Gå til innhold

Kvinner som "lurer" menn til å bli gravide...


Gjest Oppgitt og helt uenig...

Anbefalte innlegg

Gjest luftslott

En kamerat av meg ble faktisk lurt på den måten. Han hadde et kort forhold til ei dame(møttes 3-4 ganger kun for sex). Hun ble gravid, og hevdet han var far til barnet. Hun sa at hun ønsket å oppdra barnet alene, men forventet at han betalte barnebidrag.

For ham var dette forferdelig. Han har veldig lyst på barn selv, og gledet seg stort til det å vente barn sammen med ei han var glad i. Når han da først blir far får han ikke delta i forventningen under graviditeten, blir utelatt fra ultralyd, første spark og alt det som er viktig, og får heller ikke ta del i livet til barnet sitt. I tillegg kom usikkerheten på om han i det hele tatt var faren... Det ble ni lange måneder fylt med fortvilelse istedenfor forventning. Når barnet kom viste det seg at det ikke var hans, noe han på mange måter følte som å miste et barn...

I tillegg til belastningen det legger på mannen som blir lurt, tar jo også kvinnen en stor risiko. Når hun velger en mann på måfå kan hun jo fort ende opp med et barn med en alvorlig, arvelig sykdom. Det er veldig få menn som tenker lenger enn pikken sin når de får napp i fylla...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 167
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • ShitDiddelyDo

    27

  • Sør

    18

  • hidi, the scorpion

    18

  • Dorthe

    15

Mest aktive i denne tråden

''Hun vil si fra før de går hjem at hun ikke går p-pillen, og mener da hun gir han et reelt valg om å få barn eller ikke. Det syns ikke jeg er rettferdig overfor en full mann....''

Hva er det som ikke er "rettferdig" her?

Altså, jeg antar det er snakk om menn som har IQ som tilsier at de kan skrelle bananer. Hvorfor er dette lureri?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oppgitt og helt uenig...

''Hun vil si fra før de går hjem at hun ikke går p-pillen, og mener da hun gir han et reelt valg om å få barn eller ikke. Det syns ikke jeg er rettferdig overfor en full mann....''

Hva er det som ikke er "rettferdig" her?

Altså, jeg antar det er snakk om menn som har IQ som tilsier at de kan skrelle bananer. Hvorfor er dette lureri?

Med vennlig hilsen

Jeg syns det er helt feil. Ikke minst overfor barnet som evt kommer...

Ansvarsløst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oppgitt og helt uenig...

En kamerat av meg ble faktisk lurt på den måten. Han hadde et kort forhold til ei dame(møttes 3-4 ganger kun for sex). Hun ble gravid, og hevdet han var far til barnet. Hun sa at hun ønsket å oppdra barnet alene, men forventet at han betalte barnebidrag.

For ham var dette forferdelig. Han har veldig lyst på barn selv, og gledet seg stort til det å vente barn sammen med ei han var glad i. Når han da først blir far får han ikke delta i forventningen under graviditeten, blir utelatt fra ultralyd, første spark og alt det som er viktig, og får heller ikke ta del i livet til barnet sitt. I tillegg kom usikkerheten på om han i det hele tatt var faren... Det ble ni lange måneder fylt med fortvilelse istedenfor forventning. Når barnet kom viste det seg at det ikke var hans, noe han på mange måter følte som å miste et barn...

I tillegg til belastningen det legger på mannen som blir lurt, tar jo også kvinnen en stor risiko. Når hun velger en mann på måfå kan hun jo fort ende opp med et barn med en alvorlig, arvelig sykdom. Det er veldig få menn som tenker lenger enn pikken sin når de får napp i fylla...

'' Når hun velger en mann på måfå kan hun jo fort ende opp med et barn med en alvorlig, arvelig sykdom. Det er veldig få menn som tenker lenger enn pikken sin når de får napp i fylla...''

Akkurat!

Trist med din bror... Slike damer er ikke gode....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er helt feil. Ikke minst overfor barnet som evt kommer...

Ansvarsløst...

Men hvor kommer "lureriet" inn?

Og urettferdigheten?

Altså, jeg er enig i at det er lite smart å gå frem på den måten, men jeg ser verken lureri eller urettferdighet ovenfor mannen, her?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oppgitt og helt uenig...

Kvinner av denne sorten må være noe av det mest tragiske og desperate som finnes. Huff!

Enig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Oppgitt og helt uenig...

Vil vel ikke akkurat kalle det å lure mannen hvis hun sier at hun ikke går på p-pillen.. Det betyr jo det at hun kan bli gravid, og hvis han ikke ønsker det er det ikke verre en at han bruker kondom? Selv om man er full kan man ikke fritas for ansvar..

Nå er det en ting at det ikke virker "etisk" kanskje å planlegge å få barn etter ONS, men det er jo flere som har fått uplanlagte barn etter ONS. Det er jo ikke noe verre det...

Jeg syns det er forskjell når du bevisst timer etter eggløsningen, forså å ut å lete etter et "offer" du kan forføre for å få barn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner av denne sorten må være noe av det mest tragiske og desperate som finnes. Huff!

Nuvel, jeg vil tippe at de overgås lett i antall av menn som "alltid skal være med" osv osv osv.

