Gå til innhold

Skuffet over Mette-Marit


Gjest blir kvalm

Anbefalte innlegg

Gjest antagelig

Tja, hvis man står med 100 kr og kan velge mellom "dyr og mennesker" (for å sette det på spissen), så blir det jo slik.

Det er kanskje ikke noe "galt" med å gi til dyr som sådan, men poenget er at man ser utallige "stakkars dyr"-trådeer, og knapt så mange (om noen) tråder om "ungene på Haiti". De blir aldri nevnt.

Ikke bare det, når jeg starter slike tråder er det knapt et eneste svar.

Med vennlig hilsen

Det tror jeg skyldes noe annet enn at tråden omhandler "unger på Haiti" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 183
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    57

  • morsan

    16

  • ShitDiddelyDo

    5

  • Mrs D

    4

Mest aktive i denne tråden

''Det er kanskje ikke noe "galt" med å gi til dyr som sådan, men poenget er at man ser utallige "stakkars dyr"-trådeer, og knapt så mange (om noen) tråder om "ungene på Haiti". De blir aldri nevnt.

Ikke bare det, når jeg starter slike tråder er det knapt et eneste svar.''

Det blir for langt borte, og det er for lite man kan gjøre, til at folk gidder/orker engasjere seg.

Det er utrolig lett å sende 100 kr til Leger uten Grenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg skyldes noe annet enn at tråden omhandler "unger på Haiti" ;)

Neida, det gjelder uansett hvem som starter tråden.

Og faktisk er det slik at når jeg starter tråder så er det alltid "se vanlige" i hælene! :knegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig lett å sende 100 kr til Leger uten Grenser.

Og kanskje 2,30 kommer frem? Da er det er mer effektivt å hjelpe nabolagets hjemløse katt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Og kanskje 2,30 kommer frem? Da er det er mer effektivt å hjelpe nabolagets hjemløse katt.

Gir du 100 kr. til naboens hjemløse katt???? Hvis naboen har katt og den er hjemløs så høres det merkelig ut for meg, og jeg forstår ikke hva katten skal med hundrelappen. Skal den kjøpe seg mat eller kattehotell for den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Det er kanskje ikke noe "galt" med å gi til dyr som sådan, men poenget er at man ser utallige "stakkars dyr"-trådeer, og knapt så mange (om noen) tråder om "ungene på Haiti". De blir aldri nevnt.

Ikke bare det, når jeg starter slike tråder er det knapt et eneste svar.''

Det blir for langt borte, og det er for lite man kan gjøre, til at folk gidder/orker engasjere seg.

''Det blir for langt borte, og det er for lite man kan gjøre, til at folk gidder/orker engasjere seg.''

Dette er en skikkelig trist grunn til ikke å yte en skjerv! Det kreves ikke at du melder deg som frivillig medhjelper og at du må bruke av fritiden din på å pakke nødrasjoner eller gå rundt i nabolaget med en innsamlingsbøsse!

Den enkleste måten å gi på er faktisk å ta opp telefonen og ringe det nummeret som oppgis i annonser/reklamer, så belastes telefonregningen din med 200 kroner eller deromkring. Så enkle løsninger har jeg faktisk ikke sett fra dyrebeskyttelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir du 100 kr. til naboens hjemløse katt???? Hvis naboen har katt og den er hjemløs så høres det merkelig ut for meg, og jeg forstår ikke hva katten skal med hundrelappen. Skal den kjøpe seg mat eller kattehotell for den?

*s*

Men han skrev "nabolagets" og ikke "naboens", og også "hjelpe" og ikke "gi 100 kroner"...;-) Rett skal være rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir du 100 kr. til naboens hjemløse katt???? Hvis naboen har katt og den er hjemløs så høres det merkelig ut for meg, og jeg forstår ikke hva katten skal med hundrelappen. Skal den kjøpe seg mat eller kattehotell for den?

''Gir du 100 kr. til naboens hjemløse katt???? ''

Gjør jeg det? Og hvis det er naboens katt er den uansett ikke hjemløs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både hun og gubbleluren er det.

Så hun har ikke sagt det.

Takk!

(At du kritiserer henne for ikke å være det, og så påstår at hun "er det", er selvsagt underholdende.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og kanskje 2,30 kommer frem? Da er det er mer effektivt å hjelpe nabolagets hjemløse katt.

Leger uten Grener er meget effektive, og transparente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hun har ikke sagt det.

Takk!

(At du kritiserer henne for ikke å være det, og så påstår at hun "er det", er selvsagt underholdende.)

Nå får du lære deg å lese hva folk skriver. Denne endeløse kveruleringen fra din side er ganske slitsom i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Gir du 100 kr. til naboens hjemløse katt???? Hvis naboen har katt og den er hjemløs så høres det merkelig ut for meg, og jeg forstår ikke hva katten skal med hundrelappen. Skal den kjøpe seg mat eller kattehotell for den?

