Gå til innhold

betale eller utsette?


laguna1

Anbefalte innlegg

Gjest Glundra

Jeg bruker kredittkort, men betaler alltid tilbake før det begynner å gå renter....

Det gjør alle anstendige dolere;-). De andre hører vi ikke så mye fra på dol, men de eksisterer både her og der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 262
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Mrs D

    33

  • laguna1

    22

  • flisa

    14

  • bustebeisa

    10

Mest aktive i denne tråden

Gjest togli

Det gjør alle anstendige dolere;-). De andre hører vi ikke så mye fra på dol, men de eksisterer både her og der.

Det gjør de nok ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glundra

Det gjør de nok ;)

Det er ingen som påstår at budsjett eller økonomiske planer er dumt, eller at det er fornuftig å ha kredittgjeld.

Mennesker er bare veldig forskjellige og bra er det. Situsjonene er forskjellige også, i tillegg til behovene.

Jeg er veldig glad for å være menneske med kjøtt og blod, følelser, fordeler og feiler. Jeg er glad for å kunne leve dagen i dag og ikke kun tenke på fremtiden og hva jeg skal gjøre da. Jeg er glad for å ha gode fremtidsutsikter, men jeg er også glad for at jeg vet ikke alt som fremtiden bringer. Livet har ført meg mange sorger hittil som ikke handler om penger. Økonomi kommer forhåpentligvis aldri til å skape store sorger, men penger er gode og nødvendige å ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kayia

''Du bør selvfølgelig også slutte å røyke, men det vet du sikkert selv.''

Jeg synes det er i overkant mye moralisering i denne tråden. En kan ikke forvente at voksne mennesker skal gi avkall på alt de forbinder med hygge, slik som en øl eller en røyk, fordi om en har dårlig råd. Press og forsøk på påvirkning skaper ofte bare trass og motstand. Ingen slutter og røyke fordi om de har dårlig råd.

Er det den siste vrien på Luksusfellen som påvirker disse svarene? Den kvalmende vrien hvor de den siste tiden stort sett har plukket gjeldsofre som røyker? Og hvor synderen må stå med bøyd hode foran 2-3 millionærer, og love og slutte med uvesenet? Jeg opplever det som veldig usmakelig og har mistet helt sansen for dette programmet.

''Jeg synes det er i overkant mye moralisering i denne tråden'' Skjønner, men jeg syns det er ganske naturlig ettersom det er verdiladde og moralske problemstillinger ts ber om synspunkt på :)

Gjetter forøvrig at jeg er helt enig i din vurdering av Luksufellen, men siden jeg kun har sett ett program (som jeg syns var både pinlig og vondt å se på) har jeg litt tynt grunnlag for å mene noe som helst ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

Hæ?? Hvor gammel er sønnen din? Jeg hadde ALDRI tillatt mitt barn å drikke så mye brus, med mindre han var atten og jeg ikke lenger hadde hatt noe jeg skulle sagt :P

Han er 18.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man ringer og deler opp/ber om utsettelse dersom man har så lite penger at det ikke er noe å leve av når de er betalt. Man satser ikke på at andre sørger for mat på bordet (eller å ete hos mor!)

Så kan du gnelle så mye du vil om inkasso!

Og det tok deg to døgn å komme til den fantastiske konklusjonen? Da har du neimen ikke lest mange av de andre innleggene både jeg og andre har skrevet i denne tråden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Du bør selvfølgelig også slutte å røyke, men det vet du sikkert selv.''

Jeg synes det er i overkant mye moralisering i denne tråden. En kan ikke forvente at voksne mennesker skal gi avkall på alt de forbinder med hygge, slik som en øl eller en røyk, fordi om en har dårlig råd. Press og forsøk på påvirkning skaper ofte bare trass og motstand. Ingen slutter og røyke fordi om de har dårlig råd.

Er det den siste vrien på Luksusfellen som påvirker disse svarene? Den kvalmende vrien hvor de den siste tiden stort sett har plukket gjeldsofre som røyker? Og hvor synderen må stå med bøyd hode foran 2-3 millionærer, og love og slutte med uvesenet? Jeg opplever det som veldig usmakelig og har mistet helt sansen for dette programmet.

jovisst - vi klagde over dårlig råd for mange år siden -og folk påpekte røykinga vår....vi røkte for 4000 i måneden - det var jo direkte pinlig å røyke bort en hel barnehageplass...for det var det de kostet på den tiden. Så vi sluttet, og vi SPARTE faktisk 4000 i måneden til ferie i stedet, og hadde med oss 50.000 kroner på vår første ferie sammen - det var stas!!! Så, jo - anbefaler glatt å kutte røyk å alkohol :) 500 i mnd er -jo mat for en uke om man er flink.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikker på at jeg under visse omstendigheter kan bli et svigerhelvete. Nå gjør jeg hva jeg kan for å innprente sønnen hvilke typer jenter det er verdt å satse på, og hvilke han bør styre unna, men hvis han nå likevel går og gjør et idiotvalg, ja da tror jeg nok jeg må blande meg i ting og tang. Jeg har da ikke brukt så mye kjærlighet, tid og krefter på å gjøre den lille fyren til et bra menneske for at bortskjemt drittjente skal komme og herse med ham og rive ham ned! Ikke på snakk om. Nei vet du hva, da skal det bitches;)

Been there, done that :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det tok deg to døgn å komme til den fantastiske konklusjonen? Da har du neimen ikke lest mange av de andre innleggene både jeg og andre har skrevet i denne tråden!

