Gå til innhold

Again with the svigermor...


laguna1

Anbefalte innlegg

''Det kan hende at en politianmeldelse vil virke deforvirrende på din sjef og at h*n ikke har noe imot å evt. avgi forklaring.''

Må si du er optimistisk om du tror politiet hadde satt i gang en større etterforskning med innhenting av vitneforklaringer etter en slik anmeldelse.

''Må si du er optimistisk om du tror politiet hadde satt i gang en større etterforskning med innhenting av vitneforklaringer etter en slik anmeldelse.''

Jo, det har du rett i.

Var mer ment som et mulig senarie i tilfelle det skulle bli aktuelt.

Skulle svigermoren gjøre flere slike stunt og ting hoper seg opp, kunne det hende at politiet foretok seg noe.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 185
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • laguna1

    34

  • PieLill

    26

  • frosken

    12

  • Mrs D

    10

Mest aktive i denne tråden

Hvor gammel er din mann? Har han hatt andre kjærester med hjem før, eller er du den første han presenterer for sine foreldre? Er han enebarn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke overrasket over hva folk kan finne på i det hele tatt jeg. Har levd i et sånt sirkus i tredve år.. *profesjonell*

Og det er ikke noe du kan gjøre med saken i det hele tatt, annet en å lukke ørene og dørene for godt. Kanskje det hadde sunket inn om mannen din gikk bort og heiste kjerringa opp etter kraven..

Men hvis dere ikke flytter så er dere dømt. Tror jeg.

Du har min dypeste medfølelse, jeg har ikke truffet min svigermor på år, og hun snakker ikke til sønnen. Vi fikk barn, det gikk totalt til skallen på henne, og i prosessen dro hun med seg hele familien hans. Jeg fikk sms med trussler om barnevern og det som verre var. Hun er fullstendig martyr. Tullete kjerring.

Problemet begynte lenge før du kom inn i bildet. Det ville rammet hvilken som helst kvinne som ble sammen med sønnen hennes. Det er viktig å holde fokus på det, for det er IKKE deg det er noe galt med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at dette er så ille at jeg satt og lo. Det er nesten ikke til å tro. Hun må være syk på en eller annen måte og ikke så rent lite heller.

Men hva med svigerfar? Hvis han godtar dette og mener at det er normalt, så kan han ikke være helt frisk han heller.

Ringen hadde jeg solgt og kjøpt øl, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

''Det verste er at dette går utover våren vår, som vi gleder oss til! Nå må vi heller deale med sirkus-svigers. ''

Neinei - dette får dere få overstått før våren kommer - bruk siste del av den trasige vinteren på å få gjort noe med dette :-)

Hva med å rykke inn noe under Kunngjøringer i lokalavisen: Til dem det måtte angå: Usanne rykter osv. ?

''Hva med å rykke inn noe under Kunngjøringer i lokalavisen: Til dem det måtte angå: Usanne rykter osv. ?''

Seriøst?? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Vi har sagt at vi ikke vil ha noe med noen av dem å gjøre før hun har bedt ettertrykkelig om unnskyldning hit, samt til min mor, som hun faktisk har utgitt seg for.''

Dette er en milelang tråd, og jeg orker ikke bla meg gjennom alle svarene, så kanskje har noe sagt dette før meg - men seriøst, hvorfor overhodet ha noe som helst med dette menneske å gjøre noen sinne noen gang?

Man velger ikke sitt opphav, men man har alltid muligheten til å velge dem bort i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Laguna jeg elsker deg eller disse innleggene om svigermor :) Jeg synes disse trådene om svigermor gir litt innhold til Dol rett og slett. Svigermor er nok en gave til deg for at du kan bli millionær på boken"Svigermor fra hælvete".

Overlevelsestaktikk? Jeg tror dere må le rått av svigermor, og tydeligvis advare sjefer om at du har en klin gærn svigermor som ringer rundt. Samt benytte familierådgivning til hvordan dere skal overleve som par. Det er gratis. Hvorfor har dere ikke startet der?

P.S: Boken vil trolig bli en bestselger større en Bridget Jones. Når vi nå er lei av nevrotiske hovedpersoner, passer det fint med en svigermor bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Laguna jeg elsker deg eller disse innleggene om svigermor :) Jeg synes disse trådene om svigermor gir litt innhold til Dol rett og slett. Svigermor er nok en gave til deg for at du kan bli millionær på boken"Svigermor fra hælvete".

Overlevelsestaktikk? Jeg tror dere må le rått av svigermor, og tydeligvis advare sjefer om at du har en klin gærn svigermor som ringer rundt. Samt benytte familierådgivning til hvordan dere skal overleve som par. Det er gratis. Hvorfor har dere ikke startet der?

P.S: Boken vil trolig bli en bestselger større en Bridget Jones. Når vi nå er lei av nevrotiske hovedpersoner, passer det fint med en svigermor bok.

