Gå til innhold

hvordan vet skolen hvem som er etnisk norske?


Spenol(1)

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletida

Så nå har det blitt muslimske jenter som er "de slemme"? Fordi noen av dem bruker en skaut rundt hodet?

Mener du da at i skoler hvor elevforholdet er motsatt, så skal alle bruke hijab, av samme årsak som du beskriver?

Eller gjelder det bare "én vei"?

''Så nå har det blitt muslimske jenter som er "de slemme"? Fordi noen av dem bruker en skaut rundt hodet?''

Jeg synes det blir helt meningsløst og diskutere med deg når du kommer inn på et slik spor. Ingen har sagt at muslimske jenter er slemme. Nå har du kommet dit hen at du ikke har flere argumenter igjen og da skriver du bare tull. Jeg orker ikke kaste bort tiden min på å diskutere tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 221
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    62

  • Persille1365381127

    38

  • Dorthe

    13

  • Spenol(1)

    11

''Så nå har det blitt muslimske jenter som er "de slemme"? Fordi noen av dem bruker en skaut rundt hodet?''

Jeg synes det blir helt meningsløst og diskutere med deg når du kommer inn på et slik spor. Ingen har sagt at muslimske jenter er slemme. Nå har du kommet dit hen at du ikke har flere argumenter igjen og da skriver du bare tull. Jeg orker ikke kaste bort tiden min på å diskutere tull.

Det var du som trakk det inn, ikke meg.

Du kan ikke svare for deg, og derfor skriver du slik du gjør. Det er synd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Det var du som trakk det inn, ikke meg.

Du kan ikke svare for deg, og derfor skriver du slik du gjør. Det er synd.

Du klarer å vri en diskusjonen til at jeg synes muslimske jenter er slemme og dermed så ender det vel med at jeg er hatsk også sånn plutselig. Når det ikke er mulig å diskutere sak uten å få slike stempel på seg, så blir det håpløst. plutselig er jeg ansvarlig for ABB sine gjerninger og eller hva?

Saken er du trenger å realitetsorientere deg litt. Vi har en utvikling du ikke liker. Folk flytter. Det er saken og slik vil det fortsette så lenge folk føler seg geitostnorsk og gjerne vil beholde det geitostnorske. Du får ikke gjort noe med det, så lenge du nekter å forholde deg til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarer å vri en diskusjonen til at jeg synes muslimske jenter er slemme og dermed så ender det vel med at jeg er hatsk også sånn plutselig. Når det ikke er mulig å diskutere sak uten å få slike stempel på seg, så blir det håpløst. plutselig er jeg ansvarlig for ABB sine gjerninger og eller hva?

Saken er du trenger å realitetsorientere deg litt. Vi har en utvikling du ikke liker. Folk flytter. Det er saken og slik vil det fortsette så lenge folk føler seg geitostnorsk og gjerne vil beholde det geitostnorske. Du får ikke gjort noe med det, så lenge du nekter å forholde deg til det.

Som du brukte "paranoid" i anførselstegn, så gjorde jeg det med "de slemme".

Du har fremdeles ikke svart på

''Mener du selvmordsbombere også har ansvar alene, eller er de som har proppet hodet deres fullt av idéer også skyldige?

Og du har ikke svart om Mullah Krekar.''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Som du brukte "paranoid" i anførselstegn, så gjorde jeg det med "de slemme".

Du har fremdeles ikke svart på

''Mener du selvmordsbombere også har ansvar alene, eller er de som har proppet hodet deres fullt av idéer også skyldige?

Og du har ikke svart om Mullah Krekar.''

Jeg mener jeg har svart deg på Mullah Krekar minst et par ganger. Mullag Krekar har kommet med drapstrusler, så hvorfor drar du inn den mannen? Hvem er det du sammenligner Mullah Krekar med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener jeg har svart deg på Mullah Krekar minst et par ganger. Mullag Krekar har kommet med drapstrusler, så hvorfor drar du inn den mannen? Hvem er det du sammenligner Mullah Krekar med?

Jeg har spurt deg flere ganger om hvis Mullah Krekar hadde sagt det samme som dette styremedlemmet i Frp. I Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nord og ned.

Jeg mener jeg har svart deg på Mullah Krekar minst et par ganger. Mullag Krekar har kommet med drapstrusler, så hvorfor drar du inn den mannen? Hvem er det du sammenligner Mullah Krekar med?

''Hvem er det du sammenligner Mullah Krekar med?''

Før likene var kalde på utøya 22.07. utropte han alle med sympatier fpr FrP sin innvandringspolitikk, eller rundt 20-30 prosent av befolkningen som medskyldige i massemordet.

Selv etter massesletting og utestengsel driver han fortsatt på med samme budskap, kun litt mer ullent innpakket nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Jeg har spurt deg flere ganger om hvis Mullah Krekar hadde sagt det samme som dette styremedlemmet i Frp. I Norge.

Ok, da får han vel mene det da. Han er selvfølgelig ikke ansvarlig for drap av den grunn. Det er viss forskjell på en som uttrykker redsel for å miste sin kultur og en som kommer med drapstrusler. Den forskjellen bør du greie å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

''Hvem er det du sammenligner Mullah Krekar med?''

