Gå til innhold

FU: Krangler dere over doseter?


Gjest Hulderen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 203
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    22

  • Dorthe

    14

  • tonie

    9

  • Katt-ja

    5

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletiden

Viktigere for hvem? Dolere? Hvorvidt dolere følger med i ditt ekteskap synes jeg er lite interessant.

''Hvorvidt dolere følger med i ditt ekteskap synes jeg er lite interessant''

Vel, nå hadde jeg ikke tenkt å rippe opp i det, men jeg har vel ikke noe inntrykk av noen andre har synes det har vært mer interesant enn deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ingenting om deg, men hvis du har en mann liggende ved siden av deg om natta så synes jeg synd på han. Du gjør i hvert fall noe annet nå enn å ta deg av han.

På snakk om lavt hehehehehehehehehehehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev at dosete var den vanligste årsaken til krangling i ekteskapet og du kommenterer at utroskap er den viktigste årsaken til brudd. Det er to forskjellige ting.

Jeg forelsket meg i en annen mann mens jeg fremdeles var gift. Tror du dosetet var en medvirkende årsak?

Det tror jeg faktisk. Mange små irriterende ting gjør at man backer ut og i det øyeblikket man ikke er forelsket i mannen sin lenger så er det lett å forelske seg i en man tror er bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg befinner meg ca 50 cm over gulvet og synes fortsatt at du fremstår som jævlig kranglete. Tok bort ' for din skyld :)

Og du fremstår som stygg, ekkel og ufin. Stakkars den som må ligge ved siden av deg. Snorker du også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Jeg skrev at dosete var den vanligste årsaken til krangling i ekteskapet og du kommenterer at utroskap er den viktigste årsaken til brudd. Det er to forskjellige ting.

Jeg forelsket meg i en annen mann mens jeg fremdeles var gift. Tror du dosetet var en medvirkende årsak?

''Jeg forelsket meg i en annen mann mens jeg fremdeles var gift. Tror du dosetet var en medvirkende årsak?''

Jeg har bare forholdt meg til det du skrev at dosetet var en stor grunn til at du ble skilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og du fremstår som stygg, ekkel og ufin. Stakkars den som må ligge ved siden av deg. Snorker du også?

Hohohohohohohohohohohohohoh, nei men jeg ler godt og mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvorvidt dolere følger med i ditt ekteskap synes jeg er lite interessant''

Vel, nå hadde jeg ikke tenkt å rippe opp i det, men jeg har vel ikke noe inntrykk av noen andre har synes det har vært mer interesant enn deg :-)

Jeg har aldri sett noe om krangling mellom deg og din mann. Tvertimot så har jeg heller inntrykk av at du underkaster deg og er den gammeldags kvinnen som følger din mann og tjener ham. Men, moderne siden du jobber (når du ikke følger han til verdens ende) og ordner hjem. Dvs. dobbeltarbeidene.

For min del kan jeg godt ta feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Jeg har aldri sett noe om krangling mellom deg og din mann. Tvertimot så har jeg heller inntrykk av at du underkaster deg og er den gammeldags kvinnen som følger din mann og tjener ham. Men, moderne siden du jobber (når du ikke følger han til verdens ende) og ordner hjem. Dvs. dobbeltarbeidene.

For min del kan jeg godt ta feil.

LOL

Jeg skal gi meg før det sklir ut. Godnatt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg forelsket meg i en annen mann mens jeg fremdeles var gift. Tror du dosetet var en medvirkende årsak?''

Jeg har bare forholdt meg til det du skrev at dosetet var en stor grunn til at du ble skilt.

Hvis du tenker deg om så ser du nok hvor sannsynlig det er at dosete er den vanligste årsaken til krangling i ekteskap. En mann går flere ganger i døgnet på do, men f.eks. legger ikke sengetøy i skapet mer enn en til to ganger i måneden. Han leser ikke avisen like ofte som han går på do, og sannsynligvis så promper han ikke like ofte foran kona som han går på do.

