Gå til innhold

Again with the svigermor...


laguna1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 185
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • laguna1

    34

  • PieLill

    26

  • frosken

    12

  • Mrs D

    10

Mest aktive i denne tråden

''Er han enebarn?'' Jeg HAR et enebarn, men kan love her og nå at jeg a l d r i kommer til å agere som lagunas svigermor av den grunn :)

Jeg lurte på om det var flere svigerbarn i familien og i så fall hva for et forhold de hadde til svigermor.

Jeg får ikke tak på hva hensikten med tlf.samtalen var, for svigermor må mene noe med dette uansett hvor skrullete og absurd det kan være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Laguna og samboeren har jo nettopp konfrontert svigermor med nøkkel-historien uten at det har medført noen bedring. De kan selvfølgelig godt prøve igjen, men jeg betviler hensiktsmessigheten i det.''

Det er jeg enig i.

Men nå har dama krysset så mange grenser at jeg anser henne som (potensielt) farlig. Derfor tror jeg det kan være fornuftig å opprette en kontakt med politiet for sikkerhets skyld. Dessuten finnes det en viss mulighet for at en konfrontasjon med politiet ville fått henne til å begrense seg noe.

mvh

Politiet ville henlagt en slik anmeldelse nesten før den kom inn. De har ikke kapasitet for sånt. Det er ikke snakk om vold eller fysiske trusler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' Tror svigermor, hvor forskrudd hun enn er, har hatt noen slags gode intensjoner med handlingene. Jeg tror faktisk hun mer har ment å beskytte Laguna (og mannen) enn å sverte henne, hvor misforstått den enn er.''

Beskytte? Hun kunne faktisk ha mistet jobben sin.

''Beskytte? Hun kunne faktisk ha mistet jobben sin.''

Svigermor kan mene at det ville være best, uansett hva vi mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet ville henlagt en slik anmeldelse nesten før den kom inn. De har ikke kapasitet for sånt. Det er ikke snakk om vold eller fysiske trusler.

Saken ville ganske sikkert blitt henlagt. Men gjøres det flere ulovlige ting fra den kanten, kan summen av anmeldelser likevel føre til at politiet tar affære.

Etter en slik adferd ville jeg oppfattet at vedkommende er troende til omtrent hva som helst. Best å være føre var.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, tja...

Men, hvem vet hvem som har fått telefon fra dragen - og som ikke tilfeldigvis tør å spørre laguna direkte om det er sant...?

Ingen av oss kan vite om hvor ofte vi er samtaleemnet i diverse tlf.samtaler rundt omkring. Jeg sover godt for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Saken ville ganske sikkert blitt henlagt. Men gjøres det flere ulovlige ting fra den kanten, kan summen av anmeldelser likevel føre til at politiet tar affære.

Etter en slik adferd ville jeg oppfattet at vedkommende er troende til omtrent hva som helst. Best å være føre var.

mvh

Jeg ser henne ikke helt for meg koke katten eller noe slikt. Hun kan sikkert gjøre noe som er på grensen i det anstrenge forholdet, men jeg tror neppe at politiet blander seg inn noe som de antageligvis vil se på som familiefeide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser henne ikke helt for meg koke katten eller noe slikt. Hun kan sikkert gjøre noe som er på grensen i det anstrenge forholdet, men jeg tror neppe at politiet blander seg inn noe som de antageligvis vil se på som familiefeide.

''Jeg ser henne ikke helt for meg koke katten eller noe slikt. Hun kan sikkert gjøre noe som er på grensen i det anstrenge forholdet, men jeg tror neppe at politiet blander seg inn noe som de antageligvis vil se på som familiefeide.''

Hun har allerede gått langt over mange grenser, innkludert lovens grenser. Hun har ulovlig kopiert opp nøkler. Hun har utgitt seg for å være en annen person, identitetstyveri. Og i samme slengen kom hun med beskyldninger som var så grove at det kunne kostet svigerdattera jobben og hennes troverdighet i arbeidsmarkedet.

Krimminelle handlinger blir ikke OK fordi de gjøres mot familimedlemmer.

Politiet må vurdere om en sak skal etterforskes eller ikke ut fra alvorlighetsgraden, ikke ut fra om det er familiebånd mellom de impliserte.

Denne saken er sannsynligvis for liten av omfang og alvorlighet til at politiet kommer til å gjøre noe med det. Men om dette forsetter, vil politiet kunne se de gamle sakene i relasjon til de nye.

