Gå til innhold

HJELP: Valg av pc og skjønner ikke dataspråket.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skulle opprinnelig kjøpe pc fra multicom: Multicom Xishan B5130 15.6" LED Full HD Matt, Intel Core i3/i5/i7, GeForce GT425M, USB3.0, HDMI 1.4, Windows 7 ....med corei7-prosessor, 500GB harddisk og 8GB RAM.

Men det går ikke fordi den er ikke på lager osv osv.

Så har jeg i stedet blitt anbefalt denne;: http://www.amentio.no/PCogServere/PC_Bærbar/15__-_15,9_/MSI/MSI-GX660R-490NE-15,6-Full-HD-WIN7HP-GX660R-490NE-1154953.aspx

Det sies at den skal ha et godt skjermkort og jeg ser at den har 6GB RAM som jo er bra(?) og det ser ut som den har en 500GB harddisk. Det er det jeg klarer å se. Men er prosessoren bra og ser den bra ut ellers`?

Det hjelper ikke akkurat når dataspråket står på engelsk...

Jeg skal bruke den til å kjøre Autocad på samt diverse adobetegneprogrammer og photoshop. Men det er autocad som krever mest. Og den skal helst vare 4-5 år..... Må ha et godt skjermkort som er eksternt og nok RAM. Mye RAM er bra, jo mer jo bedre.

Kan noen hjelpe meg med å se om det er en god pc og eventuelt si hva som står der/ oversette dataspråket for meg?

TAKKKKKKKKKKKKKK! :-)

Fortsetter under...

Hei cathlin!

Det står på norsk under "teknisk data".

Maskinen har gode spesifikasjoner:

Den har 6 GB internt DDR3 (kan bygges ut til max 12 GB). Dette er mer enn nok.

Skjermkortet er veldig bra, og duger lenge.

Prosessoren Intel Core i7 720QM er god. Klokkehastighet 1.6 Ghz. Fire kjerner, meget bra. Skal ha god lyd og gode høyttalere. Coolerbooster-teknologi, USB 3 - et pluss, blu-ray-leser etc. etc.

Vanlige ankepunkter: Tastaturet skal ikke være så responsivt på denne. Belysningen kan ikke stilles så mye som ønskelig. Vekten er ikke blant de laveste, og går utover portabilitet. Kan bråke en god del når viften setter i gang. Utseendet har skremt noen. ;)

Hei cathlin!

Det står på norsk under "teknisk data".

Maskinen har gode spesifikasjoner:

Den har 6 GB internt DDR3 (kan bygges ut til max 12 GB). Dette er mer enn nok.

Skjermkortet er veldig bra, og duger lenge.

Prosessoren Intel Core i7 720QM er god. Klokkehastighet 1.6 Ghz. Fire kjerner, meget bra. Skal ha god lyd og gode høyttalere. Coolerbooster-teknologi, USB 3 - et pluss, blu-ray-leser etc. etc.

Vanlige ankepunkter: Tastaturet skal ikke være så responsivt på denne. Belysningen kan ikke stilles så mye som ønskelig. Vekten er ikke blant de laveste, og går utover portabilitet. Kan bråke en god del når viften setter i gang. Utseendet har skremt noen. ;)

;-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...