Gå til innhold

NAV aksjonerte mot romfolk, fant 74 falske barn.


Mandolaika

Anbefalte innlegg

Joda, jeg kan gjerne svare, og det er så absolutt slettes ikke meningen å "gi" denne tråden som en gave til sør.

Men du, hva med å lese hva jeg skrev da?

Jeg husker med gru de mange og lange trådene med kverulering fra i fjor sommer ja.

Og det er DET jeg ikke gidder nå.

Samtidig så er det ment å være et "signal" til selve kverulanten her inne.

Han fikk gjentatte ganger (til det kjedsommelige) opplyst om at kansje Rom-folket_kan_ha_litt_skyld i at de er uønsket i stort sett alle land i hele Europa.

Og du, som trådstarter, bør vite at selve "headingen" på denne tråden er som en magnet på han som nå skal forsvare Rom-folket med alt det går an å kverulere med.

Jeg skulle gjerne vært med å diskutere temaet, men en viss person kupper som sagt alt av slike tråder.

Trist - men dog sant.

Litt imponert over hvor mye du kverulerer selv jeg, over at en tråd i det hele tatt er laget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 202
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    38

  • Goliath

    30

  • Nord og ned

    23

  • fineline

    16

Mest aktive i denne tråden

''NAV aksjonerte mot romfolk, fant 74 falske barn.

Du verden for en fantasi de har. Kjekt å vite hva skattepengene bl.a. går til.

http://www.dagbladet.no/2013/02/12/nyheter/trygd/bedrageri/innenriks/romfolk/25708164/ – Mandolaika

''

Å henge ut et folkeslag for det noen av dem gjør, er selvsagt ikke forskjellig fra å henge ut jøder/funksjonshemmede/kvinner/trygdede/alenemødre/muslimer/homofile av de årsakene som folk finner på å henge dem ut for. Det er en variant av jødehat, om du vil.

Det handler egentlig om man evner å se mennesker som individer, eller om man (på beste kommunist-maner) ser folk som grupper, og hvor folk dømmes etter hvilken gruppe de er i.

Og til de som nevner "Sør" nedenfor: Jeg er faktisk stolt over å kunne si at jeg står opp for homofile/jøder/muslimer/alenemødre osv - hvem det nå enn er som blir angrepet av hundepakken denne uken. I dag var det romfolk, i morgen er det jøder, dagen etter er det homofile.

Det er en evig runddans for å finne noen man kan trakassere og hetse. (Hvilken gruppe det er i dag er egentlig irrelevant.)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med de store o'Rom-folk trådene i minnet fra i fjor sommer, så vet jeg omtrent utviklingen på denne tråden.

Stakkars Rom-folk som er så trakassert bestanding.

En glemt gruppe som til stadighet får gjennomgå.

Her er "gave-tråden" til deg sør.

''Med de store o'Rom-folk trådene i minnet fra i fjor sommer, så vet jeg omtrent utviklingen på denne tråden.

Stakkars Rom-folk som er så trakassert bestanding. En glemt gruppe som til stadighet får gjennomgå.

Her er "gave-tråden" til deg sør. – orkerikkeidag

''

Trakassering av jøder/romfolk/homofile/svarte/kvinner er ikke akseptabelt, uansett årsak.

Punktum.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Sør overtar enhver tråd som dette, og kveler ethvert forsøk på å diskutere. *venter på angrep*. Drittlei.

''Enig. Sør overtar enhver tråd som dette, og kveler ethvert forsøk på å diskutere. *venter på angrep*. Drittlei. – Sara Bernard''

Hva er det du vil "diskutere"?

Vi vet at noen romfolk som er kriminelle. Mener du andre romfolk skal unngjelde for dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hulderen

''NAV aksjonerte mot romfolk, fant 74 falske barn.

Du verden for en fantasi de har. Kjekt å vite hva skattepengene bl.a. går til.

http://www.dagbladet.no/2013/02/12/nyheter/trygd/bedrageri/innenriks/romfolk/25708164/ – Mandolaika

''

Å henge ut et folkeslag for det noen av dem gjør, er selvsagt ikke forskjellig fra å henge ut jøder/funksjonshemmede/kvinner/trygdede/alenemødre/muslimer/homofile av de årsakene som folk finner på å henge dem ut for. Det er en variant av jødehat, om du vil.

Det handler egentlig om man evner å se mennesker som individer, eller om man (på beste kommunist-maner) ser folk som grupper, og hvor folk dømmes etter hvilken gruppe de er i.