Hvorfor tror du ideen om dosete som går ned av seg selv kommer fra? Prektige hustruer som deg som setter ned dosetet for mannen sin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Hvis du tenker deg om så ser du nok hvor sannsynlig det er at dosete er den vanligste årsaken til krangling i ekteskap. En mann går flere ganger i døgnet på do, men f.eks. legger ikke sengetøy i skapet mer enn en til to ganger i måneden. Han leser ikke avisen like ofte som han går på do, og sannsynligvis så promper han ikke like ofte foran kona som han går på do.

Hvorfor tror du ideen om dosete som går ned av seg selv kommer fra? Prektige hustruer som deg som setter ned dosetet for mannen sin?

Hvor mye har du drukket i kveld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sjøstjerna

Nei jeg synes du prøver å latterliggjøre andre kvinner og det får alle pigger ut på meg. Det kan godt hende at du og din mann aldri krangler, men i såfall har dere ikke noe særlig dybde i følelsene. Samme for meg. Jeg har utrolig liten tro på at dere er på et eller høyt kranglenivå slik du later til å tro at er det vanlige. Vanlige mennesker krangler om hverdagslige ting.

''.... Det kan godt hende at du og din mann aldri krangler, men i såfall har dere ikke noe særlig dybde i følelsene.''

Drøy påstand. Du kjenner dem ikke. Min mann og jeg krangler også _meget_ sjelden. Betyr det at vi heller ikke har noen dybde i følelsene?

'' Vanlige mennesker krangler om hverdagslige ting.''

Vanlige mennesker, slik jeg ser det, forsøker ha takhøyde over ting, og gidder ikke krangle om tull og tøys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg er helt enig, men å høre at vi bare skal godta ting slik de blir gjort så høres det ut som vi skal være som før og da blir vi lykkelige''

Du drar den litt langt. Selvfølgelig er den samfunnsutviklingen vi har hatt bra for kvinner, men det er stor forskjell på å mene at vi skal godta og være lenket til kjøkkenbenken og det og bry seg om et dolokk. Du må jo se forsjellen her?

Hva gjør de i land hvor de har toalett uten dolokk?

Lever lenge og lykkelig? ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har merket meg at det er typisk mannfolk å ikke legge ned dosettet. Dette har jeg oppdaget både med en kompis og min kjære. Men er virkelig det noe å lage oppstuss over da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ekte kvinnfolk

Jeg blir skikkelig sur hvis noen har lagt ned dosetet da jeg har det ganske travelt med å komme meg på do.

Og dette sier jeg selv om jeg er dame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Har merket meg at det er typisk mannfolk å ikke legge ned dosettet. Dette har jeg oppdaget både med en kompis og min kjære. Men er virkelig det noe å lage oppstuss over da?

Selvsagt kan man si hva man mener, og be om at det blir respektert.

Men man kan få som svar at han foretrekker å ha det slik, og ønsker å ha det respektert. Eller han sier OK, og begynner legge ned- men glemmer det i 20% av tilfellene.

Hva gjør man da? Jo, man kan starte en stor krangel som varer flere år, og kanskje blir man kvitt hele problemet fordi ekteskapet oppløses.

Eller forsøker man å ha litt takhøyde, og godtar hans "feil"?

Jeg velger det siste. Jeg innser jo også at jeg har noen "feil" jeg også. Jeg er feks elendig til å plassere ting i oppvaskmaskinen i følge han. Heldigvis holder han ut med meg likevel. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ekte kvinnfolk

Har merket meg at det er typisk mannfolk å ikke legge ned dosettet. Dette har jeg oppdaget både med en kompis og min kjære. Men er virkelig det noe å lage oppstuss over da?

På jobben på damedoen er det svært sjeldent at dosetet ligger nede. Eller er det doringen dere snakker om??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...