Gå til innhold

Again with the svigermor...


laguna1

Anbefalte innlegg

Gjest Psyk av alt

...Nå var svigerfar her, med en pose bøker og sånn, som svigermor da ville levere tilbake. oppi der lå ting som julegave fra meg fra i forfjor, morsdagskort, souvernirer man har kjøpt på tur, kjøleskapsmagneter etc! Melodrama! Vet ikke om jeg skal le eller grine! :D:o

Hun ville dessuten gjerne ha tilbake en ring hun ga meg før jeg og mann giftet oss. Jeg sa nei, litt for å være litt jævlig, for jeg mener at man krever ei tilbake gaver, og det er ikke lov å være så jævla melodramatisk og Glenn Close.

Burde jeg gi henne den der forbanna ringen eller? Kanskje det var dumt det der.

Jeg bare tok i mot posen sa takk, og svarte "nei, den fikk jeg" på spørmål om ring.

Deretter sa jeg bare hadet, og lukket dør.

Ja, gi henne den pokkers ringen, som du sa, legg den i postkassa.

Jeg tror ikke siste ord er sagt i denne psyke saken. Jeg har hatt diagnosen EUPF (personlighetsforstyrret) og jeg mener dama må ha noe i den gata. Hun kommer ikke til å gi seg med mindre du skyter med kanoner (politiet).

Adferdsforstyrrelse har hun ihvertfall helt sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 185
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • laguna1

    34

  • PieLill

    26

  • frosken

    12

  • Mrs D

    10

Mest aktive i denne tråden

Jeg skulle også ønske dette var et trolleinnlegg! Jeg synes hele situasjonen er så..absurd! Og at HUN, liksom nå skal sitte å føle seg sår. Gæren, gæren, gæren!

Ja kanskje noen fjell imellom ville gjøre godt!

:)

''Ja kanskje noen fjell imellom ville gjøre godt!''

Jeg hadde flyttet. Å bo så nære en sånn drage hadde ikke vært aktuelt. Om dere vil har dere råd. Fine hus finnes overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

Men det var et arbeidsuhell, og han fikk påpakk av sin kone for det..;)

Det svigermor driver med er jo galskap, og fra en annen planet. Jeg er redd hun skal komme her og koke katta eller no..;p

At han ble full i den settingen er ubetydelig. Ihvertfall sett opp mot det andre som skjer nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror intensjonen kort og godt har vært å beskytte sønnen mot for høyt alkoholinntak. Har man sett rusmisbruk hos en av sine nærmeste, er det for meg ganske forståelig at man forsøker intenst å forhindre tilbakefall. Men som kjent er det ikke slik at hensikten helliger alle midler...

Jeg tror løsningen ligger i å ikke gi disse eposodene så stor betydning. Høres ikke ut som om hennes telefon kommer til å vanskeliggjøre jobbsituasjonen din, så hvorfor ikke bare gi blaffen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han ble full i den settingen er ubetydelig. Ihvertfall sett opp mot det andre som skjer nå.

Det har du selvsagt helt rett i! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han ble full i den settingen er ubetydelig. Ihvertfall sett opp mot det andre som skjer nå.

Enig. Det ene går under "slikt som skjer", selvom det kanskje ikke var utpreget heldig..Resten her er..Skremmende, psykotisk og dramatisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletida

Ja, men det er slitsomt å bo i den! ;)

Det forstår jeg.

Jeg lurer på om svigermoren din er flau over at sønnen hennes ble så full der og så har hun klekket ut en sinnsyk plan for å gi inntrykk av at det er du som er skyld i det hele.

Hadde det ikke vært for at du bør ta hensyn til mannen din, hadde jeg anmeldt henne. Men du kan nesten ikke gjøre det for mannen din sin skyld.

Nei, det beste er å komme seg vekk. Du kan risikere å få høre igjen mange rare historier etterhvert og dette vil på sikt skade forholdet til mannen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror intensjonen kort og godt har vært å beskytte sønnen mot for høyt alkoholinntak. Har man sett rusmisbruk hos en av sine nærmeste, er det for meg ganske forståelig at man forsøker intenst å forhindre tilbakefall. Men som kjent er det ikke slik at hensikten helliger alle midler...

Jeg tror løsningen ligger i å ikke gi disse eposodene så stor betydning. Høres ikke ut som om hennes telefon kommer til å vanskeliggjøre jobbsituasjonen din, så hvorfor ikke bare gi blaffen?

Du tuller nå ikke sant?

Men det med å gi blaffen skulle jeg selvsagt ønske at jeg klarte bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle også ønske dette var et trolleinnlegg! Jeg synes hele situasjonen er så..absurd! Og at HUN, liksom nå skal sitte å føle seg sår. Gæren, gæren, gæren!

Ja kanskje noen fjell imellom ville gjøre godt!

:)

Å definere hennes som psyk og forholde seg deretter kan gjøre situasjonen følelsesmessig enklere for dere.

Uansett er avstand alfa og omega om dere skal ha et liv (sammen).

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja litt.:D Men da er man jo med på leken, og det tror jeg jeg holder meg for god til.

Men den der ringen kan hun alltids få, jeg kan putte den i postkasse eller noe.

satan! :D

''ja litt.:D Men da er man jo med på leken, og det tror jeg jeg holder meg for god til.''

