Gå til innhold

Påstått voldtekt


Gjest Svarttrost

Anbefalte innlegg

nitty-gritty

Synes det er flott du blander deg togli, fordi både du og sdd belyser det som så veldig mange glemmer.

Jeg forstår ikke helt hvorfor det er om å gjøre å finne ut hva som er verst. En voldsektutsatt går igjennom sitt livs mareritt, men den stakkars familiefaren eller single gutten som blir falskt anklaget opplever sannelig den samme følelsen, om enn på en annen måte. Jeg forstår ikke hvorfor 2 så vidt forskjellige opplevelser skal konkurrere. Dette er to ulike sider av helvete.

Nå var det vel togli som begynte med sammenligningen? (Har ikke vært med fra begynnelsen av, så beklager om jeg tar feil). Og togli som insisterer på at hun velger det ene framfor det andre, noe som forøvrig er greit, om ikke hennes og SDDs framstilling av voldtekt var så lite innsiktsfull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 181
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    26

  • ShitDiddelyDo

    24

  • nitty-gritty

    19

  • Merlenoir

    9

Mest aktive i denne tråden

Gjest togli

Synes det er flott du blander deg togli, fordi både du og sdd belyser det som så veldig mange glemmer.

Jeg forstår ikke helt hvorfor det er om å gjøre å finne ut hva som er verst. En voldsektutsatt går igjennom sitt livs mareritt, men den stakkars familiefaren eller single gutten som blir falskt anklaget opplever sannelig den samme følelsen, om enn på en annen måte. Jeg forstår ikke hvorfor 2 så vidt forskjellige opplevelser skal konkurrere. Dette er to ulike sider av helvete.

100 % enig med deg!

Det var ikke min intensjon å "måle" de to tingene opp mot hverandre heller.. Min mening var å belyse at det også må være grusomt å bli falskt anmeldt for voldtekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Klart jeg skjønner forskjellen, men problemet er at det føles fryktelig når folk går omveier for å unngå å møte deg osv. - fordi de tror det kan ligge en sannhet i anmeldelsen. Da er det jammen ikke lett å gå ut med hevet hode...

Nei, det er det overhodet ikke, men om jeg visste at jeg var uskyldig anklaget for noe, så skulle jeg sannelig gå med hevet nakke og bryst!

Virkelige ofre er ofre og burde virkelig gå med hevet hode, men de er for ødelagt til å klare det.

Jeg hater virkelig overgrepsforbrytere, de hverken aner eller bryr seg om hva de påfører sine ofre:( Noen skulle aldri blitt sluppet fri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For siste gang - Jeg vil ikke ha på meg at jeg bagatelliserer voldtekter!

Det eneste jeg ville formidle var at jeg tror det i mange tilfeller kan være like belastende å bli falskt anmeldt for voldtekt. I mitt hode er det plass til sympati både for voldtektsofre og for ofre for falske anmeldelser, og det må det være lov å si uten å bli anklaga for å ikke forstå hvordan det er å bli voldtatt.

Men tråden er da full av sympati for de som har blitt falskt anklaget for voldtekt, og jeg har da heller ikke sagt at du bagatelliserer voldtekt. Jeg kjenner deg da alt for godt til å tro det, eller skrive noe slikt.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nitty-gritty

For siste gang - Jeg vil ikke ha på meg at jeg bagatelliserer voldtekter!

Det eneste jeg ville formidle var at jeg tror det i mange tilfeller kan være like belastende å bli falskt anmeldt for voldtekt. I mitt hode er det plass til sympati både for voldtektsofre og for ofre for falske anmeldelser, og det må det være lov å si uten å bli anklaga for å ikke forstå hvordan det er å bli voldtatt.

Det er ikke det jeg reagerer på overhodet. Jeg reagerer på hvor sikker du er på alle bivirkningene av voldtekt som du IKKE ville fått. Sånn i motsetning til oss som sitter her og fikk de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Det er ganske mange gjerningsmenn som blir positivt behandlet, og ganske mange voldtektsutsatte som ikke gjør det.

Men du glemmer tilsynelatende et viktig poeng: blir du falskt anklaget så kan du flytte, og starte på nytt. Tøft, kanskje, men du kan.

Den muligheten har du ikke som voldtektsutsatt. Det kan du ikke flytte fra, for det er "i deg". Og det er en STOR forskjell.

Med vennlig hilsen

'' Men du glemmer tilsynelatende et viktig poeng: blir du falskt anklaget så kan du flytte, og starte på nytt. Tøft, kanskje, men du kan.''

Det er da absolutt ikke noe argument. Du skal bryte med livet ditt pga ditt rykte?

Det ville for øvrig ikke hjulpet meg en tuddel. Da hadde jeg også blitt han som rømte, og jeg kjenner også meg selv så godt at jeg ikke klarer å legge en del ting bak meg. Dette er definitivt en sånn ting, og langt verre enn andre ting jeg ikke har klart å legge bak meg.

