Gå til innhold

Innvandrerne vil ha eget aldershjem


Craven

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke sagt noe om hvem som var verst, men poenget er at du ikke går rundt og tror alle nordmenn er "slik", mens du lider av fordommer som får deg til å presentere det som om alle innvandrere er det.

Nei du tar faktisk feil. Jeg eier absolutt ingen fordommer mot noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 422
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    165

  • ShitDiddelyDo

    25

  • Mandolaika

    24

  • Angustia

    13

Mest aktive i denne tråden

Du bruker ditt eksempel som generelt for innvandrere. Det er åpenbart tøv.

Det er akkurat som om jeg skulle påstå at alle nordmenn fillerister og spytter på barn.

For øvrig bør du sjekke hva du svarer på mer enn én gang.

Du svarer jo det samme hele tiden så da får jeg også gjøre det?

Jeg skrev jo at jeg fryktet at alt for mye innvandring skulle påvirke kulturen - du skrev at det var ubegrunnet frykt (eller noe sånt) men så påpekte jeg noen konkrete eksempel hvor nettopp det har skjedd?

Har ingenting med fordommer å gjøre og ingenting av det jeg skrev var usant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men poenget er jo at de ikke FÅR velge selv.. jfr de bøkene jeg nevnte. Og jeg snakker ikke bare om hva du har skrevet i denne tråden - har lest hva du har skrevet i mange tråder...''

At de i boken ikke får velge, betyr ikke at andre ikke får velge.

Ca 50% av alle som bruker niqab (sånn som dekker ansiktet) i Danmark er etnisk danske som har valgt å konvertere til islam. Det er neppe særlig mange av dem som blir tvunget....

Vel jeg syns kvinneundertykking er horribelt - uansett hvor hen i verden det skjer - og disse klesdraktene er selve symbolet på kvinneundertrykking. Godt beskrevet i disse bøkene og mange mange flere som jeg har lest fra midtøsten og østover. Samt mange samtaler med ei god venninne som har flyktet derfra. Iflg henne var det ingen kvinner som bar disse draktene frivillig. De hadde det godt (bedre) en periode der de fikk ta utdannelse og faktisk nesten ble regnet som individer og ikke dyr, men de siste årene har det gått i helt feil retning. Burka (el) tvang, nei til jobb, nei til legebehandling på skikkelige sykehus, nei til skole etc etc.

Men nå gidder jeg ikke mer uansett hvor provoserende du prøver å svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du tar faktisk feil. Jeg eier absolutt ingen fordommer mot noe som helst.

*LOL*

yeah, right!

Du skriver bare side opp, ned og sidelengs med generaliseringer om muslimer/innvandrere, men du eier selvsagt ikke fordommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kongen dy.

*LOL*

yeah, right!

Du skriver bare side opp, ned og sidelengs med generaliseringer om muslimer/innvandrere, men du eier selvsagt ikke fordommer!

''Du skriver bare side opp, ned og sidelengs med generaliseringer om muslimer/innvandrere, men du eier selvsagt ikke fordommer!''

Bytt ut "innvandrere" med "Frp'ere" og vi har en meget presis beskrivelse av deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du svarer jo det samme hele tiden så da får jeg også gjøre det?

Jeg skrev jo at jeg fryktet at alt for mye innvandring skulle påvirke kulturen - du skrev at det var ubegrunnet frykt (eller noe sånt) men så påpekte jeg noen konkrete eksempel hvor nettopp det har skjedd?

Har ingenting med fordommer å gjøre og ingenting av det jeg skrev var usant.

''Du svarer jo det samme hele tiden så da får jeg også gjøre det?''

Du svarer på samme innlegg mer enn én gang, og du skriver omtrent det samme på nytt.

''Jeg skrev jo at jeg fryktet at alt for mye innvandring skulle påvirke kulturen - du skrev at det var ubegrunnet frykt (eller noe sånt) men så påpekte jeg noen konkrete eksempel hvor nettopp det har skjedd?''

