Gå til innhold

Å barbere seg nedentil :)


Gjest togli

Anbefalte innlegg

tzatziki1365380058

Tror du selv kan svare på spørsmålet ditt. Du forsvarer ditt valg, og kritiserer de som tar et annet valg for å kritisere ditt? De fleste svarer da bare på spørsmålet til TS (i tråden under), om man BØR/MÅ barbere seg for å gå i svømmehallen. Svarene er enstemmig: nei, det må man ikke, også forteller folk om sitt valg, med eller uten begrunnelse. Du er blant dem som er iverigst på å begrunne, hvorfor det? Det engasjerer deg tydeligvis. Som du selv skriver, drit i hva andre mener, eller diskuter det gjerne her hvis det er interessant og engasjerer. Men denne tråden var merkelig, jeg leser ikke at de som ikke barberer alt er livredde for at andre gjør det i det hele tatt, men at du føler deg kritisert fordi du gjør det, bare fordi en del andre ikke gjør det.

Så kan man jo diskutere og begrunne sitt eget valg, og det er det dere gjør her, men det er du som begynte (he,he). Da kan du ikke klage på at andre svarer. Jeg leser både denne og tråden under, som om det er de som barberer (med deg i spissen) som føler for å forsvare noe, og uten at dere blir angrepet på noen som helst måte. Følg ditt eget råd og gi blaffen!

Jeg har ikke noebi mot at folk barberer seg. Jeg har noe i mot at jroppshår er på vei til å bli tabu, på samme måte som overvekt med mer har blitt.

Også synes jeg, personlig, at trenden og fokuset er latterlig. Og der må jeg kunne si uten at togli ellee andre barberere burde føle seg støtt og provosert av, og avkreve forklaring på og begrunnelse for. Men det gjorde togli altså, og dermed ble det som det ble.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 475
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • tzatziki1365380058

    109

  • Sør

    92

  • laguna1

    18

  • flisa

    13

Eh nei! Det å være uenig med folks valg er overhodet ikke det samme som å fordømme personen som velger!

Du er laaaangt på viddene. Du klarer ikke skille mellom sak og person. Det viktigste av alt når man diskuterer, og en grunnleggende forutsetning for et demokrati.

Upps, jeg er uenig i FrPs syn på handlingsregelen. Beklager Siv, jeg fordømmer deg visst....

''Eh nei! Det å være uenig med folks valg er overhodet ikke det samme som å fordømme personen som velger!

Du er laaaangt på viddene. Du klarer ikke skille mellom sak og person. Det viktigste av alt når man diskuterer, og en grunnleggende forutsetning for et demokrati.

Upps, jeg er uenig i FrPs syn på handlingsregelen. Beklager Siv, jeg fordømmer deg visst.... – tzatziki''

Når det gjelder homofili så vil de fleste mene at saken er personen. Det er meningsløst å si at du fordømmer folks seksualitet, men ikke dem, når seksualiteten deres er en del av deres identitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Her:

''Også synes jeg, personlig, at trenden og fokuset er latterlig. Og der må jeg kunne si uten at togli ellee andre barberere burde føle seg støtt og provosert av, og avkreve forklaring på og begrunnelse for. Men det gjorde togli altså, og dermed ble det som det ble.''

Hæ? Du vrir fader meg på alt.

Det må være lov å si hva man mener om........uten å bli tillagt at man fordømmer. Og hvis folk da avkrever forklaring, som togli gjorde, så må de selv ta ansvar for at det blir en sak av det. Kan ikke da komme etterpå å si at det jammen er rart folk reagerer sånn på....

Jeg har ikke gitt en eneste føring når det gjelder hva folk skal mene om meningene mine. Og jeg tar for gitt at mange synes de er latterlige og hva mer er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh nei! Det å være uenig med folks valg er overhodet ikke det samme som å fordømme personen som velger!

Du er laaaangt på viddene. Du klarer ikke skille mellom sak og person. Det viktigste av alt når man diskuterer, og en grunnleggende forutsetning for et demokrati.

Upps, jeg er uenig i FrPs syn på handlingsregelen. Beklager Siv, jeg fordømmer deg visst....

