Gå til innhold

Again with the svigermor...


laguna1

Anbefalte innlegg

Gjest hilsen en sosialarbeider

bare kutt all kontakt. For godt. Mannen din kan ta opp igjen kontakten hvis, og bare hvis, og etter en lang tid, hun endrer atferd og har mottatt behandling og er et nytt menneske. Hvis han så har synlige beviser på at hun er bedre, kan du vurdere å hilse på henne i et juleselskap, barna deres' femårsdag eller lignende. Men bare da, og det bør gå år og det bør være synlig endring. Hvis ikke, la vær å ha noe som helst med henne å gjøre. Ikke vent på noen unnskyldning, og ikke godta noen unnskyldning/forklaring. Hvis mannen din vil snakke med trollet, får han gjøre det uten å involvere deg og helst uten at du er det store diskusjonstemaet. Ikke gå med på noen som helst diskusjon rundt urimeligheten av dette, forsoningssamtaler, familieråd. Mannen din kan ta støyten hvis han gidder, du skifter lås, telefonnummer, hilser ikke når dere møtes og ser deg om etter ny bolig og ny jobb et annet sted. Hva er galt med Grunerløkka? Hun har fornærmet deg på det groveste, du kan ikke tilgi dette. Punktum finale. Ikke noe å diskutere. Vær glad hun er ute av livet ditt!

Jeg er enig i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 185
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • laguna1

    34

  • PieLill

    26

  • frosken

    12

  • Mrs D

    10

Mest aktive i denne tråden

Gjest Hilsen en sosialarbeider

Jeg må si at dette er så ille at jeg satt og lo. Det er nesten ikke til å tro. Hun må være syk på en eller annen måte og ikke så rent lite heller.

Men hva med svigerfar? Hvis han godtar dette og mener at det er normalt, så kan han ikke være helt frisk han heller.

Ringen hadde jeg solgt og kjøpt øl, hehe

"Ringen hadde jeg solgt og kjøpt øl" He he!

Ja og selge ringen og kjøpe noe annet er ihvertfall en kjempegod ide!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilsen en sosialarbeider

Nå husker jeg ikke i farten, men dere har ikke barn enda, ikke sant? Tenk så mye verre det blir med barn i bildet. Da er det tusen ganger verre å komme unna.

Nei jeg sier det igjen: Kom dere unna før forholdet deres ryker! Blås i det dere har investert i huset deres, selg det eller lei det ut og bygg dere opp en ny tilværelse langt unna dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilsen en sosialarbeider

Tusen takk tatjana! :) Rømme høres fristende ut! :D

Men vi har kuttet kontakt, og latt dem få vite hvorfor, og at vi vil ha en ektefølt flat unnskyldning, og en god forklaring om kontakten skal gjennopptas.

Det kommer ikke til å skje Laguna. Og hun kommer uansett ikke til å forandre seg. Dette er slik hun er. Dette er slik hun kommer til å være resten av livet, med stor sannsynlighet.

Vil du leve med det, eller vil du komme deg vekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Beskytte? Hun kunne faktisk ha mistet jobben sin.''

Svigermor kan mene at det ville være best, uansett hva vi mener.

''Svigermor kan mene at det ville være best, uansett hva vi mener.''

De fleste som gjør forferdelige ting mot andre 'rasjonaliserer' det til å være riktig.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderen

''Men nå har dama krysset så mange grenser at jeg anser henne som (potensielt) farlig. Derfor tror jeg det kan være fornuftig å opprette en kontakt med politiet for sikkerhets skyld. ''

Ikke helt enig med deg. Tror svigermor, hvor forskrudd hun enn er, har hatt noen slags gode intensjoner med handlingene. Jeg tror faktisk hun mer har ment å beskytte Laguna (og mannen) enn å sverte henne, hvor misforstått den enn er. Sier ikke at dette forsvarer handlingene, men tror ikke det blir farlig. Ser ikke helt for meg svigermor koke kaniner.

''Dessuten finnes det en viss mulighet for at en konfrontasjon med politiet ville fått henne til å begrense seg noe.''

Jeg vil heller tro dette medfører ytterligere vanskeligherter - her vil svigermor få vann på mølla i sine antatte mistanker om at Laguna har problemer.

Jeg fatter ikke at det er mulig å forsvare svigermoren her. Man beskytter ikke noen ved å sverte dem overfor arbeidsgiver. Når hun dessuten oppga feil identitet, så legger hun også opp til å ødelgge forholdet mellom Laguna og hennes mor, i tilfelle arbeidsgiver skulle ta saken opp med Laguna. Noe som en hver ansvarsfull arbeidsgiver ville gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva mener du nå? At svigermor kan mene at det er best at Laguna mister jobben sin?

Jeg aner ikke hva svigermor vil i dette tilfellet. Dette er så absurd og uvirkelig at jeg vet ikke hva som skjer. Får ikke tak på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tror jeg du tar feil. Dette er trakassering, tildels grov siden arbeidsplass og sjef er innblandet, og det er ikke tillatt i følge norsk lov. Tror ikke du skal være så bastant her :-)

Jeg mener ikke å være bastant, men diskutere. Jeg synes det er mange bastante meninger om denne svigermoren og jeg forstår ikke et kvekk av det som foregår.

