Gå til innhold

FU: Krangler dere over doseter?


Gjest Hulderen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 203
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    22

  • Dorthe

    14

  • tonie

    9

  • Katt-ja

    5

Mest aktive i denne tråden

Hva gjør de i land hvor de har toalett uten dolokk?

Lever lenge og lykkelig? ;-)

Med vennlig hilsen

Nå var det ikke snakk om dolokk, men dosete. Nei de lever ikke lenge, vi lever mye lenger her hvor vi krangler om dosetene;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg har ingenting til overs for dere såkalte tålmodige kvinner som underkaster dere mennenes latskap.''

Noen av oss henger oss ikke opp i sånne bagateller. Jeg er heldigvis ikke så opphengt i orden at jeg gidder å irritere meg over skohauger i gangen, sengetøy og doseter. Tar en nødrydding når det trengs, (når vi skal ha gjester) og dropper muggenheten i hverdagen. Henger opp yttertøy til tenåringen istedetfor å kjefte. Sparer kjeftingen til seriøse saker.

Men, må innrømme at jeg kan irritere meg en anelse om det er doRINGEN som står oppe,- det er litt verre. Dolokket legger ikke jeg ned heller (og det er ettersom jeg har forstått det dere mener med dosetet?). Det er jo aldri noen som skal bruke doen med lokket nede?

Hehe det er doringen som blir diskutert, det er den du sitter på;-) Har aldri falt meg inn å kalle dolokk for dosete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe det er doringen som blir diskutert, det er den du sitter på;-) Har aldri falt meg inn å kalle dolokk for dosete.

''Hehe det er doringen som blir diskutert, det er den du sitter på;-) Har aldri falt meg inn å kalle dolokk for dosete.''

Jeg har før også trodd at disse diskusjonene dreide seg om ringen. Men har fått høre at en god del faktisk mener at det er lokket som er nødt til å lukkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for et idiotisk svar. Jeg vil ditt og jeg vil datt og så skriver du om mine skap og hvordan jeg kunne organisert dem. He he var det da ikke hans skap?

Jeg forstår at det er langt i land med å bevisstgjøre kvinner på at de trenger ikke å logre med halen overfor sine menn.

Hans skap? Hvar snakker du egentlig om nå? Du er jo helt rabiat.

Jeg kan forsikre deg om at jeg er særs lite logrende, og jeg har alltid regnet meg som feminist. Jeg synes det er ganske puslete å forvente at en mann skal tekkes deg i alt for at du skal være fornøyd. Du er ikke mye til sterk og selvstendig kvinne da? Slik oppførsel forbinder jeg med bortskjemte og trassige unger som vil ha alt på sin måte. Man må ta ansvar for eget velbefinnende og prøve å tilrettelegge i den grad det er mulig hvis lykken avhenger av småting som doseter og brettekanter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for et idiotisk svar. Jeg vil ditt og jeg vil datt og så skriver du om mine skap og hvordan jeg kunne organisert dem. He he var det da ikke hans skap?

Jeg forstår at det er langt i land med å bevisstgjøre kvinner på at de trenger ikke å logre med halen overfor sine menn.

Man logrer vel ikke med halen selv om man ikke forlanger å få absolutt alt på sin måte?

Jeg er 25 cm kortere enn mannen min. Derfor må jeg av og til klatre der han bare kan løfte armen. Vi har f.eks. takhøye skap på kjøkkenet. Derfor har jeg ordnet det slik at ting vi bruker daglig, er i de nederste hyllene. For å få ting som brukes litt sjeldnere, bruker jeg en krakk. Null problem og ikke det minste undertrykkende for noen av oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hans skap? Hvar snakker du egentlig om nå? Du er jo helt rabiat.

Jeg kan forsikre deg om at jeg er særs lite logrende, og jeg har alltid regnet meg som feminist. Jeg synes det er ganske puslete å forvente at en mann skal tekkes deg i alt for at du skal være fornøyd. Du er ikke mye til sterk og selvstendig kvinne da? Slik oppførsel forbinder jeg med bortskjemte og trassige unger som vil ha alt på sin måte. Man må ta ansvar for eget velbefinnende og prøve å tilrettelegge i den grad det er mulig hvis lykken avhenger av småting som doseter og brettekanter.

