Gå til innhold

Skuffet over Mette-Marit


Gjest blir kvalm

Anbefalte innlegg

Gjest blir kvalm

Jeg mener at "menneskevern" er langt viktigere, på samme måte som at det er viktigere for en lege å prioritere de med alvorlige sykdommer foran vanlige forkjølelser.

Ja, men så men dette da du. Men denne tråden handler altså om dyrevern. Get it?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 183
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    57

  • morsan

    16

  • ShitDiddelyDo

    5

  • Mrs D

    4

Mest aktive i denne tråden

Gjest blir kvalm

Og hvilke standpunkter er det som er "lite kontroversielle"?

Likestilling? At man ikke skal diskriminere homofile, for eksempel?

Er dette "lite kontroversielt"?

PK betyr at man skal oppføre seg som den gemenere hop, i motsetning til å være radikal. Dette vet du vel fra før av sør, eller gjør du deg litt uvitende nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blir kvalm

Det er i hvert fall ingen grenser for bortforklaringene for IKKE å gjøre noe.

Og igjen har du demonstrert at du setter dyr over mennesker.

Hehe det er jo ren underholdning å lese det du skriver, sør. Du har ikke lest hva jeg har skrevet i denne tråden. Men takk for underholdningen, nå fikk jeg meg en god latter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blir kvalm

Det er jo fint at du demonstrerer at du ikke har argumenter (ref. kommentaren din om "kverulering").

Først sier du at du ikke velger mellom mennesker og dyr (svaret ovenfor), og nå skriver du at du nettopp gjør det du benektet i noen innlegg siden.

Det er DIN tolkning av dette. Den må du få lov å ha, skal ikke nekte deg det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blir kvalm

Nei, men det er som å mene at det ikke skal regne i Bergen.

Saken er at de selvsagt BLIR satt opp mot hverandre.

Jaha? Kan du komme med noen helt konkrete eksempler på det? Og kan du komme med konkrete eksempler på at ikke mennesker blir satt høyest? Nei - du kan vel ikke det. Det er ikke ofte jeg ser at du egentlig kan komme med eksempler eller henvisninger i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blir kvalm

Mennesker og dyr har det bra i Norge generelt. At det finnes unntak er noe helt annet.

Mange dyr har det bra, men mange lider også. Hvordan vet du at de fleste dyr har det bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Jeg synes det er flott de gangene du klarer å kjøre fast folk som roter seg bort i meningsløse tirader og som ikke klarer å argumentere for sine ikke alltid helt stuerene synspunkter.

Men her er det på sin plass å påpeke følgende:

Først skrev svorsk dette:

''Men som alltid med PK-folket, de er ikke alltid så flinke til å praktisere det de prediker.''

Hvorpå du spør:

''Har hun sagt hun er "PK-folk"?''

Men det som svorsk insinuerer i sitt første innlegg i denne delen av tråden, er at Mette-Marit prediker _dyrevern_, ikke at hun "har sagt at hun er PK". Ellers blir jo påstanden om at hun ikke prraktiserer det hun prediker helt meningsløs.

Det er meget mulig at du kan "ta" svorsk på at h*n påstår at MM prediker dyrevern, men da får du gjøre det, og ikke ta h*n på at h*n ikke klarer å bevise at MM har sagt at hun er PK, for det var faktisk ikke det svorsk sa.

Godt du rydder opp, morsan :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blir kvalm

Det er jo fint at du demonstrerer at du ikke har argumenter (ref. kommentaren din om "kverulering").

Først sier du at du ikke velger mellom mennesker og dyr (svaret ovenfor), og nå skriver du at du nettopp gjør det du benektet i noen innlegg siden.

"Jeg velger dyr. Og det er mitt personlige ståsted. Skal du sette deg til doms over det? Det betyr ikke at jeg setter dyr over mennesker, men fordi jeg vet at menneskevern ofte blir prioritert foran dyrevern, så er det naturlig for meg å gi til dyrevern"

Leste du hva jeg skrev? Eller har du problemer med å se nyansene i dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha? Kan du komme med noen helt konkrete eksempler på det? Og kan du komme med konkrete eksempler på at ikke mennesker blir satt høyest? Nei - du kan vel ikke det. Det er ikke ofte jeg ser at du egentlig kan komme med eksempler eller henvisninger i det hele tatt.

Dessuten er det Sør sier helt feil.

En VET at folk som generelt bryr seg om andre (enten det er dyr eller mennesker) støtter opp under flere saker, og engasjerer seg der det er nød.

