Gå til innhold

Kvinner som "lurer" menn til å bli gravide...


Gjest Oppgitt og helt uenig...

Anbefalte innlegg

tzatziki1365380058

Hvorfor det er synd på barnet?!?! Aner ikke hvor jeg skal begynne engang....

I utgangspunktet tror jeg det er en fordel for et barn å være ønsket av både mor og far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 167
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • ShitDiddelyDo

    27

  • Sør

    18

  • hidi, the scorpion

    18

  • Dorthe

    15

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo

''Og det tolker mannen at betyr "du må huske på å hoppe av!".''

Ja, for det er jo en statistisk sett sikker prevensjonsmetode, både mtp graviditet og andre uhumskheter....

Nei, jeg sa ikke at det var lurt, men i en situasjon der man har ONS er sjelden noen av partene spesielt lure. Det er blant annet (stort sett alltid) konsumert mye alkohol. Dette kombinert med kåthet gjør at man ikke tenker spesielt langt fram.

Det er vel en grunn til at aborttallene er som de er. Det er ikke bare fordi kondomene ryker. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Uff, du må ikke skrive sånt, nå fikk jeg helt vondt med tanken på den ullsokken...

'' Uff, du må ikke skrive sånt, nå fikk jeg helt vondt med tanken på den ullsokken...''

Prippen, ja. Jeg for min del ble litt opphisset med tanke på den sauetarmen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blodproppen

''Nå som alle kan kjøpe angrepiller reseptfritt på apoteket kan det kanskje være lurt å servere juice (med moste piller) på senga dagen derpå. :)

Det er en av de beste idèene jeg har hatt på lenge.''

Den bør du ta patent på ;) Skal nevne ideen sånn heilt tilfeldig og uskyldig for min 19-årige sønn ;-)

Be ham bare gi det til damer han ikke er alt for glad i, da. Jeg f.eks ville hatt stor risiko for alvorlig sykdom og død pga hjerte-karlidelse som gjør at jeg ikke skal ha hormontilskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderen

'' Hun forteller sikkert ikke at hun har tenkt å ligge med pute under rumpa og beina høyt etter samleiet :P''

Nå som alle kan kjøpe angrepiller reseptfritt på apoteket kan det kanskje være lurt å servere juice (med moste piller) på senga dagen derpå. :)

Det er en av de beste idèene jeg har hatt på lenge.

''Nå som alle kan kjøpe angrepiller reseptfritt på apoteket kan det kanskje være lurt å servere juice (med moste piller) på senga dagen derpå. :)

Det er en av de beste idèene jeg har hatt på lenge.''

Jeg skjønner at du spøker. Men samtidig viser det at du ikke vet hvordan angrepillen fungerer, og jeg frykter at du ikke er alene om det.

Det angrepillen gjør, er å hindre eggløsning. Dermed minsker sjansen for graviditet, siden sædcellene kan leve i inntill 7 dager. Men har eggløsningen alt skjedd, så hindrer ikke angrepillen graviditet. Dessuten er angrepillen en ganske kraftig hormondose, mye større enn P-piller som vil skape ubalanse i menssyklysen. Det er slett ikke noe som bør tas i hytt og pine. Så forny heller kondomet i lommeboken jevnlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

+ at alkoholinntaket ofte roer seg litt med årene. ;)

Det skulle man ønske ja. Jeg har andre erfaringer der. Og ser på med forundring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nitty-gritty

Hvis mannen er så sørpe full at han ikke kan gi samtykke (og derved neppe samleie), så er det faktisk voldtekt, og da er vi over i noe helt annet.

Med vennlig hilsen

''Hvis mannen er så sørpe full at han ikke kan gi samtykke (og derved neppe samleie), så er det faktisk voldtekt, og da er vi over i noe helt annet.''

Lovene (helst andre veien) er vel strengere enn som så, i alle fall her jeg bor. Jeg skal ikke være helt ute av stand til å redegjøre for meg før en edru, kåt fyr kan bli dømt for voldtekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest må regne med

''Men hvis en kvinne sier: "Du, jeg bruker ikke p-pille." så bør jo mannen forstå? ''

Har forstått at du drikker lite selv, og da har du jo full kontroll, men en sørpe full mann (hvis han kan få det til da), tenker hverken p-piller, kondom eller andre preventiver...;)))

Om han ikke greier å styre seg i fylla så får han la være å drikke da. Han har fullt og helt ansvar for det han gjør. Jeg har sørpe full flere ganger selv på byen men jeg har allikevel hatt vett til og aldri bli med en fremmed mann med hjem. Jeg hadde også vett til å ta taxi og ikke gå i byens verste gater. Jeg har alltiv vært veldig bestemt på det at jeg aldri skal bli med fremmede menn hjem, derfor har jeg heller aldri hatt noen problemer med hverken uønsket graviditet eller kjønnsykdommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg synes ikke noe om at man lurer menn til å bli fedre.

