Gå til innhold

Hvilke signal gir Vågå-saken?


PieLill

Anbefalte innlegg

Gjest old man

Hun ble misbrukt fra hun var 13-15-16 år.. det vil si at hun ble "misbrukt i 2-3 år før hun gjorde noe med det... Merkelig spør du meg men.

Det har du rett i. Men du følger med på rettsaken ?

Hun ville egentlig ikke anmelde ham - fordi han har vært så snill med henne.

Det er moren som fikk satt en stopper for dette.

Det ha vært skrevet mye her inne om at ting skurrer på begge sider i denne aken.

Men hvem sommer ansvarlig her, burde det ikke finnes noe tvil om vel ?

Han sier at de hadde et far/datter forhold.

Jeg har aldri vært i nærheten av å ha en sånn dialog med min datter, og hun er pappajente så det rekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 257
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • meg__123!

    62

  • PieLill

    51

  • Mandolaika

    31

  • fineline

    16

Mest aktive i denne tråden

''Hun ble misbrukt fra hun var 13-15-16 år.. det vil si at hun ble "misbrukt i 2-3 år før hun gjorde noe med det... Merkelig spør du meg men.''

Det som er helt fantastisk merkelig er at du som voksen (?) overhodet ikke greier å sette deg inn i hva slags prosesser som foregår i et menneske når man blir misbrukt på denne måten! Jeg har ikke blitt misbrukt på en slik måte, men har allikevel INGEN problemer med å forstå hvordan man blir fanget i et nett av samvittighet, redsel, frykt, makt, plikt osv.

Jeg håper du ikke har barn og i alle fall ikke en datter.

Jeg skjønner jo det.

Eneste jeg er usikker på er om dette er sant?

Det må man da få lov til?

Og det får vi kanskje vite etterhvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner jo det.

Eneste jeg er usikker på er om dette er sant?

Det må man da få lov til?

Og det får vi kanskje vite etterhvert...

''Eneste jeg er usikker på er om dette er sant? Det må man da få lov til? Og det får vi kanskje vite etterhvert...''

Utskriftene fra Skype er da mer enn nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du rett i. Men du følger med på rettsaken ?

Hun ville egentlig ikke anmelde ham - fordi han har vært så snill med henne.

Det er moren som fikk satt en stopper for dette.

Det ha vært skrevet mye her inne om at ting skurrer på begge sider i denne aken.

Men hvem sommer ansvarlig her, burde det ikke finnes noe tvil om vel ?

Han sier at de hadde et far/datter forhold.

Jeg har aldri vært i nærheten av å ha en sånn dialog med min datter, og hun er pappajente så det rekker.

Jeg er selvfølgelig enig i at den oppførselen fra han er gal. Slikt skjønner alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Eneste jeg er usikker på er om dette er sant? Det må man da få lov til? Og det får vi kanskje vite etterhvert...''

Utskriftene fra Skype er da mer enn nok!

Ikke på om de har hatt de 50 samleiene.

Men at han har hatt griseprat med henne har han jo innrømmet , og det er egentlig ganske ekkelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke på om de har hatt de 50 samleiene.

Men at han har hatt griseprat med henne har han jo innrømmet , og det er egentlig ganske ekkelt...

''Ikke på om de har hatt de 50 samleiene.''

Jeg synes ikke det spiller noen rolle lenger, om de har hatt samleie eller ikke, men rent juridisk gjør det så klart det.

''Men at han har hatt griseprat med henne har han jo innrømmet , og det er egentlig ganske ekkelt...''

Det er helt forkastelig i hans situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva 13-14 åringer driver med nå til dags? Ganske mange på den alderen vet hva seksualitet er og ganske mange har hatt sex også.

Vet man dette så vet man med en gang at sånn oppførsel fra eldre menn er galt..

Man vet også at å ha et kjærlighetsforhold til eldre menn er galt.

Men det er kanskje ikke like lett å anmelde slikt. Jeg aner ikke.

Du har tydeligvis ikke peiling på hvordan et voksent menneske kan manipulere et barn.

13-14-åringer er ikke garvede i dette gemet. Noe stiller helt blanke.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ikke på om de har hatt de 50 samleiene.''

Jeg synes ikke det spiller noen rolle lenger, om de har hatt samleie eller ikke, men rent juridisk gjør det så klart det.

''Men at han har hatt griseprat med henne har han jo innrømmet , og det er egentlig ganske ekkelt...''

Det er helt forkastelig i hans situasjon.

Du sier noe der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir rett og slett sjokka selv over at folk ikke kan åpne øynene sine og se hvordan ting faktisk kan være...

Men nok om det.

