har saker som engasjerer, og mange ganger går sakene utover de svake.

''Når de er bekymret for den store innvandringen og snikislamisering, så er det noe de har på programmet sitt. Det er noe som engasjerer. De går ikke personlig på en innvandrer, men på innvandring generelt.''

Men det går da langt mer personlig på innvandrere (som riskikerer å bli utvist fra landet med Frp-politikk) enn det min kritikk av folk som støtter slik politikk er.

Poenget er jo nettopp kritikk av folk som støtter denne politikken (som de har på programmet) - altså, at man kan støtte en så umenneskelig politikk.

(Og man kan selvsagt kritisere andre for å støtte politiske vedtak, også.)

Dette er jo en del av den demokratiske prosessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 422
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    165

  • ShitDiddelyDo

    25

  • Mandolaika

    24

  • Angustia

    13

Mest aktive i denne tråden

Ja, du må gjerne mene det, men det er ikke bare meg som reagerer på dette her.

Jeg vet det, men det er fordi Frp tror at de har fritt leide til å si/skrive nesten hva de vil om "innvandrere", og muslimer, men ofte blir helt på tuppa når de selv blir kritisert for å ha slike holdninger.

Og legg merke til at holdningene er frivillige, mens at man er (gjerne født) "innvandrer" er ofte ikke frivillig.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

''Når de er bekymret for den store innvandringen og snikislamisering, så er det noe de har på programmet sitt. Det er noe som engasjerer. De går ikke personlig på en innvandrer, men på innvandring generelt.''

Men det går da langt mer personlig på innvandrere (som riskikerer å bli utvist fra landet med Frp-politikk) enn det min kritikk av folk som støtter slik politikk er.

Poenget er jo nettopp kritikk av folk som støtter denne politikken (som de har på programmet) - altså, at man kan støtte en så umenneskelig politikk.

(Og man kan selvsagt kritisere andre for å støtte politiske vedtak, også.)

Dette er jo en del av den demokratiske prosessen.

Men la meg si det slik: Når ikke det rike landet Norge har råd til å vedlikeholde skoler, sykehus, veier osv.. hvorfor kalles det da for et av verdens rikeste land? Norge sparer seg til fattigdom. De utsetter alt vedlikehold, slik at alt blir mye dyrere når de en gang MÅ gjøre noe. Ser mange eksempler på det her vi bor.

Og mener du virkelig at alle som vil flytte til Norge; må få lov til det? Og hvis det ikke finnes jobber til dem; skal de da leve på sosialhjelp? Hvor skal pengene tas fra? og alle boligene de trenger? Hva med oss nordmenn, da? Er det nok penger til å hjelpe oss også når vi står uten bolig, jobb osv?

Mange av dere bor i en eventyrverden, der alt ordner seg, og der det er hjerterom er det husrom osv....Det er litt viktig å se realiteten i øynene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men at de 25% mener de fronter betyr ikke at det er sant...

Med vennlig hilsen

Og med det mener du..? At jeg er for dum til å skjønne det så du bare måtte påpeke det for meg, i tilfelle jeg skulle dra feil slutning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det, men det er fordi Frp tror at de har fritt leide til å si/skrive nesten hva de vil om "innvandrere", og muslimer, men ofte blir helt på tuppa når de selv blir kritisert for å ha slike holdninger.

Og legg merke til at holdningene er frivillige, mens at man er (gjerne født) "innvandrer" er ofte ikke frivillig.

Med vennlig hilsen

Jeg er ikke enig i at Frp tror at de har fritt leide til å si/skrive nesten hva de vil om "innvandrere", og muslimer, men de tør. Jeg er heller ikke enig i at de blir helt på tuppa når de selv blir kritisert for å ha slike holdninger.

Jeg kunne sagt veldig mye om de rød-grønne, men jeg synes det er bedre å bruke tid på å fremme og forsvare egne synspunkter, enn å rakke ned på andres. Synes du er fæl til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

Vanlige innvandrere får ikke noen "spesialstøtte" fordi de er innvandrere.

For FN-flyktninger så er det FN-regler som gjelder, og etter det jeg husker er den eneste forskjellen at de får tannlege. (Disse reglene er internasjonale.)

Hvis du får penger under sosialtjenesteloven, så vil NAV normalt dekke nødvendig tannlegebehandling, uansett.

Uansett hva du skriver, så var det tilfelle det som skjedde med denne alenemoren vs innvandrer. Nytter ikke hva du mener er lover og regler. Og uansett hva du skriver, så gjorde kommunen alt de kunne for å finne bolig til innvandrerne, mens de driter i å hjelpe vanlige innbyggere. Har du vondt for å forstå hva jeg skriver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Har vi sagt a, må vi også si b

Uansett hva du skriver, så var det tilfelle det som skjedde med denne alenemoren vs innvandrer. Nytter ikke hva du mener er lover og regler. Og uansett hva du skriver, så gjorde kommunen alt de kunne for å finne bolig til innvandrerne, mens de driter i å hjelpe vanlige innbyggere. Har du vondt for å forstå hva jeg skriver?

