Gå til innhold

Hvilke signal gir Vågå-saken?


PieLill

Anbefalte innlegg

''Det er allerede sådd tvil om jentas forklaringers troverdighet når hun påstår å ha blitt skjenket full og ordføreren er en avholdsmann.''

Dette mener jeg ikke har noe med jentas troverdighet å gjøre i det hele tatt. Man kan utmerket godt være avholdsmann fordi man selv f.eks. ikke takler alkohol, og allikevel servere andre alkohol.

Jeg har ikke tenkt å dømme i denne saken før domstolene. Saken er mer komplisert enn som så at den ene parten lyver og den andre snakker sant.

Saken er en tragedie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 257
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • meg__123!

    62

  • PieLill

    51

  • Mandolaika

    31

  • fineline

    16

Mest aktive i denne tråden

Nei jeg tenkte på media, jeg er usikker på om de kan settes i kategorien "lar seg bruke". Media fråtser, slik er det bare. Begriper ikke hvorfor denne saken går for åpne dører, var det jenta selv som ønsket dette eller foreldrene. Det kan jo umulig være for barnets beste..

Siden saken allerede er prosedert i media og jenta er overeksponert helt uten innflytelse på situasjonen, tror jeg det er til hennes beste at saken går for åpne dører.

I retten stiller de to partene litt mer jevnbyrdig. Påstander får ikke stå umimotsagt. Hadde de ikke hatt åpne dører ville ordføreren fått fritt spillerom i sin medierettsak.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy!.... Vet du hva jeg fikk fornemmelsen av når jeg så dette intervjuet, helt på slutten når han stryker kona på skuldra når hun er ferdig, og står der rakrygget ved siden av henne?

At Øygard har like mye makt over kona som over jenta! :-(((

Ja det virket akkurat som om han sa: "Flink bisk"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg tenkte på media, jeg er usikker på om de kan settes i kategorien "lar seg bruke". Media fråtser, slik er det bare. Begriper ikke hvorfor denne saken går for åpne dører, var det jenta selv som ønsket dette eller foreldrene. Det kan jo umulig være for barnets beste..

Det er den fornærmede i saken dvs. jenta som ønsker å ha rettsaken for åpne dører. Det sier seg selv jentas unge alder tatt i betrakning at det er foreldrene som bestemmer slikt. Dette er ikke for noens beste og viser en frustrasjon, maktesløshet og sinne fra foreldrenes side. Det er tragisk at ingen kunne stoppe dette. Belastningen er enorm for så ung jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Nei jeg tenkte på media, jeg er usikker på om de kan settes i kategorien "lar seg bruke". Media fråtser, slik er det bare. Begriper ikke hvorfor denne saken går for åpne dører, var det jenta selv som ønsket dette eller foreldrene. Det kan jo umulig være for barnets beste..''

Jeg tenker at det må være en utrolig lettelse både for jenta og foreldrene å endelig få frem sin versjon av saken jeg! Det er ikke alltid en belastning å endelig få komme til orde!

Godt sagt. Helt enig.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er den fornærmede i saken dvs. jenta som ønsker å ha rettsaken for åpne dører. Det sier seg selv jentas unge alder tatt i betrakning at det er foreldrene som bestemmer slikt. Dette er ikke for noens beste og viser en frustrasjon, maktesløshet og sinne fra foreldrenes side. Det er tragisk at ingen kunne stoppe dette. Belastningen er enorm for så ung jente.

''Det er den fornærmede i saken dvs. jenta som ønsker å ha rettsaken for åpne dører. Det sier seg selv jentas unge alder tatt i betrakning at det er foreldrene som bestemmer slikt. Dette er ikke for noens beste og viser en frustrasjon, maktesløshet og sinne fra foreldrenes side. Det er tragisk at ingen kunne stoppe dette. Belastningen er enorm for så ung jente.''