Svigermor har en side i denne saken uansett hvor absurd den er, og den har vi ikke hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ikke å være bastant, men diskutere. Jeg synes det er mange bastante meninger om denne svigermoren og jeg forstår ikke et kvekk av det som foregår.

Svigermor har en side i denne saken uansett hvor absurd den er, og den har vi ikke hørt.

Det fine med forum er at man diskutere sin versjon. det er nesten nytteløst hvis man ikke skal bli trodd på det. Da faller jo poenget med forum bort. Og skulle man være så dum at man pynter på sin egen versjon så blir det mer ris til egen bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer ikke til å skje Laguna. Og hun kommer uansett ikke til å forandre seg. Dette er slik hun er. Dette er slik hun kommer til å være resten av livet, med stor sannsynlighet.

Vil du leve med det, eller vil du komme deg vekk?

Hun kan jo bli senil og snill :)

Kan ikke noen bli litt mildere med årene uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fine med forum er at man diskutere sin versjon. det er nesten nytteløst hvis man ikke skal bli trodd på det. Da faller jo poenget med forum bort. Og skulle man være så dum at man pynter på sin egen versjon så blir det mer ris til egen bak.

Jeg har ingen grunn til å tro at noen pynter på sin versjon. Det er noe annet enn å si at det finnes flere sider. Hele historien er absurd og uvirkelig. Jeg må si at jeg har aldri hørt noe lignende og lurer på hvordan familierelasjonene er i øvrig familie, og/eller relasjoner til naboer etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at dette er så ille at jeg satt og lo. Det er nesten ikke til å tro. Hun må være syk på en eller annen måte og ikke så rent lite heller.

Men hva med svigerfar? Hvis han godtar dette og mener at det er normalt, så kan han ikke være helt frisk han heller.

Ringen hadde jeg solgt og kjøpt øl, hehe

Tror jeg ville kjøpt et masasjeapparat til å myke opp nakke og skuldre...

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener ikke å være bastant, men diskutere. Jeg synes det er mange bastante meninger om denne svigermoren og jeg forstår ikke et kvekk av det som foregår.

Svigermor har en side i denne saken uansett hvor absurd den er, og den har vi ikke hørt.

''Svigermor har en side i denne saken uansett hvor absurd den er, og den har vi ikke hørt.''

Om man forusetter at trådstarter ikke lyver om at svigermor har ringt arbeidsgiver og gitt seg ut for trådstarters mor og løyet på henne (tidligere) alkoholproblemer, må jeg innrømme at svigermors versjon er av begrenset interesse.

Det blir samme logikk som å si at en hver sak har to sider ved blind og uprovosert vold.

Noen mennesker er forskrudde nok til å holde på slik. Det interessante for omgivelsene og (nær) familie er hvordan man skal beskytte seg mot det.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg fatter ikke at det er mulig å forsvare svigermoren her. Man beskytter ikke noen ved å sverte dem overfor arbeidsgiver. Når hun dessuten oppga feil identitet, så legger hun også opp til å ødelgge forholdet mellom Laguna og hennes mor, i tilfelle arbeidsgiver skulle ta saken opp med Laguna. Noe som en hver ansvarsfull arbeidsgiver ville gjøre.

''Jeg fatter ikke at det er mulig å forsvare svigermoren her. Man beskytter ikke noen ved å sverte dem overfor arbeidsgiver. ''

Jeg forsvarer ikke moren ut fra objektive kriterier. Jeg sier at hennes motiver i _hennes egne_ øyne er gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke hva svigermor vil i dette tilfellet. Dette er så absurd og uvirkelig at jeg vet ikke hva som skjer. Får ikke tak på noe.

Folk gjør som regel slikt på pure f...

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

Jeg mener ikke å være bastant, men diskutere. Jeg synes det er mange bastante meninger om denne svigermoren og jeg forstår ikke et kvekk av det som foregår.

Svigermor har en side i denne saken uansett hvor absurd den er, og den har vi ikke hørt.

Jeg skjønner hva du mener med at vi ikke har hørt svigermors side av saken. Men. Det hun har gjort er så ekstremt at det ikke rettferdigjør hennes syn uansett hva det synet måtte være. Mener nå jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva du mener med at vi ikke har hørt svigermors side av saken. Men. Det hun har gjort er så ekstremt at det ikke rettferdigjør hennes syn uansett hva det synet måtte være. Mener nå jeg da.

Jeg prøver ikke å rettferdiggjøre noen her bare for å understreke det engang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

Jeg prøver ikke å rettferdiggjøre noen her bare for å understreke det engang til.

Neida, har ikke oppfattet det slik heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderen

''Jeg fatter ikke at det er mulig å forsvare svigermoren her. Man beskytter ikke noen ved å sverte dem overfor arbeidsgiver. ''

Jeg forsvarer ikke moren ut fra objektive kriterier. Jeg sier at hennes motiver i _hennes egne_ øyne er gode.

Vet du hva, jeg tror ikke svigermorens motiver er gode i egne øyne heller. Ikke i den forstand at de skal gagne Laguna.

Det virker mer som om hun prøver å bli kvitt Laguna. Mulig hun mener det er til det beste for sønnen. Eller for seg selv. Men ikke for sønnens ekteskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...