Og i din feminisme så har du eget skap for ditt sengetøy og han har et annet for sitt? Og du plukker antageligvis klærne hans opp og synes det er greit? Det er ikke å logre med halen, neivel.

Feminist er du ikke når du synes det er greit at kvinner skal akseptere hva som helst av en mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hehe det er doringen som blir diskutert, det er den du sitter på;-) Har aldri falt meg inn å kalle dolokk for dosete.''

Jeg har før også trodd at disse diskusjonene dreide seg om ringen. Men har fått høre at en god del faktisk mener at det er lokket som er nødt til å lukkes!

Det er mer enn mulig at mange krangler pga. dolokket, men for min del har jeg aldri hatt en krangling pga det så vidt jeg kan huske. Jeg diskuterte doringen i denne tråden.

Det er helt logisk for meg at hvis noen ønsker å ha dolokket nede og den andre ikke etterkommer det ønsket at det blir krangling, selvom jeg ikke har gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OMG, denne tråden ble drøy! Selv har jeg hørt at de fire vanligste diskusjonsområdene er penger, sex, barneoppdragelse og husarbeid.

Kanskje senking av dosetet må regnes som husarbeid :-) Jeg har i hvert fall aldri diskutert doseteposisjon med min mann, og nå har vi holdt i hop i 20 år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i din feminisme så har du eget skap for ditt sengetøy og han har et annet for sitt? Og du plukker antageligvis klærne hans opp og synes det er greit? Det er ikke å logre med halen, neivel.

Feminist er du ikke når du synes det er greit at kvinner skal akseptere hva som helst av en mann.

Nå er det vel kanskje jeg som er det største rotehuet (og minst hjemme) av oss, så jeg er redd han må plukke opp minst like mye etter meg.

Jeg tror ikke 100% deling av alle oppgaver er lurt hvis man ønsker seg et harmonisk samliv. Min erfaring er at ting går mye smidigere hvis alle i et hjem får gjøre det de er best på, og man viser litt overbærenhet med hverandre. Hvis en i familien er veldig rigid og må ha ting på en bestemt måte synes jeg det er han eller hun som har et problem som må ta hovedansvar for å få det gjort slik.

Jeg jobber mye og har verken tid eller overskudd til å ha et dukkehjem der alt er perfekt, selv om det hadde vært hyggelig. Jeg forventer ikke mer av de andre enn av meg selv, så da får vi ha det som vi har det. Det er helt ok, synes jeg. Ser du? Jeg er svært likestilt. Jeg er like laid back som en mann;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss står dosetet ofte oppe, og det er det i grunnen ingen som bryr seg med.

Gutta i huset får (og gir) beskjed om å legge ned doringen etter seg, men de husker heldigvis som oftest på det, både store og små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''har du kranglet om stillingen på dosetet?'' Nope, dosete-stilling har aldri vært et tema hverken mens jeg bodde med mamma og pappa, mens jeg bodde i bofellesskap i studietiden eller i vårt hjem nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hehe det er doringen som blir diskutert, det er den du sitter på;-) Har aldri falt meg inn å kalle dolokk for dosete.''

Jeg har før også trodd at disse diskusjonene dreide seg om ringen. Men har fått høre at en god del faktisk mener at det er lokket som er nødt til å lukkes!

Det ER så irriterende med petimeterne som må ha do_lokket_ lukket! Særs lite morsomt å sette seg på det kalde, harde lokket uten bukser på;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det vel kanskje jeg som er det største rotehuet (og minst hjemme) av oss, så jeg er redd han må plukke opp minst like mye etter meg.

