Gå til innhold

Innvandrerne vil ha eget aldershjem


Craven

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke påstått at jeg er et tolerant menneske heller, det er sør som skriver at han er det, han er helt fordomsfri!

Og jeg har faktisk respekt for andre sine meninger, men når mot-skribenten ikke har det, så smitter det litt over på meg....

''Jeg har ikke påstått at jeg er et tolerant menneske heller, det er sør som skriver at han er det, han er helt fordomsfri!''

Siden du er så ivrig på å avkreve dokumentasjon: HVOR skriver jeg noe slikt?

''Og jeg har faktisk respekt for andre sine meninger, men når mot-skribenten ikke har det, så smitter det litt over på meg....''

Jeg tviler det er dine holdninger til meg Angustia sikter til, men formodentlig dine/Frps holdninger til innvandrere. Der er det ikke mye respekt å spore...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 422
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    165

  • ShitDiddelyDo

    25

  • Mandolaika

    24

  • Angustia

    13

Mest aktive i denne tråden

Å - hvorfor snakker du så varmt om dette hvis du mener det er tvang?

Hvor snakker jeg "varmt" om det?

I denne tråden har jeg sagt at å gå med hijab/skaut ikke er å "fronte" (misjonere) for islam. Tvert i mot - poenget er jo å skjule.

For den andre, jeg har skrevet at burka/niqab er horrible plagg, men at det ikke er staten som skal velge for kvinnene hvordan de skal kle seg. Det skal de gjøre selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at selv om du kjenner noen som har opplevd noe så forsvarer ikke det det min venninne og hennes døtre/venninner opplevde.

Og det var ikke en - men flere. Folk har sluttet å bruke den stranden for å si det sånn.

Da kan man vel si at det påvirker lokalmiljøet? Deres (asylsøkernes) kvinnesyn osv?

Jeg har da ikke "forsvart" det som skjedde med din venninne. Poenget er jo at nordmenn (i dette tilfellet nordmenn fra høyresiden) tydeligvis gjør akkurat det samme, og med et barn!

Jeg venter fremdeles på en forklaring hvorfor du mener ditt eksempel gjør at innvandrere er drittsekker, mens mitt eksempel ikke gjør at nordmenn er drittsekker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Respekterer du de på Blitz?

Respekterer du imamene i moskéen? Også de som mener at kvinner SKAL gå dekket?"

Jeg respekterer menneskene på blitz, men jeg liker ikke oppførselen deres. Jeg respekterer imamene i moskeen, men ikke det de står for, det negative som vi hører om i media. Jeg respekterer alle kvinner, men skjønner ikke at de gidder å gå dekket.

Du da?

respekterer du frp tilhengere? respekterer du de kristne? respekterer du tiggerne og de hjemløse i norge? respekterer du alenemoren som strever med å få det til å gå rundt hver måned?

''Jeg respekterer menneskene på blitz, men jeg liker ikke oppførselen deres. Jeg respekterer imamene i moskeen, men ikke det de står for, det negative som vi hører om i media. Jeg respekterer alle kvinner, men skjønner ikke at de gidder å gå dekket.

Du da?''

Altså, det avhenger jo av hva man mener med "respekt".

Jeg har fint liten respekt for meningene til mennesker som tvinger andre til å bruke burka.

''respekterer du frp tilhengere?''

Akkurat som de ovenfor, så respekterer jeg ikke meninger som vil bestemme over hvordan kvinner kler seg (denne gangen at de ikke får kle seg som de vil!), eller diskriminerer mennesker på grunn av legning, religion, kjønn, osv.

'' respekterer du de kristne?''

Hvorfor i alle dager tror du at jeg ikke respekterer dem? Fordi jeg mener at muslimer skal behandles med respekt?

Burde ikke det være en "kristen" ting å gjøre, og burde det ikke være en selvfølge?

''respekterer du tiggerne og de hjemløse i norge? respekterer du alenemoren som strever med å få det til å gå rundt hver måned?''

????

Selvsagt. Jeg sørger for å stemme slik at de får det best mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, Frp snakker om "snikislamisering" (som er åpenbart løgn), og det er ingen som sutrer så mye som Frp når folk kritiserer dem. Bare se i denne tråden.

Og kritikken av Frp er jo nettopp hvordan de oppfører seg mot norske borgere. Når de fronter preik om "islamisering" så er det klart at folk reagerer på løgnene.

Med vennlig hilsen

Jeg er helt uenig med deg. Snikislamisering skal man være på vakt mot, at det er løgn er ren naivitet.

