Gå til innhold

NAV aksjonerte mot romfolk, fant 74 falske barn.


Mandolaika

Anbefalte innlegg

''Hva med resten av innlegget til fineline? Jeg syntes det var knakende godt. Eller kan du ikke svare? – Sara Bernard''

En person som er degenerert til personangrep er det erfaringsmessig liten hensikt å bruke tid på.

''En person som er degenerert til personangrep er det erfaringsmessig liten hensikt å bruke tid på.''

Og det kommer fra en som skriver følgende til fineline:

''du er redusert til slike tåpeligheter''. Dette er personangrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 202
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    38

  • Goliath

    30

  • Nord og ned

    23

  • Sara Bernard

    16

De krever jo beinhardt å få bevare sin "kultur", og Sør synes de skal få lov å fortsette som de ønsker, og samtidig få sin del av kaka - som andre baker.

''De krever jo beinhardt å få bevare sin "kultur", og Sør synes de skal få lov å fortsette som de ønsker, og samtidig få sin del av kaka - som andre baker. – Sara Bernard''

Med tanke på at mellom 250000 og 500000 av dem ble drept i konsentrasjonsleire for ikke så lenge siden, og at hetsen og trakasseringen har fortsatt siden da, så er det egentlig ikke så rart mange av dem er litt skeptisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bor ikke disse i Bucuresti sør, men i Norge.

Her har de all verdens muligheter, men de har altså 8 ganger så høyt fravær enn andre elever.

http://www.nrk.no/programmer/radio/radiodokumentaren/1.10864811

Likevel, så messer du om trakasering og forfølging.

Disse er altså ikke forfulgt.

Og du forsvarer at de skal få knalle på med sin kultur som før.

Greit det, men vi lever i et samfunn der friske oppegående folk bør bidra.

Tåler du ikke høre disse meningene uten å kalle det trakassering, så skjønner du hvorfor folk skygger banen når du "overtar" disse trådene.

''Nå bor ikke disse i Bucuresti sør, men i Norge. ''

Nei, men som jeg skrev så skrev jeg om de som kommer fra Bukuresti. (Les tråden.)

Og ja, de som er i Norge blir tydeligvis også utsatt for trakassering, lenge før man vet hva individet har eller ikke har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at dette ble for vanskelig for deg sier ingenting annet enn at du ikke har argumenter. Kan ikke du pelle deg over på de andre nettstedene dine og harselere der med glattbarberte fruer? Det pleier å engasjere deg. Det neste blir diskusjon om hvorvidt det er kultur å barbere seg mellom tærne.

''Det at dette ble for vanskelig for deg sier ingenting annet enn at du ikke har argumenter. Kan ikke du pelle deg over på de andre nettstedene dine og harselere der med glattbarberte fruer? Det pleier å engasjere deg. Det neste blir diskusjon om hvorvidt det er kultur å barbere seg mellom tærne. – fineline''

Ja, din frie fantasi ble "for vanskelig" å koble som et argument.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja?

Altså, du skrev opprinnelig dette:

''Det er egentlig rimelig irrelevant hva de selv ønsker, så lenge de ikke har noen som helst realistisk mulighet til å bryte ut''

Og jeg svarte på dette, og brukte "de" i samme betydning.

Men selvsagt, når jeg bruker det samme ordet er det selvsagt feil. Bare du kan avgjøre hvilke ord som er ok å benytte. Det å føle seg berettiget til å diktere regler, som man selv ikke behøver å følge, er en lite tilllitsvekkende egenskap.

''

Og jeg svarte på dette, og brukte "de" i samme betydning.

Men selvsagt, når jeg bruker det samme ordet er det selvsagt feil. Bare du kan avgjøre hvilke ord som er ok å benytte. Det å føle seg berettiget til å diktere regler, som man selv ikke behøver å følge, er en lite tilllitsvekkende egenskap. – Sara Bernard''

Nei, jeg brukte "de" til å gjelde alle (fordi alle av "dem" risikerer å bli jevnlig utsatt for trakassering/hets), på grunn av hvem de ER.

Det er noe helt annet enn å si at "de" (altså, alle i den gruppen vi snakker om), gjør det samme, eller mener det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''En person som er degenerert til personangrep er det erfaringsmessig liten hensikt å bruke tid på.''

Og det kommer fra en som skriver følgende til fineline:

''du er redusert til slike tåpeligheter''. Dette er personangrep.

''. Dette er personangrep. – Mrs Doolittle''

Jeg legger merke til at du "glemte" å sitere det jeg svarte på!