En person født og oppvokst i Norge, har hatt alle de samme mulighetene som andre født og oppvokst i Norge. Denne damen du snakker om har valgt å la være å ta førerkort. Hennes valg. At hun etter å ha født barn finner ut at det hadde vært kjekt å ha, er da ikke NAVs sak.

Det samme med bolig. Hun har hatt samme anledning som andre til å finne seg bolig. Hvorfor skal NAV organisere det for henne?

Når vi har valgt å ta imot innvandrere, har vi lover og regler å forholde oss til. De har _ikke_ hatt samme mulighet til å skaffe seg inntekt for å få nok penger til førerkort, de har ingen mulighet til å skaffe seg en bolig i et land de knapt vet hva heter. Skulle bare mangle om ikke det offentlige skulle stille opp!

Så jeg synes ikke dine eksempler henger på greip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

En person født og oppvokst i Norge, har hatt alle de samme mulighetene som andre født og oppvokst i Norge. Denne damen du snakker om har valgt å la være å ta førerkort. Hennes valg. At hun etter å ha født barn finner ut at det hadde vært kjekt å ha, er da ikke NAVs sak.

Det samme med bolig. Hun har hatt samme anledning som andre til å finne seg bolig. Hvorfor skal NAV organisere det for henne?

Når vi har valgt å ta imot innvandrere, har vi lover og regler å forholde oss til. De har _ikke_ hatt samme mulighet til å skaffe seg inntekt for å få nok penger til førerkort, de har ingen mulighet til å skaffe seg en bolig i et land de knapt vet hva heter. Skulle bare mangle om ikke det offentlige skulle stille opp!

Så jeg synes ikke dine eksempler henger på greip.

he he. så hvis jeg hadde laget et innlegg, der jeg mente at denne alenemoren var for storkrevende, så hadde jeg også fått på pukkelen. alle har ikke samme muligheter som du sier. alle har ikke samme utgangspunkt, alle har ikke et valg. noen sliter mer enn andre. det kan være 10000 grunner til at denne alenemoren trenger hjelp. trenger ikke å gå i detaljer. og hvis ikke nav har mulighet til å hjelpe henne, hvorfor skal de ha mulighet til å hjelpe en innvandrer? er det ikke like viktig å ta vare på de innbyggerne vi har, som å få inn en haug med nye innbyggere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Har vi sagt a, må vi også si b

he he. så hvis jeg hadde laget et innlegg, der jeg mente at denne alenemoren var for storkrevende, så hadde jeg også fått på pukkelen. alle har ikke samme muligheter som du sier. alle har ikke samme utgangspunkt, alle har ikke et valg. noen sliter mer enn andre. det kan være 10000 grunner til at denne alenemoren trenger hjelp. trenger ikke å gå i detaljer. og hvis ikke nav har mulighet til å hjelpe henne, hvorfor skal de ha mulighet til å hjelpe en innvandrer? er det ikke like viktig å ta vare på de innbyggerne vi har, som å få inn en haug med nye innbyggere?

Jeg svarte på innlegget ditt, ut fra de opplysningene du gav.

Jo, vi har like muligheter og rettigheter når vi er født og oppvokst her i landet. Hvordan vi forvalter vårt liv, hvilke valg vi tar påvirker våre muligheter, men vi har alle valg.

De aller fleste av oss har betalt for førerkort selv. Hvorfor skulle ikke hun også gjøre det? De aller fleste av oss har skaffet oss bolig selv. Hvorfor skulle ikke hun også gjøre det?

Synes du NAV skal betale førerkort for alle, eller er det bare denne damen som bør få det dekket av det offentlige? Bør NAV skaffe alle bolig, eller er det bare denne damen?

Jeg synes det er merkelig at du ikke ser forskjell på den dama du snakker om og en innvandrer. Synd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men la meg si det slik: Når ikke det rike landet Norge har råd til å vedlikeholde skoler, sykehus, veier osv.. hvorfor kalles det da for et av verdens rikeste land? Norge sparer seg til fattigdom. De utsetter alt vedlikehold, slik at alt blir mye dyrere når de en gang MÅ gjøre noe. Ser mange eksempler på det her vi bor.

Og mener du virkelig at alle som vil flytte til Norge; må få lov til det? Og hvis det ikke finnes jobber til dem; skal de da leve på sosialhjelp? Hvor skal pengene tas fra? og alle boligene de trenger? Hva med oss nordmenn, da? Er det nok penger til å hjelpe oss også når vi står uten bolig, jobb osv?

Mange av dere bor i en eventyrverden, der alt ordner seg, og der det er hjerterom er det husrom osv....Det er litt viktig å se realiteten i øynene..

Tommel opp:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frp er et politisk parti, og det er en del av vanlig demokratisk tradisjon å mene noe om forskjellige partier.

Hvis ikke det er lov kan man legge demokratiet dødt.

