Gå til innhold

Å barbere seg nedentil :)


Gjest togli

Anbefalte innlegg

Nei, jeg er ikke langt over gjennomsnittelig opptatt av hår. Jeg er nok helt sikkert langt over gjennomsnittelig opptatt av hvordan samfunnet utvikler seg, og hvilke verdier som får fotfeste.

Hår er bare en ørliten, egentlig ubetydelig del av dette. Den er blitt viktig, fordi jeg registrerer at mange er så slemme mot folk når de diskuterer akkurat dette temaet. Og da har det i hovedsak gått på menn.

Mine barn er ikke over gjennomsnittet opptatt av hår, men ett av dem har spesielt kraftig hårvekst (8-åringen og 12 - åringen er samme barn, men forskjellige tidspunkt), og har vært opptatt av det av den grunn. De andre barna har aldri vært opptatt av sånt.

Men det er da ingen her som alvorlig mener at andre "skal" barbere seg, eller at det er "ekkelt" hvis de har hår?

Det er trolig flere som mener det er "ekkelt" at folk barberer seg.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 475
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • tzatziki1365380058

    109

  • Sør

    92

  • laguna1

    18

  • flisa

    13

Les gjerne det jeg skrev, i stedet for å spørre om det samme en gang til.

Med vennlig hilsen

Jeg ba deg sitere, om du kan. Jeg skrev at dersom du ikke siterer regner jeg med at det er fordi du ikke kan, siden tzatsiki så vidt jeg har sett aldri har sagt det du påstår. Inntil du siterer holder jeg derfor at din tolkning av hennes utsagn som feilaktig.

Hva skjer? Jo, du siterer ikke, og det bør være åpenbart hvordan jeg tolker dét.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Nei, det ligger ingen anklage bak, og jeg bør ikke tenke meg om. Det får meg ikke til å tenke på pedofili, heller, forresten. Det får meg til å tenke at nå ser jeg/noen ut på en måte som ikke er riktig i forhold til hvem jeg/noen er.

Så nei, det er ingen grunn til at jeg skal "tenke meg om", som du skriver. Ingen fare, men takk for omtanken. Hvem du nå måtte ha omtanke for.... – tzatziki''

Jo, tzatziki, når du skriver at folk barberer seg slik at det ser ut som barnekjønn, så er det faktisk en implisitt anklage der.

Visst er det det. Jeg har sett meg selv, flere av mine venninner, samt andre damer i omkledningsrom, uten en tråd og uten et hår...Og en skal ha MEGET merkelig og luguber fantasi for å se noen likhet med ulovlig små jenter! :D

Christ - FOR en diskusjon!! :o ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

''Nei, det ligger ingen anklage bak, og jeg bør ikke tenke meg om. Det får meg ikke til å tenke på pedofili, heller, forresten. Det får meg til å tenke at nå ser jeg/noen ut på en måte som ikke er riktig i forhold til hvem jeg/noen er.

Så nei, det er ingen grunn til at jeg skal "tenke meg om", som du skriver. Ingen fare, men takk for omtanken. Hvem du nå måtte ha omtanke for.... – tzatziki''

Jo, tzatziki, når du skriver at folk barberer seg slik at det ser ut som barnekjønn, så er det faktisk en implisitt anklage der.

Som fanden leser Bibelen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sangsol

''Vel, når folk skriver ting som at eneste forskjell på et voksent kvinnekjønn og et barns er det eventuelle håret''

Dette har ingen sagt!

'', er ikke dette bare uvitende, men også ganske tett innpå (indirekte) anklager om at de som barberer musa, og de mennene som liker at de gjør det har lumre tanker, og pedofili spøkelset står, om ikke midt i setningen, så rett i nærheten...:p''

Tøys, igjen. Folk, meg selv iberegnet, har snakket for seg selv. Kanskje uten å si det med store bokstaver hver gang a la "NÅ SNAKKER JEG FOR MEG SELV", men det burde da virkelig ikke være nødvendig . At du velger å tolke i alle retnigner, må du selv ta ansvar for.

Og hvis du virkelig tror at jeg tror at kvinner barberer seg FOR Å ligne på barn, eller tror at menn liker det FORDI de innbiller seg at de har sex med barn, så er du svært, svært, svært langt ute på viddene.

Likevel gir barberte underliv meg, personlig, assosiasjoner til noe barnlig, og jeg vil ikke ha slike assosiasjoner rundt meg selv.