Sør ser ut til å ha hoppet over evt blunket masse mens han leste innlegget der togli sier at hår er turn-off, for ellers burde vel også det kalles fordømmelse ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Du vrir fader meg på alt.

Det må være lov å si hva man mener om........uten å bli tillagt at man fordømmer. Og hvis folk da avkrever forklaring, som togli gjorde, så må de selv ta ansvar for at det blir en sak av det. Kan ikke da komme etterpå å si at det jammen er rart folk reagerer sånn på....

Jeg har ikke gitt en eneste føring når det gjelder hva folk skal mene om meningene mine. Og jeg tar for gitt at mange synes de er latterlige og hva mer er...

Nå har du rodd fryktelig langt, tzatzike. Reglene du setter frem må jo gjelde for deg også.

Det er hovedsakelig deg som har sterke følelser om barbering. Jeg, og flere andre, er egentlig mest interessert i det antropologiske aspektet av at du kan hisse deg sånn opp over noe så trivielt som barbering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sør ser ut til å ha hoppet over evt blunket masse mens han leste innlegget der togli sier at hår er turn-off, for ellers burde vel også det kalles fordømmelse ;-)

''Sør ser ut til å ha hoppet over evt blunket masse mens han leste innlegget der togli sier at hår er turn-off, for ellers burde vel også det kalles fordømmelse ;-) – Kayia''

Jeg synes musefletter (ja, nå snakker jeg om hodehår! ;-) ) er turn-off, men det betyr da verken at jeg fordømmer musefletter eller de som bruker dem.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Sør ser ut til å ha hoppet over evt blunket masse mens han leste innlegget der togli sier at hår er turn-off, for ellers burde vel også det kalles fordømmelse ;-) – Kayia''

Jeg synes musefletter (ja, nå snakker jeg om hodehår! ;-) ) er turn-off, men det betyr da verken at jeg fordømmer musefletter eller de som bruker dem.

Med vennlig hilsen

På samme måte som tzatsiki syns at trenden (ikke toglis valg eller frisyre nedentil) er latterlig og dermed ikke fordømmer togli altså.

Så fint at det ble oppklart hva også du legger i begrepet fordømmelse. Case closed mao.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

''Eh nei! Det å være uenig med folks valg er overhodet ikke det samme som å fordømme personen som velger!

Du er laaaangt på viddene. Du klarer ikke skille mellom sak og person. Det viktigste av alt når man diskuterer, og en grunnleggende forutsetning for et demokrati.

Upps, jeg er uenig i FrPs syn på handlingsregelen. Beklager Siv, jeg fordømmer deg visst.... – tzatziki''

Når det gjelder homofili så vil de fleste mene at saken er personen. Det er meningsløst å si at du fordømmer folks seksualitet, men ikke dem, når seksualiteten deres er en del av deres identitet.

Helt uenig med deg. For det første er ikke det å mene at homofili er feil det samme som å fordømme homifili.

For det andre betyr det at dersom man ikke kan diskutere saker som er knyttet nært til personers identitet kan de største og vsnskeligste etiske problemstillingene knapt bli diskutert. Og det bør de bli.

For det tredje synes jeg dere har lettsindig omgang med et så sterktbird som fordømme. Man fordømmer ikke nødvendigvis noe man mener er feil. Det er svært mange trinn pånuenighetsskalaen, og for meg kommer ikke fordømmelse inn før noe er virkelig alvorlig, og da stort sett også straffbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Nå har du rodd fryktelig langt, tzatzike. Reglene du setter frem må jo gjelde for deg også.

Det er hovedsakelig deg som har sterke følelser om barbering. Jeg, og flere andre, er egentlig mest interessert i det antropologiske aspektet av at du kan hisse deg sånn opp over noe så trivielt som barbering.

Nei, jeg har overhodet ikke rodd. Og hvus du fremdeles ikke sljønner at det ikke er barbering isolert sett jeg hisser meg over, så er det ikke mer å si.

Togli har forstått veldig mye mer av det jeg har sagt enn du har gjort.

Du er på defensiven nå, og jo mer presset du blir, desto flere herdketeknikker tyr du til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har overhodet ikke rodd. Og hvus du fremdeles ikke sljønner at det ikke er barbering isolert sett jeg hisser meg over, så er det ikke mer å si.