Før likene var kalde på utøya 22.07. utropte han alle med sympatier fpr FrP sin innvandringspolitikk, eller rundt 20-30 prosent av befolkningen som medskyldige i massemordet.

Selv etter massesletting og utestengsel driver han fortsatt på med samme budskap, kun litt mer ullent innpakket nå.

''Før likene var kalde på utøya 22.07. utropte han alle med sympatier fpr FrP sin innvandringspolitikk, eller rundt 20-30 prosent av befolkningen som medskyldige i massemordet.

Selv etter massesletting og utestengsel driver han fortsatt på med samme budskap, kun litt mer ullent innpakket nå''

Og det er i grunnen litt skummelt, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da får han vel mene det da. Han er selvfølgelig ikke ansvarlig for drap av den grunn. Det er viss forskjell på en som uttrykker redsel for å miste sin kultur og en som kommer med drapstrusler. Den forskjellen bør du greie å se.

Du bagatelliserer igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det jeg bagataliserer?

Den samlede effekten av hatefulle utsagn som det som stod i bloggen til han i styret i Oslo Frp, Tybring-Gjedde, Sandberg og alle de andre som nører opp under fremtidige mulige ABBer.

Hate-speech kalles det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Den samlede effekten av hatefulle utsagn som det som stod i bloggen til han i styret i Oslo Frp, Tybring-Gjedde, Sandberg og alle de andre som nører opp under fremtidige mulige ABBer.

Hate-speech kalles det.

''Hate-speech kalles det.''

Du sikter til dine egne til tider daglige hat-tråder mot politiske motstandere (FrP) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletida

Den samlede effekten av hatefulle utsagn som det som stod i bloggen til han i styret i Oslo Frp, Tybring-Gjedde, Sandberg og alle de andre som nører opp under fremtidige mulige ABBer.

Hate-speech kalles det.

Da var det visst kommet til hakk i plata ja. Da er det vel ingen vits i å ta hele runden på nytt? Jeg sier meg ferdig med diskusjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Da var det visst kommet til hakk i plata ja. Da er det vel ingen vits i å ta hele runden på nytt? Jeg sier meg ferdig med diskusjonen.

''Da var det visst kommet til hakk i plata ja.''

Hmmm, vil heller si det kom alt i innlegg nr 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Et vesentlig poeng med skolen er faktisk at folk skal lære å fungere i samme samfunn som de som ikke er som dem''

Og dette må gjelde begge veier. De vil beholde hijaben. En etnisk norsk jente vil føle seg utenfor hvis alle andre jenter bruker hijab. Resultatet bli at de flytter. De er ikke lovpålagt til å bli værende.Så spørsmålet blir. Vil det være en god ide og et skritt i riktig retning for integreringens skyld med hijabforbud? Jeg mener ja, du mener nei.

Resultatet blir at de flytter, da de vil føle seg mer vel med andre nordmenn. Det er vanskelig å lære seg til å kvitte seg med følelsene sine, så du greier ikke å få til dette idylliske samfunnet du drømmer om. Fraflyttingen taler sitt tydelige språk.

''Og dette må gjelde begge veier. De vil beholde hijaben.''

Nå er det jo litt feil å blande inn dette, så vidt jeg har fått med meg var det da ingen hijab-klasse?

Jeg har tenkt litt på dette, hvorfor er det så galt at noen elever slutter egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

''Og dette må gjelde begge veier. De vil beholde hijaben.''

Nå er det jo litt feil å blande inn dette, så vidt jeg har fått med meg var det da ingen hijab-klasse?

Jeg har tenkt litt på dette, hvorfor er det så galt at noen elever slutter egentlig?

''Jeg har tenkt litt på dette, hvorfor er det så galt at noen elever slutter egentlig?''

Fordi det ikke er ønskelig med skoler uten en eneste hvit norsk elev med norsk som førstespråk vil jeg tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Så nå har det blitt muslimske jenter som er "de slemme"? Fordi noen av dem bruker en skaut rundt hodet?

Mener du da at i skoler hvor elevforholdet er motsatt, så skal alle bruke hijab, av samme årsak som du beskriver?

Eller gjelder det bare "én vei"?

Ikke ødelegg en viktig debatt med å lese ting mellom linjene. Du er smart nok til å forstå utmerket godt hva som menes, uten å provosere de andre ut av tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg har tenkt litt på dette, hvorfor er det så galt at noen elever slutter egentlig?''

Fordi det ikke er ønskelig med skoler uten en eneste hvit norsk elev med norsk som førstespråk vil jeg tro?

''Fordi det ikke er ønskelig med skoler uten en eneste hvit norsk elev med norsk som førstespråk vil jeg tro?''

Hvorfor?

Dette er jo videregående skole, det er fritt skolevalg. Hvis elevene selv mener det er ugunstig for læringen at det ikke er noen elever med norsk som førstespråk der, kan de også bytte skole. Mange (de fleste?) av disse elevene er allerede godt integrert, de har "norske" venner, de behersker norsk (godt nok til at skolen har gode resultater), de er sikkert i stand til å ta gode valg for sin egen skolehverdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...