Det er rart hvordan du verre enn noen slår i bordet med "uskyldig til det motsatte er bevisst", og går i forvar av ofrene (og den uskyldig anklagede mannen er faktisk et offer), men når det gjelder akkurat denne typen saker snur du tvert.

Du har en "beskytt kvinnene"-radar som er for drøy.

Noen ganger er det faktisk ikke mannen sin skyld, og også han har krav på det fraværet av fordømmelse du skriker opp om i alle andre tilfeller.

Her mener du at han kan flytte. Som om det i det hele tatt bare er å legge en belastning som dette bak seg. Med alle de du har støttet oppigjennom vet du at det ikke er så enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

Det forstår jeg, og selvsagt er jeg enig med deg når du formulerer det slik.

(Dette startet med "foretrekke det ene fremfor det andre" innlegget, som provoserte mange, fordi det begripeligvis blir tolket som du mente falsk anklage var alvorligere enn å bli utsatt for voldtekt.)

Med vennlig hilsen

Jeg må jo ha lov å si hva JEG hadde følt rundt det å velge mellom de to sakene? Jeg tror ikke jeg hadde "overlevd" en falsk anmeldelse, men jeg vet jeg hadde overlevd en voldtekt selv om det ville tatt meg lang tid å komme over det (om jeg noen gang hadde gjort det). Jeg skulle likt å vite om det finnes tall over hvor mange, prosentvis, som tar livet sitt pga voldtekt som pga falsk anmeldelse for slike lovbrudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xbellax

Nå var det vel togli som begynte med sammenligningen? (Har ikke vært med fra begynnelsen av, så beklager om jeg tar feil). Og togli som insisterer på at hun velger det ene framfor det andre, noe som forøvrig er greit, om ikke hennes og SDDs framstilling av voldtekt var så lite innsiktsfull.

Jeg aner ikke jeg orker ikke lese hele, jeg synes bare det er pussig. Begge situasjoner er et helvete, men på helt ulikt vis. Man kan ikke sette det ene opp mot det andre, man kan ikke sammenligne.

Sdd kjenner jeg så godt etter mange herrens år på dol at jeg vet utmerket godt at han aldri noensinne bagatelliserer voldtekt. togli tror jeg er misforstått i denne tråden, dessverre. Hun har aldri noensinne bagatellisert noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Synes det er flott du blander deg togli, fordi både du og sdd belyser det som så veldig mange glemmer.

Jeg forstår ikke helt hvorfor det er om å gjøre å finne ut hva som er verst. En voldsektutsatt går igjennom sitt livs mareritt, men den stakkars familiefaren eller single gutten som blir falskt anklaget opplever sannelig den samme følelsen, om enn på en annen måte. Jeg forstår ikke hvorfor 2 så vidt forskjellige opplevelser skal konkurrere. Dette er to ulike sider av helvete.

Det var veldig hyggelig at du skrev det. Da jeg så ditt nick var jeg litt redd for at du også skulle rable på meg, og det ville jeg ikke likt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Det er ikke det jeg reagerer på overhodet. Jeg reagerer på hvor sikker du er på alle bivirkningene av voldtekt som du IKKE ville fått. Sånn i motsetning til oss som sitter her og fikk de.

Hvor har jeg skrevet at jeg er sikker på jeg ikke ville fått diverse bivirkninger av en voldtekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xbellax

100 % enig med deg!

Det var ikke min intensjon å "måle" de to tingene opp mot hverandre heller.. Min mening var å belyse at det også må være grusomt å bli falskt anmeldt for voldtekt.

Ja, absolutt, helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xbellax

Det var veldig hyggelig at du skrev det. Da jeg så ditt nick var jeg litt redd for at du også skulle rable på meg, og det ville jeg ikke likt. ;)

Da skulle du passet deg for jeg hadde grisebanka deg lett ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Jeg aner ikke jeg orker ikke lese hele, jeg synes bare det er pussig. Begge situasjoner er et helvete, men på helt ulikt vis. Man kan ikke sette det ene opp mot det andre, man kan ikke sammenligne.

Sdd kjenner jeg så godt etter mange herrens år på dol at jeg vet utmerket godt at han aldri noensinne bagatelliserer voldtekt. togli tror jeg er misforstått i denne tråden, dessverre. Hun har aldri noensinne bagatellisert noe som helst.

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

'' Men du glemmer tilsynelatende et viktig poeng: blir du falskt anklaget så kan du flytte, og starte på nytt. Tøft, kanskje, men du kan.''

Det er da absolutt ikke noe argument. Du skal bryte med livet ditt pga ditt rykte?

Det ville for øvrig ikke hjulpet meg en tuddel. Da hadde jeg også blitt han som rømte, og jeg kjenner også meg selv så godt at jeg ikke klarer å legge en del ting bak meg. Dette er definitivt en sånn ting, og langt verre enn andre ting jeg ikke har klart å legge bak meg.

