Gå til innhold

Hu ER gæærn! (advarsel..mere svigermorpreik!;))


laguna1

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra

''Sukk, nå virker du umoden, SDD.

Har du aldri erfart at det finnes flere sider av sannheten?''

Hvorfor sier du det?

Var det ikke ganske innlysende at vi her bare har hørt lagunas versjon av sannheten? Og selv en som har kjent laguna over tid kanskje ikke har hørt svigermors versjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 496
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    46

  • frosken

    38

  • cathlin

    35

  • Sør

    26

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo

Var det ikke ganske innlysende at vi her bare har hørt lagunas versjon av sannheten? Og selv en som har kjent laguna over tid kanskje ikke har hørt svigermors versjon?

Men vi hører jo alltid bare en side av historien på et nettsted som dette.

Med det som argument kan man jo ikke delta i noen debatter på nettsteder hvor ikke alle parter i ymse konflikter deltar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Selvsagt. Men jeg kan vanskelig forholde meg til annet enn det brukere på forumet her skriver, og det laguna har skrevet i ymse svigermortråder nå tyder på et ganske forstyrret- og kontrollerende menneske.

Om dette kan det ikke herske noen tvil.

Alternativet til å kjøpe det laguna skriver er å antyde at hun lyver, noe jeg ikke har noen grunn til å gjøre.

''Alternativet til å kjøpe det laguna skriver er å antyde at hun lyver, noe jeg ikke har noen grunn til å gjøre''

For meg finnes det mange versjoner her i mellom, mener overhodet ikke at laguna lyver, men tenker det kan hende hun ikke har tenkt på alt, og at svigers ville tilført historien noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Men vi hører jo alltid bare en side av historien på et nettsted som dette.

Med det som argument kan man jo ikke delta i noen debatter på nettsteder hvor ikke alle parter i ymse konflikter deltar.

''Med det som argument kan man jo ikke delta i noen debatter på nettsteder hvor ikke alle parter i ymse konflikter deltar.''

Jeg mener som sagt det er mulig å ta høyde for at motparten har et annet (og kanskje begrunnet) standpunkt, hvis ikke ville jo diskusjonen vært temmelig formålsløs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt. Men jeg kan vanskelig forholde meg til annet enn det brukere på forumet her skriver, og det laguna har skrevet i ymse svigermortråder nå tyder på et ganske forstyrret- og kontrollerende menneske.

Om dette kan det ikke herske noen tvil.

Alternativet til å kjøpe det laguna skriver er å antyde at hun lyver, noe jeg ikke har noen grunn til å gjøre.

Jeg tror at laguna er i ferd med å få en svigermor som er svært vanskelig å forholde seg til.

På en generelt grunnlag har jeg allikevel lyst til å motsi deg på følgende:

''Alternativet til å kjøpe det laguna skriver er å antyde at hun lyver, noe jeg ikke har noen grunn til å gjøre.

''

For å presisere igjen, jeg uttaler meg nå generelt og ikke om laguna : I det øyeblikket man blir sterkt følelsesmessig involvert i en relasjon, så finnes det så avgjort muligheter for at man ikke lenger ser sin egen rolle i dramaer som utspilles. Svigerdramaer må være et usedvanlig godt eksempel på nettopp dette. Både svigermødre og svigerdøtre har en merkelig evne til å bli trukket inn i noen merkelige ting, som ingen av partene kjenner igjen fra andre relasjoner de er involvert i. Det er noe med dynamikken som av og til spiller seg ut når svigerdatter oppfatter det som _helt_ rasjonelt at hun trenger kjæresten for seg selv, samtidig som svigermor mener det er _helt_ rasjonelt at sønnen skal bidra i forhold til storfamilien. Og dette kan folk holde på med i årevis; begge parter fullstendig overbevist om at det kun er den annen part som er irrasjonelle.

Så det at det kun finnes to muligheter, enten at laguna juger eller fremstiller situasjonen såkalt "objektivt", er jeg uenig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Pssst... han har kanskje ingen erfaring med hva svigerrelasjoner kan medføre av glimt med endret virkelighetsoppfatning...

Hva har det med saken å gjøre at jeg ikke har noen svigermor?

Synes du oppførselen du her leser ikke er verdt å reagere på?

Samtlige i tråden, så vidt jeg ser, reagerer på denne kvinnens oppførsel, og nesten samtlige, vil jeg tro, har (eller har hatt) svigermødre.

Da blir det ganske patetisk å hakke på meg fordi jeg ikke har noen svigermor.