Mulighetene til å f.eks. gi svigermoren et besøksforbud, samt forbud mot å kontakte arbeidsgiver mm, er større om man har en historie og vise til.

Det kan selvfølgelig hende at det aldri blir behov for noe slikt. Men jeg ville ikke gamblet med det.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg ser henne ikke helt for meg koke katten eller noe slikt. Hun kan sikkert gjøre noe som er på grensen i det anstrenge forholdet, men jeg tror neppe at politiet blander seg inn noe som de antageligvis vil se på som familiefeide.''

Hun har allerede gått langt over mange grenser, innkludert lovens grenser. Hun har ulovlig kopiert opp nøkler. Hun har utgitt seg for å være en annen person, identitetstyveri. Og i samme slengen kom hun med beskyldninger som var så grove at det kunne kostet svigerdattera jobben og hennes troverdighet i arbeidsmarkedet.

Krimminelle handlinger blir ikke OK fordi de gjøres mot familimedlemmer.

Politiet må vurdere om en sak skal etterforskes eller ikke ut fra alvorlighetsgraden, ikke ut fra om det er familiebånd mellom de impliserte.

Denne saken er sannsynligvis for liten av omfang og alvorlighet til at politiet kommer til å gjøre noe med det. Men om dette forsetter, vil politiet kunne se de gamle sakene i relasjon til de nye.

Mulighetene til å f.eks. gi svigermoren et besøksforbud, samt forbud mot å kontakte arbeidsgiver mm, er større om man har en historie og vise til.

Det kan selvfølgelig hende at det aldri blir behov for noe slikt. Men jeg ville ikke gamblet med det.

mvh

''Hun har allerede gått langt over mange grenser, innkludert lovens grenser. Hun har ulovlig kopiert opp nøkler. Hun har utgitt seg for å være en annen person, identitetstyveri. Og i samme slengen kom hun med beskyldninger som var så grove at det kunne kostet svigerdattera jobben og hennes troverdighet i arbeidsmarkedet.''

Det er vanskelig å bevise alt dette. Hva hvis hun nekter å ha oppgitt seg som mor og mener at hun har sagt svigermor? Det er fort gjort å misforstå og politiet vil ikke ha noen bevis. Samme med nøklene hvordan skal det bevises at hun gjorde det uten å ha lov?

At disse handlingene er hinsides alt av fornuft er en ting, men politiet ville måtte høre på begge parter og det tviler jeg på at de har tid til eller prioriterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hun har allerede gått langt over mange grenser, innkludert lovens grenser. Hun har ulovlig kopiert opp nøkler. Hun har utgitt seg for å være en annen person, identitetstyveri. Og i samme slengen kom hun med beskyldninger som var så grove at det kunne kostet svigerdattera jobben og hennes troverdighet i arbeidsmarkedet.''

Det er vanskelig å bevise alt dette. Hva hvis hun nekter å ha oppgitt seg som mor og mener at hun har sagt svigermor? Det er fort gjort å misforstå og politiet vil ikke ha noen bevis. Samme med nøklene hvordan skal det bevises at hun gjorde det uten å ha lov?

At disse handlingene er hinsides alt av fornuft er en ting, men politiet ville måtte høre på begge parter og det tviler jeg på at de har tid til eller prioriterer.

At hun ringte arbeidsgiver er bevist ut fra telefonloggen. Så noe er bevist. I tillegg kommer vitneprov.

Poenget er at dette kan balle på seg. Og da er det bedre å ha opprettet en kontakt med politiet før det går enda mer i direkte vestlig retning.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At hun ringte arbeidsgiver er bevist ut fra telefonloggen. Så noe er bevist. I tillegg kommer vitneprov.

Poenget er at dette kan balle på seg. Og da er det bedre å ha opprettet en kontakt med politiet før det går enda mer i direkte vestlig retning.

mvh

''At hun ringte arbeidsgiver er bevist ut fra telefonloggen. Så noe er bevist. I tillegg kommer vitneprov''

Det er ikke ulovlig å ringe hvem som helst. Jeg tror ikke politiet prioriterer vitneprov i en slik sak.