Ja, og poenget er jo at slike episoder (av det ene eller annet slag) har vi allerede i Norge, og det er ikke noe "innvandrerne" fant på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel jeg syns kvinneundertykking er horribelt - uansett hvor hen i verden det skjer - og disse klesdraktene er selve symbolet på kvinneundertrykking. Godt beskrevet i disse bøkene og mange mange flere som jeg har lest fra midtøsten og østover. Samt mange samtaler med ei god venninne som har flyktet derfra. Iflg henne var det ingen kvinner som bar disse draktene frivillig. De hadde det godt (bedre) en periode der de fikk ta utdannelse og faktisk nesten ble regnet som individer og ikke dyr, men de siste årene har det gått i helt feil retning. Burka (el) tvang, nei til jobb, nei til legebehandling på skikkelige sykehus, nei til skole etc etc.

Men nå gidder jeg ikke mer uansett hvor provoserende du prøver å svare.

Det er allerde forbudt å tvinge kvinner til å bruke sjal/niqab/burka.

Å forby det vil være overformynderi, hvor staten bestemmer hvordan innbyggerne skal gå kledt.

Utover det er det grunnlovsfestet religionsfrihet i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Du skriver bare side opp, ned og sidelengs med generaliseringer om muslimer/innvandrere, men du eier selvsagt ikke fordommer!''

Bytt ut "innvandrere" med "Frp'ere" og vi har en meget presis beskrivelse av deg!

Nei, for innvandrere er vidt forskjellige - noen er svensker, andre er fra Argentina eller Pakistan eller Marokko. Det er åpenbart at det har fint lite felles.

Frp'ere har åpenbart noe felles - de støtter Frps politikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er allerde forbudt å tvinge kvinner til å bruke sjal/niqab/burka.

Å forby det vil være overformynderi, hvor staten bestemmer hvordan innbyggerne skal gå kledt.

Utover det er det grunnlovsfestet religionsfrihet i Norge.

''Det er allerde forbudt å tvinge kvinner til å bruke sjal/niqab/burka.

Å forby det vil være overformynderi, hvor staten bestemmer hvordan innbyggerne skal gå kledt.''

Sukk, du burde da vite bedre enn at det er mye som kan oppfattes som tvang, og at lovmessig påbud ikke på noen måte er nødvendig for at noen skal føle seg tvunget til å følge en norm.

Men nå har jeg definitivt ikke tenkt å vikle meg inn i denne ensidige diskusjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er allerde forbudt å tvinge kvinner til å bruke sjal/niqab/burka.

Å forby det vil være overformynderi, hvor staten bestemmer hvordan innbyggerne skal gå kledt.''

Sukk, du burde da vite bedre enn at det er mye som kan oppfattes som tvang, og at lovmessig påbud ikke på noen måte er nødvendig for at noen skal føle seg tvunget til å følge en norm.

Men nå har jeg definitivt ikke tenkt å vikle meg inn i denne ensidige diskusjonen.

Helt enig, men det kan jo gå andre veien også. Det er faktisk en del som bruker det frivillig, og man kan ikke bestemme hvordan de skal kle seg fordi *andre* blir tvunget.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan hyle og klage så mye du orker. Faktum er at det er en liten gruppe muslimer i Norge, de er gjerne norske statsborgere og de kommer til å bli værende enten du liker det eller ei.

Akkurat som for jødene for 80 år siden.

Så er det opp til deg om du kan leve fredelig med dine medborgere, eller om du skal støtte partier som dummer seg ut ved å snakke om "snikislamisering" og lignende vås.

For legg merke til - det er ikke muslimene som "lager krig", slik Frp gjør.

Jeg hyler og klager ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det kommer til å skje før eller senere. Vi ser allerede tendenser i Frankrike og Storbritannia. Men pk-mobben på venstresiden mener nok at det franskmennene og britene som har skylden.

Ja, det er helt latterlig og flaut å se hvor naiv det går an å bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jo, det er muslimene selv som lager problemene. Jeg starter aldri med å ha fordommer mot noe som helst før jeg har fått grunner til det. Og de er selv de største rasistene.''