Jeg har ikke engang kommet med råd til laguna i denne tråden, men kun ledd litt av galskapen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ShitDiddelyDo

''Alternativet til å kjøpe det laguna skriver er å antyde at hun lyver, noe jeg ikke har noen grunn til å gjøre''

For meg finnes det mange versjoner her i mellom, mener overhodet ikke at laguna lyver, men tenker det kan hende hun ikke har tenkt på alt, og at svigers ville tilført historien noe.

Ok, så da leker vi litt med tanken, og forutsetter at det laguna skriver om denne kvinnens oppførsel stemmer:

Kan du komme med eksempler som gjør denne kvinnens oppførsel mer spiselig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

''Med det som argument kan man jo ikke delta i noen debatter på nettsteder hvor ikke alle parter i ymse konflikter deltar.''

Jeg mener som sagt det er mulig å ta høyde for at motparten har et annet (og kanskje begrunnet) standpunkt, hvis ikke ville jo diskusjonen vært temmelig formålsløs.

Og jeg spør også her: Kan du komme med noen gode årsaker til å ta seg til rette som denne kvinnen har gjort, ringe foreldrene til laguna og lyve om deres samlivsbrudd, og rent generelt skape det dramaet vi ser forklart i innlegget over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Var det ikke ganske innlysende at vi her bare har hørt lagunas versjon av sannheten? Og selv en som har kjent laguna over tid kanskje ikke har hørt svigermors versjon?

Er faktsik enig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har det med saken å gjøre at jeg ikke har noen svigermor?

Synes du oppførselen du her leser ikke er verdt å reagere på?

Samtlige i tråden, så vidt jeg ser, reagerer på denne kvinnens oppførsel, og nesten samtlige, vil jeg tro, har (eller har hatt) svigermødre.

Da blir det ganske patetisk å hakke på meg fordi jeg ikke har noen svigermor.

Jeg har ikke engang kommet med råd til laguna i denne tråden, men kun ledd litt av galskapen.

Jeg fleipet litt med deg rundt det at du mente det kun fantes to muligheter, jfr. det andre svaret jeg skrev direkte til deg. Jeg har selv en ok relasjon til min svigermor (og deler bolig med henne), men husker hvor overrasket jeg ble over hvor mange irrasjonelle tanker og følelser jeg hadde den første tiden. Det er mye lettere å være rasjonell på avstand, enn på nært hold, i enkelte relasjoner, men heldigivis går det seg til i mange tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Jeg fleipet litt med deg rundt det at du mente det kun fantes to muligheter, jfr. det andre svaret jeg skrev direkte til deg. Jeg har selv en ok relasjon til min svigermor (og deler bolig med henne), men husker hvor overrasket jeg ble over hvor mange irrasjonelle tanker og følelser jeg hadde den første tiden. Det er mye lettere å være rasjonell på avstand, enn på nært hold, i enkelte relasjoner, men heldigivis går det seg til i mange tilfeller.

Jeg tviler ikke på at det kan oppstå en del svigermordebatter, og mange presenterer nok sine svigermødre som troll fordi det jo er det alle gjør, men her får vi detaljerte eksempler på hva hun har gjort, og jeg vil vel påstå at det å ta seg til rettet i hjemmet deres som denne kvinnen har gjort, er over streken, dog til å leve med, og det er nok ment godt, men at telefonsamtalene til lagunas foreldre er så langt over streken at oppførselen har strukket seg fra over strekken til så vannvittig at man nesten får assosiasjoner til en rabiat Glen Close i Fatal Attraction.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Hehe, ok, jeg har problemer med å se hvordan laguna er egoistisk her. Synes tvert imot det ser ut som om hun virkelig har forsøkt, og jeg er ganske imponert over hvor voksent hun ser ut til å ha taklet noe som i hennes, og i de fleste andres, verden, ganske sikkert må fortone seg som det fullstendige galehus.

Jeg for min del hadde kjørt den umodne varianten og invitert all russ i østfold til syttendemaifrokost hos dama, før jeg hadde ropt skilsmisse og løpt.

Jeg skrev at hun var egosentrisk, ikke egoistisk. Jeg har ingen grunn til å tro at hun ikke skriver om sine egne oppfatninger, men jeg har god grunn til å tro at det finnes andre oppfatninger av samme sak.

Essensen er at laguna har problemer med svigermor, ikke hvem av dem er kul og morsom og moderne. Svigermor har også problemer med laguna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Og jeg spør også her: Kan du komme med noen gode årsaker til å ta seg til rette som denne kvinnen har gjort, ringe foreldrene til laguna og lyve om deres samlivsbrudd, og rent generelt skape det dramaet vi ser forklart i innlegget over?