Synes hele greia er absurd og har vanskeligheter med å forstå hva egentlig foregår. Hvordan er f.eks. svigermors forhold til andre mennesker?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''At hun ringte arbeidsgiver er bevist ut fra telefonloggen. Så noe er bevist. I tillegg kommer vitneprov''

Det er ikke ulovlig å ringe hvem som helst. Jeg tror ikke politiet prioriterer vitneprov i en slik sak.

Synes hele greia er absurd og har vanskeligheter med å forstå hva egentlig foregår. Hvordan er f.eks. svigermors forhold til andre mennesker?.

Jeg tror heller ikke en anmeldelse kommer til å føre til noe i første omgang.

Ser det som et rent sikkerhetstiltak om hun skulle finne på flere ulovligheter. Dama har brutt loven på flere punkter enten det kan bevises eller ikke.

Fortsetter hun med lignende ulovlige tiltak, vil det være lettere og bygge en sak om man allerede har en 'journal' hos politiet, enn om man plutselig kommer med en rekke forhold som går år tilbake i tid i tillegg til de siste krumspringene.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

Politiet ville henlagt en slik anmeldelse nesten før den kom inn. De har ikke kapasitet for sånt. Det er ikke snakk om vold eller fysiske trusler.

Politiet er pliktig til å ta imot anmeldelser uansett hva det gjelder og i den sammenheng gjør de alltid noe undersøkelser før den henlegges, f.eks. å ta en tlf til svigermor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Psyk av alt

''Jeg ser henne ikke helt for meg koke katten eller noe slikt. Hun kan sikkert gjøre noe som er på grensen i det anstrenge forholdet, men jeg tror neppe at politiet blander seg inn noe som de antageligvis vil se på som familiefeide.''

Hun har allerede gått langt over mange grenser, innkludert lovens grenser. Hun har ulovlig kopiert opp nøkler. Hun har utgitt seg for å være en annen person, identitetstyveri. Og i samme slengen kom hun med beskyldninger som var så grove at det kunne kostet svigerdattera jobben og hennes troverdighet i arbeidsmarkedet.

Krimminelle handlinger blir ikke OK fordi de gjøres mot familimedlemmer.

Politiet må vurdere om en sak skal etterforskes eller ikke ut fra alvorlighetsgraden, ikke ut fra om det er familiebånd mellom de impliserte.

Denne saken er sannsynligvis for liten av omfang og alvorlighet til at politiet kommer til å gjøre noe med det. Men om dette forsetter, vil politiet kunne se de gamle sakene i relasjon til de nye.

Mulighetene til å f.eks. gi svigermoren et besøksforbud, samt forbud mot å kontakte arbeidsgiver mm, er større om man har en historie og vise til.

Det kan selvfølgelig hende at det aldri blir behov for noe slikt. Men jeg ville ikke gamblet med det.

mvh

Helt riktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

''Hun har allerede gått langt over mange grenser, innkludert lovens grenser. Hun har ulovlig kopiert opp nøkler. Hun har utgitt seg for å være en annen person, identitetstyveri. Og i samme slengen kom hun med beskyldninger som var så grove at det kunne kostet svigerdattera jobben og hennes troverdighet i arbeidsmarkedet.''

Det er vanskelig å bevise alt dette. Hva hvis hun nekter å ha oppgitt seg som mor og mener at hun har sagt svigermor? Det er fort gjort å misforstå og politiet vil ikke ha noen bevis. Samme med nøklene hvordan skal det bevises at hun gjorde det uten å ha lov?

At disse handlingene er hinsides alt av fornuft er en ting, men politiet ville måtte høre på begge parter og det tviler jeg på at de har tid til eller prioriterer.

Her tror jeg du tar feil. Dette er trakassering, tildels grov siden arbeidsplass og sjef er innblandet, og det er ikke tillatt i følge norsk lov. Tror ikke du skal være så bastant her :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hun har allerede gått langt over mange grenser, innkludert lovens grenser. Hun har ulovlig kopiert opp nøkler. Hun har utgitt seg for å være en annen person, identitetstyveri. Og i samme slengen kom hun med beskyldninger som var så grove at det kunne kostet svigerdattera jobben og hennes troverdighet i arbeidsmarkedet.''

Det er vanskelig å bevise alt dette. Hva hvis hun nekter å ha oppgitt seg som mor og mener at hun har sagt svigermor? Det er fort gjort å misforstå og politiet vil ikke ha noen bevis. Samme med nøklene hvordan skal det bevises at hun gjorde det uten å ha lov?

