Gå til innhold

FU: Krangler dere over doseter?


Gjest Hulderen

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletiden

Så du mener at du har ingen rett til å ha mening om dekkene på bilen, bilvasken eller noe annet siden han gjør det?

For min del kan du gjerne brette sengetøyet og legge det i skapet og ta ned dosetet ned etter han hvis du vil, men du bør kanskje tenke deg om to ganger før du spør skilte kvinner om de ikke tenkte på barna sine før skilsmissen. Det kan godt hende at du synes det er morsomt at jeg kranglet pga. dosete og sengetøy og mener at mannen din er heldig med din tålmodighet og underkastelse.

Jeg er seriøs og svarte deg på det i begynnelsen av tråden. Det var et viktig krangleemne slik det er i mange ekteskap. Du trenger ikke trekke frem dine såkalte "fantastiske" egenskaper som kone og mor. Skilsmisse kan skille etter seg sår som aldri gror.

''Så du mener at du har ingen rett til å ha mening om dekkene på bilen, bilvasken eller noe annet siden han gjør det?''

Jeg har ingen mening om det ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 203
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    22

  • Dorthe

    14

  • tonie

    9

  • Katt-ja

    5

Mest aktive i denne tråden

''Så du mener at du har ingen rett til å ha mening om dekkene på bilen, bilvasken eller noe annet siden han gjør det?''

Jeg har ingen mening om det ;-)

Har du ingen mening om dine rettigheter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Har du ingen mening om dine rettigheter?

Jeg har ingen mening om bildekk, annet enn at jeg vet det skal være vinterdekk om vinteren og sommerdekk om sommeren. Jeg slipper å tenke på slikt ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen mening om bildekk, annet enn at jeg vet det skal være vinterdekk om vinteren og sommerdekk om sommeren. Jeg slipper å tenke på slikt ;-)

Slipper mannen din å tenke på sengetøyet? Du mener forhåpentligvis ikke at det SKAL være slik at mannen skifter dekk og kona ordner sengetøyet? Du spør selv hvilken rolle det spiller hvem gjør hva. Går ikke det begge veier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Slipper mannen din å tenke på sengetøyet? Du mener forhåpentligvis ikke at det SKAL være slik at mannen skifter dekk og kona ordner sengetøyet? Du spør selv hvilken rolle det spiller hvem gjør hva. Går ikke det begge veier?

''Du mener forhåpentligvis ikke at det SKAL være slik at mannen skifter dekk og kona ordner sengetøyet?''

Jo hos oss SKAL det være slik. Dvs, det hender han legger sengetøyet i skapet han også og hvis jeg ikke er helt fornøyd, ordner jeg det bare. Det tar ikke lang tid.

Jeg er glad for at jeg slipper å skifte dekk. Slik er det med den saken :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Du mener forhåpentligvis ikke at det SKAL være slik at mannen skifter dekk og kona ordner sengetøyet?''

Jo hos oss SKAL det være slik. Dvs, det hender han legger sengetøyet i skapet han også og hvis jeg ikke er helt fornøyd, ordner jeg det bare. Det tar ikke lang tid.

Jeg er glad for at jeg slipper å skifte dekk. Slik er det med den saken :-)

''Jeg er glad for at jeg slipper å skifte dekk. Slik er det med den saken :-)''

Det er jeg også, men i år var det jeg som bestemte at det var på tide med nye vinterdekk, som valgte hvilke dekk vi skulle ha, og deretter kjørte bilen og leverte den til dekkskift.

Husbonden på den annen side hentet bilen, og måtte da også betale for dekkene, hvilket var en svært god deal for meg;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Du mener forhåpentligvis ikke at det SKAL være slik at mannen skifter dekk og kona ordner sengetøyet?''

Jo hos oss SKAL det være slik. Dvs, det hender han legger sengetøyet i skapet han også og hvis jeg ikke er helt fornøyd, ordner jeg det bare. Det tar ikke lang tid.

Jeg er glad for at jeg slipper å skifte dekk. Slik er det med den saken :-)

Og da mener du at jeg bare skulle ha hentet meg en krakk og ordnet sengetøyet etter han, vasket gulvene etter han, tørket støv etter at han hadde gjort det osv. Akkurat som jeg gjorde litt i det skjulte da barna begynte å gjøre slik. Mener du at det er greit at kvinner ordner slik etter at mannen har gjort det? Jeg kjenner slike par og jeg synes ikke det er greit selvom jeg ikke blander meg borti det, og ville aldri sagt noe om det. Det SKAL ikke være slik.

Spørsmålet var ikke hvordan det SKAL være hjemme hos deg, men om du mener at det SKAL være slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

''Jeg er glad for at jeg slipper å skifte dekk. Slik er det med den saken :-)''

Det er jeg også, men i år var det jeg som bestemte at det var på tide med nye vinterdekk, som valgte hvilke dekk vi skulle ha, og deretter kjørte bilen og leverte den til dekkskift.

Husbonden på den annen side hentet bilen, og måtte da også betale for dekkene, hvilket var en svært god deal for meg;-)

Mannen min har leverte bilene til dekkskift en gang så vidt jeg kan huske og det var i fjorfjor. Som regel gjør han det selv :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Du mener forhåpentligvis ikke at det SKAL være slik at mannen skifter dekk og kona ordner sengetøyet?''

Jo hos oss SKAL det være slik. Dvs, det hender han legger sengetøyet i skapet han også og hvis jeg ikke er helt fornøyd, ordner jeg det bare. Det tar ikke lang tid.

