Gå til innhold

Hvilke signal gir Vågå-saken?


PieLill

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig kan han bli frifunnet og allikevel være skyldig... Det skjer ganske ofte i overgrepssaker. Pga at det er så vanskelig å bevise - og har de den minste tvil så kan han ikke dømmes skyldig.

Hvis han er uskyldig så må jenta være psykisk syk eller noe som dikter opp det her..

''Hvis han er uskyldig så må jenta være psykisk syk eller noe som dikter opp det her..''

Og tilsvarende må kunne sies om ordføreren om jenta snakker sant.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 257
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • meg__123!

    62

  • PieLill

    51

  • Mandolaika

    31

  • fineline

    16

Mest aktive i denne tråden

Gjest old man

I nyhetene i kveld, så fikk ordføreren og kona fritt spillerom fra deres hjem.

Hun har visstnok aldri tvilt på han...

Hun tente i ovnen, og han kosa på skulderen.

Flott dette, men å sende dette riksdekkende før rettsaken er over, passer seg rett og slett ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I nyhetene i kveld, så fikk ordføreren og kona fritt spillerom fra deres hjem.

Hun har visstnok aldri tvilt på han...

Hun tente i ovnen, og han kosa på skulderen.

Flott dette, men å sende dette riksdekkende før rettsaken er over, passer seg rett og slett ikke.

Er det sant? Nå, midt i rettsaken? Helt sykt. Her synes jeg pressen har god grunn til å skamme seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I nyhetene i kveld, så fikk ordføreren og kona fritt spillerom fra deres hjem.

Hun har visstnok aldri tvilt på han...

Hun tente i ovnen, og han kosa på skulderen.

Flott dette, men å sende dette riksdekkende før rettsaken er over, passer seg rett og slett ikke.

Motbydelig.

Kan ikke fri meg fra å lure på hvordan mediedekningen hadde vært om ordføreren representerte FrP i stedet.

Ville han da sluppet direkte grilling for det som ser ut til å være svært upassende kontakt? Ville partilederen sluppet å bli kryssforhørt om saken og hvordan partiet forholder seg til dette?

Har Ap som Venstre jobbet for å ta vare på jenta?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sant? Nå, midt i rettsaken? Helt sykt. Her synes jeg pressen har god grunn til å skamme seg.

Både pressen og ordføreren burde skamme seg. Han kan mediespillet ut og inn. Han er garvet i gemet.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I nyhetene i kveld, så fikk ordføreren og kona fritt spillerom fra deres hjem.

Hun har visstnok aldri tvilt på han...

Hun tente i ovnen, og han kosa på skulderen.

Flott dette, men å sende dette riksdekkende før rettsaken er over, passer seg rett og slett ikke.

''I nyhetene i kveld, så fikk ordføreren og kona fritt spillerom fra deres hjem. Hun har visstnok aldri tvilt på han... Hun tente i ovnen, og han kosa på skulderen.

Flott dette, men å sende dette riksdekkende før rettsaken er over, passer seg rett og slett ikke.''

Fy faen så motbydelig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cinnamongirl

''Hvis han er uskyldig så må jenta være psykisk syk eller noe som dikter opp det her..''

Og tilsvarende må kunne sies om ordføreren om jenta snakker sant.

mvh

Mulig det - men han er vel bare som enhver annen overgriper som prøver å unngå å bli dømt.. hvis han er skyldig da.

Han vet jo at det er veldig sjelden med en dom i slike saker. Det er foreløbig ord mot ord og han vet at han er mest troverdig.

Jeg håper de har beviser nok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motbydelig.

Kan ikke fri meg fra å lure på hvordan mediedekningen hadde vært om ordføreren representerte FrP i stedet.

Ville han da sluppet direkte grilling for det som ser ut til å være svært upassende kontakt? Ville partilederen sluppet å bli kryssforhørt om saken og hvordan partiet forholder seg til dette?