Jeg tror ikke 100% deling av alle oppgaver er lurt hvis man ønsker seg et harmonisk samliv. Min erfaring er at ting går mye smidigere hvis alle i et hjem får gjøre det de er best på, og man viser litt overbærenhet med hverandre. Hvis en i familien er veldig rigid og må ha ting på en bestemt måte synes jeg det er han eller hun som har et problem som må ta hovedansvar for å få det gjort slik.

Jeg jobber mye og har verken tid eller overskudd til å ha et dukkehjem der alt er perfekt, selv om det hadde vært hyggelig. Jeg forventer ikke mer av de andre enn av meg selv, så da får vi ha det som vi har det. Det er helt ok, synes jeg. Ser du? Jeg er svært likestilt. Jeg er like laid back som en mann;)

Som jeg skulle skrevet det selv ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel kanskje jeg som er det største rotehuet (og minst hjemme) av oss, så jeg er redd han må plukke opp minst like mye etter meg.

Jeg tror ikke 100% deling av alle oppgaver er lurt hvis man ønsker seg et harmonisk samliv. Min erfaring er at ting går mye smidigere hvis alle i et hjem får gjøre det de er best på, og man viser litt overbærenhet med hverandre. Hvis en i familien er veldig rigid og må ha ting på en bestemt måte synes jeg det er han eller hun som har et problem som må ta hovedansvar for å få det gjort slik.

Jeg jobber mye og har verken tid eller overskudd til å ha et dukkehjem der alt er perfekt, selv om det hadde vært hyggelig. Jeg forventer ikke mer av de andre enn av meg selv, så da får vi ha det som vi har det. Det er helt ok, synes jeg. Ser du? Jeg er svært likestilt. Jeg er like laid back som en mann;)

Like laid back som en mann? Er du virkelig stolt av å beskrive deg som en mann?

Tror du virkelig at det er noe å skryte av hvis mannen din plukker opp klærne etter deg og irriterer seg over det at du sier med et smil: Jeg er som en mann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest verinoca

Nei, ikke over doseter, men at han ikke lukker lokket. jeg synes det er en uting å flushe uten å ha la på lokket først. Særlig når han insisterer på å ha f.eks tannbørster stående oppå dokassa. (Eller hva det heter, har spnn hengedo.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OMG, denne tråden ble drøy! Selv har jeg hørt at de fire vanligste diskusjonsområdene er penger, sex, barneoppdragelse og husarbeid.

Kanskje senking av dosetet må regnes som husarbeid :-) Jeg har i hvert fall aldri diskutert doseteposisjon med min mann, og nå har vi holdt i hop i 20 år...

Pleier mannen din å gå fra doringen oppe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke over doseter, men at han ikke lukker lokket. jeg synes det er en uting å flushe uten å ha la på lokket først. Særlig når han insisterer på å ha f.eks tannbørster stående oppå dokassa. (Eller hva det heter, har spnn hengedo.)

''jeg synes det er en uting å flushe uten å ha la på lokket først. Særlig når han insisterer på å ha f.eks tannbørster stående oppå dokassa. (Eller hva det heter, har spnn hengedo.)''

Mythbusters testet dette, og kom til at nærheten til toalettet ikke hadde noen betydning her:

http://www.answerbag.com/q_view/65983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hehe det er doringen som blir diskutert, det er den du sitter på;-) Har aldri falt meg inn å kalle dolokk for dosete.''

Jeg har før også trodd at disse diskusjonene dreide seg om ringen. Men har fått høre at en god del faktisk mener at det er lokket som er nødt til å lukkes!

Hva folk har svart på i denne tråden, ringen eller lokket, kan veø være så ymse. men jeg har hørt at begge deler kan være et problem for enkelte, så begge diskusjonene finnes nok :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest verinoca

''jeg synes det er en uting å flushe uten å ha la på lokket først. Særlig når han insisterer på å ha f.eks tannbørster stående oppå dokassa. (Eller hva det heter, har spnn hengedo.)''

Mythbusters testet dette, og kom til at nærheten til toalettet ikke hadde noen betydning her:

http://www.answerbag.com/q_view/65983

Hehe, ok da :-) Kan ikke argumentere mot selveste Mythbusters :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...