Gå til innhold

Å barbere seg nedentil :)


Gjest togli

Anbefalte innlegg

jeg ble forundret over at folk takket for at andre var enig med seg etc. -som om dette skulle være en politisk debatt.

Å barbere seg helt og smøre seg inn med babyolje er like herlig for noen som å få en tunge i øret for andre. Vi kan da vel ikke ha noen riktige eller ikke riktige meninger om det? :)

folk er rare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 475
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • tzatziki1365380058

    109

  • Sør

    92

  • laguna1

    18

  • flisa

    13

Jeg har fjernet håret der nede i 24 år. Har prøvd å la det vokse ut men det er skikkelig ubehagelig, særlig hvis mannen min skal ned der med tunga både for han og meg ;-p

Har sett at jeg er helt alene om å være glattbarbert i dusjen både i svømmehaller og på helsestudio. (Ikke at jeg glor mye på andre damer altså)

Der jeg går er det mange som er helbarberte - noen har bare stripe, noen har full bush, -og det bryr meg ikke egentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det beste er vel at alle har selvtillit nok til å gjøre hva de selv ønsker''

Hadde det vært sannheten, så er det jo utrolig merkelig at dette med intimbarbering har tatt av de siste 10 (?) årene, og ikke tidligere? Hvorfor har ikke da kvinner i alle år barbert vekk alt av kjønnshår, om det handlet om det "individuelle valget" og "personlig hygiene"? Det er jo ikke akkurat i våre dager at det er problematisk å holde seg ren nok i intimsonene...

Dette med intimbarbering handler selvfølgelig om press fra trendskaperne, og jeg syns - som noen andre i den andre tråden - at det er trist at bortimot alt vi får utdelt fra naturens side nå er "ekkelt" og/eller "uhygienisk". Øyebryn skal nappes, leppene fylles med gugge, tenna skal blekes, puppene med mer gugge, magen skal være smal og gjerne fettsuges, rumpa skal fylles med gugge ala lepper og pupper, armhuler, legger og kjønn skal glattbarberes. Stakkars, stakkars ungdommene som blir utsatt for dette presset!

I "gamle dager" var kroppshår en av disse tingene man så fram mot med spenning; fikk man hår på tissen, begynte man å bli voksen. I dag lærer de at så fort de ser et hår skal det rives ut, helst med rota. De skal forbli så unge som mulig så lenge som mulig. Trist.

Jeg ser at du trekker et tydelig skille ved 40, de under 40 barberer bort alt, de over 40 er ikke så nøye. Kanskje det handler om at når man har bikket 40, så trenger man ikke å styre så mye på for å "føle seg vel"? Kanskje man har lært at kroppshår ikke ekskluderer en fra noe som helst, og at det å slippe alt det styret og stellet frigjør tid til hyggeligere ting? ;-) Kanskje kvinner over 40 rett og slett er så trygge på seg selv, at de ikke trenger å være så himla "trendy" lenger?

(Og bare som en digresjon: Da jeg var 19, foretok jeg min første intimbarbering. DA var det snakk om individuelt valg, for dengang var ikke slikt nevnt med ett eneste ord. Å ta alt var selvfølgelig ikke aktuelt, verken for meg eller kjæresten som tok initiativet. Gjennom over 20 år som aktiv idrettsutøver i lagidrett har jeg kun en gang sett en voksen kvinne fullstendig uten behåring nedentil. Og jeg har sett uendelig mange nakne kvinner. Så direkte vanlig med full barbering har jeg vondt for å tro at det er. Heldigvis.)

Det kommer jo ofte an på hvem man har som partner. Jeg ble sammen med min eksmann som 17-åring, hadde knapt nok hørt om å barbere seg under arma da. Og om man er sammen med samme fyren i mange mange år -og så finner en ny med andre preferanser, så er jo det spennende for noen. Ikke sikkert sånt interesserer en om man er sammen med feil partner heller? og noen kan gi blaffen om vinteren og pynter seg eller tar bort alt på sommeren. Livet er oppturer og nedturer, vi er alle ulike og har ulike bakgrunn.

Samma det vel, hår er hår! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man påvirkes selvsagt av trender! Det gjør man i alt fra valg av sofa til valg av behåring eller ikke ;)

For ti år siden var det kanskje ikke mange som tenkte tanken på at fullshaving var aktuelt, men så oppdaga man at noen gjorde det og tente på ideen - og prøvde selv - OG dessverre likte man det så godt at man ikke greide å slutte selv om man følte skam ved å gjøre det :P

hihi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fjernet både bikinilinje og under permanent jeg, så det jeg driver og shaver er bredden på stripen ;-)

Hvordan fjerne man det permanent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Man påvirkes selvsagt av trender! Det gjør man i alt fra valg av sofa til valg av behåring eller ikke ;)

For ti år siden var det kanskje ikke mange som tenkte tanken på at fullshaving var aktuelt, men så oppdaga man at noen gjorde det og tente på ideen - og prøvde selv - OG dessverre likte man det så godt at man ikke greide å slutte selv om man følte skam ved å gjøre det :P

''For ti år siden var det kanskje ikke mange som tenkte tanken på at fullshaving var aktuelt''

Å joda, men da som soveromsaktivitet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Har du delt hus med en 12 - 13årig jentunge noen gang? Det virker absolutt ikke sånn....

Det er ganske mye forlangt at mennesker som er barn i hodet i en kropp som ser voksen ut, og som de slett ikke føler seg hjemme i, skal klare å ikke la seg påvirke av samfunnet rundt og bare "ta valg selv". – tzatziki''

Selvsagt, men før var det andre ting. Og kanskje enda sterkere, fordi det var færre ting å velge mellom.