En holdningskampanje, der en oppfordrer (!!!) til å _ikke_ vise medfølelse med dyr, vil også fra Sørs ståsted, virke helt mot sin hensikt. Folk som overser brutalitet på det ene området er tilbøyelig tilå overse det på det neste og,mens medfølelse avler medfølelse, mens likgyldighet avler likgyldighet.

Så den jævla 100 lappen han gnåler om kan han i grunn stappe opp i ræven,saken er at om man oppfordrer til å ikke bry seg om, eller å gi støtte til dyr er muligheten langt større for at den 100 lappen, la oss si går til en øl, eller en ny dingseboms til bilen eller noe, _ikke_ til barna i afrika. Fyren er helt kokilmonke og på tur her altså.

"Alle" vet jo for eksempel at noe av det som får varsellampene til å blinke kraftigst vedrørende barn og empati er mangel på forståelse for dyr. Det vitner gjerne om ditto for mennesker også.

Jeg er helt enig med deg i denne tråden her, og jeg skjønner ikke at sør får seg til å si det han sier. Lite er for meg mer uforståelig enn utnytting og manglende omsorg for uskyldige, umælende dyr, men det gjør meg sannelig ikke til noen menneskeuvenn pr se av den grunn. Gjennom tåpelig, feilatig, og totalt oppkonstruert "problemstilling" Sør presenterer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blir kvalm

Det er i hvert fall ingen grenser for bortforklaringene for IKKE å gjøre noe.

Og igjen har du demonstrert at du setter dyr over mennesker.

Nei, jeg setter ikke dyr over mennesker, men siden det er så mye av statsbudsjettet OG vi har så mange innsamlingsaksjoner for mennesker i nød, så velger jeg å gi til dyrevern. Da blir det en likevekt, jeg anser alt liv som verdifullt, og veier det ikke opp mot hverandre. Klarer du å lese nyansene i det jeg skriver?

Hadde tråden handlet om å sette dyr over mennesker hadde jeg forstått din iherdige, og noe desperate argumentasjon, men det var jo ikke det det handlet om i det hele tatt. *Det blir svært vanskelig å diskutere med deg når du hevder noe jeg aldri har sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blir kvalm

Dessuten er det Sør sier helt feil.

En VET at folk som generelt bryr seg om andre (enten det er dyr eller mennesker) støtter opp under flere saker, og engasjerer seg der det er nød.

En holdningskampanje, der en oppfordrer (!!!) til å _ikke_ vise medfølelse med dyr, vil også fra Sørs ståsted, virke helt mot sin hensikt. Folk som overser brutalitet på det ene området er tilbøyelig tilå overse det på det neste og,mens medfølelse avler medfølelse, mens likgyldighet avler likgyldighet.

Så den jævla 100 lappen han gnåler om kan han i grunn stappe opp i ræven,saken er at om man oppfordrer til å ikke bry seg om, eller å gi støtte til dyr er muligheten langt større for at den 100 lappen, la oss si går til en øl, eller en ny dingseboms til bilen eller noe, _ikke_ til barna i afrika. Fyren er helt kokilmonke og på tur her altså.

"Alle" vet jo for eksempel at noe av det som får varsellampene til å blinke kraftigst vedrørende barn og empati er mangel på forståelse for dyr. Det vitner gjerne om ditto for mennesker også.

Jeg er helt enig med deg i denne tråden her, og jeg skjønner ikke at sør får seg til å si det han sier. Lite er for meg mer uforståelig enn utnytting og manglende omsorg for uskyldige, umælende dyr, men det gjør meg sannelig ikke til noen menneskeuvenn pr se av den grunn. Gjennom tåpelig, feilatig, og totalt oppkonstruert "problemstilling" Sør presenterer!

Takk, og jeg er enig. Bra innlegg.

Jeg likte spesielt denne:

"Alle" vet jo for eksempel at noe av det som får varsellampene til å blinke kraftigst vedrørende barn og empati er mangel på forståelse for dyr. Det vitner gjerne om ditto for mennesker også"

Å velge mellom dyr og mennesker blir jo det samme som å si at man ikke har empati for en av delene. Hvordan skal man da ha empati for levende vesener i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er flott de gangene du klarer å kjøre fast folk som roter seg bort i meningsløse tirader og som ikke klarer å argumentere for sine ikke alltid helt stuerene synspunkter.

Men her er det på sin plass å påpeke følgende:

Først skrev svorsk dette:

''Men som alltid med PK-folket, de er ikke alltid så flinke til å praktisere det de prediker.''

Hvorpå du spør:

''Har hun sagt hun er "PK-folk"?''

Men det som svorsk insinuerer i sitt første innlegg i denne delen av tråden, er at Mette-Marit prediker _dyrevern_, ikke at hun "har sagt at hun er PK". Ellers blir jo påstanden om at hun ikke prraktiserer det hun prediker helt meningsløs.

