Gå til innhold

Å barbere seg nedentil :)


Gjest togli

Anbefalte innlegg

Du ser virkelig ikke hva jeg mener.

Poenget er jo at når "hele verden" sosialiseres inn i en sannhet, så har man ikke lenger noe valg. Vis meg den kvinnen som synes hun har noe valg på om hun skal barbere seg under armene eller ei. Og vis meg den gruppen mennesker som ikke ville reagert på henne, om hun hadde latt det gro.

Valget blir bortimot hypotetisk.

Jeg ønsker ikke at vi skal komme dit at intimbarbering bare er et hypotetisk valg.

Så kan du naturligvis tute ørene fulle med at man må tore å ta de valgene man ønsker osv osv osv. Men det er faktisk ikke akkurat sånn det funker.

''Du ser virkelig ikke hva jeg mener.

Poenget er jo at når "hele verden" sosialiseres inn i en sannhet, så har man ikke lenger noe valg. Vis meg den kvinnen som synes hun har noe valg på om hun skal barbere seg under armene eller ei. Og vis meg den gruppen mennesker som ikke ville reagert på henne, om hun hadde latt det gro.

Valget blir bortimot hypotetisk.

Jeg ønsker ikke at vi skal komme dit at intimbarbering bare er et hypotetisk valg.

Så kan du naturligvis tute ørene fulle med at man må tore å ta de valgene man ønsker osv osv osv. Men det er faktisk ikke akkurat sånn det funker. – tzatziki''

For det første er det ikke slik.

For det andre så har man LANGT større valgfrihet nå enn før. Det er langt FLERE trender man kan følge eller lage sin egen.

For det tredje, det norske samfunnet har gått fra å være meget homogent til å bli langt mere heterogent.

Med andre ord, akkurat det motsatte av det du hevder er sant.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 475
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • tzatziki1365380058

    109

  • Sør

    92

  • laguna1

    18

  • flisa

    13

Gjest Nickløsheletida

Jeg håper du vet at jeg tåler det (og det vet jeg er motsatt og) men må nok skuffe deg - jeg har som sagt prøvd og gått tilbake til brasiliansk. Jeg likte ikke helt glatt, og det å la en stripe gro påvirket ikke sexlivet her i huset i det heletatt faktisk ;-)

''Jeg likte ikke helt glatt, og det å la en stripe gro påvirket ikke sexlivet her i huset i det heletatt faktisk ;-)''

Jeg tror ikke stripen er det avgjørende jeg heller. Verre med det som vokser under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper du vet at jeg tåler det (og det vet jeg er motsatt og) men må nok skuffe deg - jeg har som sagt prøvd og gått tilbake til brasiliansk. Jeg likte ikke helt glatt, og det å la en stripe gro påvirket ikke sexlivet her i huset i det heletatt faktisk ;-)

Søren! Der falt teorien min i dass :P For min del er det stor forskjell, men skjønner nå at det ikke gjelder for alle ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg likte ikke helt glatt, og det å la en stripe gro påvirket ikke sexlivet her i huset i det heletatt faktisk ;-)''

Jeg tror ikke stripen er det avgjørende jeg heller. Verre med det som vokser under.

Og dét fjerner jeg fremdeles ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søren! Der falt teorien min i dass :P For min del er det stor forskjell, men skjønner nå at det ikke gjelder for alle ;)

Sorry altså ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tzatziki1365380058

Klart det ikke er noe kjekt! Da er det opp til deg å si at dette ikke er nødvendig å tenke på når man er tolv år gammel, men at om hun føler hun MÅ, så er det ufarlig å ta det bort. Det hadde iallefall jeg sagt om mine døtre spurte meg (noe de foreløpig ikke har gjort - mine to eldste er 12 og 15). Jeg hadde iallefall ikke laga noen stor sak ut av det

Det er jo nettopp det jeg prøver å si. Det er ikke noe kjekt når normen og idealene jenter føler de må leve opp til, er de som strider mest mot "naturen". Og når det sosiale presset blir sterkt nok, har man kun et teoretisk valg.

Vi havnet der for mange tiår siden når det gjelder hår under armene og på leggene. Nå er vi på vei dit når det gjelder intimbarbering også. Og all annen fjerning av hår.

