Gå til innhold

Hvilke signal gir Vågå-saken?


PieLill

Anbefalte innlegg

Gjest Cinnamongirl

Mannen er skyldig i å ha oppført seg som en idiot overfor en ung jente i tidlig pubertet. Slike utsagn som 'elsker deg, elsker du meg', 'skal ikke vi gifte oss' , 'er ikke vi kjærester' og slikt bruker ikke en voksen mann overfor en purung jente i puberteten. Når han ikke forstår det så har han ikke min tillit. Siden får retten finne utav om han har gått enda lengre, brutt norsk lov og hatt sexuelt samleie med jenta.

Hvis du har fulgt med i dag så ser du at han har sagt langt verre ting enn dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 257
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • meg__123!

    62

  • PieLill

    51

  • Mandolaika

    31

  • fineline

    16

Mest aktive i denne tråden

''Ja, vi får se hvor lenge ekteskapet varer etter at rettsaken er over, uansett utfall''

Nå har jo Stoltenberg annonsert at han ønsker at han trekker seg som ordfører. Og det neste blir nok at fruen sier takk for seg, ja.

''Nå har jo Stoltenberg annonsert at han ønsker at han trekker seg som ordfører. Og det neste blir nok at fruen sier takk for seg, ja.''

Ja, med mindre hun er underkuet. Jeg synes det så slik ut på intervjuet fra i går, da han klappet henne på skuldra etter at hun var ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''ut fra det han sa så virka det som at det var henne som ville dette.''

Hva har det med saken å gjøre? Blir det han tydeligvis har gjort mindre ille dersom hun "ville det"? Det var dette jeg reagerte på.

Å anmelde dette 3 år etter blir litt for dumt syns jeg.

Jeg er ikke den eneste med denne meningen, så helt utpå jordet er jeg nok ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Nå har jo Stoltenberg annonsert at han ønsker at han trekker seg som ordfører. Og det neste blir nok at fruen sier takk for seg, ja.''

Ja, med mindre hun er underkuet. Jeg synes det så slik ut på intervjuet fra i går, da han klappet henne på skuldra etter at hun var ferdig.

Akkurat det klappet reagerte jeg på også. " Nå var du flink, jente, og sa akkurat det jeg forventet at du skulle si"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å anmelde dette 3 år etter blir litt for dumt syns jeg.

Jeg er ikke den eneste med denne meningen, så helt utpå jordet er jeg nok ikke :)

''Å anmelde dette 3 år etter blir litt for dumt syns jeg.

Jeg er ikke den eneste med denne meningen, så helt utpå jordet er jeg nok ikke :)''

Jeg synes de som har den meningen er fullstendig på jordet. Beklager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å anmelde dette 3 år etter blir litt for dumt syns jeg.

Jeg er ikke den eneste med denne meningen, så helt utpå jordet er jeg nok ikke :)

Hjelpes!! Jeg blir bare mer og mer sjokkert.....

Hvis man har _litt_ innsikt i slike saker, så vet man meget godt at det gjerne tar lang tid før ofre for overgrepssaker greier å anmelde det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjelpes!! Jeg blir bare mer og mer sjokkert.....

Hvis man har _litt_ innsikt i slike saker, så vet man meget godt at det gjerne tar lang tid før ofre for overgrepssaker greier å anmelde det!!

Jeg er også sjokkert over den manglende innsikten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest old man

Å anmelde dette 3 år etter blir litt for dumt syns jeg.

Jeg er ikke den eneste med denne meningen, så helt utpå jordet er jeg nok ikke :)

Syes du bommer veldig med den uttalelsen din.

Dette ble da ikke anmeldt 3 år_etter_ at det skjedde.

Det ble anmeldt i fjor_mens_det skjedde. Det vil si : da jenta brøt sammen, ikke ville mere, og dermed sa det til foreldrene sine.

Da valgte_moren_å anmelde dette.

Så er det nå engang slik da, at det tar tid i vårt land før en sak kommer opp for retten.

Så det blir helt feil å si at hun anmelder dette etter at 3 år er gått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også sjokkert over den manglende innsikten.

Forhåpentligvis (og trolig) er det svært få som deler dette synet.... Handler nok mest om uvitenhet og/eller et meget gammeldags syn på saken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syes du bommer veldig med den uttalelsen din.

Dette ble da ikke anmeldt 3 år_etter_ at det skjedde.

Det ble anmeldt i fjor_mens_det skjedde. Det vil si : da jenta brøt sammen, ikke ville mere, og dermed sa det til foreldrene sine.

Da valgte_moren_å anmelde dette.

Så er det nå engang slik da, at det tar tid i vårt land før en sak kommer opp for retten.

Så det blir helt feil å si at hun anmelder dette etter at 3 år er gått.

