Gå til innhold

Skumlerier og tamponger...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 183
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

75

• nick

21

• cathlin

6

• Sør

4

Mest aktive i denne tråden

Da er jo DOL et utmerket sted å spørre sånne spørsmål på. Nei, tamponger forsvinner ikke inn i deg, de har til og med festet en liten råd i enden som skal gjøre det lett å få den ut igjen.

Hei!

Ok.

Men siden du er mann antar jeg du ikke er like inne i emnet som damene her, men takk for at jeg misforstod deg og at du ikke er farlig, jeg skjønte ikke hva du mente med det du skrev.

Gjest Nickløsheletida

Hei!

Jeg vet IKKE hvordan en tampong brukes!

:-(

Derfor blir jeg jo redd.

''Jeg vet IKKE hvordan en tampong brukes!''

Man fører den inn i skjeden med i en finger og lar tråden henge utenfor. Du tar tak i tråden og drar den ut igjen, når du skal skifte. Noen typer har også en innføringshylse.

Hvorfor kan du ikke lese bøker om pubertet? Her er det åpenbart et hull i kunnskapen din, så da er det bare å lese seg opp. Du bør kjenne til det både for din egen del, og for å kunne svare datteren din når hun begynner å lure på ting angående pubertet.

Hei!

Okey, ja jeg har et hull her, men jeg vet ellers mer om hormonene som styrer pubertet og utvikling enn de fleste.

Min datter har venninner, det hadde ikke jeg, så jeg tror det ordner seg.

Jeg tror ikke jeg har venninner når jeg nå tenker meg om.. jeg hadde en, men etter at jeg sa i fra om en sak forsvant den venninnen tror jeg. Jeg forstår meg jo ikke på venner..!!!

Annonse

Hei!

Ja jeg har asperger syndrom.

Nei jeg er ikke redd for mye, jeg liker våpen, har dykkersertifikat, er flink i friluftsliv feks kan jeg leve alene i skogen lenge, jeg har levd 2 uker uten annet enn det jeg klarte bære med meg.

Jeg testet da ut min egen overlevelsesevne. Men jeg hadde med meg hunden min, han bar sin egen mat.

Men utenom tamponger er jeg ganske redd for asfaltknusere, det er som om jeg mister kontrollen fordi smerten i ørene blir så sterk, men det skyldes at jeg er lydømfintlig, babygråt og hundebjeffing er også ille, men jeg takler det bedre.

Da er det bare småtterier du sliter med. Ville det vært utenkelig å bare åpne og titte på en tampong? Det er jo bare en liten superabsorberende bomullsylinder som ikke kan hoppe opp å bite deg.

Gjest Nickløsheletida

Hei!

Er dette 100 % sikkert.

Forsvinner aldri tamponger på den måten av man trenger medisinsk bistand for å få dem ut?

''Forsvinner aldri tamponger på den måten av man trenger medisinsk bistand for å få dem ut?''

Sjansen for det er mikroskopisk. Det som kan være farlig, er hvis man glemmer at den er der og lar den bli liggende for lenge. Da kan man få noe som heter tampongsyken, men dette er nok også veldig skjelden.

Jeg hadde to tamponger i meg en gang, fordi jeg hadde glemt at jeg allerede hadde puttet inn i en, så da jeg skulle dra den ut, dro jeg ut 2 stykker. Jeg kan være litt distre noen ganger :-)

Hei!

Ok.

Men siden du er mann antar jeg du ikke er like inne i emnet som damene her, men takk for at jeg misforstod deg og at du ikke er farlig, jeg skjønte ikke hva du mente med det du skrev.

Jeg vet det meste om mensen, PMS, plager, bind med og uten vinger, tamponger med og uten innføringshylse, sykluser, regelmessig vs uregelmessig, eggledere, etc.

Og oralsex. Det elsker jeg å gi, men jeg altså ingen lege.

Der er derfor jeg er en cathlin fan, men etter å ha fulgt dine innlegg i noen år så kan det virke som at du har enkelte perioder der du er _llitt_ hissigere enn ellers, og da mistenker jeg PMS.

Blir du mere lystig når du har mensen?

Jeg blir jo bare greiere og greiere med årene, har du ikke lagt merke til det? ;-)

Og nå er det lenge siden jeg har vært ordentlig sint.

Annonse

Gjest vimseguri

''Forsvinner aldri tamponger på den måten av man trenger medisinsk bistand for å få dem ut?''

Sjansen for det er mikroskopisk. Det som kan være farlig, er hvis man glemmer at den er der og lar den bli liggende for lenge. Da kan man få noe som heter tampongsyken, men dette er nok også veldig skjelden.