Og til de som nevner "Sør" nedenfor: Jeg er faktisk stolt over å kunne si at jeg står opp for homofile/jøder/muslimer/alenemødre osv - hvem det nå enn er som blir angrepet av hundepakken denne uken. I dag var det romfolk, i morgen er det jøder, dagen etter er det homofile.

Det er en evig runddans for å finne noen man kan trakassere og hetse. (Hvilken gruppe det er i dag er egentlig irrelevant.)

Med vennlig hilsen

''Og til de som nevner "Sør" nedenfor: Jeg er faktisk stolt over å kunne si at jeg står opp for homofile/jøder/muslimer/alenemødre osv - hvem det nå enn er som blir angrepet av hundepakken denne uken. I dag var det romfolk, i morgen er det jøder, dagen etter er det homofile.''

Hadde du enda stått opp for alle som ble trakkasert, så hadde jeg vært ærbødig. Men det gjør du ikke. Tvert i mot er du f.eks. med på å hetse kristne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg kan gjerne svare, og det er så absolutt slettes ikke meningen å "gi" denne tråden som en gave til sør.

Men du, hva med å lese hva jeg skrev da?

Jeg husker med gru de mange og lange trådene med kverulering fra i fjor sommer ja.

Og det er DET jeg ikke gidder nå.

Samtidig så er det ment å være et "signal" til selve kverulanten her inne.

Han fikk gjentatte ganger (til det kjedsommelige) opplyst om at kansje Rom-folket_kan_ha_litt_skyld i at de er uønsket i stort sett alle land i hele Europa.

Og du, som trådstarter, bør vite at selve "headingen" på denne tråden er som en magnet på han som nå skal forsvare Rom-folket med alt det går an å kverulere med.

Jeg skulle gjerne vært med å diskutere temaet, men en viss person kupper som sagt alt av slike tråder.

Trist - men dog sant.

''Han fikk gjentatte ganger (til det kjedsommelige) opplyst om at kansje Rom-folket_kan_ha_litt_skyld i at de er uønsket i stort sett alle land i hele Europa.''

Du må gjerne forklare hvordan folk skal være kollektivt ansvarlig for det andre har gjort?

Dette er en gruppe mennesker som blir mest diskriminert i Europa, som ikke får jobb, som ikke har en sjanse til noe som helst - SELV FOR DE INDIVIDENE SOM MÅTTE PRØVE - fordi det er for mange fordommer mot dem.

Så (spørsmål nummer 2): hvordan har du tenkt å fikse dette?

(Jada, jeg vet det er lettere å diskutere Sør, men forsøk å svare disse to spørsmålene på en saklig måte.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Og til de som nevner "Sør" nedenfor: Jeg er faktisk stolt over å kunne si at jeg står opp for homofile/jøder/muslimer/alenemødre osv - hvem det nå enn er som blir angrepet av hundepakken denne uken. I dag var det romfolk, i morgen er det jøder, dagen etter er det homofile.''

Hadde du enda stått opp for alle som ble trakkasert, så hadde jeg vært ærbødig. Men det gjør du ikke. Tvert i mot er du f.eks. med på å hetse kristne.

''Hadde du enda stått opp for alle som ble trakkasert, så hadde jeg vært ærbødig. Men det gjør du ikke. Tvert i mot er du f.eks. med på å hetse kristne. – Hulderen''

Eksempler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der tror jeg jaggu jeg selv kunne funnet på om jeg var drittlei av å være lutfattig. Det overrasker meg at noen blir overrasket over at de som har lite/ingenting klarer å finne frem til løsninger som kan endre tilværelsen betraktelig. Hvorfor overraskes folk av at enkelte fattige bryter lover og med det gjør seg selv til kriminelle? Jeg mener, selv de som har nok i utgangspunktet, gjør seg jo til kriminelle for å skaffe seg mer enn nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der tror jeg jaggu jeg selv kunne funnet på om jeg var drittlei av å være lutfattig. Det overrasker meg at noen blir overrasket over at de som har lite/ingenting klarer å finne frem til løsninger som kan endre tilværelsen betraktelig. Hvorfor overraskes folk av at enkelte fattige bryter lover og med det gjør seg selv til kriminelle? Jeg mener, selv de som har nok i utgangspunktet, gjør seg jo til kriminelle for å skaffe seg mer enn nok.