Det er meget mulig at du kan "ta" svorsk på at h*n påstår at MM prediker dyrevern, men da får du gjøre det, og ikke ta h*n på at h*n ikke klarer å bevise at MM har sagt at hun er PK, for det var faktisk ikke det svorsk sa.

Svorsk skrev:

''Det burde hun. Men som alltid med PK-folket, de er ikke alltid så flinke til å praktisere det de prediker.''

Hvor "hun" refererer tilbake til MM. Diskusjonen handler om MMs bruk av pels. Ergo er hun blant "de", som Svorsk påstår er en del av PK-folket, og påstås å være hyklerisk

:-)

Med vennllig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dessuten er det Sør sier helt feil.

En VET at folk som generelt bryr seg om andre (enten det er dyr eller mennesker) støtter opp under flere saker, og engasjerer seg der det er nød.

En holdningskampanje, der en oppfordrer (!!!) til å _ikke_ vise medfølelse med dyr, vil også fra Sørs ståsted, virke helt mot sin hensikt. Folk som overser brutalitet på det ene området er tilbøyelig tilå overse det på det neste og,mens medfølelse avler medfølelse, mens likgyldighet avler likgyldighet.

Så den jævla 100 lappen han gnåler om kan han i grunn stappe opp i ræven,saken er at om man oppfordrer til å ikke bry seg om, eller å gi støtte til dyr er muligheten langt større for at den 100 lappen, la oss si går til en øl, eller en ny dingseboms til bilen eller noe, _ikke_ til barna i afrika. Fyren er helt kokilmonke og på tur her altså.

"Alle" vet jo for eksempel at noe av det som får varsellampene til å blinke kraftigst vedrørende barn og empati er mangel på forståelse for dyr. Det vitner gjerne om ditto for mennesker også.

Jeg er helt enig med deg i denne tråden her, og jeg skjønner ikke at sør får seg til å si det han sier. Lite er for meg mer uforståelig enn utnytting og manglende omsorg for uskyldige, umælende dyr, men det gjør meg sannelig ikke til noen menneskeuvenn pr se av den grunn. Gjennom tåpelig, feilatig, og totalt oppkonstruert "problemstilling" Sør presenterer!

Feil. :-)

Ettersom jeg ikke er "for" dyreplageri.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, og jeg er enig. Bra innlegg.

Jeg likte spesielt denne:

"Alle" vet jo for eksempel at noe av det som får varsellampene til å blinke kraftigst vedrørende barn og empati er mangel på forståelse for dyr. Det vitner gjerne om ditto for mennesker også"

Å velge mellom dyr og mennesker blir jo det samme som å si at man ikke har empati for en av delene. Hvordan skal man da ha empati for levende vesener i det hele tatt?

Men så er det jo heller ikke det jeg sier. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ingen i denne tråden har sagt at man setter dyr over mennesker. ''

Det bare innfortolkes som "default" dersom man forsvarer dyr uten samtidig å legge til at det selvfølgelig er mye verre når forferdelige ting skjer med mennesker. ;-)

"blir kvalm" skrev det jo 06:47 i går, selv om vedkommende forsøker å bortforklare det i samme setning.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PK betyr at man skal oppføre seg som den gemenere hop, i motsetning til å være radikal. Dette vet du vel fra før av sør, eller gjør du deg litt uvitende nå?

Nå kom du med en HELT annen definisjon av tidligere.

Og du har, ironisk nok, nettopp bekreftet det jeg sa - at det finnes TO helt forskjellige definisjoner av PK.

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PK betyr at man skal oppføre seg som den gemenere hop, i motsetning til å være radikal. Dette vet du vel fra før av sør, eller gjør du deg litt uvitende nå?

"enn", ikke "av"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at hvis man ikke klarer å ta vare på, bry seg om,og ha medfølelse for dyr, så er ens potensiale for ditto ovenfor mennesker mindre enn om man har disse evnene.

Og at hvis man aksepterer brutalitet og dårlig oppførsel mot dyr aksepterer man det lettere også blandt folk.

Medfølelelse er ikke noe man går tom for om man bruker av den, tvert om.

''Og at hvis man aksepterer brutalitet og dårlig oppførsel mot dyr aksepterer man det lettere også blandt folk.''

Ja?

Er det noen som har gjort det i denne tråden?

Ikke meg, åpenbart, men noen andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe det er jo ren underholdning å lese det du skriver, sør. Du har ikke lest hva jeg har skrevet i denne tråden. Men takk for underholdningen, nå fikk jeg meg en god latter :)

Du skrev det selv, (06:47, selv om du forsøker å endre på det etterpå.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...