Gå til innhold

Vanskelig å velge

Anbefalte innlegg

Gjest Ubestemt 123

Jeg gikk ut av et 10 år langt forhold for 8 mnd siden. Vi har et barn som er 4 år. Årsaken var dels vanlige samværsproblemer samt at jeg traff en ny dame. Jeg har mer eller mindre vært sammen med denne damen siden. Mitt dilemma er at jeg kan få til et fremtid samvær med begge parter og jeg vet ikke hvem jeg skal velge. Jeg ønsker mer samvær med eget barn. Jeg har også mye følelser for min tidligere samboer. Og samtidig er jeg fortsatt forelsket i min nye kjæreste selv om dette forholdet også er mye mer turbulent. Den seksuelle tiltrekningen ligger hos min nye kjæreste. Jeg tror jeg kan få et godt forhold uansett hvilket jeg velger. Kan jeg overkomme min seksuelle tiltrekning for å gå tilbake til min tidligere samboer eller bør jeg bare tenke på mine egne følelser og satse videre med den nye kjæresten. Hjertet sier en ting mens hjernen sier noe annet

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/358937-vanskelig-%C3%A5-velge/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ditt valg

Det er sikkert enkelt som bare det å se på noe nytt og spennende som det beste alternativet.

Men, handler det ikke om å snu litt på holdninger til hvordan vi ser på hverandre? Hvordan vi ser på den man har opprinnelig?

Det er ikke så merkelig om jeg finner mye nytt og spennende hos en annen når jeg har vært lenge i et forhold. Men hvor villig har jeg vært til å se etter noe nytt og spennende i hele tatt hos den jeg hadde fra før?

Det er rått parti å sammenligne sitringen ved en ny person mot det du hadde :-).

Det er jo rått parti som den andre ikke kan forsvare seg mot.

Men er det en følelse som vil vare?

Hva med turbulensen?

Det bør slett ikke være lavere mål for tenning og varme enn det du skulle kjenne for et nytt og spennende menneske. Og dette er ikke sagt som noen fordømmelse, men i full forståelse.

Det er slik at vi ofte erstatter tomrom i ekteskapet med surrogater, for eksempel andre flørter osv.. poenget er at det er fullt mulig å fylle opp alle disse tomrommene og få et fint liv sammen igjen. Ikke bare et platonisk forhold pga barnet, men fint for deg også, ikke sant?

Men hva med din eks?

Jeg ville heller stille noen spørsmål enn bare å komme med svar, for jeg har vært der selv *o*

Hva med å ta ting med ro og være alene litt?

Skjønner at det kribler med det nye. Men du sier forholdet allerede er turbulent. Høres på en måte ikke lovende ut.

Du kan komme tilbake til din eks og tror det kan bli bra og du får være nær barnet.... Hva om det dukker opp en ny flørt?

Hadde min mann sagt noe om at han ikke hadde følelser for meg lenger, ville jeg prøvd å kjempe for forholdet. Hadde han brutt ut, hadde jeg sikkert hatt et håp om at han ville komme tilbake igjen, viss jeg fremdeles hadde mine følelser for ham... Men jeg ville ikke tatt ham tilbake, om han kom rett fra ei ny dame. Han måtte ha prøvd seg helt alene ei stund først. Vist at han kan stå på egne ben og oppføre seg voksent alene.

Annonse

Du sier du tror du kan få et godt forhold også om du velger din kone. Når dere har (små) barn sammen kan ikke jeg da forstå at det er noe vanskelig valg.

Enig med deg! Man går bare ikke ut av et forhold som fungerer og der følelsene er på plass, dersom det er barn i forholdet.. I motsatt fall er det egoismen som råder..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...