Støtter den.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Jeg tror intensjonen kort og godt har vært å beskytte sønnen mot for høyt alkoholinntak. Har man sett rusmisbruk hos en av sine nærmeste, er det for meg ganske forståelig at man forsøker intenst å forhindre tilbakefall. Men som kjent er det ikke slik at hensikten helliger alle midler...

Jeg tror løsningen ligger i å ikke gi disse eposodene så stor betydning. Høres ikke ut som om hennes telefon kommer til å vanskeliggjøre jobbsituasjonen din, så hvorfor ikke bare gi blaffen?

Du kan ikke forsvare dette lenger. Uansett hva intensjonen var, ringer man bare ikke og utgir seg for å være annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Burde jeg gi henne den der forbanna ringen eller?''

Selvfølgelig ikke! En gave er en gave, og kan ikke kreves tilbake. At svigermora di er så drama queen at hun leverer tilbake gaver betyr ikke at hun kan kreve noe som helst av gaver du har fått tilbake.

Kjerringa er nok spenn spika sprø, men det er jaggu du også om du lar henne slippe unna med dette og "bare" bryter kontakten.

Tenk deg hva ho NÅ kommer til å si om deg, så som dere "er blitt fiender"? Og hvis hun begynner å komme med uannheter til fler enn sjefen din, hvordan skal dere kune fortsette å bo på dette stedet?

Jeg hadde ikke tatt sjansen, jeg hadde anmeldt henne som de andre sier fortere enn fort. Den dama må stoppes!

''Tenk deg hva ho NÅ kommer til å si om deg, så som dere "er blitt fiender"? Og hvis hun begynner å komme med uannheter til fler enn sjefen din, hvordan skal dere kune fortsette å bo på dette stedet? ''

Det samme tenker jeg.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror intensjonen kort og godt har vært å beskytte sønnen mot for høyt alkoholinntak. Har man sett rusmisbruk hos en av sine nærmeste, er det for meg ganske forståelig at man forsøker intenst å forhindre tilbakefall. Men som kjent er det ikke slik at hensikten helliger alle midler...

Jeg tror løsningen ligger i å ikke gi disse eposodene så stor betydning. Høres ikke ut som om hennes telefon kommer til å vanskeliggjøre jobbsituasjonen din, så hvorfor ikke bare gi blaffen?

Hvor mye mener du man skal blåse i?

Om hun ringe arbeidsgiveren, lyve om hvem hun er og lyve om en av de ansatte, er hun i stand til å gjøre stor skade. Selv om man akkurat denne gangen klarte å avverge katstrofen.

For meg virker ikke dette å handle om å avverge alkoholmissbruk. Da hadde hun aldri møtt sønnen sin i en bar og drukket sammen med ham.

Slik jeg ser det handler det om makt og ren, skjær f..skap.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Psyk av alt

Enig. Det ene går under "slikt som skjer", selvom det kanskje ikke var utpreget heldig..Resten her er..Skremmende, psykotisk og dramatisk.

Fullstendig enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

Hvor mye mener du man skal blåse i?

Om hun ringe arbeidsgiveren, lyve om hvem hun er og lyve om en av de ansatte, er hun i stand til å gjøre stor skade. Selv om man akkurat denne gangen klarte å avverge katstrofen.

For meg virker ikke dette å handle om å avverge alkoholmissbruk. Da hadde hun aldri møtt sønnen sin i en bar og drukket sammen med ham.

Slik jeg ser det handler det om makt og ren, skjær f..skap.

mvh

Helt enig med deg her. Dette er for mye til å la vær å bry seg. Det laguna1 er utsatt for her er umulig å "blåse i" selv om det hadde vært flott å kunne gjøre det. Dessuten tror jeg dette krever action, ellers vil det bare fortsette. Jeg har vært psyk på sammen måte som den gærne svigermora og vet at de i en slik konflikt kan være SVÆRT utholdene, altså fortsette og fortsette med psykisk terror.

Neste kapittel er allerede skrevet, svigerfar kom på døra nettopp. Det kommer garantert mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

Du tuller nå ikke sant?

Men det med å gi blaffen skulle jeg selvsagt ønske at jeg klarte bedre :)

Det går ikke an å "blåse" i dette. Det er helt umulig, det er for stort. Selv om man i en annen verden skulle ønske man klarte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg her. Dette er for mye til å la vær å bry seg. Det laguna1 er utsatt for her er umulig å "blåse i" selv om det hadde vært flott å kunne gjøre det. Dessuten tror jeg dette krever action, ellers vil det bare fortsette. Jeg har vært psyk på sammen måte som den gærne svigermora og vet at de i en slik konflikt kan være SVÆRT utholdene, altså fortsette og fortsette med psykisk terror.

Neste kapittel er allerede skrevet, svigerfar kom på døra nettopp. Det kommer garantert mer.

''Neste kapittel er allerede skrevet, svigerfar kom på døra nettopp. Det kommer garantert mer.''

Det har du nok dessverre rett i.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir bare helt satt ut, jeg...

Har ingen kloke ord å komme med, bare min dypeste medfølelse.

Dama må være spikk spenna gæren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...