At de sutrer har jeg ikke erfart, men de sier klart i fra, og det skal man gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du mener at frp tilhengere er helt sprø, pga sine meninger. hva vil du gjøre med oss? hjernevaske oss? Slik at vi mener akkurat det samme som deg?

''Og du mener at frp tilhengere er helt sprø, pga sine meninger.''

Hva mener du fundamentalistiske muslimer er?

'' hva vil du gjøre med oss? hjernevaske oss? Slik at vi mener akkurat det samme som deg?''

Jeg har aldri sagt at NOEN skal mene akkurat det samme som meg. Tvert i mot. Folk i Høyre og Venstre mener noe annet enn meg, men de sjikanerer ikke uskyldige folkegrupper, slik Frp gjør.

Den beste måten man blir kvitt Frp på er integrasjon, utdanning og opplysning. Jo mer folk er sammen med innvandrere, jo mer positive er folk til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest harikkenickfortiden

Jeg svarte på innlegget ditt, ut fra de opplysningene du gav.

Jo, vi har like muligheter og rettigheter når vi er født og oppvokst her i landet. Hvordan vi forvalter vårt liv, hvilke valg vi tar påvirker våre muligheter, men vi har alle valg.

De aller fleste av oss har betalt for førerkort selv. Hvorfor skulle ikke hun også gjøre det? De aller fleste av oss har skaffet oss bolig selv. Hvorfor skulle ikke hun også gjøre det?

Synes du NAV skal betale førerkort for alle, eller er det bare denne damen som bør få det dekket av det offentlige? Bør NAV skaffe alle bolig, eller er det bare denne damen?

Jeg synes det er merkelig at du ikke ser forskjell på den dama du snakker om og en innvandrer. Synd.

Nei, nav skal ikke gi førerkort til alle. De skal ikke gi førerkort til noen. Og jeg tror ikke du leste det jeg skrev skikkelig. Jeg nevnte to saker, som ikke hadde noe med hverandre å gjøre. alenemor- som kunne trengt hjelp til å klare lappen, og innbyggere som ikke får hjelp til å finne et sted å bo.

Da det skulle komme en haug med innvandrere her i bygda for noen år siden; så stod jo kommunen nesten på hodet for å finne bolig til alle. Og det måtte ikke være noe dårlige saker, nei. og de fant gode boliger til absolutt alle. hvis en innbygger er ufør, f.eks. og har store psykiske problemer/rusproblemer o.l., og trenger bolig, så gjør ikke kommunen noe for å hjelpe. De sitter bare og sukker, og sier de kan ikke hjelpe...en må klare seg selv. Den syke, synes jeg da, stiller mye dårligere enn en innvandrer i så måte.

hvor klart skal jeg skrive?

og hvorfor skulle innvandreren få hjelp med teorien, og økonomisk støtte til lappen, for kanskje en gang å få en jobb, samtidig som alenemoren, som sitter langt fra folk, uten bil og lappen, (og store lese og skrive vansker,) ikke får det? grunnen til at hun fikk avslag var at hun da måtte være lovt jobb i en bedrift. Noe hun da ikke var lovt, pga hun ikke hadde mulighet til å komme seg på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt uenig med deg. Snikislamisering skal man være på vakt mot, at det er løgn er ren naivitet.

At de sutrer har jeg ikke erfart, men de sier klart i fra, og det skal man gjøre.

"Snikislamisering" er et ord som er oppfunnet for å skremme folk. At det er løgn er åpenbart, ettersom det ikke er nok muslimer i Norge til å islamisere noe som helst.

Frp er, i følge Siv Jensen, et "protestparti", og da må de dikte opp noe å protestere mot.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er imot at enkelte innvandrere ønsker eget gamlehjem, da er du jo i utgangspunktet enig med trådstarter. Hvorfor får jeg da en følelse av at du ikke er det?

Antakelig fordi du har fordommer.

(Og før du hevder at du ikke har det, hvor har du det fra at jeg vil ha segregerte aldershjem?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Har vi sagt a, må vi også si b

Nei, nav skal ikke gi førerkort til alle. De skal ikke gi førerkort til noen. Og jeg tror ikke du leste det jeg skrev skikkelig. Jeg nevnte to saker, som ikke hadde noe med hverandre å gjøre. alenemor- som kunne trengt hjelp til å klare lappen, og innbyggere som ikke får hjelp til å finne et sted å bo.