Jeg er glad for at jeg slipper å skifte dekk. Slik er det med den saken :-)

Det er noe vakkert med kjærligheten når man ser at man kan ufylle hverandre :) At ikke alt behøver gjøres til en kampsak i forhold til kvinnens rettigheter. Det er nemlig det som effektivt dreper kjærligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg er glad for at jeg slipper å skifte dekk. Slik er det med den saken :-)''

Det er jeg også, men i år var det jeg som bestemte at det var på tide med nye vinterdekk, som valgte hvilke dekk vi skulle ha, og deretter kjørte bilen og leverte den til dekkskift.

Husbonden på den annen side hentet bilen, og måtte da også betale for dekkene, hvilket var en svært god deal for meg;-)

Min eksmann skiftet alltid dekk selv, og jeg kan ikke gjøre det. Det betyr ikke at jeg satt og tvinnet tommeltotter imens, og at jeg derfor ikke kunne ha meninger om det ene og det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Du mener forhåpentligvis ikke at det SKAL være slik at mannen skifter dekk og kona ordner sengetøyet?''

Jo hos oss SKAL det være slik. Dvs, det hender han legger sengetøyet i skapet han også og hvis jeg ikke er helt fornøyd, ordner jeg det bare. Det tar ikke lang tid.

Jeg er glad for at jeg slipper å skifte dekk. Slik er det med den saken :-)

Jeg har aldri skiftet sengetøy i hele mitt liv og heller ikke byttet dekk. Dattera mi derimot bytter dekk og minstemann rer senger hvis det trengs og lager mat. Jeg gjør helt andre ting, men jeg gjør ting jeg og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Og da mener du at jeg bare skulle ha hentet meg en krakk og ordnet sengetøyet etter han, vasket gulvene etter han, tørket støv etter at han hadde gjort det osv. Akkurat som jeg gjorde litt i det skjulte da barna begynte å gjøre slik. Mener du at det er greit at kvinner ordner slik etter at mannen har gjort det? Jeg kjenner slike par og jeg synes ikke det er greit selvom jeg ikke blander meg borti det, og ville aldri sagt noe om det. Det SKAL ikke være slik.

Spørsmålet var ikke hvordan det SKAL være hjemme hos deg, men om du mener at det SKAL være slik.

Nei, men her beviser du jo at dosetet ikke var den viktigste grunnen til at dere ble skilt og det var også poenget mitt.

Du var ikke fornøyd med fordelingen i sin helthet og da har det lite med dosetet og gjøre som jo er en bagatell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og da mener du at jeg bare skulle ha hentet meg en krakk og ordnet sengetøyet etter han, vasket gulvene etter han, tørket støv etter at han hadde gjort det osv. Akkurat som jeg gjorde litt i det skjulte da barna begynte å gjøre slik. Mener du at det er greit at kvinner ordner slik etter at mannen har gjort det? Jeg kjenner slike par og jeg synes ikke det er greit selvom jeg ikke blander meg borti det, og ville aldri sagt noe om det. Det SKAL ikke være slik.

Spørsmålet var ikke hvordan det SKAL være hjemme hos deg, men om du mener at det SKAL være slik.

''Mener du at det er greit at kvinner ordner slik etter at mannen har gjort det?''

Du kunne alternativt ha vært fornøyd med det han hadde gjort ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe vakkert med kjærligheten når man ser at man kan ufylle hverandre :) At ikke alt behøver gjøres til en kampsak i forhold til kvinnens rettigheter. Det er nemlig det som effektivt dreper kjærligheten.

Tror du det er derfor det er så mange lykkelige ekteskap i Midtøsten for eksempel? Hvis vi kvinner i Vesten hadde bare holdt oss til kjøkkenbenken hadde vi vært lykkelige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min har leverte bilene til dekkskift en gang så vidt jeg kan huske og det var i fjorfjor. Som regel gjør han det selv :-)

Mannen min skiftet også som oftest dekk sjøl før i tida, da vi hadde bil men mindre hjul. Nå er det ganske tungt å skifte.

Jeg har faktisk aldri lært å skifte dekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Mener du at det er greit at kvinner ordner slik etter at mannen har gjort det?''

Du kunne alternativt ha vært fornøyd med det han hadde gjort ;)

Nei det kunne jeg ikke i alle tilfeller. Det er ikke bare å være fornøyd når det ikke er ordentlig som f.eks. at jeg fikk problemer med å ta ut sengetøyet. Hvorfor skulle jeg være fornøyd bare fordi han gjorde det på et eller annet vis og aldri tok hensyn til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Jeg har aldri skiftet sengetøy i hele mitt liv og heller ikke byttet dekk. Dattera mi derimot bytter dekk og minstemann rer senger hvis det trengs og lager mat. Jeg gjør helt andre ting, men jeg gjør ting jeg og.

Jeg tror du gjør det du kan gjøre og du har selvfølgelig noen begrensninger som gjør at alt ikke er like enkelt :-)

Poenget er ikke hvem som gjør hva, men at det er et samarbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du det er derfor det er så mange lykkelige ekteskap i Midtøsten for eksempel? Hvis vi kvinner i Vesten hadde bare holdt oss til kjøkkenbenken hadde vi vært lykkelige?

Nei, det hadde vi ikke vært. Jeg er kjempelei meg over at jeg ikke fikk hjelp til utdannelse og merker at jeg er ambisiøs på ungenes vegne. Særlig dattera mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eksmann skiftet alltid dekk selv, og jeg kan ikke gjøre det. Det betyr ikke at jeg satt og tvinnet tommeltotter imens, og at jeg derfor ikke kunne ha meninger om det ene og det andre.

Nei, selv om mannen skifter dekk, har man da lov til å ha synspunkter på f eks tidspunktet for å skifte dekk, slik at man ikke venter til altfor langt ut på vinteren med å få på vinterdekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...