Du leser innlegg her inne som fanden leser Bibelen (det er et ordtak - ikke beskyld meg for å mene at du er fanden, som noen andre gjorde en gang jeg brukte ordtaket).

''

Kom fra reise, og oppdaget at denne tråden fremdeles er aktiv!

Konstaterer at det vanlige har skjedd, nemlig at enkelte over- og feiltolkninger av hva motdebattantene mener.

La merke til at du skrev følgende:

''Likevel gir barberte underliv meg, personlig, assosiasjoner til noe barnlig, og jeg vil ikke ha slike assosiasjoner rundt meg selv.''

Enig i det. Personlig gir det meg også slike assosiasjoner. Hva det gjør med andre, uttaler jeg meg ikke om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Og hvem er stråmann nå? :) – påfuglw''

Slå opp parodiering og ironi. Ev. sarkasme.

Med vennlig hilsen

Pokker - jeg driver stadig i å skulle trykke på "like". For mye på FB...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, etter å ha holdt ut dine angrep over lang tid, synes jeg faktisk det er på sin plass. Forskjellen mellom deg og meg, er at jeg ikke er redd for å innrømme at det er nettopp det jeg gjør. Ja, jeg diskuterer Sør, som person, fordi jeg synes han fortjener å bli svart med samme mynt, etter alle personangrepene han har tillatt seg å komme med.

Og gratulerer med nok en gang å vike unna og ikke våge å svare på spørsmålene.

''Ja, etter å ha holdt ut dine angrep over lang tid, synes jeg faktisk det er på sin plass. Forskjellen mellom deg og meg, er at jeg ikke er redd for å innrømme at det er nettopp det jeg gjør. Ja, jeg diskuterer Sør, som person, fordi jeg synes han fortjener å bli svart med samme mynt, etter alle personangrepene han har tillatt seg å komme med.

Og gratulerer med nok en gang å vike unna og ikke våge å svare på spørsmålene. – tzatziki

''

Og enda mer bortforklaringer for personangrepene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest påfuglw

''Dumme spørsmål, fortjener dumme svar. Enig i det, men gurimalla ;-) – Nickløsheletida''

Jeg tør jo ikke lengre barbere skjegget, i tilfelle noen skal mene at jeg gjør det for å ligne på en smågutt. Skjegg er selvsagt den eneste måten enkelte her visstnok har for å se forskjell på voksne menn og smågutter!

;-)

Med vennlig hilsen

Men har du ikke forestillingsevne nok til å tenke deg at akkurat det argumentet kan gjelde for noen menn som har skjegg: at de føler seg som mer menn MED enn uten? Uten at det er allmenngyldig for alle voksne menn på hele jordkloden, eller at alle som har glatte haker føler seg som smågutter? Eller at de som har skjegg, fordi det får dem til å føle seg mer mandige, mener at alle menn burde ha skjegg for å føle seg mer mandige? Syns ikke det var et dumt eksempel, det er da ganske treffende? Noen tar det personlige valget å ha skjegg, utfra personlige preferanser, uten at du eller andre behøver å føle dere angrepet eller truffet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst er det det. Jeg har sett meg selv, flere av mine venninner, samt andre damer i omkledningsrom, uten en tråd og uten et hår...Og en skal ha MEGET merkelig og luguber fantasi for å se noen likhet med ulovlig små jenter! :D

Christ - FOR en diskusjon!! :o ;D

''Visst er det det. Jeg har sett meg selv, flere av mine venninner, samt andre damer i omkledningsrom, uten en tråd og uten et hår...Og en skal ha MEGET merkelig og luguber fantasi for å se noen likhet med ulovlig små jenter! :D

Christ - FOR en diskusjon!! :o ;D – laguna1

''

Ja, det er helt på viddene.

Som jeg nevnte til Nickløsheletiden - jeg tør knapt barbere skjegget, i frykt for at folk skal tro jeg gjør det for å ligne en smågutt! Altså, det er jo en lett feil å gjøre! ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Men det er da ingen her som alvorlig mener at andre "skal" barbere seg, eller at det er "ekkelt" hvis de har hår?

Det er trolig flere som mener det er "ekkelt" at folk barberer seg.

Med vennlig hilsen

''Men det er da ingen her som alvorlig mener at andre "skal" barbere seg, eller at det er "ekkelt" hvis de har hår?''

Her inne er det kanskje ikke det. Men det er nok av andre steder hvor det har blitt debattert i det siste, og hvor, spesielt menn, virkelig får passet sitt påskrevet hvis de har for mye hår et sted kvinner ikke vil de skal ha hår.

