Gå til innhold

hvordan vet skolen hvem som er etnisk norske?


Spenol(1)

Anbefalte innlegg

I går anklaget du meg for å nevne ordet paranoid. Nå bruker du det til din fordel.

Hvis man skal ta hensyn til syke mennesker når man uttrykker sine meninger, kan man selvfølgelig ikke ytre noe som helst, fordi paranoid scizofreni kan gå i forskjellige retninger. ABB hadde en interesse. En annen kan ha en annen interesse. Du må passe deg for hva du skriver. Du aner ikke hvem som leser det.

''I går anklaget du meg for å nevne ordet paranoid. Nå bruker du det til din fordel.''

Det var vel du som nevnte det.

''Hvis man skal ta hensyn til syke mennesker når man uttrykker sine meninger, kan man selvfølgelig ikke ytre noe som helst, fordi paranoid scizofreni kan gå i forskjellige retninger. ABB hadde en interesse. En annen kan ha en annen interesse. Du må passe deg for hva du skriver. Du aner ikke hvem som leser det.''

Og derfor skriver jeg ikke hatefulle innlegg. Som en del av politisk debatt kritiserer jeg f. eks. Frp, men jeg kaller ikke Siv Jensen for en "landssviker", en "quisling" eller lignende hate-speech.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 221
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    62

  • Persille1365381127

    38

  • Dorthe

    13

  • Spenol(1)

    11

Gjest Nord og ned.

Kommentar på nett om psykiaterne:

''Jeg tror det blir oppnevnt nye. Ikke minst tror jeg det er vanskelig å stole på den ene av de to psykiaterne. For noen måneder siden erklærte hun en fyr hun aldri hadde møtt for sinnssyk, før hun rømte til Afrika og nektet å stille i retten, men ble tvunget hjem av retten.''

Det er ikke helt usannsynlig at mye av dette er skuespill fra ABBs side.

Med vennlig hilsen

''Det er ikke helt usannsynlig at mye av dette er skuespill fra ABBs side''

Det er langt mer sannsynlig at du nok engang uttaler deg om folk du ikke har peiling på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommentar på nett om psykiaterne:

''Jeg tror det blir oppnevnt nye. Ikke minst tror jeg det er vanskelig å stole på den ene av de to psykiaterne. For noen måneder siden erklærte hun en fyr hun aldri hadde møtt for sinnssyk, før hun rømte til Afrika og nektet å stille i retten, men ble tvunget hjem av retten.''

Det er ikke helt usannsynlig at mye av dette er skuespill fra ABBs side.

Med vennlig hilsen

''Det er ikke helt usannsynlig at mye av dette er skuespill fra ABBs side.''

Det som er helt sannsynlig er at du uttaler deg om ting du ikke vet noe som helst om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

''I går anklaget du meg for å nevne ordet paranoid. Nå bruker du det til din fordel.''

Det var vel du som nevnte det.

''Hvis man skal ta hensyn til syke mennesker når man uttrykker sine meninger, kan man selvfølgelig ikke ytre noe som helst, fordi paranoid scizofreni kan gå i forskjellige retninger. ABB hadde en interesse. En annen kan ha en annen interesse. Du må passe deg for hva du skriver. Du aner ikke hvem som leser det.''

Og derfor skriver jeg ikke hatefulle innlegg. Som en del av politisk debatt kritiserer jeg f. eks. Frp, men jeg kaller ikke Siv Jensen for en "landssviker", en "quisling" eller lignende hate-speech.

Ro rro til fiskeskjær. Du har dreiti på draget i månedsvis med dine kvasi-analyser og tøvpreik om Breivik og årsaker til hans handlinger.

På tide du ruller inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

''I går anklaget du meg for å nevne ordet paranoid. Nå bruker du det til din fordel.''

Det var vel du som nevnte det.

''Hvis man skal ta hensyn til syke mennesker når man uttrykker sine meninger, kan man selvfølgelig ikke ytre noe som helst, fordi paranoid scizofreni kan gå i forskjellige retninger. ABB hadde en interesse. En annen kan ha en annen interesse. Du må passe deg for hva du skriver. Du aner ikke hvem som leser det.''

Og derfor skriver jeg ikke hatefulle innlegg. Som en del av politisk debatt kritiserer jeg f. eks. Frp, men jeg kaller ikke Siv Jensen for en "landssviker", en "quisling" eller lignende hate-speech.

''Og derfor skriver jeg ikke hatefulle innlegg. Som en del av politisk debatt kritiserer jeg f. eks. Frp, men jeg kaller ikke Siv Jensen for en "landssviker", en "quisling" eller lignende hate-speech''

Hvordan kan du være så sikker på hvordan dine innlegg ikke oppfattes som hatefulle? Du oppfatter et innlegg hatefullt som andre ikke oppfatter hatefullt og da skal du ikke være så sikker på hvordan dine innlegg oppfattes heller. Det kommer an på øynene som ser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har altså tenkt å fortsette å dytte denne Schizofrene mannen foran deg i tiden som kommer også?

