Gå til innhold

Skuffet over Mette-Marit


Gjest blir kvalm

Anbefalte innlegg

Personlig føler jeg meg nærmere beslektet med mennesker enn med dyr, men for deg er det kanskje ikke slik?

''Personlig føler jeg meg nærmere beslektet med mennesker enn med dyr, men for deg er det kanskje ikke slik?''

Brukte jeg uttrykket "nærmere beslektet"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 183
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    57

  • morsan

    16

  • ShitDiddelyDo

    5

  • Mrs D

    4

Mest aktive i denne tråden

''Personlig føler jeg meg nærmere beslektet med mennesker enn med dyr, men for deg er det kanskje ikke slik?''

Brukte jeg uttrykket "nærmere beslektet"?

En gang til:

Personlig føler jeg meg nærmere beslektet med mennesker enn med dyr, men for deg er det kanskje ikke slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, skal nok mere til. Men gåser er liksom noen hakk verre enn kuer også. Hehe

men kuer er jo tillatt - om det høres komisk ut er en annen sak :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Look to Pamela Anderson

Er også skuffa over Mette-Marit her. At pop-dåsa Tone Damli Aaberge bruker pels, er jeg ikke overraska over. Men mener at Mette-Marit iallefall burde ha visst bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang til:

Personlig føler jeg meg nærmere beslektet med mennesker enn med dyr, men for deg er det kanskje ikke slik?

Det har ingen ting å gjøre med mitt svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også skuffa over Mette-Marit her. At pop-dåsa Tone Damli Aaberge bruker pels, er jeg ikke overraska over. Men mener at Mette-Marit iallefall burde ha visst bedre.

Det burde hun. Men som alltid med PK-folket, de er ikke alltid så flinke til å praktisere det de prediker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Personlig føler jeg meg nærmere beslektet med mennesker enn med dyr, men for deg er det kanskje ikke slik?

Men føler du deg mer beslektet med "ungene i Afrika" som du sier det enn med kreftsyke personer i Norge?

Man kan ikke gi den samme hundrelappen til flere gode formål, men folk velger så forskjellig ut fra ulikt ståsted. Så lenge folk faktisk gir penger til gode formål, synes jeg ikke du skal sette deg til doms over andre menneskers pengebruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men kuer er jo tillatt - om det høres komisk ut er en annen sak :-)

Det er i grunnen det jeg vil frem til, at det høres komisk ut å si kuer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å si kuer istedenfor kyr så den kan du la ligge.....

At det er lov betyr ikke at det høres bra ut når man sier det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men føler du deg mer beslektet med "ungene i Afrika" som du sier det enn med kreftsyke personer i Norge?

Man kan ikke gi den samme hundrelappen til flere gode formål, men folk velger så forskjellig ut fra ulikt ståsted. Så lenge folk faktisk gir penger til gode formål, synes jeg ikke du skal sette deg til doms over andre menneskers pengebruk.

''Men føler du deg mer beslektet med "ungene i Afrika" som du sier det enn med kreftsyke personer i Norge?''

Ikke mer, men like beslektet. (Jeg har jo bodd i Sør Afrika.) Og kreftsyke i Norge (som jeg også kjenner/kjente personlig) har tross alt et helt helsesystem som hjelper dem.

''Man kan ikke gi den samme hundrelappen til flere gode formål, men folk velger så forskjellig ut fra ulikt ståsted. Så lenge folk faktisk gir penger til gode formål, synes jeg ikke du skal sette deg til doms over andre menneskers pengebruk.''

Det er forskjell å sette seg "til doms", og å diskutere hva man mener 100-lapper skal brukes til.

I denne tråden fordømmes MM for pels, men den samme MM gjør mye for AIDS/HIV-syke. Hun gjør mye for barn. Jeg må innrømme at jeg synes det veier langt mer enn om hun bruker en pelshatt.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For hvem? Kuene?

''For hvem? Kuene?''

LOL, godt svart! Det er vel litt dialekt- / sosiolektbetinga også; mange syns nok at 'kyr' høres vel så komisk ut som 'kuer'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men føler du deg mer beslektet med "ungene i Afrika" som du sier det enn med kreftsyke personer i Norge?''