Det jeg har skrevet her inne, er jo ikke basert på hva folk har sagt i denne tråden. Det er basert på hva jeg har lest og sett om sakene de siste par årene, eller så.

For øvrig har mange, også i denne tråden, beskrevet hår som "turnoff". Det ligger ganske nært "ekkelt", i mine ører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som fanden leser Bibelen...

''Som fanden leser Bibelen... – tzatziki''

Neida, det holder lenge å lese det du skrev, og der trakk du det inn.

:-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

''Ja, etter å ha holdt ut dine angrep over lang tid, synes jeg faktisk det er på sin plass. Forskjellen mellom deg og meg, er at jeg ikke er redd for å innrømme at det er nettopp det jeg gjør. Ja, jeg diskuterer Sør, som person, fordi jeg synes han fortjener å bli svart med samme mynt, etter alle personangrepene han har tillatt seg å komme med.

Og gratulerer med nok en gang å vike unna og ikke våge å svare på spørsmålene. – tzatziki

''

Og enda mer bortforklaringer for personangrepene dine.

Jeg bortforklarer ikke, jeg forklarer.

At du ikke skjønner forskjellen, er da virkelig ikke mitt problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men har du ikke forestillingsevne nok til å tenke deg at akkurat det argumentet kan gjelde for noen menn som har skjegg: at de føler seg som mer menn MED enn uten? Uten at det er allmenngyldig for alle voksne menn på hele jordkloden, eller at alle som har glatte haker føler seg som smågutter? Eller at de som har skjegg, fordi det får dem til å føle seg mer mandige, mener at alle menn burde ha skjegg for å føle seg mer mandige? Syns ikke det var et dumt eksempel, det er da ganske treffende? Noen tar det personlige valget å ha skjegg, utfra personlige preferanser, uten at du eller andre behøver å føle dere angrepet eller truffet?

''Men har du ikke forestillingsevne nok til å tenke deg at akkurat det argumentet kan gjelde for noen menn som har skjegg: at de føler seg som mer menn MED enn uten? Uten at det er allmenngyldig for alle voksne menn på hele jordkloden, eller at alle som har glatte haker føler seg som smågutter? Eller at de som har skjegg, fordi det får dem til å føle seg mer mandige, mener at alle menn burde ha skjegg for å føle seg mer mandige? Syns ikke det var et dumt eksempel, det er da ganske treffende? Noen tar det personlige valget å ha skjegg, utfra personlige preferanser, uten at du eller andre behøver å føle dere angrepet eller truffet? – påfuglw''

Altså, uavhengig av om man mener det er "mer mandig" med skjegg, så er ikke alternativet til skjegg at "mannen ser ut som en prepubertal smågutt".

Det er en enorm forskjell, og å trekke inn pedofili i en diskusjon om å barbere seg er langt over streken.

For øvrig, jeg har ingen sterke følelser den ene eller andre veien rundt barbering.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Men det du skrev (og tillegger kvinner av annen hår-oppgatning enn deg) er nok. MER enn nok faktisk! :o :o

jeg har sjelden i mine levedager hørt maken til vissvass.

Jeg er relativt overbevist om at majoriteten av de som barberer seg nedentil, gjør det fordi det føles bedre for dem, fordi de synes det ser finere ut, og fordi partner liker det.

Uten noen lumrere motiver enn som så.

Og selvsagt kommer alt fra en trend. Men enkelte trender, i motsetning til andre, forsvinner ikke igjen. Rett og slett fordi mange ikke forstår hvorfor de ikke kom på det før. Som å pusse tenna, nappe øyenbryn, og barbere musa. For eksempel.

Hva tillegger jeg kvinner med annen håroppfatning enn meg selv???

Du har misforstått alt jeg har skrevet, eventuelt har ikke giddet å lese grundlig, eller eventuelt er så oppptatt av å forsvare ditt valg at du er blind for andres, eventuelt er tjukk som papp i hodet, sånn som du beskylder oss andre for å være.

Kom med eksempler, da.

Du er en parodi, laguna! Og ja, jeg kommer med personangrep. Fordi du ikke på noen måte diskuterer redelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men det er da ingen her som alvorlig mener at andre "skal" barbere seg, eller at det er "ekkelt" hvis de har hår?''

Her inne er det kanskje ikke det. Men det er nok av andre steder hvor det har blitt debattert i det siste, og hvor, spesielt menn, virkelig får passet sitt påskrevet hvis de har for mye hår et sted kvinner ikke vil de skal ha hår.