Å fordømme/generalisere over "medfødte" ting, som seksuell legning, fødereligion, hudfarge, rase, osv. er noe annet.

Hvorfor er det annerledes? Det er da vitterligen mennesker som stemmer Frp også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det annerledes? Det er da vitterligen mennesker som stemmer Frp også...

Det er en vesentlig forskjell på å si at Lorina er overflatisk, intolerant, uopplyst, sta, kvervulerende osv enn å kritisere et partiprogram. Vi lever i et demokrati med valgmuligheter mtp partitilhørighet og poltiske standpunkter, heldigvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en vesentlig forskjell på å si at Lorina er overflatisk, intolerant, uopplyst, sta, kvervulerende osv enn å kritisere et partiprogram. Vi lever i et demokrati med valgmuligheter mtp partitilhørighet og poltiske standpunkter, heldigvis!

Det var ikke partiprogrammet jeg mente. Sør sier jo Frp velgere har lavere iq enn andre. Er ikke det å rakke ned på folk, vet ikke jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og med det mener du..? At jeg er for dum til å skjønne det så du bare måtte påpeke det for meg, i tilfelle jeg skulle dra feil slutning?

Hæ?

Bare fordi en gjeng "frp'ere" mener at det er "fronting" eller "galt" eller "u-norsk" eller hva de nå mener å bruke hijab, så betyr det faktisk ikke at det de sier er korrekt, selvsagt.

Det blir ikke "å fronte islam" bare fordi noen ser rødt bare de ser en hijab. Da er det de som "ser rødt" i tide og utide som må justere seg.

:-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva du skriver, så var det tilfelle det som skjedde med denne alenemoren vs innvandrer. Nytter ikke hva du mener er lover og regler. Og uansett hva du skriver, så gjorde kommunen alt de kunne for å finne bolig til innvandrerne, mens de driter i å hjelpe vanlige innbyggere. Har du vondt for å forstå hva jeg skriver?

Du kjenner åpenbart ikke til bakgrunnshistorien til "innvandreren". Innvandrere får ikke annen behandling fordi de er innvandrere, men individer (innvandrere eller ei) kan få førerkort, osv.

Men ikke FORDI de er innvandrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men la meg si det slik: Når ikke det rike landet Norge har råd til å vedlikeholde skoler, sykehus, veier osv.. hvorfor kalles det da for et av verdens rikeste land? Norge sparer seg til fattigdom. De utsetter alt vedlikehold, slik at alt blir mye dyrere når de en gang MÅ gjøre noe. Ser mange eksempler på det her vi bor.

Og mener du virkelig at alle som vil flytte til Norge; må få lov til det? Og hvis det ikke finnes jobber til dem; skal de da leve på sosialhjelp? Hvor skal pengene tas fra? og alle boligene de trenger? Hva med oss nordmenn, da? Er det nok penger til å hjelpe oss også når vi står uten bolig, jobb osv?

Mange av dere bor i en eventyrverden, der alt ordner seg, og der det er hjerterom er det husrom osv....Det er litt viktig å se realiteten i øynene..

Innvandrere betaler mer i skatt enn de får sosialhjelp, så jeg forstår ikke hvorfor du hele tiden trekker dem inn?

''Og mener du virkelig at alle som vil flytte til Norge; må få lov til det?''

Hvor har jeg skrevet det?

Og hvis jeg ikke har skrevet det (som jeg ikke har), forfor benytter du deg da av slike falske argumenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det annerledes? Det er da vitterligen mennesker som stemmer Frp også...

Fordi å være medlem av et politisk parti er noe man GJØR (en handling). (Gjelder alle politiske partier.) Det er noe man selv velger, og står ansvarlig for.

Å være født muslim, å være jøde, å være homoseksuell, osv. er ikke noe man velger, og derfor ikke noe man står ansvarlig for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke partiprogrammet jeg mente. Sør sier jo Frp velgere har lavere iq enn andre. Er ikke det å rakke ned på folk, vet ikke jeg.

For det første, jeg har referert til den undersøkelsen - etter det jeg husker fordi noen ba om en referanse til den.

For det andre, man melder seg inn i Frp helt frivillig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke enig i at Frp tror at de har fritt leide til å si/skrive nesten hva de vil om "innvandrere", og muslimer, men de tør. Jeg er heller ikke enig i at de blir helt på tuppa når de selv blir kritisert for å ha slike holdninger.

Jeg kunne sagt veldig mye om de rød-grønne, men jeg synes det er bedre å bruke tid på å fremme og forsvare egne synspunkter, enn å rakke ned på andres. Synes du er fæl til det.

Jo, Frp snakker om "snikislamisering" (som er åpenbart løgn), og det er ingen som sutrer så mye som Frp når folk kritiserer dem. Bare se i denne tråden.

Og kritikken av Frp er jo nettopp hvordan de oppfører seg mot norske borgere. Når de fronter preik om "islamisering" så er det klart at folk reagerer på løgnene.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...