La oss si at ordføreren har hatt sex med denne jenta da hun var 13-15 år gammel...

*Burde hun droppe å anmelde ham dersom det er tre år siden det skjedde?

*Burde hun droppe å anmelde ham dersom det var hun som "forførte" ham?

Jeg er sikker på at 99,9 % av alle her inne svarer et helt klart NEI på begge de to spørsmålene. I motsatt fall har man rett og slett INGEN innsikt i slike saker, og bør begynne å få litt psykologisk innsikt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss si at ordføreren har hatt sex med denne jenta da hun var 13-15 år gammel...

*Burde hun droppe å anmelde ham dersom det er tre år siden det skjedde?

*Burde hun droppe å anmelde ham dersom det var hun som "forførte" ham?

Jeg er sikker på at 99,9 % av alle her inne svarer et helt klart NEI på begge de to spørsmålene. I motsatt fall har man rett og slett INGEN innsikt i slike saker, og bør begynne å få litt psykologisk innsikt!

Er ikke det jeg sier heller =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''I retten stiller de to partene litt mer jevnbyrdig. Påstander får ikke stå umimotsagt. Hadde de ikke hatt åpne dører ville ordføreren fått fritt spillerom i sin medierettsak.

''

Enig i dette.

Og slik saken har utviklet seg i løpet av dagen, blir jeg bare enda mer overbevist om at det var en klok beslutning å la saken gå for åpne dører.

Alle ordførerens tidligere oppvisninger i unangripelig faderlig omsorg, skriker mot ham nå.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ble misbrukt fra hun var 13-15-16 år.. det vil si at hun ble "misbrukt i 2-3 år før hun gjorde noe med det... Merkelig spør du meg men.

''det vil si at hun ble "misbrukt i 2-3 år før hun gjorde noe med det... Merkelig spør du meg men.''

Mener du virkelig at det er merkelig at noen kan bli misbrukt over lenger tid uten å "gjøre noe med det"? Tenker du det om alle tilfeller, eller bare om dette?

Jeg har ei venninne som ble misbrukt av stefaren sin fra hun gikk i 2.klasse på barneskolen og fram til 9.klasse. Da klarte hun endelig å si ifra til noen. Er det merkelig også, og noe som gir grunn til tvil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og slik saken har utviklet seg i løpet av dagen, blir jeg bare enda mer overbevist om at det var en klok beslutning å la saken gå for åpne dører.

Alle ordførerens tidligere oppvisninger i unangripelig faderlig omsorg, skriker mot ham nå.

mvh

''Og slik saken har utviklet seg i løpet av dagen, blir jeg bare enda mer overbevist om at det var en klok beslutning å la saken gå for åpne dører.

Alle ordførerens tidligere oppvisninger i unangripelig faderlig omsorg, skriker mot ham nå.''

Helt fullstendig enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''det vil si at hun ble "misbrukt i 2-3 år før hun gjorde noe med det... Merkelig spør du meg men.''

Mener du virkelig at det er merkelig at noen kan bli misbrukt over lenger tid uten å "gjøre noe med det"? Tenker du det om alle tilfeller, eller bare om dette?

Jeg har ei venninne som ble misbrukt av stefaren sin fra hun gikk i 2.klasse på barneskolen og fram til 9.klasse. Da klarte hun endelig å si ifra til noen. Er det merkelig også, og noe som gir grunn til tvil?

Når man er såpass "gammel" så syns jeg det er litt rart ja.

13 åringer vet at sånt er galt.

Men jeg vet ikke om det er lett eller vanskelig å si ifra. Så det kan jeg ikke si noe på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selvfølgelig enig i at den oppførselen fra han er gal. Slikt skjønner alle.

Jeg tror kanskje forskjellen mellom deg og dine motdebattanter er at du er så ung at du ikke har barn i denne alderen selv, eller barn i det hele tatt. De aller fleste som reagerer sterkt har selv barn i samme alder som denne 16-åringen. Og da er det lettere og både identifisere seg, og muligens overidenfisere seg med sakens alvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss si at ordføreren har hatt sex med denne jenta da hun var 13-15 år gammel...

*Burde hun droppe å anmelde ham dersom det er tre år siden det skjedde?

*Burde hun droppe å anmelde ham dersom det var hun som "forførte" ham?

Jeg er sikker på at 99,9 % av alle her inne svarer et helt klart NEI på begge de to spørsmålene. I motsatt fall har man rett og slett INGEN innsikt i slike saker, og bør begynne å få litt psykologisk innsikt!

Jeg mener det er rart å anmelde så lenge etter første misbruk når hun er såpass "gammel" at hun vet hva som er rett og galt.

Mener da ikke at hun skal droppe å anmelde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...