Gå til innhold

Tilbehør til kalkun

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest annlovinda

''Jeg skal lage kalkun til middag på nyttårsaften. Det blir ikke hel kalkun, men kyllingbrystfilet''

Kyllingfilet er godt, men det er da ikke kalkun! :D

Ville også valg annet tilbehør til kyllingfilet enn til kalkun.

Nei -- det vet jeg :)

Skrev feil - har kalkun bryst filet.

:)

Nei -- det vet jeg :)

Skrev feil - har kalkun bryst filet.

:)

Ok, da blir det jo litt likere, men likevel noe annet :-).

Til kalkun har en jo gjerne waldorfsalat og dessuten er stuffingen på kalkunen alfa omega :P. Til kalkunfilet kan du jo kanskje ha potetbåter, en god saus og waldorfsalat? Jeg vet egentlig ikke...

Annonse

Stangekylling har en rekke sauser som er svært gode dersom du ikke skal lage fra scratch. Den som er laga for anledninga til jul, en fløtesaus med et hint av bringebær og et-eller-annet, kan jeg tenke meg at passer utmerket til kalkunbryst. Sprit den opp med litt ekstra kraft, så blir det sikkert knallgodt.

Ellers kunne jeg tenkt meg brekkbønner og gulrøtter til. Keep it simple. :)

Gjest annlovinda

Stangekylling har en rekke sauser som er svært gode dersom du ikke skal lage fra scratch. Den som er laga for anledninga til jul, en fløtesaus med et hint av bringebær og et-eller-annet, kan jeg tenke meg at passer utmerket til kalkunbryst. Sprit den opp med litt ekstra kraft, så blir det sikkert knallgodt.

Ellers kunne jeg tenkt meg brekkbønner og gulrøtter til. Keep it simple. :)

Takk for gode forslag :)

Fikk så utrolig gode tilbakemeldinger på karamellpuddingen jeg laget til nyttår i fjor, at den må vi ta i år også. Det var oppskrift jeg fikk av deg her :)

Takk for gode forslag :)

Fikk så utrolig gode tilbakemeldinger på karamellpuddingen jeg laget til nyttår i fjor, at den må vi ta i år også. Det var oppskrift jeg fikk av deg her :)

Åh, så hyggelig å høre! :) Det er mormors oppskrift, hun ville vært henrykt over at flere tar den i bruk :)

Annonse

Gjest annlovinda

Kyllingbrystfilet er da noe helt annet enn kalkun. :o) Til kylling ville jeg hatt kanskje ris i karri og grønnsaker eller noe sånt, til kalkun er jo waldorfsalat selvskrevent, med fløtegratinerte poteter kanskje.

Jepp - men så har jeg rettet opp skrivefeilen min også - vi skal ha kalkunbryst filet :)

Men er waldorfsalat så herlig? Jeg har aldri syntes det.

Jeg synes det er drittgodt, og sammen med noen gode poteter og en eller annen saus, synes jeg ikke man trenger mer til kalkunen, men det må til gjengjeld være så mye waldorfsalat at man kan bøtte innpå, så her gjelder det å lage for mye. Restene kan man spise opp de påfølgende dagene. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...