Da det skulle komme en haug med innvandrere her i bygda for noen år siden; så stod jo kommunen nesten på hodet for å finne bolig til alle. Og det måtte ikke være noe dårlige saker, nei. og de fant gode boliger til absolutt alle. hvis en innbygger er ufør, f.eks. og har store psykiske problemer/rusproblemer o.l., og trenger bolig, så gjør ikke kommunen noe for å hjelpe. De sitter bare og sukker, og sier de kan ikke hjelpe...en må klare seg selv. Den syke, synes jeg da, stiller mye dårligere enn en innvandrer i så måte.

hvor klart skal jeg skrive?

og hvorfor skulle innvandreren få hjelp med teorien, og økonomisk støtte til lappen, for kanskje en gang å få en jobb, samtidig som alenemoren, som sitter langt fra folk, uten bil og lappen, (og store lese og skrive vansker,) ikke får det? grunnen til at hun fikk avslag var at hun da måtte være lovt jobb i en bedrift. Noe hun da ikke var lovt, pga hun ikke hadde mulighet til å komme seg på jobb.

''Nei, nav skal ikke gi førerkort til alle. De skal ikke gi førerkort til noen.''

Jo, det skal de kanskje gjøre, f.eks. til de som _uforskyldt_ sitter i en situasjon som gjør at de ikke har anledning til å ta førerkort på egenhånd. Som en innvandrer, dersom det er det som skal til for at vedkommende skal kunne komme seg i jobb.

''Og jeg tror ikke du leste det jeg skrev skikkelig. Jeg nevnte to saker, som ikke hadde noe med hverandre å gjøre. alenemor- som kunne trengt hjelp til å klare lappen, og innbyggere som ikke får hjelp til å finne et sted å bo.''

Du setter ting opp mot hverandre, innvandrere på den ene siden og "gode nordmenn" på den andre siden.

''Da det skulle komme en haug med innvandrere her i bygda for noen år siden; så stod jo kommunen nesten på hodet for å finne bolig til alle. Og det måtte ikke være noe dårlige saker, nei. og de fant gode boliger til absolutt alle.''

Ja, det skulle da bare mangle! Det har kommunen _forpliktet_ seg til å gjøre, og får de ikke penger av staten, da, for å ta imot innvandrere?!

''hvis en innbygger er ufør, f.eks. og har store psykiske problemer/rusproblemer o.l., og trenger bolig, så gjør ikke kommunen noe for å hjelpe. De sitter bare og sukker, og sier de kan ikke hjelpe...en må klare seg selv. Den syke, synes jeg da, stiller mye dårligere enn en innvandrer i så måte.''

Det har vel noe å gjøre med hva som har skjedd i forkant, kanskje? Det er slett ikke alle med psykiske problemer/rusproblemer som takker ja til de boligene de blir tilbudt. Det er ikke slik at kommunen/det offentlige er ansvarlige for å finne drømmeboligen til de som selv har tullet til livet sitt/har sære ønsker/har høye krav til standard.

''hvor klart skal jeg skrive?''

Tja, du skriver veldig klart, du er tydelig misunnelig på de som kommer hit med en annen hudfarge.

''og hvorfor skulle innvandreren få hjelp med teorien, og økonomisk støtte til lappen, for kanskje en gang å få en jobb, samtidig som alenemoren, som sitter langt fra folk, uten bil og lappen, (og store lese og skrive vansker,) ikke får det? grunnen til at hun fikk avslag var at hun da måtte være lovt jobb i en bedrift. Noe hun da ikke var lovt, pga hun ikke hadde mulighet til å komme seg på jobb.''

En innvandrer har uendelig mange flere drawbacks enn en alenemor, så om man gir støtte til at en innvandrer får førerkort og dermed kan komme seg ut i jobb, så er det vel verdt det.

Synes ikke det er det minste rart om NAV forlanger dokumentasjon på at man har en jobb i sikte når man skal ha slike ekstraordinære støtteordninger.

Hvorfor tok ikke denne alenemoren førerkort da hun var yngre, før hun fikk barn, mens hun hadde jobb? Hun har jo hatt noen valgmuligheter tidligere som innvandreren aldri har hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da ikke "forsvart" det som skjedde med din venninne. Poenget er jo at nordmenn (i dette tilfellet nordmenn fra høyresiden) tydeligvis gjør akkurat det samme, og med et barn!

Jeg venter fremdeles på en forklaring hvorfor du mener ditt eksempel gjør at innvandrere er drittsekker, mens mitt eksempel ikke gjør at nordmenn er drittsekker?

Jeg syns alle som oppfører seg slik gjør noe galt (bruker sjelden ord som "drittsekker")

Poenget mitt i innleggene her er jo at jeg ikke er imot innvandring - men at jeg er redd for at det blir veldig mange - og hvis de også insisterer på å beholde sin egen kultur og ikke integreres - at det skal bli "verre" for oss etniske nordmenn enn det har vært, ref kvinnesyn, religion, konflikter etc....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Snikislamisering" er et ord som er oppfunnet for å skremme folk. At det er løgn er åpenbart, ettersom det ikke er nok muslimer i Norge til å islamisere noe som helst.