''Det der tror jeg jaggu jeg selv kunne funnet på om jeg var drittlei av å være lutfattig. Det overrasker meg at noen blir overrasket over at de som har lite/ingenting klarer å finne frem til løsninger som kan endre tilværelsen betraktelig. Hvorfor overraskes folk av at enkelte fattige bryter lover og med det gjør seg selv til kriminelle? Jeg mener, selv de som har nok i utgangspunktet, gjør seg jo til kriminelle for å skaffe seg mer enn nok. – holahu''

Dette er et meget godt poeng - "vi" (storsamfunnet) diskriminerer romfolket på en måte som nesten savner parallell unntatt på tidlig 1930-tallet. De har omtrent "jobbnekt", man lager lover mot at e skal sove, eller eksistere i det hele tatt.

Man har kampanjer mot at de skal kunne tigge eller spille musikk, og så klager man over at noen av dem til slutt svindler. Hva skulle de gjøre?

Godt poeng fra deg!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lauring

''Det der tror jeg jaggu jeg selv kunne funnet på om jeg var drittlei av å være lutfattig. Det overrasker meg at noen blir overrasket over at de som har lite/ingenting klarer å finne frem til løsninger som kan endre tilværelsen betraktelig. Hvorfor overraskes folk av at enkelte fattige bryter lover og med det gjør seg selv til kriminelle? Jeg mener, selv de som har nok i utgangspunktet, gjør seg jo til kriminelle for å skaffe seg mer enn nok. – holahu''

Dette er et meget godt poeng - "vi" (storsamfunnet) diskriminerer romfolket på en måte som nesten savner parallell unntatt på tidlig 1930-tallet. De har omtrent "jobbnekt", man lager lover mot at e skal sove, eller eksistere i det hele tatt.

Man har kampanjer mot at de skal kunne tigge eller spille musikk, og så klager man over at noen av dem til slutt svindler. Hva skulle de gjøre?

Godt poeng fra deg!

Med vennlig hilsen

''diskriminerer romfolket på en måte som nesten savner parallell unntatt på tidlig 1930-tallet. ''

Og DER smalt jødekortet i bordet, ja. Helt etter skjemaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Enig. Sør overtar enhver tråd som dette, og kveler ethvert forsøk på å diskutere. *venter på angrep*. Drittlei. – Sara Bernard''

Hva er det du vil "diskutere"?

Vi vet at noen romfolk som er kriminelle. Mener du andre romfolk skal unngjelde for dem?

''Vi vet at noen romfolk som er kriminelle''

Vi vet at de fleste romfolk, altså sigøynere, er kriminelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest old lady

''Han fikk gjentatte ganger (til det kjedsommelige) opplyst om at kansje Rom-folket_kan_ha_litt_skyld i at de er uønsket i stort sett alle land i hele Europa.''

Du må gjerne forklare hvordan folk skal være kollektivt ansvarlig for det andre har gjort?

Dette er en gruppe mennesker som blir mest diskriminert i Europa, som ikke får jobb, som ikke har en sjanse til noe som helst - SELV FOR DE INDIVIDENE SOM MÅTTE PRØVE - fordi det er for mange fordommer mot dem.

Så (spørsmål nummer 2): hvordan har du tenkt å fikse dette?

(Jada, jeg vet det er lettere å diskutere Sør, men forsøk å svare disse to spørsmålene på en saklig måte.)

Og der var selveste sjefskverulaten på plass ja, med de gode gamle innøvde "argumentene".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest orkerikkeidag

''Han fikk gjentatte ganger (til det kjedsommelige) opplyst om at kansje Rom-folket_kan_ha_litt_skyld i at de er uønsket i stort sett alle land i hele Europa.''

Du må gjerne forklare hvordan folk skal være kollektivt ansvarlig for det andre har gjort?

Dette er en gruppe mennesker som blir mest diskriminert i Europa, som ikke får jobb, som ikke har en sjanse til noe som helst - SELV FOR DE INDIVIDENE SOM MÅTTE PRØVE - fordi det er for mange fordommer mot dem.

Så (spørsmål nummer 2): hvordan har du tenkt å fikse dette?

(Jada, jeg vet det er lettere å diskutere Sør, men forsøk å svare disse to spørsmålene på en saklig måte.)

Det er lett å svare deg : bare les om igjen de milelange trådene fra sommeren 2012. (Svarene blir de samme denne "sesongen", som forrige sesong.)

Sånn i tilfelle du har glemt alle de fornuftige forslagene som kom til en løsning av dette problemet.

Skolegang var nevnt så mange ganger, at du kan ikke ungått å ha lagt merke til det.

Senest i januar i år, ble det dukumentert ekstremt høyt fravær av rom-elever.