''Laguna jeg elsker deg eller disse innleggene om svigermor :) Jeg synes disse trådene om svigermor gir litt innhold til Dol rett og slett''

Hehe, enig i det. Når dol tørker inn hjelper det godt med et skikkelig svigermorinnlegg fra Laguna eller kjæresteproblematikk fra huuff eller andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at dette er så ille at jeg satt og lo. Det er nesten ikke til å tro. Hun må være syk på en eller annen måte og ikke så rent lite heller.

Men hva med svigerfar? Hvis han godtar dette og mener at det er normalt, så kan han ikke være helt frisk han heller.

Ringen hadde jeg solgt og kjøpt øl, hehe

Svigerfar er nok en tøffel som på en eller annen måte elsker svigemor, eller frykter for å ha henne som x-kone. Kanskje han har sett noe godt i henne bak hennes syke vesen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke overrasket over hva folk kan finne på i det hele tatt jeg. Har levd i et sånt sirkus i tredve år.. *profesjonell*

Og det er ikke noe du kan gjøre med saken i det hele tatt, annet en å lukke ørene og dørene for godt. Kanskje det hadde sunket inn om mannen din gikk bort og heiste kjerringa opp etter kraven..

Men hvis dere ikke flytter så er dere dømt. Tror jeg.

Du har min dypeste medfølelse, jeg har ikke truffet min svigermor på år, og hun snakker ikke til sønnen. Vi fikk barn, det gikk totalt til skallen på henne, og i prosessen dro hun med seg hele familien hans. Jeg fikk sms med trussler om barnevern og det som verre var. Hun er fullstendig martyr. Tullete kjerring.

Problemet begynte lenge før du kom inn i bildet. Det ville rammet hvilken som helst kvinne som ble sammen med sønnen hennes. Det er viktig å holde fokus på det, for det er IKKE deg det er noe galt med!

Den med barnevern er ganske vond. Dere har min fulle sympati. Har hun fortsatt med seg resten av familien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den med barnevern er ganske vond. Dere har min fulle sympati. Har hun fortsatt med seg resten av familien?

Ja, hun og røkla. Ikke sett eller snakket med noen av dem på snart et decennium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderen

...Nå var svigerfar her, med en pose bøker og sånn, som svigermor da ville levere tilbake. oppi der lå ting som julegave fra meg fra i forfjor, morsdagskort, souvernirer man har kjøpt på tur, kjøleskapsmagneter etc! Melodrama! Vet ikke om jeg skal le eller grine! :D:o

Hun ville dessuten gjerne ha tilbake en ring hun ga meg før jeg og mann giftet oss. Jeg sa nei, litt for å være litt jævlig, for jeg mener at man krever ei tilbake gaver, og det er ikke lov å være så jævla melodramatisk og Glenn Close.

Burde jeg gi henne den der forbanna ringen eller? Kanskje det var dumt det der.

Jeg bare tok i mot posen sa takk, og svarte "nei, den fikk jeg" på spørmål om ring.

Deretter sa jeg bare hadet, og lukket dør.

Nei, jeg syns ikke du skal la henne få tilbake ringen. Det er ikke hun som bestemmer spillereglene. Det er hun som vil gi tilbake gaver, ikke du. Hold deg unna hennes nivå.

Og for en svigerfar du har! Han er nesten like ille, når han er villig til å løpe hennes ærend og støtter henne.

Fri og bevare meg, du er modig som er sammen med sønnen til slike gærninger. Får bare håpe ikke han har arvet noe av galskapen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Hva med å rykke inn noe under Kunngjøringer i lokalavisen: Til dem det måtte angå: Usanne rykter osv. ?''

Seriøst?? :D

Hehe, tja...

Men, hvem vet hvem som har fått telefon fra dragen - og som ikke tilfeldigvis tør å spørre laguna direkte om det er sant...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Nå var svigerfar her, med en pose bøker og sånn, som svigermor da ville levere tilbake. oppi der lå ting som julegave fra meg fra i forfjor, morsdagskort, souvernirer man har kjøpt på tur, kjøleskapsmagneter etc! Melodrama! Vet ikke om jeg skal le eller grine! :D:o

Hun ville dessuten gjerne ha tilbake en ring hun ga meg før jeg og mann giftet oss. Jeg sa nei, litt for å være litt jævlig, for jeg mener at man krever ei tilbake gaver, og det er ikke lov å være så jævla melodramatisk og Glenn Close.

Burde jeg gi henne den der forbanna ringen eller? Kanskje det var dumt det der.

Jeg bare tok i mot posen sa takk, og svarte "nei, den fikk jeg" på spørmål om ring.

Deretter sa jeg bare hadet, og lukket dør.

''Burde jeg gi henne den der forbanna ringen eller? Kanskje det var dumt det der. ''

Nei, det bør du ikke, for da godtar du hennes standard og tilnærmingsmåter.