Det er langt mer individualitet mulig nå enn tidligere. Folk var mye "likere" hverandre for 60 år siden.

Med vennlig hilsen

det er jo sant, forfallet kom jo med luggen til kara i Beatles :) fysjom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du misser poenget.

Å barbere bort alt av kjønnshår er en trend, og ikke noe "individuelt valg". Akkurat som store pupper, skinnende hvite tenner, sprettrumpe, smal midje osv. Ingenting av dette handler om individuelt valg. Det handler om hva noen andre har sagt at er riktig.

Nei - noen trend tror jeg ikke det er. Men mulig det var noen som begynte, som var mer frigjorte, og så skapte det en ide hos andre. De som likte det, fortsatte med det, de andre lot det gro igjen.

Vet om folk som er blitt "avhengig", og aldri mer kunne tenke seg "hår i maten",- kan jo hende de ikke gidder når de er 90, men da er man kanskje blitt naturlig hårløs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg sagt at togli har skrevet noe galt? Jeg er bare lei av at Sør alltid rykker ut som Ridderen når togli er i diskusjoner med folk.

Kanskje Sør liker togli og at det ofte skaper engasjement? :) Sør og jeg er enig om mye og mangt - og veldig uenig om mye og mangt. Barbering av understell er en ting jeg ikke forstår at man kan ha noen mening om overhodet, annet enn det man liker selv:) men som det engasjerer!!! moro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Man kan jo ikke innrette verden slik at man ikke gjør det man ønsker, i redsel for at andre skulle finne på å gjøre det samme?''

? Du misforstår jo igjen. Hvis det var slik at intimbarbering - som jo er hovedtemaet i tråden - var et individuelt valg, hvorfor gjorde ikke alle det før det ble en trend?

Man hadde ikke tenkt tanken, så enkelt er det :) sånn var det i alle fall med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk dusjer med bikini/badebukser fordi det tar 10 sekunder for noen med en mobiltelefon å legge film av at folk dusjer ut på YouTube.

Med vennlig hilsen

Jepp sånn er det. Var et stort problem på skolen der vi bor. Det var kameraene de var redd for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, det er faktisk temmelig nytt. Det er ikke lenge siden det å ikke vise seg naken for andre jenter, kun var en problemstilling blant jenter med annen kulturell bakgrunn. At dette er en nærmest dagligdags problemstilling blant unge jenter, er i høyeste grad veldig nytt!

Så nytt at det, takk og pris, ikke har kommet hit hvor vi bor ennå. Men det varer nok ikke lenge, dessverre.

Jeg syns alle skulle fått lov å dusje bak forheng om de ville - jeg mener - HJEMME låser jeg døra når jeg dusjer, - mens man skal stå rett opp og ned og dusje sammen med vilt fremmede - eller prestekona, sykepleieren, eller ho i banken, på treningssenterene. Jeg syns det er ubekvemt og får ikke vasket meg like ulekkert som jeg gjør når jeg står alene i dusjen hjemme. Sjelden jeg kaster håret bakover og stønner vakkert som i såpereklamene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ikke at det er hår eller ikke hår som er årsaken til dette. Jeg har brukt det som eksempel på hvor beinharde krav ungene våre må leve opp til, og at de ikke egentlig fikser det særlig bra.

Hår er kanskje en medvirkende årsak, men det aner jeg ikke noe om.

Mitt engasjement gjelder ikke hår, spesielt, det gjelder alle kravene folk skal leve opptil i dag, og at det stadig kommer nye, nye, nye... I stedet for at pendelen svinger andre veien, og gir folk mer rom - enda "folk flest" kanskje til og med er enig i at det hadde vært bedre, i alle fall for den oppvoksende slekt.

Det verste kravet er jo at man er pålagt å blotte seg foran alle og enhver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Kanskje Sør liker togli og at det ofte skaper engasjement? :) Sør og jeg er enig om mye og mangt - og veldig uenig om mye og mangt. Barbering av understell er en ting jeg ikke forstår at man kan ha noen mening om overhodet, annet enn det man liker selv:) men som det engasjerer!!! moro!

''Barbering av understell er en ting jeg ikke forstår at man kan ha noen mening om overhodet, annet enn det man liker selv:) men som det engasjerer!!! moro!''

Ja det får'n si - se på oversikten over 10 siste innlegg ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scarlet O'Hara

Jeg forstår ikke at voksne kvinner gidder å diskutere dette engang jeg, enhver må jo bare gjøre hva man selv føler er mest behagelig. Og når det kommer til tenåringsjentene våre, ser jeg ikke på kroppshår som den helt store utfordringen heller jeg. Der har jeg latt det gå sin gang, jeg har aldri oppfordret henne til å fjerne kroppshår, men når saken har kommet på bane og hun har uttrykt ønske om å fjerne hår, har jeg på beste måte forsøkt å hjelpe henne og "lære" henne hvordan hun gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scarlet O'Hara

Ja, hadde det nå bare vært så uskyldige ting ungdommen kunne lese i avisa, hadde de levd i en perfekt verden, men slik er det dessverre ikke.

Godt svart, nickløsheletida - akkurat dette synes jeg er et fryktelig banalt tema å bruke så mye energi på å diskutere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderen

Kanskje Sør liker togli og at det ofte skaper engasjement? :) Sør og jeg er enig om mye og mangt - og veldig uenig om mye og mangt. Barbering av understell er en ting jeg ikke forstår at man kan ha noen mening om overhodet, annet enn det man liker selv:) men som det engasjerer!!! moro!

''Kanskje Sør liker togli og at det ofte skaper engasjement? :) ''

Biter meg i tunga og sitter på hendene for å ikke beskrive bildene jeg fikk i hodet. ;-)

Ok, innrømmer at det er kofferbilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...