Togli har forstått veldig mye mer av det jeg har sagt enn du har gjort.

Du er på defensiven nå, og jo mer presset du blir, desto flere herdketeknikker tyr du til.

''Togli har forstått veldig mye mer av det jeg har sagt enn du har gjort.''

Ja, det virker sånn.

Jeg syns forresten skyhøye stiletthæler er en tullete mote ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Jeg forstår ikke at voksne kvinner gidder å diskutere dette engang jeg, enhver må jo bare gjøre hva man selv føler er mest behagelig. Og når det kommer til tenåringsjentene våre, ser jeg ikke på kroppshår som den helt store utfordringen heller jeg. Der har jeg latt det gå sin gang, jeg har aldri oppfordret henne til å fjerne kroppshår, men når saken har kommet på bane og hun har uttrykt ønske om å fjerne hår, har jeg på beste måte forsøkt å hjelpe henne og "lære" henne hvordan hun gjør det.

En av mine turde ikke gå i shorts om sommeren da hun var 8 pga hpr på leggene. Og en anne lurte dom 12åring på om hun måtte barbere seg nedentil fordi hun hadde lest at det var mote og atcslle gjorde det. Så jo, hår kan være en big deal.

Ig når folj sier at det ikke har vært problematisk, er det gjerne fordi de har latt ungene fjernen hår. Problemet oppstår først når idealet ikke står i samsvar med hvordan man egentlig.ønsker, og msn gjør det av press.

Men hadde det bare vært snakk om hår, hadde det ikke vært farlig. Problemet er jo den totale mengden av skjønnhetskrav ungdommen må leve opp til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

''Togli har forstått veldig mye mer av det jeg har sagt enn du har gjort.''

Ja, det virker sånn.

Jeg syns forresten skyhøye stiletthæler er en tullete mote ;-)

Enig! Stiletthæler er galskap ;) Særlig på 12åringer! Men det er MIN mening, og jeg aksepterer fullstendig dersom noen synes den er latterlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Jeg forstår ikke at voksne kvinner gidder å diskutere dette engang jeg, enhver må jo bare gjøre hva man selv føler er mest behagelig. Og når det kommer til tenåringsjentene våre, ser jeg ikke på kroppshår som den helt store utfordringen heller jeg. Der har jeg latt det gå sin gang, jeg har aldri oppfordret henne til å fjerne kroppshår, men når saken har kommet på bane og hun har uttrykt ønske om å fjerne hår, har jeg på beste måte forsøkt å hjelpe henne og "lære" henne hvordan hun gjør det.

En av mine turde ikke gå i shorts om sommeren da hun var 8 pga hpr på leggene. Og en anne lurte dom 12åring på om hun måtte barbere seg nedentil fordi hun hadde lest at det var mote og atcslle gjorde det. Så jo, hår kan være en big deal.

Ig når folj sier at det ikke har vært problematisk, er det gjerne fordi de har latt ungene fjernen hår. Problemet oppstår først når idealet ikke står i samsvar med hvordan man egentlig.ønsker, og msn gjør det av press.

Men hadde det bare vært snakk om hår, hadde det ikke vært farlig. Problemet er jo den totale mengden av skjønnhetskrav ungdommen må leve opp til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En av mine turde ikke gå i shorts om sommeren da hun var 8 pga hpr på leggene. Og en anne lurte dom 12åring på om hun måtte barbere seg nedentil fordi hun hadde lest at det var mote og atcslle gjorde det. Så jo, hår kan være en big deal.

Ig når folj sier at det ikke har vært problematisk, er det gjerne fordi de har latt ungene fjernen hår. Problemet oppstår først når idealet ikke står i samsvar med hvordan man egentlig.ønsker, og msn gjør det av press.

Men hadde det bare vært snakk om hår, hadde det ikke vært farlig. Problemet er jo den totale mengden av skjønnhetskrav ungdommen må leve opp til

''En av mine turde ikke gå i shorts om sommeren da hun var 8 pga hpr på leggene.''