Men skjønner at det er lett å si for en utenforstående. Personlig hadde jeg nok gitt ringen tilbake prompte for å unngå videre konflikt og ikke bli "tatt" på noe, men det er en uhensiktmessig og feig reaksjon. Det motsatte krever en del 'guts', men det tror jeg du har :)

Noen nevner salg av ring for deretter å kjøpe spa / øl for beløpet; sikkert en terapeutisk god løsning :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Nå var svigerfar her, med en pose bøker og sånn, som svigermor da ville levere tilbake. oppi der lå ting som julegave fra meg fra i forfjor, morsdagskort, souvernirer man har kjøpt på tur, kjøleskapsmagneter etc! Melodrama! Vet ikke om jeg skal le eller grine! :D:o

Hun ville dessuten gjerne ha tilbake en ring hun ga meg før jeg og mann giftet oss. Jeg sa nei, litt for å være litt jævlig, for jeg mener at man krever ei tilbake gaver, og det er ikke lov å være så jævla melodramatisk og Glenn Close.

Burde jeg gi henne den der forbanna ringen eller? Kanskje det var dumt det der.

Jeg bare tok i mot posen sa takk, og svarte "nei, den fikk jeg" på spørmål om ring.

Deretter sa jeg bare hadet, og lukket dør.

Det eneste som er dumt her er svigermora di og jammen kommer tøfffelen av en svigerfar på en god plass nr 2. Hva tenker han på som stiller opp som løpegutt på et slikt ærend? Så han VELDIG flau ut? Vel det burde han, selv om det ikke er noen unnskyldning det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Laguna og samboeren har jo nettopp konfrontert svigermor med nøkkel-historien uten at det har medført noen bedring. De kan selvfølgelig godt prøve igjen, men jeg betviler hensiktsmessigheten i det.''

Det er jeg enig i.

Men nå har dama krysset så mange grenser at jeg anser henne som (potensielt) farlig. Derfor tror jeg det kan være fornuftig å opprette en kontakt med politiet for sikkerhets skyld. Dessuten finnes det en viss mulighet for at en konfrontasjon med politiet ville fått henne til å begrense seg noe.

mvh

''Men nå har dama krysset så mange grenser at jeg anser henne som (potensielt) farlig. Derfor tror jeg det kan være fornuftig å opprette en kontakt med politiet for sikkerhets skyld. Dessuten finnes det en viss mulighet for at en konfrontasjon med politiet ville fått henne til å begrense seg noe.''

Det er jeg helt uenig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Burde jeg gi henne den der forbanna ringen eller? Kanskje det var dumt det der. ''

Nei, det bør du ikke, for da godtar du hennes standard og tilnærmingsmåter.

Men skjønner at det er lett å si for en utenforstående. Personlig hadde jeg nok gitt ringen tilbake prompte for å unngå videre konflikt og ikke bli "tatt" på noe, men det er en uhensiktmessig og feig reaksjon. Det motsatte krever en del 'guts', men det tror jeg du har :)

Noen nevner salg av ring for deretter å kjøpe spa / øl for beløpet; sikkert en terapeutisk god løsning :-)

''Noen nevner salg av ring for deretter å kjøpe spa / øl for beløpet; sikkert en terapeutisk god løsning :-)''

Absolutt.

:-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

''Men nå har dama krysset så mange grenser at jeg anser henne som (potensielt) farlig. Derfor tror jeg det kan være fornuftig å opprette en kontakt med politiet for sikkerhets skyld. ''

Ikke helt enig med deg. Tror svigermor, hvor forskrudd hun enn er, har hatt noen slags gode intensjoner med handlingene. Jeg tror faktisk hun mer har ment å beskytte Laguna (og mannen) enn å sverte henne, hvor misforstått den enn er. Sier ikke at dette forsvarer handlingene, men tror ikke det blir farlig. Ser ikke helt for meg svigermor koke kaniner.

''Dessuten finnes det en viss mulighet for at en konfrontasjon med politiet ville fått henne til å begrense seg noe.''

Jeg vil heller tro dette medfører ytterligere vanskeligherter - her vil svigermor få vann på mølla i sine antatte mistanker om at Laguna har problemer.

'' Tror svigermor, hvor forskrudd hun enn er, har hatt noen slags gode intensjoner med handlingene. Jeg tror faktisk hun mer har ment å beskytte Laguna (og mannen) enn å sverte henne, hvor misforstått den enn er.''

Beskytte? Hun kunne faktisk ha mistet jobben sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er din mann? Har han hatt andre kjærester med hjem før, eller er du den første han presenterer for sine foreldre? Er han enebarn?

''Er han enebarn?'' Jeg HAR et enebarn, men kan love her og nå at jeg a l d r i kommer til å agere som lagunas svigermor av den grunn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...