Forståelig nok, for det hadde jo heller ødelagt det du påstod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt mange argumenter som andre har sett og kommentert. Har du? Eller, angriper du meg personlig?? Ja det gjør du og da ønsker du offerrolle. Kan ikke du nøye deg med den selvlagde helterollen som forsvarer for de du anser som svake og forsvarsløse. De har neppe bedt om ditt forsvar.

''Jeg har hatt mange argumenter som andre har sett og kommentert. Har du? Eller, angriper du meg personlig?? Ja det gjør du og da ønsker du offerrolle. Kan ikke du nøye deg med den selvlagde helterollen som forsvarer for de du anser som svake og forsvarsløse. De har neppe bedt om ditt forsvar. – fineline''

Det er imponerende at du i din fantasi "opphøyer" meg til både offer og helt. Det bør dog bemerkes at dette er noe du personlig har funnet på, og det har ikke noen basis i noe jeg har skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å heve deg over det, og gi et godt svar på argumentene hennes?

''Hva med å heve deg over det, og gi et godt svar på argumentene hennes? – Sara Bernard

''

Det er ikke noe der å svare på, bare usammenhengende prat om "hår mellom tærene", helter, offerroller og jeg vet ikke hva annet som blir trukket inn når folk ikke har rasjonelle argumenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde helt sikkert prøvd å skaffe meg en jobb, men jeg antar ingen ville ansatt meg om jeg var medlem i en folkegruppe som er uglesett her i landet....

Da har du fordommer mot alle arbeidsgivere i Norge. Klart du ville fått jobb om du virkelig ville!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Selvfølgelig har de mulighet til å få jobb om de virkelig ønsker. Det gjelder å ha fokus på det, fremfor å prøve å få lurt mest mulig ut fra NAV. – black wealch''

Nei, det har de selvfølgelig ikke, så lenge de stiller bakerst i omtrent alle køene hva angår jobbtilbud.

Køene for å få jobb finnes nesten ikke om du er villig til å ta enhver jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det tror jeg ikke du hadde. Du ville nok forsøkt å få deg en jobb.

Synes ikke vi skal unnskylde slikt som dette her! – black wealch''

OK, la oss (selv om det ikke var dem) anta at du er en av romfolket. Du er en av dem som faktisk vil jobbe.

Hvordan går du frem? Fortell...

Med vennlig hilsen

Først hadde jeg benyttet meg av et av de mange tilbudene om gratis utdannelse - møtt opp på skolen når jeg skulle, og fullført den.

Så hadde jeg kledd meg slik at jeg så ut som "folk flest" - og da mener jeg ikke stort mer enn "ren og pen" i tøyet.

Og så hadde jeg oppført meg slik det forventes av en arbeidssøkende, og søkt på jobber som jeg var kvalifisert for.

Når jeg så fikk en jobb, så hadde jeg møtt opp når jeg skulle, og gjort det som var forventet av meg - og sannsynligvis så mye mer som mulig.

Men hadde jeg faktisk vært en av romfolket, så ville jeg erfaringsmessig allerede feilet fullstendig på trinn 1 øverst.....hvilket all erfaring viser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''De krever jo beinhardt å få bevare sin "kultur", og Sør synes de skal få lov å fortsette som de ønsker, og samtidig få sin del av kaka - som andre baker. – Sara Bernard''

Med tanke på at mellom 250000 og 500000 av dem ble drept i konsentrasjonsleire for ikke så lenge siden, og at hetsen og trakasseringen har fortsatt siden da, så er det egentlig ikke så rart mange av dem er litt skeptisk...

Mange opplevde mye fælt under VW2 Sør.

Merkelig at det ser ut til å være bare er du og romfolket som ikke har klart å se fremover etter et par tre generasjoner har passert....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart at "deportering" løser alle problemer - not!

Så du mener at Norge skal være europas sosialkontor - og slippe inn alle som ønsker, men som ikke kan ta vare på seg selv, og gi de samme rettigheter som nordmenn flest?

Da bør du også være forberedt på å redusere kraftig på de goder du nå tar for gitt - og det gjelder ikke minst for dine barn og barnebarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Køene for å få jobb finnes nesten ikke om du er villig til å ta enhver jobb.

''Køene for å få jobb finnes nesten ikke om du er villig til å ta enhver jobb. – black wealch''

Gå på forum for folk med funksjonshemmede/psyk syke, og se om noen er enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''og føyer seg bare til rekken av ulike organiserte kriminelle handlinger fra ulike deler av den rombefolkningen som kommer til Norge under påskudd av å være her som turister som skal livnære seg på tigging.''