Har det aldri falt deg inn at de andre involverte vil ha en annen opplevelse uten at noen lyver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest segunda

Hva har det med saken å gjøre at jeg ikke har noen svigermor?

Synes du oppførselen du her leser ikke er verdt å reagere på?

Samtlige i tråden, så vidt jeg ser, reagerer på denne kvinnens oppførsel, og nesten samtlige, vil jeg tro, har (eller har hatt) svigermødre.

Da blir det ganske patetisk å hakke på meg fordi jeg ikke har noen svigermor.

Jeg har ikke engang kommet med råd til laguna i denne tråden, men kun ledd litt av galskapen.

Hvor mange i denne tråden har svigerdøtre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Har det aldri falt deg inn at de andre involverte vil ha en annen opplevelse uten at noen lyver?

Vi snakker om en kvinne tar seg til rette i deres hjem vel vitende om at det ikke er populært, og som tar en dramatisk telefon til lagunas foreldre der hun blant annet forteller dem at datteren er skyld i at forlovelsen ble brutt (en løgn).

Det finnes ingen unnskyldning for dette.

Men det finnes kanskje en forklaring. Kvinnen høres ut som et psykisk case.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda... Er det slik du oppfatter meg? Jeg vil jo bare hjelpe dere og være snill. Jeg er ikke så dominerende som du tror.

Jeg håper vi kan finne ut av dette og fortsatt være venner i fremtiden.

Ah, nå vet jeg diagnosen!!!! Schisofren!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snakker om en kvinne tar seg til rette i deres hjem vel vitende om at det ikke er populært, og som tar en dramatisk telefon til lagunas foreldre der hun blant annet forteller dem at datteren er skyld i at forlovelsen ble brutt (en løgn).

Det finnes ingen unnskyldning for dette.

Men det finnes kanskje en forklaring. Kvinnen høres ut som et psykisk case.

Først vil jeg understreke at jeg er helt enig med deg i at lagunas svigermor ikke er god, og jeg tror også på laguna.

Men til temaet "en sak har alltid to sider", som det jo nå debatteres i denne delen av tråden, er det svært sannsynlig at lagunas svigermor har en helt annen virkelighetsoppfatning enn laguna.

For å ta et par ting som du skriver:

''Vi snakker om en kvinne tar seg til rette i deres hjem vel vitende om at det ikke er populært,''

Det er ikke sikkert at det er riktig at svigermoren er vel vitende om at det ikke er populært. Dvs hun skjønner vel at det ikke settes pris på, men hun skjønner neppe _hvorfor_. Jeg betviler at svigermoren tenker: Nå vasker jeg tøy og bretter truser bare på pur faen. Hun forstår bare ikke hvorfor dette føles invaderende og at dette ikke blir satt pris på. Det samme med nipsen og at hun har meninger om salg av tv og jegvetikkehva.

Hun er invaderende og manipulerende, men jeg anser det som temmelig sannsynlig at hun i egne øyne mener at hun er snill og at hun 'hjelper' laguna med å få det fint, både i heimen og i bryllupet. Og med en slik oppfatning blir veien kort til at hun ser seg selv som et offer - en hjelpsom svigermor som ikke settes tilstrekkelig pris på av svigerdatteren (OG sønnen).

''og som tar en dramatisk telefon til lagunas foreldre der hun blant annet forteller dem at datteren er skyld i at forlovelsen ble brutt (en løgn).''

Var det slik det var? Hun sa vel heller at laguna var skyld i at sønnen nå snakket stygt til sin mor, noe han ike har gjort før.

Og det er vel heller ikke utenkelig at han har jattet med moren i alle de 40 (?) årene han har levd, fordi det har gått greit for han å forholde seg til henne når det kun er mor-sønn-relasjonen det gjelder. Det at han nå får andre hensyn å ta, og dermed sier i fra til moren sin om at hun må slutte å være så invaderende og blande seg opp i hans (og lagunas) liv, så har jo svigermoren på en måte rett i at det er pga lagunas inntreden i familien at sønnen ikke er den dotten (?) han var før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snakker om en kvinne tar seg til rette i deres hjem vel vitende om at det ikke er populært, og som tar en dramatisk telefon til lagunas foreldre der hun blant annet forteller dem at datteren er skyld i at forlovelsen ble brutt (en løgn).

Det finnes ingen unnskyldning for dette.

Men det finnes kanskje en forklaring. Kvinnen høres ut som et psykisk case.

''Men det finnes kanskje en forklaring. Kvinnen høres ut som et psykisk case.''

Du er herved advart SDD!!! *lusker seg stille og umerkelig ut av tråden*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...