Du kan bare sjekke statistikken for ubetalt barnebidrag.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er forskjell når du bevisst timer etter eggløsningen, forså å ut å lete etter et "offer" du kan forføre for å få barn....

Disse "ofrene" (i anførselstegn) er formodentlig klar over hva som kan skje hvis de går til sengs med en kvinne som sier hun ikke bruker p-pille?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oppgitt og helt uenig...

Men hvor kommer "lureriet" inn?

Og urettferdigheten?

Altså, jeg er enig i at det er lite smart å gå frem på den måten, men jeg ser verken lureri eller urettferdighet ovenfor mannen, her?

Med vennlig hilsen

Når man timer etter eggløsningen, og bevisst går ut på leting etter et "offer" å forføre kun for å bli gravid syns jeg det er lureri og falskt spill fra hennes side....

At hun bevisst går etter fulle menn syns jeg også sier sitt. Alkohol svekker dømmekraften..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oppgitt og helt uenig...

Disse "ofrene" (i anførselstegn) er formodentlig klar over hva som kan skje hvis de går til sengs med en kvinne som sier hun ikke bruker p-pille?

Med vennlig hilsen

Joda, det er jo klart. Men likevel. Jeg kan ikke fatte at noen syns dette er greit å gjøre det slik... Hun går bevisst ut etter fulle menn, som har lavere dømmekraft.

Mannen er jo en ting i denne saken, jeg tenker jo mer på det evt barnet som vil komme. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man timer etter eggløsningen, og bevisst går ut på leting etter et "offer" å forføre kun for å bli gravid syns jeg det er lureri og falskt spill fra hennes side....

At hun bevisst går etter fulle menn syns jeg også sier sitt. Alkohol svekker dømmekraften..

...eh... hun sier jo at hun ikke går på p-piller... Og om hun så hadde sagt at hun gjorde det, så er det tydeligvis snakk om ONS, så da må folk ha vett til å beskytte seg uansett.

Det er da ikke noe "synd" på menn som blir overrasket over at kvinner blir gravide etter sex? Det er muligvis synd på de som får arvemateriale etter slike menn, men det er jo en annen sak.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes kanskje ikke det er så feil, men jeg er ganske klar på at jeg ikke hadde oppgitt noen barnefar i dette tilfelle og heller ikke sagt noe til faren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Oppgitt og helt uenig...

...eh... hun sier jo at hun ikke går på p-piller... Og om hun så hadde sagt at hun gjorde det, så er det tydeligvis snakk om ONS, så da må folk ha vett til å beskytte seg uansett.

Det er da ikke noe "synd" på menn som blir overrasket over at kvinner blir gravide etter sex? Det er muligvis synd på de som får arvemateriale etter slike menn, men det er jo en annen sak.

Med vennlig hilsen

Jeg syns faktisk synd på mennene. Ikke at jeg fritar dem for ansvar, men hun vet godt når hun har eggløsning, og hvordan mulighetene er for å bli gravid. De fleste ONS ender jo ikke i graviditet.

Men jeg syns mer synd på det evt barnet.... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det er jo klart. Men likevel. Jeg kan ikke fatte at noen syns dette er greit å gjøre det slik... Hun går bevisst ut etter fulle menn, som har lavere dømmekraft.

Mannen er jo en ting i denne saken, jeg tenker jo mer på det evt barnet som vil komme. :(

Joda, det er synd for barnet som ender opp med arvematerialet fra slike foreldre ;-) , og selvsagt bør man ikke lure noen, men hun er jo åpen og ærlig om at hun ikke tar p-piller. Da lurer hun da ingen.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns faktisk synd på mennene. Ikke at jeg fritar dem for ansvar, men hun vet godt når hun har eggløsning, og hvordan mulighetene er for å bli gravid. De fleste ONS ender jo ikke i graviditet.

Men jeg syns mer synd på det evt barnet.... :(

Menn vet at en tilfeldig kvinne kan ha eggløsning, og kan bli gravid (og kan ha diverse sykdommer), og det er ikke akkurat vanskelig å få tak i kondomer i Norge.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oppgitt og helt uenig...

Joda, det er synd for barnet som ender opp med arvematerialet fra slike foreldre ;-) , og selvsagt bør man ikke lure noen, men hun er jo åpen og ærlig om at hun ikke tar p-piller. Da lurer hun da ingen.

Med vennlig hilsen

Det er jo synd på barnet ja...

Men vi vet ikke hva vi skal si for å få henne til å forstå det. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Joda, det er synd for barnet som ender opp med arvematerialet fra slike foreldre ;-) , og selvsagt bør man ikke lure noen, men hun er jo åpen og ærlig om at hun ikke tar p-piller. Da lurer hun da ingen.

Med vennlig hilsen

'' Da lurer hun da ingen.''

Og fulle menn, tenker mye over den saken...?

Alle menn bør bruke kondom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo synd på barnet ja...

Men vi vet ikke hva vi skal si for å få henne til å forstå det. :(

Hvorfor er det så synd på barnet da? Det er jo egentlig bedre med ingen far enn en kjip far. Barnet i dette tilfelle vil jo være høyt ønsket i motsetning til endel andre barn. Det slipper jo til og med en kjip skilsmisse, 50% av alle ekteskap går rett vest og enda flere samboerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...