Du har ikke vurdert muligheten av at dette faktisk skyldes at du er så opphengt i det?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

''En av mine turde ikke gå i shorts om sommeren da hun var 8 pga hpr på leggene.''

Du har ikke vurdert muligheten av at dette faktisk skyldes at du er så opphengt i det?

Med vennlig hilsen

Hahahahaha!

Snakk om å ikke klare å skille snørra fra barten!

Dette var nok det absolutte lavmål av hva jeg har opplevd i dol- sammenheng....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahahaha!

Snakk om å ikke klare å skille snørra fra barten!

Dette var nok det absolutte lavmål av hva jeg har opplevd i dol- sammenheng....

''Hahahahaha!

Snakk om å ikke klare å skille snørra fra barten!

Dette var nok det absolutte lavmål av hva jeg har opplevd i dol- sammenheng.... – tzatziki''

Så, nei - så langt har du ikke tenkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På samme måte som tzatsiki syns at trenden (ikke toglis valg eller frisyre nedentil) er latterlig og dermed ikke fordømmer togli altså.

Så fint at det ble oppklart hva også du legger i begrepet fordømmelse. Case closed mao.

''På samme måte som tzatsiki syns at trenden (ikke toglis valg eller frisyre nedentil) er latterlig og dermed ikke fordømmer togli altså.

Så fint at det ble oppklart hva også du legger i begrepet fordømmelse. Case closed mao. – Kayia''

Forskjellen er at tzatzike kom med hentydninger om pedofili-tendenser, og ting som ER fordømmelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uenig med deg. For det første er ikke det å mene at homofili er feil det samme som å fordømme homifili.

For det andre betyr det at dersom man ikke kan diskutere saker som er knyttet nært til personers identitet kan de største og vsnskeligste etiske problemstillingene knapt bli diskutert. Og det bør de bli.

For det tredje synes jeg dere har lettsindig omgang med et så sterktbird som fordømme. Man fordømmer ikke nødvendigvis noe man mener er feil. Det er svært mange trinn pånuenighetsskalaen, og for meg kommer ikke fordømmelse inn før noe er virkelig alvorlig, og da stort sett også straffbart.

Jeg sier ikke at du ikke kan diskutere det, men når du kommer med hentydninger om pedofili så er det å fordømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''På samme måte som tzatsiki syns at trenden (ikke toglis valg eller frisyre nedentil) er latterlig og dermed ikke fordømmer togli altså.

Så fint at det ble oppklart hva også du legger i begrepet fordømmelse. Case closed mao. – Kayia''

Forskjellen er at tzatzike kom med hentydninger om pedofili-tendenser, og ting som ER fordømmelse.

Dette heter å diskutere person. Jeg har lest enkelte innlegg i tråden hvor du angriper tzatsiki voldsomt for et eller annet som betyr ingenting. Hvem i huleste kan engasjere seg i en slik ubetydelig tråd som intim barbering? Jo, det kan DU med å drive med personangrep. Jeg har ikke lest hele tråden og kommer ikke til å gjøre det. Temaet interesser meg ikke, men det er interessant at det er dolfruer i 40-årene som argumenterer hardest med småpikekjønner. Det er de som du støtter også pga. et eller annet privatanliggende, hva det nå måtte være.

Finn deg en jobb, hobby og et liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette heter å diskutere person. Jeg har lest enkelte innlegg i tråden hvor du angriper tzatsiki voldsomt for et eller annet som betyr ingenting. Hvem i huleste kan engasjere seg i en slik ubetydelig tråd som intim barbering? Jo, det kan DU med å drive med personangrep. Jeg har ikke lest hele tråden og kommer ikke til å gjøre det. Temaet interesser meg ikke, men det er interessant at det er dolfruer i 40-årene som argumenterer hardest med småpikekjønner. Det er de som du støtter også pga. et eller annet privatanliggende, hva det nå måtte være.

Finn deg en jobb, hobby og et liv.

'' at det er dolfruer i 40-årene som argumenterer hardest med småpikekjønner. ''

Du mener på samme måte som at voksne menn som barberer skjegget har "småguttansikt"?

Hvis det er litt hår som er forskjellen for deg, så ville jeg vært forsiktig hvis jeg var deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...