Gå til innhold

Hvilke signal gir Vågå-saken?


PieLill

Anbefalte innlegg

''Det kan hende at han undergraver sin egen troverdighet med måten han bagatelliserer, bortforklarer og skylder på jenta. En 50 år gammel mann og samfunnstopp som framstiller seg selv som offer for en tenårings grep, tar seg ikke mye ut.''

Dette er jeg enig i ja, i aller høyeste grad. Han blir ganske ynkelig nå.

Han får utrolig til silkebehanling i media. Reagerte kraftig på at han og kona fikk så mye tid på nyhetene i går kveld på tv2.

Jeg har også egenltlig tiltro til retten.

Jeg håper dypt og inderlig at det blir en riktig og rettferdig dom.

Og så kan man jo håpe at både media og Ap våkner og stiller noen kritiske spørsmål.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 257
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • meg__123!

    62

  • PieLill

    51

  • Mandolaika

    31

  • fineline

    16

Mest aktive i denne tråden

Du kan mene akkurat hva du vil. Du har tatt standpunkt i saken og jeg gidder ikke diskutere det med deg.

Heldigvis er ikke dine meninger representative for den almenne befolkningen. De fleste er restriktive med å dømme i slike saker siden ingen vet sannheten og den er ikke ensidig.

''Heldigvis er ikke dine meninger representative for den almenne befolkningen.''

Si ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Jeg håper dypt og inderlig at det blir en riktig og rettferdig dom.

Og så kan man jo håpe at både media og Ap våkner og stiller noen kritiske spørsmål.

mvh

Helt enig i begge dine punkter her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper dypt og inderlig at det blir en riktig og rettferdig dom.

Og så kan man jo håpe at både media og Ap våkner og stiller noen kritiske spørsmål.

mvh

Øygard hevder jo at denne jenta har et lempfeldig forhold til sannheten og ofte kommer med småløgner osv. Det må da være flere vitner som kan kommentere den påstanden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øygard hevder jo at denne jenta har et lempfeldig forhold til sannheten og ofte kommer med småløgner osv. Det må da være flere vitner som kan kommentere den påstanden?

''Øygard hevder jo at denne jenta har et lempfeldig forhold til sannheten og ofte kommer med småløgner osv. Det må da være flere vitner som kan kommentere den påstanden?''

Det kan jo virke som ordføreren også har en noe spesiell vinkling av fakta. 'Stakkars meg som ble manipulert av ei ungdomsskolejente.'

Det er instevnet vintner som hevder jenta kom med falske beskyldninger mot dem.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ja det virket akkurat som om han sa: "Flink bisk"''

Ja, jeg ble uvel av det!

Helt enig - det jo egentlig for fryktelig å tenke at ens mann har gjort det også. - men det de skriver om nå, sier jo litt. På Skype - Fælt å se deg og ikke få ta på deg. Ikke normalt det da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig - det jo egentlig for fryktelig å tenke at ens mann har gjort det også. - men det de skriver om nå, sier jo litt. På Skype - Fælt å se deg og ikke få ta på deg. Ikke normalt det da!

''På Skype - Fælt å se deg og ikke få ta på deg. Ikke normalt det da!''

Stammespråk og sjargong i følge ordføreren.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan mene akkurat hva du vil. Du har tatt standpunkt i saken og jeg gidder ikke diskutere det med deg.

Heldigvis er ikke dine meninger representative for den almenne befolkningen. De fleste er restriktive med å dømme i slike saker siden ingen vet sannheten og den er ikke ensidig.

''Heldigvis er ikke dine meninger representative for den almenne befolkningen.''

I denne saken tror jeg faktisk det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

''Heldigvis er ikke dine meninger representative for den almenne befolkningen.''

I denne saken tror jeg faktisk det.

Det tror jeg også her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men jeg er dessverre redd ordføreren går fri uansett jeg :( Fordi han sitter høyt oppe i Ap. Dessverre''

Dette blir for mye paranoia-tenkegang for meg. Det er ikke slik rettssystemet fungerer.

''Dette blir for mye paranoia-tenkegang for meg. Det er ikke slik rettssystemet fungerer.''

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er merkelig i media er at noen blir klistret på forsiden med bilder og navn. Hvorfor skjer dette ordførerer-saken og politikere? Jeg vet av sikre kilder at også en folkekjær figur som ofte dukker opp på tv er dømt for overgrep mot barn. Jeg husker overskriftene for en del år siden "Barne-tvkjendis dømt for....". Jeg og sikkert maaaange andre som vet om dette, får kvalmebyger når han opptrer på tv. I allefall halve media-Norge vet dette, men han blir beskyttet.

Beklager, men nå ble jeg fryktelig nysgjerrig på hvem dette er?...

*jadda, bare slå meg i huet* ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderen

Ja akkurat det er motbydelig, men ut fra det han sa så virka det som at det var henne som ville dette. Men vi vet jo ikke.