Katter trenger klær nå som det blir kaldere, og mange eiere tar ikke nok hensyn til sånt. Da er det greit å gi penga direkte til katten for å være sikker på at de kommer fram.

For øvrig synes jeg det er fascinerende hvordan ordet PK i visse kretser har blitt til et skjellsord. Mennesker som bryr seg om andre er stort sett PK, og spesielt de som viser det ved å forsøke å gjøre en innsats skal tas- og dømmes for sin innsats. Skulle de selv trå feil, disse perfekte PK-svina, er de "avslørt".

Tenke seg til å komme her og bry seg om annet enn seg selv og sine.

Slik søppel vil vi helst ha oss frabedt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå får du lære deg å lese hva folk skriver. Denne endeløse kveruleringen fra din side er ganske slitsom i lengden.

Så synd at du ikke engang husker (eller vil stå for) det du selv har skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter trenger klær nå som det blir kaldere, og mange eiere tar ikke nok hensyn til sånt. Da er det greit å gi penga direkte til katten for å være sikker på at de kommer fram.

For øvrig synes jeg det er fascinerende hvordan ordet PK i visse kretser har blitt til et skjellsord. Mennesker som bryr seg om andre er stort sett PK, og spesielt de som viser det ved å forsøke å gjøre en innsats skal tas- og dømmes for sin innsats. Skulle de selv trå feil, disse perfekte PK-svina, er de "avslørt".

Tenke seg til å komme her og bry seg om annet enn seg selv og sine.

Slik søppel vil vi helst ha oss frabedt.

Det morsomme med "PK" er at det kun brukes som et skjellsord om "de andre".

Hvis du sjekker Wiki-sidene så ser du også at det er to helt motstridende definisjoner for PK, slik at det blir meningsløst.

Med venlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Det morsomme med "PK" er at det kun brukes som et skjellsord om "de andre".

Hvis du sjekker Wiki-sidene så ser du også at det er to helt motstridende definisjoner for PK, slik at det blir meningsløst.

Med venlig hilsen

På Wikipedia kan hvem som helst gå inn og redigere, så den tjenesten er vel i utgangspunktet meningsløs. ;)

Men det er rare greier. Ordet har fullstendig mistet sin mening, og de ordet brukes om er stort sett de som gjør noe for andre. Dette er pk - altså negativt.

Samme greia om "sosialist". De fleste som bruker ordet ser ikke ut til å vite hva det betyr, men alt til venstre for den ytterste høyrefløy er stort sett "sosialisme".

Jaja. Snart skriver vi alle sms-språk, vi fatter ikke hva folk som bruker mer enn Donald Duck-språk skriver, og ord delings feil er malen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter trenger klær nå som det blir kaldere, og mange eiere tar ikke nok hensyn til sånt. Da er det greit å gi penga direkte til katten for å være sikker på at de kommer fram.

For øvrig synes jeg det er fascinerende hvordan ordet PK i visse kretser har blitt til et skjellsord. Mennesker som bryr seg om andre er stort sett PK, og spesielt de som viser det ved å forsøke å gjøre en innsats skal tas- og dømmes for sin innsats. Skulle de selv trå feil, disse perfekte PK-svina, er de "avslørt".

Tenke seg til å komme her og bry seg om annet enn seg selv og sine.

Slik søppel vil vi helst ha oss frabedt.

''Katter trenger klær nå som det blir kaldere''

Den har jo pels, så det ville vært nyttigere med refleks, slik at de ikke blir påkjørt en mørk natt! :-)

Ellerss helt enig mht det du sier om "PK".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det morsomme med "PK" er at det kun brukes som et skjellsord om "de andre".

Hvis du sjekker Wiki-sidene så ser du også at det er to helt motstridende definisjoner for PK, slik at det blir meningsløst.

Med venlig hilsen

Jeg har ikke lest wiki-sidene, men det er jo ikke utenkelig at det kan gis to ulike forklaringer på begrepet, all den tid det brukes så ulikt. Dette gjelder jo mange ord og uttrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

''Katter trenger klær nå som det blir kaldere''

Den har jo pels, så det ville vært nyttigere med refleks, slik at de ikke blir påkjørt en mørk natt! :-)

Ellerss helt enig mht det du sier om "PK".

Men katter med refleks ser dumme ut. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Wikipedia kan hvem som helst gå inn og redigere, så den tjenesten er vel i utgangspunktet meningsløs. ;)

Men det er rare greier. Ordet har fullstendig mistet sin mening, og de ordet brukes om er stort sett de som gjør noe for andre. Dette er pk - altså negativt.

Samme greia om "sosialist". De fleste som bruker ordet ser ikke ut til å vite hva det betyr, men alt til venstre for den ytterste høyrefløy er stort sett "sosialisme".

Jaja. Snart skriver vi alle sms-språk, vi fatter ikke hva folk som bruker mer enn Donald Duck-språk skriver, og ord delings feil er malen.

Et samfunn i forfall! ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...