Jeg er helt uenig med deg. Jenta har vært igjennom en stor belastning de siste 3 årene, nå er det endelig hull på ballongen og hun får komme til orde med sin versjon. Jeg tror det er en enorm lettelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i at jeg forstår hun vil ha åpne dører. Dette er jentas eneste måte å få fram sin side av saken, mens anklagede har benyttet de fleste anledninger og kanaler til å beskrive sin side.

Det er vel ingen som tviler på at det hadde vært mindre ubehagelig for alle parter om det hadde foregått for lukkede dører. Men jeg tror ikke jeg ville ha levd med at bare den andre siden av saken skulle fram i lyset, i hvert fall ikke hvis jeg visste hva som var sannheten.

Saken er uansett trist i alle retninger. Det som har kommet fram så langt i både hans og hennes forklaring drar jo ikke bare kona med ned i gjørma, men også partifeller og bygdefolk som har støttet han i forkant av rettsaken. Uavhengig av fellende dom eller ikke, så har saken avdekket alvorlige karakterbrist hos den anklagede.

Får stadig assosiasjoner til Clinton og "I did not have sex with that woman".

På tide å stille spørsmål ved partikulturen i Ap? Mange må ha sett hva som foregikk.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt sagt. Helt enig.

mvh

Jeg synes jenta virker oppegående for alderen, det må jeg si. Ikke noe stakkarslig over henne, selv om jeg ikke har sett henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

På tide å stille spørsmål ved partikulturen i Ap? Mange må ha sett hva som foregikk.

mvh

''På tide å stille spørsmål ved partikulturen i Ap? Mange må ha sett hva som foregikk.''

Noen må ha sett hva som har foregått. Og da gå å se hva som har foregått og ikke si noe, det er helt utrolig. Håper de sliter mye med sin egen samvittighet nå.

Men jeg er dessverre redd ordføreren går fri uansett jeg :( Fordi han sitter høyt oppe i Ap. Dessverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''På tide å stille spørsmål ved partikulturen i Ap? Mange må ha sett hva som foregikk.''

Noen må ha sett hva som har foregått. Og da gå å se hva som har foregått og ikke si noe, det er helt utrolig. Håper de sliter mye med sin egen samvittighet nå.

Men jeg er dessverre redd ordføreren går fri uansett jeg :( Fordi han sitter høyt oppe i Ap. Dessverre

''Men jeg er dessverre redd ordføreren går fri uansett jeg :( Fordi han sitter høyt oppe i Ap. Dessverre.''

Han vil neppe gå fri med den begrunnelsen der nei. Såpass tiltro har jeg til rettssystemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

''Men jeg er dessverre redd ordføreren går fri uansett jeg :( Fordi han sitter høyt oppe i Ap. Dessverre.''

Han vil neppe gå fri med den begrunnelsen der nei. Såpass tiltro har jeg til rettssystemet.

Håper sannheten kommer fram, og at domstolen kommer til en riktig dom i saken.

Men jeg er redd den ene part er så altfor sterk og har for mye makt i forhold til den andre part.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper sannheten kommer fram, og at domstolen kommer til en riktig dom i saken.

Men jeg er redd den ene part er så altfor sterk og har for mye makt i forhold til den andre part.

''Men jeg er redd den ene part er så altfor sterk og har for mye makt i forhold til den andre part.''

Tror ikke det har noe å si når det først er i rettssystemet. Ingen tvil om at jenta har mest troverdighet, så langt. Vi får se, det er et godt stykke igjen til saken er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''På tide å stille spørsmål ved partikulturen i Ap? Mange må ha sett hva som foregikk.''

Noen må ha sett hva som har foregått. Og da gå å se hva som har foregått og ikke si noe, det er helt utrolig. Håper de sliter mye med sin egen samvittighet nå.

Men jeg er dessverre redd ordføreren går fri uansett jeg :( Fordi han sitter høyt oppe i Ap. Dessverre

''Men jeg er dessverre redd ordføreren går fri uansett jeg :( Fordi han sitter høyt oppe i Ap. Dessverre''

I media får han åpenbar silkebehandling fordi han har pratiboka i orden.