Ikke mer, men like beslektet. (Jeg har jo bodd i Sør Afrika.) Og kreftsyke i Norge (som jeg også kjenner/kjente personlig) har tross alt et helt helsesystem som hjelper dem.

''Man kan ikke gi den samme hundrelappen til flere gode formål, men folk velger så forskjellig ut fra ulikt ståsted. Så lenge folk faktisk gir penger til gode formål, synes jeg ikke du skal sette deg til doms over andre menneskers pengebruk.''

Det er forskjell å sette seg "til doms", og å diskutere hva man mener 100-lapper skal brukes til.

I denne tråden fordømmes MM for pels, men den samme MM gjør mye for AIDS/HIV-syke. Hun gjør mye for barn. Jeg må innrømme at jeg synes det veier langt mer enn om hun bruker en pelshatt.

Med vennlig hilsen

La nå MM ligge, selv om hovedinnlegget dreier seg om henne. Som vanlig på DOL utvikler tråder seg.

Du skrev at man ikke kunne gi samme 100-lappen til to formål, og tilkjennega at du da mente aat det var bedre å gi denne 100-lappen til "ungene i Afrika" enn til dyrevern i Norge. Greit nok, men hvilken annen "rangering" har du av de gode formål, da? Hva er best av "ungene i Afrika" og "kreftsaken"? Eller hva med "kreftsaken" kontra "hjerte- og lungesyke"? Eller "ungene i Afrika" kontra "ungene på Haiti"?

"There's no end to the possibilities!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La nå MM ligge, selv om hovedinnlegget dreier seg om henne. Som vanlig på DOL utvikler tråder seg.

Du skrev at man ikke kunne gi samme 100-lappen til to formål, og tilkjennega at du da mente aat det var bedre å gi denne 100-lappen til "ungene i Afrika" enn til dyrevern i Norge. Greit nok, men hvilken annen "rangering" har du av de gode formål, da? Hva er best av "ungene i Afrika" og "kreftsaken"? Eller hva med "kreftsaken" kontra "hjerte- og lungesyke"? Eller "ungene i Afrika" kontra "ungene på Haiti"?

"There's no end to the possibilities!"

Hei,

Jeg har ikke rangeringer innen mennesker. Jeg pleier ofte å påpeke det nå det er dyr som blir satt over mennesker, men ikke "menneske mot menneske".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg har ikke rangeringer innen mennesker. Jeg pleier ofte å påpeke det nå det er dyr som blir satt over mennesker, men ikke "menneske mot menneske".

Med vennlig hilsen

Men det at noen avser en hundrings eller to til dyrevelferd er ikke nødvendigvis ensbetydende med at de setter dyr over mennesker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det at noen avser en hundrings eller to til dyrevelferd er ikke nødvendigvis ensbetydende med at de setter dyr over mennesker!

Tja, hvis man står med 100 kr og kan velge mellom "dyr og mennesker" (for å sette det på spissen), så blir det jo slik.

Det er kanskje ikke noe "galt" med å gi til dyr som sådan, men poenget er at man ser utallige "stakkars dyr"-trådeer, og knapt så mange (om noen) tråder om "ungene på Haiti". De blir aldri nevnt.

Ikke bare det, når jeg starter slike tråder er det knapt et eneste svar.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, hvis man står med 100 kr og kan velge mellom "dyr og mennesker" (for å sette det på spissen), så blir det jo slik.

Det er kanskje ikke noe "galt" med å gi til dyr som sådan, men poenget er at man ser utallige "stakkars dyr"-trådeer, og knapt så mange (om noen) tråder om "ungene på Haiti". De blir aldri nevnt.

Ikke bare det, når jeg starter slike tråder er det knapt et eneste svar.

Med vennlig hilsen

''Det er kanskje ikke noe "galt" med å gi til dyr som sådan, men poenget er at man ser utallige "stakkars dyr"-trådeer, og knapt så mange (om noen) tråder om "ungene på Haiti". De blir aldri nevnt.

Ikke bare det, når jeg starter slike tråder er det knapt et eneste svar.''

Det blir for langt borte, og det er for lite man kan gjøre, til at folk gidder/orker engasjere seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...