Frp er, i følge Siv Jensen, et "protestparti", og da må de dikte opp noe å protestere mot.

Med vennlig hilsen

Dette er din synsing, og jeg er fortsatt helt uenig. Det på tross av at jeg ikke er en ihuga FrP-er en gang, jeg har mange farger i meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns alle som oppfører seg slik gjør noe galt (bruker sjelden ord som "drittsekker")

Poenget mitt i innleggene her er jo at jeg ikke er imot innvandring - men at jeg er redd for at det blir veldig mange - og hvis de også insisterer på å beholde sin egen kultur og ikke integreres - at det skal bli "verre" for oss etniske nordmenn enn det har vært, ref kvinnesyn, religion, konflikter etc....

''Poenget mitt i innleggene her er jo at jeg ikke er imot innvandring - men at jeg er redd for at det blir veldig mange - og hvis de også insisterer på å beholde sin egen kultur og ikke integreres - at det skal bli "verre" for oss etniske nordmenn enn det har vært, ref kvinnesyn, religion, konflikter etc....''

Synes du at nordmenn skal behold vår kultur med å filleriste muslimske 9-åringer, og spytte på dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er din synsing, og jeg er fortsatt helt uenig. Det på tross av at jeg ikke er en ihuga FrP-er en gang, jeg har mange farger i meg.

Du kan være "uenig", men fakta er at det er 2% muslimer i Norge. Det er åpenbart at de ikke er mange nok til å "islamisere" noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kongen dy.

"Snikislamisering" er et ord som er oppfunnet for å skremme folk. At det er løgn er åpenbart, ettersom det ikke er nok muslimer i Norge til å islamisere noe som helst.

Frp er, i følge Siv Jensen, et "protestparti", og da må de dikte opp noe å protestere mot.

Med vennlig hilsen

''At det er løgn er åpenbart, ettersom det ikke er nok muslimer i Norge til å islamisere noe som helst. ''

150.000+ i dag. Hvor mange vil det være om 50 eller 100 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kongen dy.

Du kan være "uenig", men fakta er at det er 2% muslimer i Norge. Det er åpenbart at de ikke er mange nok til å "islamisere" noe som helst.

I følge en artikkel i Aftenposten nylig er det 150.000 (basert på tall fra SSB). Og det er da åpenbart mer enn 2%,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''At det er løgn er åpenbart, ettersom det ikke er nok muslimer i Norge til å islamisere noe som helst. ''

150.000+ i dag. Hvor mange vil det være om 50 eller 100 år?

Ca 90000 i dag, i følge SSB. Etter 40 år er det altså 2% av befolkningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge en artikkel i Aftenposten nylig er det 150.000 (basert på tall fra SSB). Og det er da åpenbart mer enn 2%,

Nei, det er ca 90000 muslimer i Norge, i følge SSB.

Tallet 150000 er "antall mennesker fra land hvor muslimer er i flertall", hvilket er helt irrelevant, for det sier intet om religionen av de som er her. Iranere, for eksempel, er den MINST religiøse gruppen i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

"Snikislamisering" er et ord som er oppfunnet for å skremme folk. At det er løgn er åpenbart, ettersom det ikke er nok muslimer i Norge til å islamisere noe som helst.

Frp er, i følge Siv Jensen, et "protestparti", og da må de dikte opp noe å protestere mot.

Med vennlig hilsen

"Snikislamisering" er et ord som er oppfunnet for å skremme folk. At det er løgn er åpenbart, ettersom det ikke er nok muslimer i Norge til å islamisere noe som helst.

Frp er, i følge Siv Jensen, et "protestparti", og da må de dikte opp noe å protestere mot."

Du setter fram påstand etter påstand. Du har ingen forståelse av at andre kan ha andre synsvinkler enn deg selv. "at det er løgn er åpenbart", for hvem er det åpenbart? Hitler var kun en person, men du å du som han klarte å lage historie. Og "frp må dikte opp noe for å ha noe å protestere mot". jøss, det var da voldsomt så mye du "vet" . Hadde andre skrevet noe lignende, så hadde du fort satt dem på plass....ser du det ikke selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan være "uenig", men fakta er at det er 2% muslimer i Norge. Det er åpenbart at de ikke er mange nok til å "islamisere" noe som helst.

Du trenger ikke skrive "uenig", for jeg er faktisk uenig, Sør. Ha litt respekt for det. Nei, kanskje ikke i Norge, men på verdensbasis er det lurt å være litt våken eller på vakt. Det har til og med flere muslimer advart mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...