Gå til innhold

Seinkveld - dildo


Gjest prust

Anbefalte innlegg

AneM1365380603

Jeg er nok litt enig med de andre her - en 11-åring vet nok mer om dette enn man skulle ønske og tro.

Og jeg blir litt overrasket over at du ikke skjønte at det ville bli direkte sexprat m/noe attåt når det var dette nye programmet som skulle presenteres.

"Trekant" har fått så utrolig mye mediaoppmerksomhet at man på forhånd _vet_ at disse ungdommene vil snakke og vise og være direkte på en måte som det ikke var helt naturlig for oss å være.

Tror nesten du må skylde deg sjøl litt her, altså. :-)

Kanskje enkelte større barn synes det er flaut at foreldrene får innsyn i hva som egentlig foregår i dag ;) Mens foreldrene tror de skjuler det barna visste for lenge siden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 167
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    21

  • Holmes

    20

  • AneM1365380603

    19

  • ShitDiddelyDo

    15

Mest aktive i denne tråden

Ja, det skal du se. Husets 7-åring kommer stadig med spørsmål om hva ditten og datten betyr. Hun hører gutta snakke på skolen. Jeg er glad hun spør før hun selv deler slikt med andre ;) En dag fortalte hun at to stk i klassen hadde pult i gymsalen, for det hadde en annen i klassen sagt. Så kom spørsmålet "Hva er pule?".

''En dag fortalte hun at to stk i klassen hadde pult i gymsalen''

Vi hadde ikke pulter i gymsalen, bare i klasserommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

''En dag fortalte hun at to stk i klassen hadde pult i gymsalen''

Vi hadde ikke pulter i gymsalen, bare i klasserommet.

:D Hun sa det på dialekt, så ingen tvil om hva hun mente ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje enkelte større barn synes det er flaut at foreldrene får innsyn i hva som egentlig foregår i dag ;) Mens foreldrene tror de skjuler det barna visste for lenge siden..

Skal ikke se bort fra det, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Blå, kanskje?

Og svart skinnsofa? ;-)''

Uuuut mot haaavet

¨Teksten får liksom en helt ny mening:

"Du Lokker Meg Med Et Smil

Skjelvende Står Du Foran Meg.''

(ps... jeg googlet fram dette, og den håpløse bruken av store forbokstaver fulgte med på lasset...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senkveld er ikke barnetv. Hvis du mener han ikke tåler det, så kan han jo f.eks. legge seg før Senkveld starter, eller ikke se tv etter kl 21.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

¨Teksten får liksom en helt ny mening:

"Du Lokker Meg Med Et Smil

Skjelvende Står Du Foran Meg.''

(ps... jeg googlet fram dette, og den håpløse bruken av store forbokstaver fulgte med på lasset...)

hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Hun sa det på dialekt, så ingen tvil om hva hun mente ;)

Det er forskjell på pult og pult på bokmål også :-)

Der jeg kommer fra har vi forresten begge varianter av tjukk l, også den der -rd blir til tjukk l.

Det var derfor morsomt å be venner si "rundt bordet" fort flere ganger etterhverandre. Med litt fantasi hørtes det ut som "rundpule"...;-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror man bare må godta at grensene for hva som vises fram og snakkes om i programmer er en helt annen nå enn da vi vokste opp. :-)

Senkveld går jo, som navnet tilsier, veldig sent, men det er påfallende mye mer sexprat osv i alt fra Nytt på Nytt til det meste av programmer som sendes etter kl 20 på kvelden, enn det som det var på 70-tallet iallfall.

Og man er jo barn av sin tid, og kan lett bli litt i stuss over det, og kanskje tilmed litt småflau over at barna ser på dette sammen med en selv.

Men jeg har nå engang bestemt meg for å late som ingenting og være kul og avslappet og late som ingenting, for jeg husker så godt hvor flaue mine foreldre var over den minste ting. Og DA ble det spennende, da!

Jeg husker bl a jeg en gang - i Allers eller Norsk Ukeblad eller noe slikt - leste om en kjønnsoperert person, som brukte ordet "penis". Det visste jeg ikke da hva var, og spurte foreldrene mine. Og det var jammen meg flaut å svare på, ja! De kunne jo bare sagt "det er et annet ord for guttetiss", og så hadde det ikke vært noe mer om og men med den saken.

I kveld så vi på opptak av "Hvem kan slå Aamodt og Kjus?", og da lærte min 9-åring et nytt ord: Kukken.

Hun visste faktisk ikke hva det var (da ble jeg litt overrasket), men hennes 8-årige lillesøster kunne lett fortelle (da ble jeg veldig overrasket). Hvor hun hadde lært det? Av sin venninne hvis far er prest... He-he.

Ordet kom fram fordi de hadde en google-konkurranse, hvor deltakerne fikk tildelt et ord som de skulle legge flere bokstaver til. Siden utgangsordet var KU, trodde 9-åringen at kukken var en omskriving av ku til "hanku". Ja-ja, hun lærer vel det hun skal lære etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok litt enig med de andre her - en 11-åring vet nok mer om dette enn man skulle ønske og tro.

Og jeg blir litt overrasket over at du ikke skjønte at det ville bli direkte sexprat m/noe attåt når det var dette nye programmet som skulle presenteres.