At disse handlingene er hinsides alt av fornuft er en ting, men politiet ville måtte høre på begge parter og det tviler jeg på at de har tid til eller prioriterer.

''Det er vanskelig å bevise alt dette. Hva hvis hun nekter å ha oppgitt seg som mor og mener at hun har sagt svigermor? Det er fort gjort å misforstå og politiet vil ikke ha noen bevis. Samme med nøklene hvordan skal det bevises at hun gjorde det uten å ha lov?

At disse handlingene er hinsides alt av fornuft er en ting, men politiet ville måtte høre på begge parter og det tviler jeg på at de har tid til eller prioriterer.''

Det er ikke snakk om en rettssak her, men en anmeldelse som registreres i politiets system i tilfelle man får bruk for det senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

''Det er vanskelig å bevise alt dette. Hva hvis hun nekter å ha oppgitt seg som mor og mener at hun har sagt svigermor? Det er fort gjort å misforstå og politiet vil ikke ha noen bevis. Samme med nøklene hvordan skal det bevises at hun gjorde det uten å ha lov?

At disse handlingene er hinsides alt av fornuft er en ting, men politiet ville måtte høre på begge parter og det tviler jeg på at de har tid til eller prioriterer.''

Det er ikke snakk om en rettssak her, men en anmeldelse som registreres i politiets system i tilfelle man får bruk for det senere.

Nemlig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

''Beskytte? Hun kunne faktisk ha mistet jobben sin.''

Svigermor kan mene at det ville være best, uansett hva vi mener.

Hva mener du nå? At svigermor kan mene at det er best at Laguna mister jobben sin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hilsen en sosialarbeider

Takk nitty-gritty :) Jeg føler at grensen min er veldig nådd. Jeg har prøvd så godt jeg kan å være forståelsesfull og diplomatisk, men sånn oppgulp som hun driver med nå, det orker jeg ikke, merker jeg.

Jeg håper også at mann er sterk og har ryggrad, men jeg har vondt av ham. Det er jo han som er velsigna med ravende gal mor! Jeg hadde syntes det hadde vært enda kjipere enn ravende gal svigermor, slik jeg har.

Men nå merker jeg at jeg har vondt for å passe kjeften i det hele tatt, selvom jeg kanskje burde veie mine ord litt for hans skyld. eller kanskje ikke.

.)

Jeg heller til å være enig med nitty-gritty.

Jeg tenker at den eneste måte å leve med en slik svigermor, er å flytte langt vekk. Mannen din MÅ også ha ryggrad, evt bør han gå i terapi og få hjelp til å sette grenser overfor sin mor. Men dere kan ikke bo der og likevel tro at det skal fungere, det har jeg tenkt hele tiden når jeg har fulgt din historie.

Det var jeg som anbefalte deg bøker om borderline mødre.

Du sier dere ikke har råd til å flytte. Jeg ville gjort alt for å få det til likevel. Har dere tenkt på muligheten av å leie ut for et år, og så heller leie et annet sted? Hva er viktigst, stoltheten og staheten din over huset (de skal ikke få tatt fra oss huset) eller det å overleve som familie og forhold? Kanskje du heller kan la stoltheten og staheten gjelde å skjerme dere og ivareta dere, og flytte langt vekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hilsen en sosialarbeider

...Nå var svigerfar her, med en pose bøker og sånn, som svigermor da ville levere tilbake. oppi der lå ting som julegave fra meg fra i forfjor, morsdagskort, souvernirer man har kjøpt på tur, kjøleskapsmagneter etc! Melodrama! Vet ikke om jeg skal le eller grine! :D:o

Hun ville dessuten gjerne ha tilbake en ring hun ga meg før jeg og mann giftet oss. Jeg sa nei, litt for å være litt jævlig, for jeg mener at man krever ei tilbake gaver, og det er ikke lov å være så jævla melodramatisk og Glenn Close.

Burde jeg gi henne den der forbanna ringen eller? Kanskje det var dumt det der.

Jeg bare tok i mot posen sa takk, og svarte "nei, den fikk jeg" på spørmål om ring.

Deretter sa jeg bare hadet, og lukket dør.

Jeg syns du gjorde helt rett. Ikke støtt opp om melodramaet. Øv deg på å trekke på skuldrene når hun holder på slik.

Hvordan gikk det forresten med nøkkelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...