Gå til innhold

Hvilke signal gir Vågå-saken?


PieLill

Anbefalte innlegg

Den vanlige befolkningen lar rettssystemet dømme.

''Den vanlige befolkningen lar rettssystemet dømme.''

En stor del av befolkningen, vanlig eller ikke, tenker, føler, diskuterer og mener en hel del om slike saker. Både før, under og etter rettsaken.

Vanskelig å forholde seg til en slik sak med allminnelig kynisk distanse.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 257
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • meg__123!

    62

  • PieLill

    51

  • Mandolaika

    31

  • fineline

    16

Mest aktive i denne tråden

Mannen er skyldig i å ha oppført seg som en idiot overfor en ung jente i tidlig pubertet. Slike utsagn som 'elsker deg, elsker du meg', 'skal ikke vi gifte oss' , 'er ikke vi kjærester' og slikt bruker ikke en voksen mann overfor en purung jente i puberteten. Når han ikke forstår det så har han ikke min tillit. Siden får retten finne utav om han har gått enda lengre, brutt norsk lov og hatt sexuelt samleie med jenta.

Har du hørt noen av utdragene av det han har sagt?

Hadde noen holdt på slik med ei som var mi datter, hadde jeg anmeldt fyren på flekken, samleie eller ikke.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja akkurat det er motbydelig, men ut fra det han sa så virka det som at det var henne som ville dette. Men vi vet jo ikke.

Det rare syns jeg er at kona hans er så skråsikker på at han snakker sant, og at hun godtok at de har sovet i samme seng. Merkelige greier.

Så hvis hun hadde krevd å få ha sex med han, så hadde det vært greit at han "stilte opp"???

Jeg fatter ikke hvilken planet du lever på???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg i dette med stor mangel på dømmekraft hos en så voksen mann, men synes fremdeles det var feil å ha rettsaken for åpne dører. Det gir ikke noe bedre bilde av jenta i det hele tatt. Hun kommer aldri til å bli kvitt dette.

Jeg var helt enig med deg - inntil igår...

Denne mannen nyter så enormt stor respekt i samfunnet at så og si alle som kjenner ham er overbevist om hans uskyld.... de er så overbeviste at de ikke engang er i tvil om at det er han som er offeret. Hadde rettsaken gått for lukkede dører og han tapte saken, så hadde sikkert mange vært overbevist om justismord pga den effekten/makten han har i lokalsamfunnet.

Jeg tror at åpen rett gir jenta muligheten til å virkelig vise for en slu type han i virkeligheten er - en mann som det kan se ut til lever to ulike liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''På tide å stille spørsmål ved partikulturen i Ap? Mange må ha sett hva som foregikk.''

Noen må ha sett hva som har foregått. Og da gå å se hva som har foregått og ikke si noe, det er helt utrolig. Håper de sliter mye med sin egen samvittighet nå.

Men jeg er dessverre redd ordføreren går fri uansett jeg :( Fordi han sitter høyt oppe i Ap. Dessverre

Vi lever tross alt i en rettsstat, så å tro at noen går fri fordi de er medlemmer av et bestemt parti eller sitter i høytstående stillinger blir helt absurd....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du hørt noen av utdragene av det han har sagt?

Hadde noen holdt på slik med ei som var mi datter, hadde jeg anmeldt fyren på flekken, samleie eller ikke.

mvh

Jeg har hørt nok av det denne mannen har sagt til at jeg undres over mannfolk generelt og hva de tenker med. Jeg undres over om vi ikke er kommet lenger at en mann kan tro at han kan bruke hva han kaller sjargonger og slikt og tro at det er greit.

Jeg lurer på hvilken planet jeg bor på og hva som skjer. Jeg er ikke overbevist om noe som helst annet enn at denne mannen er idiot og at foreldrene til jenta ønsker en hevn over ham. Denne lille jenta er et offer i en maktkamp hos voksne mennesker og blir nå offer for medias søkelys og det gjør meg kvalm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis hun hadde krevd å få ha sex med han, så hadde det vært greit at han "stilte opp"???

Jeg fatter ikke hvilken planet du lever på???

Verden er ikke så svart hvitt som 95% av forumet her tror!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ja akkurat det er motbydelig, men ut fra det han sa så virka det som at det var henne som ville dette. Men vi vet jo ikke''

Nå blir jeg kvalm av deg. Hvordan kan du si at en 13-åring har ansvaret? Det er den voksne som må sette grenser og si nei. Mener du at en voksen kan gjøre hva som helst, bare han tror den andre er med på det? Trenger en mann bare å tenke med det nederste hodet?

Har jo sagt flere ganger at om han har gjort dette så er det forferdelig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verden er ikke så svart hvitt som 95% av forumet her tror!

Jeg tror ærlig talt ikke du skjønner hva du snakker om.... UANSETT om verden ikke er svart-hvit, så KAN IKKE en voksen mann la seg forføre av en jentunge. Om jenta hadde kledd seg naken foran ham og trygla og bedt om å få ha sex med ham, så kunne han SELVSAGT ikke gjøre det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det rare syns jeg er at kona hans er så skråsikker på at han snakker sant, og at hun godtok at de har sovet i samme seng. Merkelige greier.''

Ser det står på nett i dag at kona mener han gikk altfor langt og at han ikke var flink nok med grensesetting overfor jenta. Det eneste hun støtter ham i, virker det som nå, er selve overgrepsanklagene. Altså det at hun mener de ikke har hatt samleie. Hun støtter ham nok fordi hun må, vi får se om de fortsatt er gift etter rettsaken.

Jeg hadde nok ikke vært gift med en mann som sier "elsker deg" , "vil se hele deg", "vil du bli kjærringa mi" til ei annen jente....