Eller burde du heller vurdere å krype tilbake til hula di, full av skam over alt du har misbrukt tragedien på Utøya til i månedsvis?

''Eller burde du heller vurdere å krype tilbake til hula di, full av skam over alt du har misbrukt tragedien på Utøya til i månedsvis?''

Fat chance.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Og derfor skriver jeg ikke hatefulle innlegg. Som en del av politisk debatt kritiserer jeg f. eks. Frp, men jeg kaller ikke Siv Jensen for en "landssviker", en "quisling" eller lignende hate-speech''

Hvordan kan du være så sikker på hvordan dine innlegg ikke oppfattes som hatefulle? Du oppfatter et innlegg hatefullt som andre ikke oppfatter hatefullt og da skal du ikke være så sikker på hvordan dine innlegg oppfattes heller. Det kommer an på øynene som ser.

Fordi tolkningen av standard norsk tekst er rimelig velkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Kommentar på nett om psykiaterne:

''Jeg tror det blir oppnevnt nye. Ikke minst tror jeg det er vanskelig å stole på den ene av de to psykiaterne. For noen måneder siden erklærte hun en fyr hun aldri hadde møtt for sinnssyk, før hun rømte til Afrika og nektet å stille i retten, men ble tvunget hjem av retten.''

Det er ikke helt usannsynlig at mye av dette er skuespill fra ABBs side.

Med vennlig hilsen

''Det er ikke helt usannsynlig at mye av dette er skuespill fra ABBs side''

Jeg tror ikke jeg skal nevne her hva jeg tenker når jeg leser dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er ikke helt usannsynlig at mye av dette er skuespill fra ABBs side''

Jeg tror ikke jeg skal nevne her hva jeg tenker når jeg leser dette.

Nei, det er sikkert like greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Nei, det er sikkert like greit.

Det er helt ulogisk at en mann med et så grandiost selvbilde skulle spille skuespill for å bli erklært utilregnelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt ulogisk at en mann med et så grandiost selvbilde skulle spille skuespill for å bli erklært utilregnelig.

Ikke hvis han mener det er et smart trekk for å komme ut i frihet, og drepe flere.

Med tanke på at han har planlagt dette i 9 år (!) så har han trolig gjort seg tanker om dette også.

I tillegg, det endrer jo lite på det meste - vi har fått bekreftet at "muslimene overtar"-type tanker er paranoide (de visste vi), og at de finnes gærninger på høyresiden. Det er dog foruroligende mange som deler meningene hans (selv om de ikke er voldelige nå) - det er bare å lese på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Ikke hvis han mener det er et smart trekk for å komme ut i frihet, og drepe flere.

Med tanke på at han har planlagt dette i 9 år (!) så har han trolig gjort seg tanker om dette også.

I tillegg, det endrer jo lite på det meste - vi har fått bekreftet at "muslimene overtar"-type tanker er paranoide (de visste vi), og at de finnes gærninger på høyresiden. Det er dog foruroligende mange som deler meningene hans (selv om de ikke er voldelige nå) - det er bare å lese på nett.

''Ikke hvis han mener det er et smart trekk for å komme ut i frihet, og drepe flere''

Nei, nå er du på villspor. Tror du skal stole på det psykiaterne har kommet frem til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Ikke hvis han mener det er et smart trekk for å komme ut i frihet, og drepe flere''

Nei, nå er du på villspor. Tror du skal stole på det psykiaterne har kommet frem til.

''Men før helgen snakket jeg med psykiatere som fryktet at de to manglet kompetanse på de mange parallelle virkeligheter som nå befinner seg på Internett.

At når Breivik legger ut om at han er en tempelridder i fortroppen til forsvaret av Europa mot en muslimsk okkupasjon som er initiert av EU, så kan det virke som klassiske tvangsforestillinger for en som ikke kjenner til disse teoriene.

Men at inne i den boblen Breivik har befunnet seg, foran PC-en på gutterommet i digital kontakt med islamofobe og konspiratoriske miljøer verden rundt, så er dette en virkelighetsoppfatning som støttes av nok folk til at man kan oppleve det som «normalt».

Sannsynligheten er stor for at konklusjonene vil være såpass kontroversielle at det kan bli aktuelt å oppnevne ytterligere to sakkyndige. Rapporten skal også godkjennes av Den rettsmedisinske kommisjon.''