Men det kan jo diskuteres hvor "lurt" han blir når han får klar beskjed om at hun ikke bruker prevensjon og likevel velger på ta sjansen. Mange menn tror nok at kvinner deler deres ønske om å unnggå graviditet...

''Men det kan jo diskuteres hvor "lurt" han blir når han får klar beskjed om at hun ikke bruker prevensjon og likevel velger på ta sjansen. Mange menn tror nok at kvinner deler deres ønske om å unnggå graviditet...

''

Tror du er inne på noe der. Om en kvinne sier hun ikke bruker p-piller, men likevel går videre, vil han kanskje anta at hun er i en sikker periode eller av annen grunn er sikker. De færreste kvinner ønsker tross alt å bli gravide med en tilfeldig forbindelse, og mannen tenker kanskje derfor at kvinnen har en viss kontroll.

Men - likevel - mannen har også ansvar for å se til prevensjon, om han altså ikke ønsker å bli far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest må regne med

''Men det kan jo diskuteres hvor "lurt" han blir når han får klar beskjed om at hun ikke bruker prevensjon og likevel velger på ta sjansen. Mange menn tror nok at kvinner deler deres ønske om å unnggå graviditet...

''

Tror du er inne på noe der. Om en kvinne sier hun ikke bruker p-piller, men likevel går videre, vil han kanskje anta at hun er i en sikker periode eller av annen grunn er sikker. De færreste kvinner ønsker tross alt å bli gravide med en tilfeldig forbindelse, og mannen tenker kanskje derfor at kvinnen har en viss kontroll.

Men - likevel - mannen har også ansvar for å se til prevensjon, om han altså ikke ønsker å bli far.

Du har ansvaret for ditt liv. Om du velger å bli med en fremmed hjem så er det ditt valg. Men da må du også være klar over at du tar en sjans. Det fremmede menneske kan voldta deg, han kan smitte deg med HIV, han kan til og med vite om at han har det, du kan få chlamydia og i verste fall bli steril, og du vet heller ikke om han kan være voldelig. Tar du sjansen så tar du sjansen og det er altså en viss risiko for at du må betale en svært høy pris. Hva hjelper det med å sitte i en rettsal når du sitter der med HIV? Hva hjelper det med å si at det var dårlig gjort av ham? Drittsekker er drittsekker og du må regne med at du kan møte på en drittsekk om du er så dum å ta sjansen på å følge en fremmed hjem. Ditt liv er ditt ansvar og det tror jeg er viktig å poengtere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Du har ansvaret for ditt liv. Om du velger å bli med en fremmed hjem så er det ditt valg. Men da må du også være klar over at du tar en sjans. Det fremmede menneske kan voldta deg, han kan smitte deg med HIV, han kan til og med vite om at han har det, du kan få chlamydia og i verste fall bli steril, og du vet heller ikke om han kan være voldelig. Tar du sjansen så tar du sjansen og det er altså en viss risiko for at du må betale en svært høy pris. Hva hjelper det med å sitte i en rettsal når du sitter der med HIV? Hva hjelper det med å si at det var dårlig gjort av ham? Drittsekker er drittsekker og du må regne med at du kan møte på en drittsekk om du er så dum å ta sjansen på å følge en fremmed hjem. Ditt liv er ditt ansvar og det tror jeg er viktig å poengtere.

Skulle dette til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest må regne med

Skulle dette til meg?

Det var mer et generelt svar. Jeg skal som min mor "skremme" mine barn fra å ha sex med fremmede. Det bør flere gjøre. Jeg tror barn hører på sine foreldre om de sier det flere ganger og er bestemt. I hvertfall hjalp det på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Det var mer et generelt svar. Jeg skal som min mor "skremme" mine barn fra å ha sex med fremmede. Det bør flere gjøre. Jeg tror barn hører på sine foreldre om de sier det flere ganger og er bestemt. I hvertfall hjalp det på meg.