Hun ble misbrukt fra hun var 13-15-16 år.. det vil si at hun ble "misbrukt i 2-3 år før hun gjorde noe med det... Merkelig spør du meg men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes!! Jeg blir bare mer og mer sjokkert.....

Hvis man har _litt_ innsikt i slike saker, så vet man meget godt at det gjerne tar lang tid før ofre for overgrepssaker greier å anmelde det!!

Blir rett og slett sjokka selv over at folk ikke kan åpne øynene sine og se hvordan ting faktisk kan være...

Men nok om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Hun ble misbrukt fra hun var 13-15-16 år.. det vil si at hun ble "misbrukt i 2-3 år før hun gjorde noe med det... Merkelig spør du meg men.

Er det mulig tenker jeg når jeg leser alle disse kommentarene dine. Den ene dummere enn den andre :(

Blir helt forferdet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Å anmelde dette 3 år etter blir litt for dumt syns jeg.

Jeg er ikke den eneste med denne meningen, så helt utpå jordet er jeg nok ikke :)''

Jeg synes de som har den meningen er fullstendig på jordet. Beklager.

Bare å syntes det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det mulig tenker jeg når jeg leser alle disse kommentarene dine. Den ene dummere enn den andre :(

Blir helt forferdet

Hvorfor?

Sier jo ikke at det er greit det han evt har gjort? Det er jo sykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å anmelde dette 3 år etter blir litt for dumt syns jeg.

Jeg er ikke den eneste med denne meningen, så helt utpå jordet er jeg nok ikke :)

Alle som vet bare bitte litt om hvordan barn henger sammen og reagerer, vet at man er langt ute på feil jorde om man ikke skjønner hvorfor en anmeldelse kan ta noen år.

Et vanlig element i overgrep/voldtekt av barn er å dels manipulere barnet til å tro det er greit, dels at det er barnets skyld og til slutt at noe helt forferdelig kommer til å skje om barnet sladrer.

Barnet sitter ofte igjen komplett forvirret om rett og galt, samt redd, redd, redd. Først skal barnet klare å definere at noe er galt. Dernest må h*n samle mot til å slå alarm.

Slikt er mer enn vanskelig nok for voksne å takle. Denne jenta har utvist stort mot. Ikke minst med tanke på det maktmessige, troverdighetsmessige og mediemessige overtaket denne mannen har hatt.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ble misbrukt fra hun var 13-15-16 år.. det vil si at hun ble "misbrukt i 2-3 år før hun gjorde noe med det... Merkelig spør du meg men.

''Hun ble misbrukt fra hun var 13-15-16 år.. det vil si at hun ble "misbrukt i 2-3 år før hun gjorde noe med det... Merkelig spør du meg men.''

Det som er helt fantastisk merkelig er at du som voksen (?) overhodet ikke greier å sette deg inn i hva slags prosesser som foregår i et menneske når man blir misbrukt på denne måten! Jeg har ikke blitt misbrukt på en slik måte, men har allikevel INGEN problemer med å forstå hvordan man blir fanget i et nett av samvittighet, redsel, frykt, makt, plikt osv.

Jeg håper du ikke har barn og i alle fall ikke en datter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden saken allerede er prosedert i media og jenta er overeksponert helt uten innflytelse på situasjonen, tror jeg det er til hennes beste at saken går for åpne dører.

I retten stiller de to partene litt mer jevnbyrdig. Påstander får ikke stå umimotsagt. Hadde de ikke hatt åpne dører ville ordføreren fått fritt spillerom i sin medierettsak.

mvh

''I retten stiller de to partene litt mer jevnbyrdig. Påstander får ikke stå umimotsagt. Hadde de ikke hatt åpne dører ville ordføreren fått fritt spillerom i sin medierettsak.

''

Enig i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som vet bare bitte litt om hvordan barn henger sammen og reagerer, vet at man er langt ute på feil jorde om man ikke skjønner hvorfor en anmeldelse kan ta noen år.

Et vanlig element i overgrep/voldtekt av barn er å dels manipulere barnet til å tro det er greit, dels at det er barnets skyld og til slutt at noe helt forferdelig kommer til å skje om barnet sladrer.

Barnet sitter ofte igjen komplett forvirret om rett og galt, samt redd, redd, redd. Først skal barnet klare å definere at noe er galt. Dernest må h*n samle mot til å slå alarm.

Slikt er mer enn vanskelig nok for voksne å takle. Denne jenta har utvist stort mot. Ikke minst med tanke på det maktmessige, troverdighetsmessige og mediemessige overtaket denne mannen har hatt.

mvh

Vet du hva 13-14 åringer driver med nå til dags? Ganske mange på den alderen vet hva seksualitet er og ganske mange har hatt sex også.

Vet man dette så vet man med en gang at sånn oppførsel fra eldre menn er galt..

Man vet også at å ha et kjærlighetsforhold til eldre menn er galt.

Men det er kanskje ikke like lett å anmelde slikt. Jeg aner ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...