Har Ap som Venstre jobbet for å ta vare på jenta?

mvh

''Motbydelig.''

Tja. Jeg er rimelig sikker på at de fleste hadde brukt media for alt det var verdt for å bevise deres uskyld i tilsvarende saker. Jeg synes ikke det er rart at han bruker media aktivt, for å fronte sin sak, det er snakk om alvorlige anklagelser her. Hadde dette gjeldt meg hadde jeg trolig flyttet til et annet land mens alt pågikk men det er meg, poenget er at man kan godt grave frem litt forståelse for at mennesker takler dette på ulikt vis, det er ikke noe galt i å bruke media når en selv mener man er uskyldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både pressen og ordføreren burde skamme seg. Han kan mediespillet ut og inn. Han er garvet i gemet.

mvh

Han burde ha vett til å holde seg unna, men det har han åpenbart ikke. Jeg mener det er dem vi skal klandre her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er merkelig i media er at noen blir klistret på forsiden med bilder og navn. Hvorfor skjer dette ordførerer-saken og politikere? Jeg vet av sikre kilder at også en folkekjær figur som ofte dukker opp på tv er dømt for overgrep mot barn. Jeg husker overskriftene for en del år siden "Barne-tvkjendis dømt for....". Jeg og sikkert maaaange andre som vet om dette, får kvalmebyger når han opptrer på tv. I allefall halve media-Norge vet dette, men han blir beskyttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest old man

Er det sant? Nå, midt i rettsaken? Helt sykt. Her synes jeg pressen har god grunn til å skamme seg.

Jada, intervjuet ligger på fremsiden på TV2 nå.

http://www.tv2.no/

Fritt frem, men dette synes jeg passer ikke i de hele tatt.

Rart ingen reagerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Jada, intervjuet ligger på fremsiden på TV2 nå.

http://www.tv2.no/

Fritt frem, men dette synes jeg passer ikke i de hele tatt.

Rart ingen reagerer.

Vi satt og så på dette på nyhetene, og ble i grunn veldig overrasket, og også veldig skuffet over at de kunne sende dette på tv nå, midt i rettsaken. TV2 fører jo deres sak midt i beste sendetid. Skuffende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Motbydelig.''

Tja. Jeg er rimelig sikker på at de fleste hadde brukt media for alt det var verdt for å bevise deres uskyld i tilsvarende saker. Jeg synes ikke det er rart at han bruker media aktivt, for å fronte sin sak, det er snakk om alvorlige anklagelser her. Hadde dette gjeldt meg hadde jeg trolig flyttet til et annet land mens alt pågikk men det er meg, poenget er at man kan godt grave frem litt forståelse for at mennesker takler dette på ulikt vis, det er ikke noe galt i å bruke media når en selv mener man er uskyldig.

Han spiller et høyt spill.

I mine øyne svekker han sin troverdighet fordi ting blir så til de grader polerte og velregisserte, nesten som en valgkamp. (Uten at jeg har tatt stilling til skyldspørsmålet.)

I hvilken grad og på hvilken måte det påvirker domstolen, har jeg ingen sterk formening om.

Kan virke som ordføreren kjemper to kamper. En i domstolen og en annen om sitt rykte og politiske liv.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han spiller et høyt spill.

I mine øyne svekker han sin troverdighet fordi ting blir så til de grader polerte og velregisserte, nesten som en valgkamp. (Uten at jeg har tatt stilling til skyldspørsmålet.)

I hvilken grad og på hvilken måte det påvirker domstolen, har jeg ingen sterk formening om.

Kan virke som ordføreren kjemper to kamper. En i domstolen og en annen om sitt rykte og politiske liv.

mvh

''Kan virke som ordføreren kjemper to kamper. En i domstolen og en annen om sitt rykte og politiske liv.'' Det er strengt tatt en og samme kamp for en som er i hans situasjon.