Jeg hadde to tamponger i meg en gang, fordi jeg hadde glemt at jeg allerede hadde puttet inn i en, så da jeg skulle dra den ut, dro jeg ut 2 stykker. Jeg kan være litt distre noen ganger :-)

Haha, så godt å høre at flere har satt inn to.

Enig med nick, du er utrolig heldig som bare har mens en dag. Selv har jeg en hel uke.

Hei!

Å

Nei da skrev jeg feil, jeg mener den forskyver seg en dag pr måned.

Jeg har det i 4 dager, men ikke mye blod, men likevel er det ubehagelig. Jeg måtte tenke mer på dette fordi min psykiater plutselig stilte meg dette intime spørsmål, siden jeg bruker minste bind og ikke trenger skifte så sa min psykiater at lite.

Jeg er likevel redd, livredd og engstelig, har aldri vennet meg, men lettere nå enn da jeg var tenåring, da gråt jeg for viste ikke hva det var, trodde jeg skulle dø hver måned, men hver måned overlevde jeg, jeg gjemte meg, men de fant meg, så skjønte jeg hvordan jeg skulle takle det, men jeg var likevel redd.

Jeg har vennet meg til at min mann syns det er så naturlig. da vi giftet oss holdt jeg det hemmelig, men snart ble det kjent, og min mann syns det er det mest naturlige, han er ikke redd for dette.

''Jeg vet IKKE hvordan en tampong brukes!''

Man fører den inn i skjeden med i en finger og lar tråden henge utenfor. Du tar tak i tråden og drar den ut igjen, når du skal skifte. Noen typer har også en innføringshylse.

Hei!

Huff jeg forstår det ikke likevel.

Jeg vet da hvor lang en vagina er, så hvorfor blir den ikke borte?

Og jeg klarer ikke få til slikt, sikkert fordi jeg er redd, men sånn er det.

Jeg er glad for å lese at dette ikke er så farlig som jeg trodde.

Gjest Hulderen

Hei!

Okey, ja jeg har et hull her, men jeg vet ellers mer om hormonene som styrer pubertet og utvikling enn de fleste.

Min datter har venninner, det hadde ikke jeg, så jeg tror det ordner seg.

Jeg tror ikke jeg har venninner når jeg nå tenker meg om.. jeg hadde en, men etter at jeg sa i fra om en sak forsvant den venninnen tror jeg. Jeg forstår meg jo ikke på venner..!!!

Det er bra at datteren din har venninner. Men det er ikke de som kan kjøpe tamponger til henne, eller gi henne råd om når hun kan bruke det.

Hei!

Å

Nei da skrev jeg feil, jeg mener den forskyver seg en dag pr måned.

Jeg har det i 4 dager, men ikke mye blod, men likevel er det ubehagelig. Jeg måtte tenke mer på dette fordi min psykiater plutselig stilte meg dette intime spørsmål, siden jeg bruker minste bind og ikke trenger skifte så sa min psykiater at lite.

Jeg er likevel redd, livredd og engstelig, har aldri vennet meg, men lettere nå enn da jeg var tenåring, da gråt jeg for viste ikke hva det var, trodde jeg skulle dø hver måned, men hver måned overlevde jeg, jeg gjemte meg, men de fant meg, så skjønte jeg hvordan jeg skulle takle det, men jeg var likevel redd.

Jeg har vennet meg til at min mann syns det er så naturlig. da vi giftet oss holdt jeg det hemmelig, men snart ble det kjent, og min mann syns det er det mest naturlige, han er ikke redd for dette.

Hehehe, det er ellers gutta som pleier å ha mest angst når det gjelder akkurat dette "problemet".

Der er derfor jeg er en cathlin fan, men etter å ha fulgt dine innlegg i noen år så kan det virke som at du har enkelte perioder der du er _llitt_ hissigere enn ellers, og da mistenker jeg PMS.

Blir du mere lystig når du har mensen?

Enn jeg da, som er hissig støtt og stadig, og helt uavhengig av syklus? Er det en slags ukjent utvidet PMS-lidelse, tror du? I min familie kaller vi det temperament, men jeg vet da søren . Jeg tror du også har snev av det samme, men det er kanskje Sheilas PMS som har skylden? Tenk om det egentlig ikke finnes vrange mennesker med kort lunte? Tenk om alt egentlig bare er PMS! At vi sarte sjeler blir så preget av alle PMS-bombene rundt oss at vi blir nesten som dem? Da lider vi alle av PMS på en måte. Det er verdensomspennende. Det er sikkert det som starter kriger! Tenk det. Vi er egentlig helt uskyldige. Stakkars oss!:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...