Men ja, hun føler nok at hun må støtte han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ærlig talt ikke du skjønner hva du snakker om.... UANSETT om verden ikke er svart-hvit, så KAN IKKE en voksen mann la seg forføre av en jentunge. Om jenta hadde kledd seg naken foran ham og trygla og bedt om å få ha sex med ham, så kunne han SELVSAGT ikke gjøre det!!

Selvfølgelig ikke! Jeg sier da ikke dette heller?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''På Skype - Fælt å se deg og ikke få ta på deg. Ikke normalt det da!''

Stammespråk og sjargong i følge ordføreren.

mvh

Umoden guttevalp i en kynisk gammel gubbe ordfører kropp! Yuck

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var helt enig med deg - inntil igår...

Denne mannen nyter så enormt stor respekt i samfunnet at så og si alle som kjenner ham er overbevist om hans uskyld.... de er så overbeviste at de ikke engang er i tvil om at det er han som er offeret. Hadde rettsaken gått for lukkede dører og han tapte saken, så hadde sikkert mange vært overbevist om justismord pga den effekten/makten han har i lokalsamfunnet.

Jeg tror at åpen rett gir jenta muligheten til å virkelig vise for en slu type han i virkeligheten er - en mann som det kan se ut til lever to ulike liv.

Enig.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt nok av det denne mannen har sagt til at jeg undres over mannfolk generelt og hva de tenker med. Jeg undres over om vi ikke er kommet lenger at en mann kan tro at han kan bruke hva han kaller sjargonger og slikt og tro at det er greit.

Jeg lurer på hvilken planet jeg bor på og hva som skjer. Jeg er ikke overbevist om noe som helst annet enn at denne mannen er idiot og at foreldrene til jenta ønsker en hevn over ham. Denne lille jenta er et offer i en maktkamp hos voksne mennesker og blir nå offer for medias søkelys og det gjør meg kvalm.

Jeg tror mannfolk generelt reagerer like sterkt på denne mannens oppførsel som du gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok ikke vært gift med en mann som sier "elsker deg" , "vil se hele deg", "vil du bli kjærringa mi" til ei annen jente....

Men ja, hun føler nok at hun må støtte han.

''Jeg hadde nok ikke vært gift med en mann som sier "elsker deg" , "vil se hele deg", "vil du bli kjærringa mi" til ei annen jente....

Men ja, hun føler nok at hun må støtte han.''

Ja, vi får se hvor lenge ekteskapet varer etter at rettsaken er over, uansett utfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg hadde nok ikke vært gift med en mann som sier "elsker deg" , "vil se hele deg", "vil du bli kjærringa mi" til ei annen jente....

Men ja, hun føler nok at hun må støtte han.''

Ja, vi får se hvor lenge ekteskapet varer etter at rettsaken er over, uansett utfall.

Jepp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt nok av det denne mannen har sagt til at jeg undres over mannfolk generelt og hva de tenker med. Jeg undres over om vi ikke er kommet lenger at en mann kan tro at han kan bruke hva han kaller sjargonger og slikt og tro at det er greit.

Jeg lurer på hvilken planet jeg bor på og hva som skjer. Jeg er ikke overbevist om noe som helst annet enn at denne mannen er idiot og at foreldrene til jenta ønsker en hevn over ham. Denne lille jenta er et offer i en maktkamp hos voksne mennesker og blir nå offer for medias søkelys og det gjør meg kvalm.

''Jeg har hørt nok av det denne mannen har sagt til at jeg undres over mannfolk generelt og hva de tenker med.''

Ser ingen grunn til å stille spørsmål ved mannfolk generelt på grunn av det denne ene mannen har gjort. Det er handlinger de fleste menn tar avstand fra og langt mindre ville begi seg ut på.

''Jeg undres over om vi ikke er kommet lenger at en mann kan tro at han kan bruke hva han kaller sjargonger og slikt og tro at det er greit.''

Vi er heldigvis kommet så langt at når en mann holder på slik mister han all troverdighet og tillit.

''Denne lille jenta er et offer i en maktkamp hos voksne mennesker og blir nå offer for medias søkelys og det gjør meg kvalm.''

Det er jeg fullstendig uenig i. Jenta har vært i medias søkelys siden saken eksploderte uten stemme og uten å kunne forsvare seg.

Nå har hun blitt hørt. Og en hel verden har dessuten fått høre hva denne ordføreren står for. 50 samleier eller ikke; Jenta har ikke tatt anklagene ut av løse lufta. Samme om ordføreren blir dømt eller ikke, har en åpen rett fått denne antatt prektige mannen til å fremstå i et helt annet lys.

Å sope ting under teppe og hysje dem ned, er ikke alltid til en ungdoms beste. Selv om rampelyset kan være brutalt det også.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg hadde nok ikke vært gift med en mann som sier "elsker deg" , "vil se hele deg", "vil du bli kjærringa mi" til ei annen jente....

Men ja, hun føler nok at hun må støtte han.''

Ja, vi får se hvor lenge ekteskapet varer etter at rettsaken er over, uansett utfall.

''Ja, vi får se hvor lenge ekteskapet varer etter at rettsaken er over, uansett utfall''

Nå har jo Stoltenberg annonsert at han ønsker at han trekker seg som ordfører. Og det neste blir nok at fruen sier takk for seg, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig ikke! Jeg sier da ikke dette heller?!

''ut fra det han sa så virka det som at det var henne som ville dette.''

Hva har det med saken å gjøre? Blir det han tydeligvis har gjort mindre ille dersom hun "ville det"? Det var dette jeg reagerte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...