"Trekant" har fått så utrolig mye mediaoppmerksomhet at man på forhånd _vet_ at disse ungdommene vil snakke og vise og være direkte på en måte som det ikke var helt naturlig for oss å være.

Tror nesten du må skylde deg sjøl litt her, altså. :-)

Jeg ser veldig lite på TV og har ikke sett dette Trekant-programmet, selv om jeg har hørt om det.

og jeg må jo innrømme at jeg ikke fulgte sånn 100% med på TV, jeg satt jo her og dol'et samtidig da jeg plutselig hørte og så dettte Trekant-klippet....

Men jeg burde sikkert vært føre var og ikke latt ham se programmet da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser veldig lite på TV og har ikke sett dette Trekant-programmet, selv om jeg har hørt om det.

og jeg må jo innrømme at jeg ikke fulgte sånn 100% med på TV, jeg satt jo her og dol'et samtidig da jeg plutselig hørte og så dettte Trekant-klippet....

Men jeg burde sikkert vært føre var og ikke latt ham se programmet da.

Ja, sånn utover kvelden må man nok være litt mer bevisst på hva ungene ser.

Nå greide du det jo fint, da, og ingen "skade" skjedd. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser veldig lite på TV og har ikke sett dette Trekant-programmet, selv om jeg har hørt om det.

og jeg må jo innrømme at jeg ikke fulgte sånn 100% med på TV, jeg satt jo her og dol'et samtidig da jeg plutselig hørte og så dettte Trekant-klippet....

Men jeg burde sikkert vært føre var og ikke latt ham se programmet da.

''Men jeg burde sikkert vært føre var og ikke latt ham se programmet da''

Jeg tipper at han overlever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på pult og pult på bokmål også :-)

Der jeg kommer fra har vi forresten begge varianter av tjukk l, også den der -rd blir til tjukk l.

Det var derfor morsomt å be venner si "rundt bordet" fort flere ganger etterhverandre. Med litt fantasi hørtes det ut som "rundpule"...;-/

Hehe, jeg fikk stå på gangen enda jeg hadde pult i klasserommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I kveld så vi på opptak av "Hvem kan slå Aamodt og Kjus?", og da lærte min 9-åring et nytt ord: Kukken.

Hun visste faktisk ikke hva det var (da ble jeg litt overrasket), men hennes 8-årige lillesøster kunne lett fortelle (da ble jeg veldig overrasket). Hvor hun hadde lært det? Av sin venninne hvis far er prest... He-he.

Ordet kom fram fordi de hadde en google-konkurranse, hvor deltakerne fikk tildelt et ord som de skulle legge flere bokstaver til. Siden utgangsordet var KU, trodde 9-åringen at kukken var en omskriving av ku til "hanku". Ja-ja, hun lærer vel det hun skal lære etterhvert.

*ha ha* Hanku! :-)

Apropos ord som barna lærer: Jeg husker den ene søsteren min var litt småirritert for mange år siden etter at min sønn hadde lært sine yngre søskenbarn å si "dritt". Da måtte jeg bare si at det ikke var noe å klage over, for min gutt hadde lært av de enda eldre søskenbarna (en annen søsters barn) å si kuk! ;-)

Fordelen med de små ihvertfall er at de oftere avslører overfor foreldrene hva de kan og vet - det er verre med tenåringene, som ihvertfall ikke avslører slikt til mor & far! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei hør nå her - jeg mener slett ikke at Seinkveld skal unngå alt som ikke passer barn - men jeg har ikke lyst til å få en dildo trykket opp i synet en fredagskveld sånn helt uten forvarsel :-(

Sånne helt safe programmer vet jeg har en ca klokka 21 grense.

Men min 11 åring kan helt fint se ting som er mer voksent enn det søstera på 6 kan. Men akkurat dildoer :-(

Men hvorfor er akkurat dildoer så mye verre enn annet "voksenmateriale"? Det var også snakk om runking, orgasmer, tantrisk sex og slikking. Og ellers i Senkveld faller det da kommentarer om både festing og andre ting. Ikke barneprogram, med andre ord.

Men du tenker at akkurat dildoer burde de spart seg for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ha ha* Hanku! :-)

Apropos ord som barna lærer: Jeg husker den ene søsteren min var litt småirritert for mange år siden etter at min sønn hadde lært sine yngre søskenbarn å si "dritt". Da måtte jeg bare si at det ikke var noe å klage over, for min gutt hadde lært av de enda eldre søskenbarna (en annen søsters barn) å si kuk! ;-)

Fordelen med de små ihvertfall er at de oftere avslører overfor foreldrene hva de kan og vet - det er verre med tenåringene, som ihvertfall ikke avslører slikt til mor & far! ;-)

''*ha ha* Hanku! :-)''

Ja, du vet - man starter med ku, en ku, kuen - også snek det seg inn en dobbel konsonant inni der. Nei, hun er ikke sterk på doble konsonanter. ;-)

Jo, de lærer litt av hvert, og man aner ikke hvor det kommer fra. Men som du sier - når de er små, så får man i alle fall høre om det de har lært, blir vel stillere når de nærmer seg/bikker over i tenåra... Sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...