Jeg har begrenset tro på skremming av barna i denne forbindelse, og sjanse i forbindelse med sex er de tross alt mer eller mindre voksne når de tar. På noen vil "skremming" fra foreldre til og med ha motsatt av ønskede effekt.

Jeg har mer tro på gerelt holdningsskapende arbeid overfor barna og lære dem å ta ansvar for eget liv.

Men alle skal bli voksne og de fleste prøver og feiler litt på veien; det er en del av det å bli voksen, og det er gjerne feil man lærer av.. For noen får feilene konsekvenser, for andre ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest må regne med

Jeg har begrenset tro på skremming av barna i denne forbindelse, og sjanse i forbindelse med sex er de tross alt mer eller mindre voksne når de tar. På noen vil "skremming" fra foreldre til og med ha motsatt av ønskede effekt.

Jeg har mer tro på gerelt holdningsskapende arbeid overfor barna og lære dem å ta ansvar for eget liv.

Men alle skal bli voksne og de fleste prøver og feiler litt på veien; det er en del av det å bli voksen, og det er gjerne feil man lærer av.. For noen får feilene konsekvenser, for andre ikke.

Det er trolig bare et tidspørsmål sies det før HIV vil spre seg fort i ungdomsmiljøene hørte jeg for ikke så lenge siden. Fortsetter det som nå kan du regne med at mange vil være smittet om noen få år. Fulle ungdommer greier heller ikke å bruke kondom riktig dermed er det ikke så mye vits i å satse på det. De unge vil ofte teste grensene men er du tydelig nok så vil de nok også høre på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Du har ansvaret for ditt liv. Om du velger å bli med en fremmed hjem så er det ditt valg. Men da må du også være klar over at du tar en sjans. Det fremmede menneske kan voldta deg, han kan smitte deg med HIV, han kan til og med vite om at han har det, du kan få chlamydia og i verste fall bli steril, og du vet heller ikke om han kan være voldelig. Tar du sjansen så tar du sjansen og det er altså en viss risiko for at du må betale en svært høy pris. Hva hjelper det med å sitte i en rettsal når du sitter der med HIV? Hva hjelper det med å si at det var dårlig gjort av ham? Drittsekker er drittsekker og du må regne med at du kan møte på en drittsekk om du er så dum å ta sjansen på å følge en fremmed hjem. Ditt liv er ditt ansvar og det tror jeg er viktig å poengtere.

'' Du har ansvaret for ditt liv. Om du velger å bli med en fremmed hjem så er det ditt valg. Men da må du også være klar over at du tar en sjans. Det fremmede menneske kan voldta deg, han kan smitte deg med HIV, han kan til og med vite om at han har det, du kan få chlamydia og i verste fall bli steril, og du vet heller ikke om han kan være voldelig. Tar du sjansen så tar du sjansen og det er altså en viss risiko for at du må betale en svært høy pris. Hva hjelper det med å sitte i en rettsal når du sitter der med HIV? Hva hjelper det med å si at det var dårlig gjort av ham? Drittsekker er drittsekker og du må regne med at du kan møte på en drittsekk om du er så dum å ta sjansen på å følge en fremmed hjem. Ditt liv er ditt ansvar og det tror jeg er viktig å poengtere.''

Og her tror jeg det er viktig å minne deg på at vi lever en gang, og hvis du går med slik frykt går du glipp av mye fin trivsel.

Personen du blir med hjem kan vise seg å være ditt beste ligg - og du får ikke hiv, du kan få en fantastisk natt du husker for livet - helt uten at du blir voldtatt, og kanskje er til og med personen du blir med hjem den du engang gifter deg og lever lykkelig med resten av livet - uten at du får så mye som et snev av Gonorre, men en gjeng søte barnebarn kan det være du får.

Det er greit å bruke hodet, men det får være grenser for dystre tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Det er trolig bare et tidspørsmål sies det før HIV vil spre seg fort i ungdomsmiljøene hørte jeg for ikke så lenge siden. Fortsetter det som nå kan du regne med at mange vil være smittet om noen få år. Fulle ungdommer greier heller ikke å bruke kondom riktig dermed er det ikke så mye vits i å satse på det. De unge vil ofte teste grensene men er du tydelig nok så vil de nok også høre på deg.