Som et resultat fra forrige sommer's invasjon, så ønsker politiet, og noen og 90 % av landets befolkning tiggerfrbud - slik de har måttet gjort i andre land.

Subject feltet i denne tråden gjelder svindel begått av rom-folk igjen. Du synes ikke det er en trend når det gjelder denne gruppen?

Det blir så til de grader travelt når du skal begynne å belære debattanter om enkelt individer her inne, at det grenser til det idiotiske.

Men en ting skal du ha - du greide, selv om jeg lovte meg selv - du dro meg igang - denne gangen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Vi vet at noen romfolk som er kriminelle''

Vi vet at de fleste romfolk, altså sigøynere, er kriminelle.

''Vi vet at de fleste romfolk, altså sigøynere, er kriminelle. – slabbedask''

1) Mener du vi skal avvike fra "uskyldig inntil det motsatte er bevist"?

2) Hvis du hadde vært født der, ville du sannsynligvis vært kriminell, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der var selveste sjefskverulaten på plass ja, med de gode gamle innøvde "argumentene".

''Og der var selveste sjefskverulaten på plass ja, med de gode gamle innøvde "argumentene". – old lady''

Ah, det vanlige personfokuset, siden du ikke evnet å svare på noen av spørsmålene.

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lett å svare deg : bare les om igjen de milelange trådene fra sommeren 2012. (Svarene blir de samme denne "sesongen", som forrige sesong.)

Sånn i tilfelle du har glemt alle de fornuftige forslagene som kom til en løsning av dette problemet.

Skolegang var nevnt så mange ganger, at du kan ikke ungått å ha lagt merke til det.

Senest i januar i år, ble det dukumentert ekstremt høyt fravær av rom-elever.

Som et resultat fra forrige sommer's invasjon, så ønsker politiet, og noen og 90 % av landets befolkning tiggerfrbud - slik de har måttet gjort i andre land.

Subject feltet i denne tråden gjelder svindel begått av rom-folk igjen. Du synes ikke det er en trend når det gjelder denne gruppen?

Det blir så til de grader travelt når du skal begynne å belære debattanter om enkelt individer her inne, at det grenser til det idiotiske.

Men en ting skal du ha - du greide, selv om jeg lovte meg selv - du dro meg igang - denne gangen også.

''Det er lett å svare deg : bare les om igjen de milelange trådene fra sommeren 2012. (Svarene blir de samme denne "sesongen", som forrige sesong.) Sånn i tilfelle du har glemt alle de fornuftige forslagene som kom til en løsning av dette problemet. Skolegang var nevnt så mange ganger, at du kan ikke ungått å ha lagt merke til det. Senest i januar i år, ble det dukumentert ekstremt høyt fravær av rom-elever.

Som et resultat fra forrige sommer's invasjon, så ønsker politiet, og noen og 90 % av landets befolkning tiggerfrbud - slik de har måttet gjort i andre land.

Subject feltet i denne tråden gjelder svindel begått av rom-folk igjen. Du synes ikke det er en trend når det gjelder denne gruppen? Det blir så til de grader travelt når du skal begynne å belære debattanter om enkelt individer her inne, at det grenser til det idiotiske. Men en ting skal du ha - du greide, selv om jeg lovte meg selv - du dro meg igang - denne gangen også. – orkerikkeidag''

Ja, hvis jeg ikke husker feil var det JEG som var den eneste som kom med et realistisk forslag om hvordan man kunne få dem i skole - med en artikkel fra NY Times om hvordan de faktisk klarte det i Spania.

1) Hvordan tror du de skal ha barn på skolen når de ikke har noe sted å bo?

At man ønsker "tiggerforbud" er omtrent som å ha et forbud mot å være fattig.

2) Hva forventer du de skal gjøre?

Ser frem til saklige svar på disse to spørsmålene. Du kan med fordel spare deg for det sedvanlige personfokuset ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Og til de som nevner "Sør" nedenfor: Jeg er faktisk stolt over å kunne si at jeg står opp for homofile/jøder/muslimer/alenemødre osv - hvem det nå enn er som blir angrepet av hundepakken denne uken. I dag var det romfolk, i morgen er det jøder, dagen etter er det homofile.''

Hadde du enda stått opp for alle som ble trakkasert, så hadde jeg vært ærbødig. Men det gjør du ikke. Tvert i mot er du f.eks. med på å hetse kristne.

''Hadde du enda stått opp for alle som ble trakkasert, så hadde jeg vært ærbødig.''

Det kan han jo ikke, han som er verdensmester i å trakkasere andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...