Jeg tror nok ikke hans hang til å oppsøke media teller i hans favør (for folk flest), det blir for mye og det blir for overdrevent men jeg har likevel forståelse for at han, som enhver i hans situasjon, har behov for å kjempe med nebb og klør for å "vinne" sin sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''I nyhetene i kveld, så fikk ordføreren og kona fritt spillerom fra deres hjem. Hun har visstnok aldri tvilt på han... Hun tente i ovnen, og han kosa på skulderen.

Flott dette, men å sende dette riksdekkende før rettsaken er over, passer seg rett og slett ikke.''

Fy faen så motbydelig!!!

Motbydelig? Hvis de begge er sikre på at det ikke er sant så gjør vel ikke det noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Kan virke som ordføreren kjemper to kamper. En i domstolen og en annen om sitt rykte og politiske liv.'' Det er strengt tatt en og samme kamp for en som er i hans situasjon.

Jeg tror nok ikke hans hang til å oppsøke media teller i hans favør (for folk flest), det blir for mye og det blir for overdrevent men jeg har likevel forståelse for at han, som enhver i hans situasjon, har behov for å kjempe med nebb og klør for å "vinne" sin sak.

Jeg forstår at han kjemper med nebb og klør, men har likevel begrenset sympati for valg av metode.

- Og ennå mindre sympati for media som lar seg bruke i dette spillet, villig vekk. Hva må ikke dette gjøre med jenta.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Motbydelig? Hvis de begge er sikre på at det ikke er sant så gjør vel ikke det noe..

''Motbydelig? Hvis de begge er sikre på at det ikke er sant så gjør vel ikke det noe..''

Det som han allerede har innrømmet er motbydelig nok.

Han har latt henne ligge i samme dobbeltseng på hotell, han strøk henne på ryggen, han har latt henne kile seg i håret. Dette i tillegg til teksmeldingene om at han elsker henne, er mer enn nok til å bli kvalm av.

Hvis han ikke har gjort mer enn dette, har han uansett så dårlig dømmekraft, at en nesten skulle tro han var tilbakestående. Men det er han nok ikke. Det er vel ingen grunn til å tro at han ikke har gått enda lenger enn dette nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Motbydelig? Hvis de begge er sikre på at det ikke er sant så gjør vel ikke det noe..''

Det som han allerede har innrømmet er motbydelig nok.

Han har latt henne ligge i samme dobbeltseng på hotell, han strøk henne på ryggen, han har latt henne kile seg i håret. Dette i tillegg til teksmeldingene om at han elsker henne, er mer enn nok til å bli kvalm av.

Hvis han ikke har gjort mer enn dette, har han uansett så dårlig dømmekraft, at en nesten skulle tro han var tilbakestående. Men det er han nok ikke. Det er vel ingen grunn til å tro at han ikke har gått enda lenger enn dette nå.

Ja akkurat det er motbydelig, men ut fra det han sa så virka det som at det var henne som ville dette. Men vi vet jo ikke.

Det rare syns jeg er at kona hans er så skråsikker på at han snakker sant, og at hun godtok at de har sovet i samme seng. Merkelige greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Ja akkurat det er motbydelig, men ut fra det han sa så virka det som at det var henne som ville dette. Men vi vet jo ikke.

Det rare syns jeg er at kona hans er så skråsikker på at han snakker sant, og at hun godtok at de har sovet i samme seng. Merkelige greier.

''Ja akkurat det er motbydelig, men ut fra det han sa så virka det som at det var henne som ville dette. Men vi vet jo ikke''

Ja, det kan hende at hun ville, men det spiller ingen rolle. Hun var et barn. Ansvaret ligger hos han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja akkurat det er motbydelig, men ut fra det han sa så virka det som at det var henne som ville dette. Men vi vet jo ikke.

Det rare syns jeg er at kona hans er så skråsikker på at han snakker sant, og at hun godtok at de har sovet i samme seng. Merkelige greier.

Hva hun ville?

Hun var 13 år, og hadde ikke "beslutningsmyndighet".

I USA kalles det "statutory rape" - voldtekt!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...