Jeg synes du svartmaler situasjonen. Det er ikke noe nytt at ungdom eksperimenterer litt med sex, og bruk av kondom er faktisk mye mer utbredt enn det var for mange år siden. Ungdom i dag vet langt mer om farene enn generasjonen før dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest må regne med

'' Du har ansvaret for ditt liv. Om du velger å bli med en fremmed hjem så er det ditt valg. Men da må du også være klar over at du tar en sjans. Det fremmede menneske kan voldta deg, han kan smitte deg med HIV, han kan til og med vite om at han har det, du kan få chlamydia og i verste fall bli steril, og du vet heller ikke om han kan være voldelig. Tar du sjansen så tar du sjansen og det er altså en viss risiko for at du må betale en svært høy pris. Hva hjelper det med å sitte i en rettsal når du sitter der med HIV? Hva hjelper det med å si at det var dårlig gjort av ham? Drittsekker er drittsekker og du må regne med at du kan møte på en drittsekk om du er så dum å ta sjansen på å følge en fremmed hjem. Ditt liv er ditt ansvar og det tror jeg er viktig å poengtere.''

Og her tror jeg det er viktig å minne deg på at vi lever en gang, og hvis du går med slik frykt går du glipp av mye fin trivsel.

Personen du blir med hjem kan vise seg å være ditt beste ligg - og du får ikke hiv, du kan få en fantastisk natt du husker for livet - helt uten at du blir voldtatt, og kanskje er til og med personen du blir med hjem den du engang gifter deg og lever lykkelig med resten av livet - uten at du får så mye som et snev av Gonorre, men en gjeng søte barnebarn kan det være du får.

Det er greit å bruke hodet, men det får være grenser for dystre tanker.

Ofte går det bra men faren er der.

Jeg har en veninne som har ligget med flere ukjente menn. Det har gått bra på sett og vis men hun går med en konstant frykt for at hun skal ha blitt HIV smittet. Hun utsetter HIV testen hele tiden, fordi hun er så redd. Hun tenker også på at hun kanskje kan ha smittet andre. Jeg har ikke skrmet henne bare så det er sgat. Jeg kan ikke si jeg misunner henne denne frykten akkuratt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ansvaret for ditt liv. Om du velger å bli med en fremmed hjem så er det ditt valg. Men da må du også være klar over at du tar en sjans. Det fremmede menneske kan voldta deg, han kan smitte deg med HIV, han kan til og med vite om at han har det, du kan få chlamydia og i verste fall bli steril, og du vet heller ikke om han kan være voldelig. Tar du sjansen så tar du sjansen og det er altså en viss risiko for at du må betale en svært høy pris. Hva hjelper det med å sitte i en rettsal når du sitter der med HIV? Hva hjelper det med å si at det var dårlig gjort av ham? Drittsekker er drittsekker og du må regne med at du kan møte på en drittsekk om du er så dum å ta sjansen på å følge en fremmed hjem. Ditt liv er ditt ansvar og det tror jeg er viktig å poengtere.

Det du nevner her, blir jo en helt annen problemstilling enn det som nevnes i hovedinnlegget.

Dette er jo ikke en diskusjon om hvorvidt ONS er skummelt og risikofyllt, men om hvorvidt det er umoralsk å bruke en ONS-fyr som spermdonor for å bli gravid..

Man kan si mye negativt om ONS. Men i tillegg til alt som kan gå galt, så er det nok også (som SDD påpeker) mange varige forhold som har startet på den måten, eller det kan også bli et positivt minne i ettertid selv om man aldri ser fyren igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest må regne med

Det du nevner her, blir jo en helt annen problemstilling enn det som nevnes i hovedinnlegget.

Dette er jo ikke en diskusjon om hvorvidt ONS er skummelt og risikofyllt, men om hvorvidt det er umoralsk å bruke en ONS-fyr som spermdonor for å bli gravid..

Man kan si mye negativt om ONS. Men i tillegg til alt som kan gå galt, så er det nok også (som SDD påpeker) mange varige forhold som har startet på den måten, eller det kan også bli et positivt minne i ettertid selv om man aldri ser fyren igjen...

Nei. Det å bli uønsket far er faktisk en av de risikoene en mann tar når han fyller en ukjent kvinne med sperm. Tar han sjansen så er det altså en viss sjanse for at det kan skje. Det er altså bare en av få farer med ONS. Dårlig gjort eller ikke det er en ting. Men det kan skje og det skjer av og til. Mannen har som kvinnen fullt ansvar for det han gjør så lenge det ikke er voldtekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...