Jeg har et liv.. nemlig. ;0P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et liv.. nemlig. ;0P

Så å tråle en tråd flere dager etter at den er postet og der svare på innlegg som ikke en gang var til deg er å ha et liv? Må være et kjedelig et, i så fall. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det jo mannen som tar ansvar for å betale regningene, så jeg synes ikke han virker som en komplett idiot økonomisk ;) I samme renna kan man selvsagt kritisere ham dersom han belager seg på hjelp fra sine foreldre...

Og hvis han sørger for å få betalt sine regninger, og lar Laguna sitte igjen uten nok til å få betalt sine fordi hun må koste maten og diverse annet, men jeg fikk ikke helt med meg om det var tilfellet. I så fall er han ikke veldig grei mot sin kone. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så å tråle en tråd flere dager etter at den er postet og der svare på innlegg som ikke en gang var til deg er å ha et liv? Må være et kjedelig et, i så fall. :P

I motsetning til deg, så medfører livet mitt at jeg ikke til enhver tid har oversikt over alle tråder her inne, når de ble skrevet og til hvem *krangler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderen

I motsetning til deg, så medfører livet mitt at jeg ikke til enhver tid har oversikt over alle tråder her inne, når de ble skrevet og til hvem *krangler*

Jeg leste en bok i går, der jeg kom over hva Enola Gay var. Jeg har ikke ant det, og ble litt forskrekket. Hvorfor valgte du det som nick? Mener du at du bringer katastrofer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kayia

Oh joy. Han har med andre ord sim mors gener i godt behold. Tsk tsk. Mer av det i årene som kommer, det kan jeg love you.

Han er dust. Og bør gjøre som en kamerat av mannen min; SAMTLIGE kroner inn på fruens konto, og så får han lommepenger av henne. Og er salig fornøyd med løsningen da han er selverklært idiot med økonomi.

''Han er dust. Og bør gjøre som en kamerat av mannen min; SAMTLIGE kroner inn på fruens konto'' Høres ut som beste oppskrift på å få et voksent menneske til å for alltid forbli en gutt.

Forøvrig skjønner jeg ikke svaret ditt siden det er mannen som ønsker å betale regninger, ikke fruen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I motsetning til deg, så medfører livet mitt at jeg ikke til enhver tid har oversikt over alle tråder her inne, når de ble skrevet og til hvem *krangler*

Det står tid og dato på dem vett'u. Selv du burde greie finne ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I motsetning til deg, så medfører livet mitt at jeg ikke til enhver tid har oversikt over alle tråder her inne, når de ble skrevet og til hvem *krangler*

Men selvfølgelig, det åpenbare i første svaret mitt gikk du åpenbart glipp av. Du må ha lest tråden dårlig når du påstår vi hyler opp om inkasso.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste en bok i går, der jeg kom over hva Enola Gay var. Jeg har ikke ant det, og ble litt forskrekket. Hvorfor valgte du det som nick? Mener du at du bringer katastrofer?

Jeg søkte på nicket for en stund siden og fant ut hva det var.

Jeg har gjettet på at hun regner seg som "moren til han som er en vandrende / flyvende katastrofe", med en god porsjon ironi. Siden altså bombeflyet ble oppkalt etter pilotens mor. Men jeg håper hun oppklarer det selv ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderen

Jeg søkte på nicket for en stund siden og fant ut hva det var.

Jeg har gjettet på at hun regner seg som "moren til han som er en vandrende / flyvende katastrofe", med en god porsjon ironi. Siden altså bombeflyet ble oppkalt etter pilotens mor. Men jeg håper hun oppklarer det selv ;-)

Stakkars moren! I den boken jeg leste stod det bare at det var navnet på flyet, ikke hvem flyet igjen var oppkalt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Og hvis han sørger for å få betalt sine regninger, og lar Laguna sitte igjen uten nok til å få betalt sine fordi hun må koste maten og diverse annet, men jeg fikk ikke helt med meg om det var tilfellet. I så fall er han ikke veldig grei mot sin kone. :)

Jeg tok utgangspunkt i at de hadde felles økonomi, og svarte deretter (da går jo regningene i en felles pott) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste en bok i går, der jeg kom over hva Enola Gay var. Jeg har ikke ant det, og ble litt forskrekket. Hvorfor valgte du det som nick? Mener du at du bringer katastrofer?

Hehe... Jeg har sagt det før her, jeg tenderer mot å komme susende inn fra oven og etterlate meg et helvetes krater... Det er min ironiske lett bitre innsikt i min fortid og resultatet av den som viser seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...