Kilde: http://www.vg.no/nyheter/meninger/artikkel.php?artid=10016455

Selv om vrøvlet om "islamsk overtakelse" og alt det der er åpenbart vrøvl, så er han dessverre ikke alene om det. Det er flere som tror det - er de psykotiske alle sammen?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

''Men før helgen snakket jeg med psykiatere som fryktet at de to manglet kompetanse på de mange parallelle virkeligheter som nå befinner seg på Internett.

At når Breivik legger ut om at han er en tempelridder i fortroppen til forsvaret av Europa mot en muslimsk okkupasjon som er initiert av EU, så kan det virke som klassiske tvangsforestillinger for en som ikke kjenner til disse teoriene.

Men at inne i den boblen Breivik har befunnet seg, foran PC-en på gutterommet i digital kontakt med islamofobe og konspiratoriske miljøer verden rundt, så er dette en virkelighetsoppfatning som støttes av nok folk til at man kan oppleve det som «normalt».

Sannsynligheten er stor for at konklusjonene vil være såpass kontroversielle at det kan bli aktuelt å oppnevne ytterligere to sakkyndige. Rapporten skal også godkjennes av Den rettsmedisinske kommisjon.''

Kilde: http://www.vg.no/nyheter/meninger/artikkel.php?artid=10016455

Selv om vrøvlet om "islamsk overtakelse" og alt det der er åpenbart vrøvl, så er han dessverre ikke alene om det. Det er flere som tror det - er de psykotiske alle sammen?

Med vennlig hilsen

Du får bare lete videre etter stoff som "bevis" på at psykiaterne tar feil. Det er jo du som har rett uansett selvsagt.

Og jeg har aldri nektet på at det finnes gærne høyre og venstreekstreme. Hvorvidt de har en diagnose, må du ikke spørre meg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får bare lete videre etter stoff som "bevis" på at psykiaterne tar feil. Det er jo du som har rett uansett selvsagt.

Og jeg har aldri nektet på at det finnes gærne høyre og venstreekstreme. Hvorvidt de har en diagnose, må du ikke spørre meg om.

Jeg har ikke påstått jeg fremlegger "bevis" for at de tar feil. Jeg har påpekt at det finne tvil.

Hvorfor skal du hele tiden ødelegge enhver diskusjon med den type "argumenter"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Jeg har ikke påstått jeg fremlegger "bevis" for at de tar feil. Jeg har påpekt at det finne tvil.

Hvorfor skal du hele tiden ødelegge enhver diskusjon med den type "argumenter"?

Det er din personlige mening at jeg ødelegger diskusjonen her og du skal selvfølgelig få lov til å tvile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er din personlige mening at jeg ødelegger diskusjonen her og du skal selvfølgelig få lov til å tvile.

Å tillegge folk meninger de åpenbart aldri har gitt uttrykk for er å ødelegge diskusjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så arrogant å si at du ikke vet hva som trengs for å kurere de som ikke vil være i samme klasse som andre.

Jeg hadde ikke syntes det var noe ok å være eneste jente i en klasse på 25. Jeg hadde ikke syntes det var noe ok å være eneste hvite/norske i en klasse på 25. Jeg hadde ikke syntes det var noe ok å være den eneste under 60 år på en arbeidsplass. Jeg hadde ikke syntes det var noe ok å være den eneste med utdannelse/fagkompetanse på en arbeidsplass.

Det handler om at man ønsker seg noen man har noe til felles med. Om det er handler om religion, kjønn, farge eller alder er egentlig ikke så relevant. Man vil gjerne ha noen å dele noe med.

''Jeg hadde ikke syntes det var noe ok å være eneste hvite/norske i en klasse på 25.''

Det kan jeg godt forstå, akkurat som det ikke er ålreit å være den eneste ikke-norske i en klasse på 25. Men hvordan løser ledelsen på Bjerke det med elever som er norske, men ikke-hvite, for eksempel? Uansett hvilken klasse de blir plassert i, blir de "the odd man out" i en sånn oppdeling. Og forsåvidt det samme med elever som er hvite, men ikke-norske.

Jeg synes denne oppdelingen er lite smidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

''Jeg hadde ikke syntes det var noe ok å være eneste hvite/norske i en klasse på 25.''

Det kan jeg godt forstå, akkurat som det ikke er ålreit å være den eneste ikke-norske i en klasse på 25. Men hvordan løser ledelsen på Bjerke det med elever som er norske, men ikke-hvite, for eksempel? Uansett hvilken klasse de blir plassert i, blir de "the odd man out" i en sånn oppdeling. Og forsåvidt det samme med elever som er hvite, men ikke-norske.

Jeg synes denne oppdelingen er lite smidig.

Det synes vel alle. Utfordringen ligger i hva de skal gjøre for å beholde disse elevene da? Det er jo ingen som kommer med bedre forslag heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...