Det er ILLE når naturlige ting blir sett på som ekkelt og uhygienisk. Det er ILLE at barn må leve opp til slike idealer.

Og når det gjelder intimbarbering, er det faktisk ikke riktig så enkelt som med hår under armene. Jeg tør påstå at folk har et annet forhold til underlivet sitt enn de har til armhulen. Det er feks en del jenter som skammer seg fryktelig over hvordan de ser ut. Tenk deg hvordan de får det, hvis de for det første skammer seg for hvordan de ser ut, og for det andre må fjerne alt håret i tillegg, fordi det har blitt et "krav" på samme måte som barbering av armhulen.

Om man barberer eller ikke, er et individuelt valg. Man la det forbli det, da! ikke spre i aviser og på nettsider hvor utrolig uhygienisk og ekkelt naturlig kroppshår er! Og det er det som skjer nå. Problemet er ikke at folk blir fortalt hvor utrolig ekkelt det er å ikke ha hår på kroppen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

''Du ser virkelig ikke hva jeg mener.

Poenget er jo at når "hele verden" sosialiseres inn i en sannhet, så har man ikke lenger noe valg. Vis meg den kvinnen som synes hun har noe valg på om hun skal barbere seg under armene eller ei. Og vis meg den gruppen mennesker som ikke ville reagert på henne, om hun hadde latt det gro.

Valget blir bortimot hypotetisk.

Jeg ønsker ikke at vi skal komme dit at intimbarbering bare er et hypotetisk valg.

Så kan du naturligvis tute ørene fulle med at man må tore å ta de valgene man ønsker osv osv osv. Men det er faktisk ikke akkurat sånn det funker. – tzatziki''

For det første er det ikke slik.

For det andre så har man LANGT større valgfrihet nå enn før. Det er langt FLERE trender man kan følge eller lage sin egen.

For det tredje, det norske samfunnet har gått fra å være meget homogent til å bli langt mere heterogent.

Med andre ord, akkurat det motsatte av det du hevder er sant.

Med vennlig hilsen

''For det tredje, det norske samfunnet har gått fra å være meget homogent til å bli langt mere heterogent.

Med andre ord, akkurat det motsatte av det du hevder er sant.

''

På noen områder, ja. Men ikke på områdene "krav til hvordan kroppen din skal se ut".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo nettopp det jeg prøver å si. Det er ikke noe kjekt når normen og idealene jenter føler de må leve opp til, er de som strider mest mot "naturen". Og når det sosiale presset blir sterkt nok, har man kun et teoretisk valg.

Vi havnet der for mange tiår siden når det gjelder hår under armene og på leggene. Nå er vi på vei dit når det gjelder intimbarbering også. Og all annen fjerning av hår.

Det er ILLE når naturlige ting blir sett på som ekkelt og uhygienisk. Det er ILLE at barn må leve opp til slike idealer.

Og når det gjelder intimbarbering, er det faktisk ikke riktig så enkelt som med hår under armene. Jeg tør påstå at folk har et annet forhold til underlivet sitt enn de har til armhulen. Det er feks en del jenter som skammer seg fryktelig over hvordan de ser ut. Tenk deg hvordan de får det, hvis de for det første skammer seg for hvordan de ser ut, og for det andre må fjerne alt håret i tillegg, fordi det har blitt et "krav" på samme måte som barbering av armhulen.

Om man barberer eller ikke, er et individuelt valg. Man la det forbli det, da! ikke spre i aviser og på nettsider hvor utrolig uhygienisk og ekkelt naturlig kroppshår er! Og det er det som skjer nå. Problemet er ikke at folk blir fortalt hvor utrolig ekkelt det er å ikke ha hår på kroppen....

Som sagt - jeg er IKKE uenig med deg. Er bare fascinert over hvorfor akkurat hårløse skritt lager større rabalder enn andre ting som er langt mer synlige for folk flest ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Men når du ser ut av tråden her, så kan glattbarbering umulig være noen stor trend. De aller fleste gjør det jo ikke.

Nå er vel neppe denne tråden representativ, verken når det gjelder utvalget på dol eller utvalget av de på dol som faktisk svarer.