Turister og "arbeidstiggere" har ikke krav på trygdeytelser i Norge. Her er det snakk om medlemmer av Folketrygden. Like fullt graverende, og NAV bruker store ressurser på avdekke svindel fra både utenlandske og norske borgere.

Da forutsetter du at dette ikke er organisert kriminell virksomhet og et samarbeid mellom de fra romfolket som har krav på trygdeytelser og de som ikke har.

Min påstand er at det samarbeidet er svært omfattende mellom mange av gruppene - og kraftig økende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''..og det er merkelig at du ikke forstår at dine forsøk på å forsvare disse kriminelle elementene som snylter på det norske samfunn, kun medfører at folks motvilje mot dem (og deg) bare øker.

''

Akkurat det har jeg også tenkt mange ganger - jeg tror man gjør enhver sak en bjørnetjeneste ved å "over-argumentere". Tror mange som ligger på vippen til hva de mener i en sak blir skjøvet i stikk motsatt retning av hva f.eks. Sør prøver å forfekte ved at det blir så ensidig framstilt.

Det er ikke noe du bare behøver å tro. Forskning har vist at slik er det, og at det fungerer slik vesentlig "kraftigere" enn de fleste tror.

Så slik sett taler Sør sine meningsmotstanderes sak - all den tid han bidrar til at de før mer støtte, og han skyver de fleste andre fra seg - med unntak av et lite fåtalls "disipler".

Det er derfor en god grunn til å provosere Sør til å fortsette - og det er jo ikke akkurat vanskelig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Som et resultat fra forrige sommer's invasjon, så ønsker politiet, og noen og 90 % av landets befolkning tiggerfrbud - slik de har måttet gjort i andre land.''

I disse sakene er det ikke snakk om omreisende tiggere; for å ha rett på barnetrygd etc må man være registrert i Folkeregisteret etter gjeldende regler:

http://www.nav.no/Internasjonalt/Opphold+i+Norge

For ulike NAV-ytelser stilles det krav til fast bopel, tilknytning og at man har / har hatt skattbar inntekt i Norge før EØS-borgere:

http://www.nav.no/rettskildene/Forside/Hovednummer/153215.cms

Om barnetrygd og utenlandske arbeidstakere:

http://www.nav.no/Familie/Familie/Barnetrygd+og+kontantst%C3%B8tte+-+utenlandske+arbeidstakere+i+Norge.805383897.cms

Dette er like fullt grov kriminalitet, men i denne "saken" er det ikke omreisende som står bak.

Hvor godt kjent er du med organisert kriminalitet, og det samarbeidet det er mellom ulike grupper av romfolket?

Tror du ikke de vet å utnytte de muligheter som ligger i å trekke ut så mye som mulig av de rettigheter som de som har krav på trygdeytelser kan få?

Man skal være passe naiv for ikke å forstå at det er et stort nettverk med kriminell virksomhet i gang her og som ikke på noen måte er adskilt mellom de som er fastboende på en eller annen måte, og en del av de tilreisende.

Og uansett viser det jo bare hva store deler av romfolket er ute etter - uansett om de er tilreisende eller ikke. Å snylte på andre så godt det lar seg gjøre.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det at det er hjemmeavlede signøyere som står bak gjør bare argumentene dine enda tåpelige. – old man''

Nei, i tillegg til at det er "feil gruppe" som blir trakassert og hetset, betyr det faktisk at hele våset om å nekte folk fra Romania adgang til Norge enda mer idiotisk!

Den logikken din er noe av det minst logiske jeg noen gang har sett Sør.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig. I denne saken er det hjemavlede sigøynere av type Karoli eller Jansen det er snakk om.

Dermed forsvinner også unnskyldningen om at det er håpløs fattigdom som står bak, og som jeg regner med at enkelte kan få seg til å unnskylde den bedritne svindelen med.

Et veldig godt poeng :-)

Men samtidig er det naivt å tro at det ikke er et nært samarbeid mellom deler av det fastboende romfolket og de "besøkende" når det gjelder den organiserte kriminaliteten.

Men du har helt rett i at det sparker beina under en del av den argumentasjonen som føres fra de her som tror romfolket gjør slikt bare fordi de må - og ikke fordi det er hva de gjør, har gjort og lærer sine barn å gjøre - som en viktig del av deres (u)kultur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...