Det rare syns jeg er at kona hans er så skråsikker på at han snakker sant, og at hun godtok at de har sovet i samme seng. Merkelige greier.

''Ja akkurat det er motbydelig, men ut fra det han sa så virka det som at det var henne som ville dette. Men vi vet jo ikke''

Nå blir jeg kvalm av deg. Hvordan kan du si at en 13-åring har ansvaret? Det er den voksne som må sette grenser og si nei. Mener du at en voksen kan gjøre hva som helst, bare han tror den andre er med på det? Trenger en mann bare å tenke med det nederste hodet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sør-øst

Hva hun ville?

Hun var 13 år, og hadde ikke "beslutningsmyndighet".

I USA kalles det "statutory rape" - voldtekt!

Med vennlig hilsen

Og USA er jo i alle henseender et foregangsland?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig i at jeg forstår hun vil ha åpne dører. Dette er jentas eneste måte å få fram sin side av saken, mens anklagede har benyttet de fleste anledninger og kanaler til å beskrive sin side.

Det er vel ingen som tviler på at det hadde vært mindre ubehagelig for alle parter om det hadde foregått for lukkede dører. Men jeg tror ikke jeg ville ha levd med at bare den andre siden av saken skulle fram i lyset, i hvert fall ikke hvis jeg visste hva som var sannheten.

Saken er uansett trist i alle retninger. Det som har kommet fram så langt i både hans og hennes forklaring drar jo ikke bare kona med ned i gjørma, men også partifeller og bygdefolk som har støttet han i forkant av rettsaken. Uavhengig av fellende dom eller ikke, så har saken avdekket alvorlige karakterbrist hos den anklagede.

Får stadig assosiasjoner til Clinton og "I did not have sex with that woman".

Jeg er enig med deg i dette med stor mangel på dømmekraft hos en så voksen mann, men synes fremdeles det var feil å ha rettsaken for åpne dører. Det gir ikke noe bedre bilde av jenta i det hele tatt. Hun kommer aldri til å bli kvitt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg i dette med stor mangel på dømmekraft hos en så voksen mann, men synes fremdeles det var feil å ha rettsaken for åpne dører. Det gir ikke noe bedre bilde av jenta i det hele tatt. Hun kommer aldri til å bli kvitt dette.

''Det gir ikke noe bedre bilde av jenta i det hele tatt.''

Det er jeg uenig i. Det vi har sett så langt tegner et bilde av et sårbart barn som utnyttes av en voksen mann, også helt uavhengig av om det har vært samleier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men jeg er dessverre redd ordføreren går fri uansett jeg :( Fordi han sitter høyt oppe i Ap. Dessverre''

Dette blir for mye paranoia-tenkegang for meg. Det er ikke slik rettssystemet fungerer.

Der er jeg 100% enig med deg. Om ordføreren kommer fra Høyre eller Ap så blir han dømt på samme premisser og heldigvis for det. Vi lever i et demokratisk samfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det - men han er vel bare som enhver annen overgriper som prøver å unngå å bli dømt.. hvis han er skyldig da.

Han vet jo at det er veldig sjelden med en dom i slike saker. Det er foreløbig ord mot ord og han vet at han er mest troverdig.

Jeg håper de har beviser nok

Mannen er skyldig i å ha oppført seg som en idiot overfor en ung jente i tidlig pubertet. Slike utsagn som 'elsker deg, elsker du meg', 'skal ikke vi gifte oss' , 'er ikke vi kjærester' og slikt bruker ikke en voksen mann overfor en purung jente i puberteten. Når han ikke forstår det så har han ikke min tillit. Siden får retten finne utav om han har gått enda lengre, brutt norsk lov og hatt sexuelt samleie med jenta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det gir ikke noe bedre bilde av jenta i det hele tatt.''

Det er jeg uenig i. Det vi har sett så langt tegner et bilde av et sårbart barn som utnyttes av en voksen mann, også helt uavhengig av om det har vært samleier.

Ja jeg er helt enig i det, men det hjelper ikke jenta at jeg mener det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Heldigvis er ikke dine meninger representative for den almenne befolkningen.''

I denne saken tror jeg faktisk det.

Den vanlige befolkningen lar rettssystemet dømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg i dette med stor mangel på dømmekraft hos en så voksen mann, men synes fremdeles det var feil å ha rettsaken for åpne dører. Det gir ikke noe bedre bilde av jenta i det hele tatt. Hun kommer aldri til å bli kvitt dette.

Om saken gikk for lukkede dører, ville vi ikke fått vite hva den høyt verdsatte ordføreren drev med i arbeidstiden. Da ville nok bygda fortsatt å slå ring rundt ham og forakte og fryse ut jenta.

Øygarden har i media tegnet et bilde av ei løgnaktig jente som har tatt dette ut av løse lufta. Rettsak for åpne dører gir et helt annet inntrykk.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...