Det er rart hvordan du verre enn noen slår i bordet med "uskyldig til det motsatte er bevisst", og går i forvar av ofrene (og den uskyldig anklagede mannen er faktisk et offer), men når det gjelder akkurat denne typen saker snur du tvert.

Du har en "beskytt kvinnene"-radar som er for drøy.

Noen ganger er det faktisk ikke mannen sin skyld, og også han har krav på det fraværet av fordømmelse du skriker opp om i alle andre tilfeller.

Her mener du at han kan flytte. Som om det i det hele tatt bare er å legge en belastning som dette bak seg. Med alle de du har støttet oppigjennom vet du at det ikke er så enkelt.

Hei,

Svært mange voldtekter er mann mot mann, og noen få er kvinne mot mann.

Men det jeg snakket om var en falsk anklage (som går på ditt "gode navn og rykte", vennskap, relasjoner) (og som selvsagt er både jævlig og alvorlig) er fremdeles en anklage. Det er noe helt annet enn hvis noen fratar deg kontrollen over kroppen din, intim-sfæren, og alt det andre som følger med.

For meg er ikke dette en "mann" vs "kvinne" sak, men en "ære" vs "voldtekt".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nitty-gritty

Jeg aner ikke jeg orker ikke lese hele, jeg synes bare det er pussig. Begge situasjoner er et helvete, men på helt ulikt vis. Man kan ikke sette det ene opp mot det andre, man kan ikke sammenligne.

Sdd kjenner jeg så godt etter mange herrens år på dol at jeg vet utmerket godt at han aldri noensinne bagatelliserer voldtekt. togli tror jeg er misforstått i denne tråden, dessverre. Hun har aldri noensinne bagatellisert noe som helst.

Ja, ja. Da føler du det slik.

Jeg kjenner forøvrig SDD jeg også.

Det er da ikke slik at noen tror de er dårlige mennesker. Som jeg sa så er jeg sjeleglad for at det høres ut som togli og SDD ikke kan sette seg inn i følelsene etter en voldtekt - ingenting er vel i grunnen bedre enn det.

Jeg har forøvrig stor sympati med de som blir falskt anklaget for voldtekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Ja, ja. Da føler du det slik.

Jeg kjenner forøvrig SDD jeg også.

Det er da ikke slik at noen tror de er dårlige mennesker. Som jeg sa så er jeg sjeleglad for at det høres ut som togli og SDD ikke kan sette seg inn i følelsene etter en voldtekt - ingenting er vel i grunnen bedre enn det.

Jeg har forøvrig stor sympati med de som blir falskt anklaget for voldtekt.

''Som jeg sa så er jeg sjeleglad for at det høres ut som togli og SDD ikke kan sette seg inn i følelsene etter en voldtekt''

Nå er jeg faktisk ganske irritert her! Snakk om å tilegne oss holdninger vi ikke har!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xbellax

Ja, ja. Da føler du det slik.

Jeg kjenner forøvrig SDD jeg også.

Det er da ikke slik at noen tror de er dårlige mennesker. Som jeg sa så er jeg sjeleglad for at det høres ut som togli og SDD ikke kan sette seg inn i følelsene etter en voldtekt - ingenting er vel i grunnen bedre enn det.

Jeg har forøvrig stor sympati med de som blir falskt anklaget for voldtekt.

"Det er da ikke slik at noen tror de er dårlige mennesker. Som jeg sa så er jeg sjeleglad for at det høres ut som togli og SDD ikke kan sette seg inn i følelsene etter en voldtekt - ingenting er vel i grunnen bedre enn det.". Nei men det er der jeg tror du misforstår. Det er helt ok å ha et annet syn på noe enn andre, det betyr ikke at man ikke vet hva man snakker om eller bagatelliserer noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Som jeg sa så er jeg sjeleglad for at det høres ut som togli og SDD ikke kan sette seg inn i følelsene etter en voldtekt''

Nå er jeg faktisk ganske irritert her! Snakk om å tilegne oss holdninger vi ikke har!!

Men hvis man ikke _har_ blitt voldtatt, så kan man vel strengt tatt ikke sett seg inn i følelsene? Ingen kritikk, bare fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nitty-gritty

Hvor har jeg skrevet at jeg er sikker på jeg ikke ville fått diverse bivirkninger av en voldtekt?

Jeg orker ikke gjennomgå tråden og sitere, men du sier jo at du ikke ville mistet selvrespekten og du ville ikke følt skam (eller noe slikt), sånn i motsetning til om du ble falskt anklaget.

Jeg tror ikke noen voldtektsutsatte forestilte seg at de ville føle dyp skam og miste seg selv så til de grader som mange gjør etter hendelsen.

Uansett, togli, jeg skjønner at du ikke mente å bagatellisere, så la oss bare la det ligge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...