Men jeg tror du har rett i at det ikke er noen SÅ utbredt trend at man foreløpig MÅ barbere eller frisere seg. Men jeg tror vi er på vei dit, basert på hvordan folkgenerelt uttaler seg om hårvekst, og på vinklingene mediene kjører.

Og det er jo derfor engasjementet mitt er så sterkt også. Jeg ønsker å stoppe denne trenden, og sier hva jeg mener om det. Uten at jeg tror at det får særlig stor innvirkning.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fjernet håret der nede i 24 år. Har prøvd å la det vokse ut men det er skikkelig ubehagelig, særlig hvis mannen min skal ned der med tunga både for han og meg ;-p

Har sett at jeg er helt alene om å være glattbarbert i dusjen både i svømmehaller og på helsestudio. (Ikke at jeg glor mye på andre damer altså)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''På den andre siden vet jeg om én som synes hår er så avtennende at han avbrøt det som skulle bli et ons, da det viste seg at damen han var med ikke var barbert/frisert.''

Du kjenner SDD med andre ord? ;o)

Jeg har lest mye av SDD opp gjennom årene her, men den koblingen har jeg aldri gjort før i dag, faktisk ;-) Kan dog garantere at de ikke er samme person. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fjernet håret der nede i 24 år. Har prøvd å la det vokse ut men det er skikkelig ubehagelig, særlig hvis mannen min skal ned der med tunga både for han og meg ;-p

Har sett at jeg er helt alene om å være glattbarbert i dusjen både i svømmehaller og på helsestudio. (Ikke at jeg glor mye på andre damer altså)

Oi, så lenge! Du ble trendy tidlig du da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Som sagt - jeg er IKKE uenig med deg. Er bare fascinert over hvorfor akkurat hårløse skritt lager større rabalder enn andre ting som er langt mer synlige for folk flest ;)

Fordi det er det vi diskuterer nå. Jeg kan nevne minst 50 ting jeg kunne blitt like engasjert over.

For eksempel:

Sykt forbruksmønser hos nordmenn generelt, og ungdommer spesielt

Syting over bagateller i et av verdens aller tryggeste og rikeste land

Menn som modeller for kvinneklær, og hvordan det påvirker bildet av en idell kvinnekropp

Surrogati

Kongehus

Kontantstøtte

Hvor vanskelig det er å frata personer omsorgen for barna sine, når det helt klart foreligger omsorgssvikt

Arrogante leger som ikke skjønner at de må være ledere hvis de er ledere, og ikke forvente å kunne drive full pasientbehandling når man påtar seg en lederjobb. Man må velge hvilken hest man vil spille på.

Pensjonsreformen

Lønninger i offentlig sektor

Kristin Skogen Lund

Med mer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det hadde jo vært det beste, men man ser jo i dag at det slett ikke skjer. Altfor mange unge gir opp livene sine i tidlig alder fordi de ikke greier å være "som alle andre". At de ikke greier å være "perfekte". For som tzatziki sier, det individuelle valget blir jo stadig mindre individuelt, man skal hele tiden henge på trend på trend på trend. Det er bare trist. – Mammantil3''

Men da er det vel det som er problemet, og ikke barberingen?

For øvrig, jeg tror ikke folk er mindre individuelle nå enn før, eller henger på flere trender nå enn før.

Med vennlig hilsen

''Men da er det vel det som er problemet, og ikke barberingen?''

Kjære, snille Sør: Intimbarbering er èn trend, som henger seg på en helt haug med andre trender. Og det er det jeg har sagt hele tiden, og det er det tzatziki har sagt hele tiden. OK?

''For øvrig, jeg tror ikke folk er mindre individuelle nå enn før, eller henger på flere trender nå enn før.''

Nei-nei, så tror ikke du det, mens jeg tror det er slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Jeg tror nok også de fleste som er intimbarbert nødig går tilbake til å få behåring - iallefall om de har et aktivt sexliv (men nå blir jeg vel slått ned her...)

I så fall er det pga den psykologiske effekten glattbarbering har, siden det faktisk er bevist at hår nedentil spiller en stor rolle for kvinners følsomhet.

Men psykologiske effekter og placeboeffekter er også effekter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...