Jeg har noe høyere tiltro til retten. Men det kan være kammeraderi der også.

Det kan hende at han undergraver sin egen troverdighet med måten han bagatelliserer, bortforklarer og skylder på jenta. En 50 år gammel mann og samfunnstopp som framstiller seg selv som offer for en tenårings grep, tar seg ikke mye ut.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

''På tide å stille spørsmål ved partikulturen i Ap? Mange må ha sett hva som foregikk.''

Noen må ha sett hva som har foregått. Og da gå å se hva som har foregått og ikke si noe, det er helt utrolig. Håper de sliter mye med sin egen samvittighet nå.

Men jeg er dessverre redd ordføreren går fri uansett jeg :( Fordi han sitter høyt oppe i Ap. Dessverre

''Men jeg er dessverre redd ordføreren går fri uansett jeg :( Fordi han sitter høyt oppe i Ap. Dessverre''

Dette blir for mye paranoia-tenkegang for meg. Det er ikke slik rettssystemet fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

''Men jeg er dessverre redd ordføreren går fri uansett jeg :( Fordi han sitter høyt oppe i Ap. Dessverre''

Dette blir for mye paranoia-tenkegang for meg. Det er ikke slik rettssystemet fungerer.

''Dette blir for mye paranoia-tenkegang for meg. Det er ikke slik rettssystemet fungerer.''

Nei, jeg håper da ikke det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

''Men jeg er dessverre redd ordføreren går fri uansett jeg :( Fordi han sitter høyt oppe i Ap. Dessverre''

I media får han åpenbar silkebehandling fordi han har pratiboka i orden.

Jeg har noe høyere tiltro til retten. Men det kan være kammeraderi der også.

Det kan hende at han undergraver sin egen troverdighet med måten han bagatelliserer, bortforklarer og skylder på jenta. En 50 år gammel mann og samfunnstopp som framstiller seg selv som offer for en tenårings grep, tar seg ikke mye ut.

mvh

''Det kan hende at han undergraver sin egen troverdighet med måten han bagatelliserer, bortforklarer og skylder på jenta. En 50 år gammel mann og samfunnstopp som framstiller seg selv som offer for en tenårings grep, tar seg ikke mye ut.''

Dette er jeg enig i ja, i aller høyeste grad. Han blir ganske ynkelig nå.

Han får utrolig til silkebehanling i media. Reagerte kraftig på at han og kona fikk så mye tid på nyhetene i går kveld på tv2.

Jeg har også egenltlig tiltro til retten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er den fornærmede i saken dvs. jenta som ønsker å ha rettsaken for åpne dører. Det sier seg selv jentas unge alder tatt i betrakning at det er foreldrene som bestemmer slikt. Dette er ikke for noens beste og viser en frustrasjon, maktesløshet og sinne fra foreldrenes side. Det er tragisk at ingen kunne stoppe dette. Belastningen er enorm for så ung jente.''

Jeg er helt uenig med deg. Jenta har vært igjennom en stor belastning de siste 3 årene, nå er det endelig hull på ballongen og hun får komme til orde med sin versjon. Jeg tror det er en enorm lettelse.

Du kan mene akkurat hva du vil. Du har tatt standpunkt i saken og jeg gidder ikke diskutere det med deg.

Heldigvis er ikke dine meninger representative for den almenne befolkningen. De fleste er restriktive med å dømme i slike saker siden ingen vet sannheten og den er ikke ensidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

''Men jeg er redd den ene part er så altfor sterk og har for mye makt i forhold til den andre part.''

Tror ikke det har noe å si når det først er i rettssystemet. Ingen tvil om at jenta har mest troverdighet, så langt. Vi får se, det er et godt stykke igjen til saken er ferdig.

Nei, vi må jo tro på det. Og som du sier, det er et godt stykke igjen av saken.

Håper sannheten kommer fram, uansett hva den er for noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...