Det jeg har skrevet her inne, er jo ikke basert på hva folk har sagt i denne tråden. Det er basert på hva jeg har lest og sett om sakene de siste par årene, eller så.

For øvrig har mange, også i denne tråden, beskrevet hår som "turnoff". Det ligger ganske nært "ekkelt", i mine ører.

''For øvrig har mange, også i denne tråden, beskrevet hår som "turnoff". Det ligger ganske nært "ekkelt", i mine ører. – tzatziki''

Hvor mange beskrev barberte menn som turnoff? Langt flere.

QED.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

''Som fanden leser Bibelen... – tzatziki''

Neida, det holder lenge å lese det du skrev, og der trakk du det inn.

:-)

Med vennlig hilsen

Jeg trakk inn mine assosiasjoner. At andre som ikke har samme assosiasjoner dermed ikke har samme forhold til glattbarberte kjønn, sier seg i grunnen selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

''For øvrig har mange, også i denne tråden, beskrevet hår som "turnoff". Det ligger ganske nært "ekkelt", i mine ører. – tzatziki''

Hvor mange beskrev barberte menn som turnoff? Langt flere.

QED.

Sikkert, men jeg var ikke en av dem, og jeg kan ikke svare for andre enn meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hva folk gjør, er for meg, personlig revnende likegyldig. Det eneste jeg ønsker , er at valget om kroppshår eller ei skal forbli et FRITT valg, og ikke valget mellom to alternativ hvorav det ene blir sanksjonert og det andre ikke. For da er valgfriheten bare en illusjon. Jeg tolker verden til å gå i retning av trangere rammer og sanksjonering på flere og flere områder snår det gjelder hva som blir ansett som en "akseptabel" kropp, og det er årsaken til engasjementet.''

Har nå lest det meste av tråden, og må bare skyte inn at jeg støtter deg - fatter ikke at noen ikke ser budskapet ditt til tross for klartekst og gjentatte presiseringer.

Barn og unge i dag, særlig jenter, er utsatt for et enormt press når det kommer til utseende. Du nevnte et annet sted i tråden "hårpress" (siden dette er temaet) dine døtre har vært utsatt for.

Kan signere på dette. Jeg starta for noen år siden en tråd her på DOL ang barbering av leggene til Vesla (nå 10 år gammel) fordi ho fikk tilbakemeldinger på at mørk hårvekst på leggene var ekkelt og fikk ho fikk komplekser, ikke fordi ho sjøl følte at hårveksten var "ubehagelig" eller "uhygenisk". Det satt langt inne for meg, men vi har barbert leggene siden.

Seinest i helga overnatta bestevenninna til Vesla (heretter kalt Anne) hos oss, og barbering blei et tema. Anne får stadig kommentarer på hårvekst på underarmene. Jeg svarte at alle har hår på underarmene, viste henne mine underarmshår og Vesla sine, men ho svarte at våre var lyse og synes ikke så godt, hennes er sorte (Anne er ikke etnisk norsk). Videre argumenterte ho med at i følge "jentebladene" X, Y og Z er det ekkelt med hår andre steder enn på hodet, noe Vesla bekrefta hardnakka...

Dette er bare ett eksempel, men jammen har 'ungdommen / barna nå til dags' mye å leve opp til når det kommer til kropp og utseende.

Og nei, jeg snakker ikke bare om Vesla og Anne, jeg snakker ikke bare om hår, og jeg snakker ikke om hva voksne folk foretar seg av intimbarbering.

Men Agustina - det er da ingen som er uenig i det du skriver.

Poenget var at det folk hisset seg opp over var om noen voksne barberte seg nedentil. Så trakk noen inn en sammenligning med barnekjønn (!), og så begynte man å diskutere hår på leggene hos 8-åringer.

Jeg er hamrende bedøvende likeglad med om folk barberer seg nedentil, men å gå derfra til å anklage dem for å legge opp til at folk skal mobbe 8-åringer er å trekke det flere kilometer for langt.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Visst er det det. Jeg har sett meg selv, flere av mine venninner, samt andre damer i omkledningsrom, uten en tråd og uten et hår...Og en skal ha MEGET merkelig og luguber fantasi for å se noen likhet med ulovlig små jenter! :D

Christ - FOR en diskusjon!! :o ;D

Det er da ikke å "se likhet" det er snakk om. Det er snakk om assosiasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...