Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Madelenemie

Hei!

Jeg er så sint på min mann at jeg kl 08.00 startet å male stuen, HVIT, tak, vegger og lister.

Jeg er nå ferdig, etter 12 timer, jeg er sliten har vondt i håndleddet, og jeg skal nå sove.

Uansett hvem som har rett i hva, det er ikke alltid feilen er min fordi jeg har Asperger syndrom! Og unasett kan ikke dette være den verste måten å være sint på, stuen skulle jo males, men den er definitivt min, i morgen skal jeg male karmene,

Det hele dreier seg om at min man MÅ ha siste ord, det fikk han, men jeg fikk siste strøk. han er flink til å lage ordkrøll og kløe i øregangene mine, ordkunstrner, det er ordene som gjør meg irritert.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/378964-sint-p%C3%A5-min-mann/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Madelenemie

Hvorfor malte du stuen? Var dere uenige om hvordan dere skulle pusse opp, og han ville ha tapet eller en annen farge? I så fall syns jeg det er vanvittig barnslig å trasse seg til å male, i stedt for å bli enige eller inngå komprimiss.

Hei!

Seøvfølgelig var vi ikke uenig i hvordan vi skulle pusse opp!

Min mann må bare altid ha siste ordet, det får han, men det ergrer meg, derfor malte jeg i 12 timer, jeg var da så sliten at jeg var mindre sint.

I dag føler jeg meg bedre, men jeg skal likevel male karmer etter at jeg har kjøpt oljemaling.

Madelenemie

Du er en ordkunstner du også, bare skriftlig: " ..., men jeg fikk siste strøk!.." Det er utrolig bra sagt/skrevet!

Misunner deg at du klarer å gjøre noe konstruktiv ut av å være sint, det var litt av en innsats.

Hei!

Takk :)

Ja for mens jeg malte, uten en pause, så tenkte jeg at dette kan da ikke være den verste måten å være sint på, men jeg kjente at jeg var sint, for jeg var mutt mot min mann da han inni mellom lurte på om jeg ikke skulle ha en kopp kaffe, det stod jeg over, jeg var i min egen verden tror jeg.

Det er blitt kjempefint, i dag skal jeg male karmer og kjlpe nye gardiner :)

Annonse

Madelenemie

Jeg trenger å få malt stuen hvit.

Kan du komme her neste gang du blir sint?

;-)

Håper det er bedre nå.

Med vennlig hilsen

Hei!

:) ja jeg må få din adresse da :)

Er du også glad i hvit? Jeg elslker hvit, vi har det meste hvit, sofaer, møbler, gardiner og tepper, sånn til daglig, men til høytidene skifter vi duker og pledd med farer og da passer det alltid inn fordi grunnfargn er hvit.

I dag skal jeg male karmene og kjøpe de nye gardinene, jeg gleder meg for det er blitt så pent, at da jeg våknet i dag og så hele stuen ble jeg så glad, merkelig hva et strøk maling gir for inntrykk når det er 2-3 år siden man malte alt hvitt sist. Vi røyker ikke, likevel blir det mindre hvit med årene.

Jeg er fortsatt irritert, men mye mindre, men nå husket jeg på at dette er veldig typisk meg når jeg blir rasende sint, jeg blir taus og jobber hele tiden. Min psykiater spurte og jeg husket ikke helt, men nå husker jeg. Andre ting jeg gjør, er å bygge gjerder som raser og snekre fuglekasser med sprekker, eller grave hull i hagen, eller lage grønsakbed, det siste er jeg god på.

Ha en god dag :)

Hei!

Ja for mens jeg malte, uten en pause, så tenkte jeg at dette kan da ikke være den verste måten å være sint på, men jeg kjente at jeg var sint, for jeg var mutt mot min mann da han inni mellom lurte på om jeg ikke skulle ha en kopp kaffe, det stod jeg over, jeg var i min egen verden tror jeg.

Det er blitt kjempefint, i dag skal jeg male karmer og kjlpe nye gardiner :)

Dette må da være en av de aller beste måtene å være sint på!

Det er forståelig at det av og til er provoserende at din mann på sett og vis har en form for "overtak" (finner ikke noe bedre ord i farten) i forhold til deg. Når det er sagt, så høres han også ganske tålmodig og tolerant ut - selv om han er påståelig ;-)

Du er en ordkunstner du også, bare skriftlig: " ..., men jeg fikk siste strøk!.." Det er utrolig bra sagt/skrevet!

Misunner deg at du klarer å gjøre noe konstruktiv ut av å være sint, det var litt av en innsats.

''Du er en ordkunstner du også, bare skriftlig: " ..., men jeg fikk siste strøk!.." Det er utrolig bra sagt/skrevet!

''

Jeg synes også det var en kul formulering:-)

Gjest togli

Kan du være så snill å bli bittelitt sinna på meg også? Jeg skal nok få kjøpt hvitmaling nok til stua mi ;)

En herlig måte å avreagere på :)) Sørg nå bare for at ikke mannen din har funnet ut at neste gang han ikke gidder å male, så er det bare å få deg sinna ;)

Madelenemie

Dette må da være en av de aller beste måtene å være sint på!

Det er forståelig at det av og til er provoserende at din mann på sett og vis har en form for "overtak" (finner ikke noe bedre ord i farten) i forhold til deg. Når det er sagt, så høres han også ganske tålmodig og tolerant ut - selv om han er påståelig ;-)

Hei!

Ja han er så snill min mann at jeg sa før han gikk ut sa disse oredene til han, "selv om du er en rar og vanskelig mann elsker jeg deg høyt" da lo han. Ja for han syns at det er jeg som er rar, men enkel den er jeg og det liker han.

Jeg fikk en betennelse i hele armen denne uken etter den rasende maleøkten min uten pauser, men nå er jeg bra :)

Annonse

Madelenemie

Kan du være så snill å bli bittelitt sinna på meg også? Jeg skal nok få kjøpt hvitmaling nok til stua mi ;)

En herlig måte å avreagere på :)) Sørg nå bare for at ikke mannen din har funnet ut at neste gang han ikke gidder å male, så er det bare å få deg sinna ;)

Hei!

:) du er morsom :)

Jeg er bra nå, fikk smerter i armen og har måttet gjøre mer praktisk ting denne uken som å fotografere protister, nå er jeg bra i armen igjen.

:)

Gjest togli

Hei!

:) du er morsom :)

Jeg er bra nå, fikk smerter i armen og har måttet gjøre mer praktisk ting denne uken som å fotografere protister, nå er jeg bra i armen igjen.

Da jeg hadde sendt den var jeg litt usikker på om du skjønte at jeg tøysa litt med deg, men du tok den :))

Godt du er bedre i armen nå :)

Madelenemie

Da jeg hadde sendt den var jeg litt usikker på om du skjønte at jeg tøysa litt med deg, men du tok den :))

Godt du er bedre i armen nå :)

Hei!

:) ja det har hjulpet meg en del å lese ting her inne, i daglig tale er det verre, fordi jeg bruker litt tid på å analysere meg frem til om noe mest sannsynlig var en spøk. Det er lettere å få tid til å tenke her inne :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...