Du får fordommene inn via media, og politiske partier.

Og nei, å skylde på muslimene er like tåpelig som det var å skylde på jødene.

Og å påstå at "de er selv de største rasistene" (uansett hvilken folkegruppe "de" refererer til) er i seg selv rasistisk.

Fordommene mine (siden du liker å bruke de ordene) har jeg fått via egne erfaringer helt utenom media. De oppsto først etter lengre tids betraktninger. Også helt utenom media.

"Og å påstå at "de er selv de største rasistene" (uansett hvilken folkegruppe "de" refererer til) er i seg selv rasistisk."

Gudbedremeg du skal ha for at du klarer å vri & vrenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hyler og klager ikke....

Mandolaika skrev:

''Argumentene kommer du aldri til å ta for argumenter uansett, for du vil ikke. Du nekter å innse realitetene og er altfor naiv. Det er synd for du virker som en intelligent fyr. Så det faller i grus uansett. Men å fortelle andre hva som er løgner, påfunn osv. er du god til.''

''Man ser hvilke problemer det alt er med få muslimer. :-) Ikke du da, for du er naiv og bortforklarende og fornekter det langt inn i din knallrøde lille boble. Men bare helt til den sprekker og du slår hodet i veggen.''

"syting og klaging" er den høflige versjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordommene mine (siden du liker å bruke de ordene) har jeg fått via egne erfaringer helt utenom media. De oppsto først etter lengre tids betraktninger. Også helt utenom media.

"Og å påstå at "de er selv de største rasistene" (uansett hvilken folkegruppe "de" refererer til) er i seg selv rasistisk."

Gudbedremeg du skal ha for at du klarer å vri & vrenge!

''Fordommene mine (siden du liker å bruke de ordene) har jeg fått via egne erfaringer helt utenom media. De oppsto først etter lengre tids betraktninger. Også helt utenom media.''

De er fremdeles fordommer.

''"Og å påstå at "de er selv de største rasistene" (uansett hvilken folkegruppe "de" refererer til) er i seg selv rasistisk."

Gudbedremeg du skal ha for at du klarer å vri & vrenge!''

Jeg verken vrir eller vrenger, men siterer akkurat det du skrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Fordommene mine (siden du liker å bruke de ordene) har jeg fått via egne erfaringer helt utenom media. De oppsto først etter lengre tids betraktninger. Også helt utenom media.''

De er fremdeles fordommer.

''"Og å påstå at "de er selv de største rasistene" (uansett hvilken folkegruppe "de" refererer til) er i seg selv rasistisk."

Gudbedremeg du skal ha for at du klarer å vri & vrenge!''

Jeg verken vrir eller vrenger, men siterer akkurat det du skrev.

Jeg blåser i hva du kaller det, det er en grunn til at slikt oppstår. Jo, du vrir og vrenger, og det er det ikke bare jeg som synes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandolaika skrev:

''Argumentene kommer du aldri til å ta for argumenter uansett, for du vil ikke. Du nekter å innse realitetene og er altfor naiv. Det er synd for du virker som en intelligent fyr. Så det faller i grus uansett. Men å fortelle andre hva som er løgner, påfunn osv. er du god til.''

''Man ser hvilke problemer det alt er med få muslimer. :-) Ikke du da, for du er naiv og bortforklarende og fornekter det langt inn i din knallrøde lille boble. Men bare helt til den sprekker og du slår hodet i veggen.''

"syting og klaging" er den høflige versjonen.

Du tror du bare kan ramse opp igjen alt det jeg skrev og kalle det "syting og klaging". Javel, kunne ikke brydd meg mindre om det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest liberalist

Sør bedriver ikke personangrep i motetning til visse andre. Han kjører meddebattanter til veggs med argumentason og retorikk. Sikkert frustrerende for en del, men det er en vesensforskjell her.

''Han kjører meddebattanter til veggs med argumentason og retorikk. ''

Det gjør han aldeles ikke. Han gjentar seg selv til det kjedsommelige til folk ikke gidder å diskutere mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...