Gå til innhold

NAV aksjonerte mot romfolk, fant 74 falske barn.


Mandolaika

Anbefalte innlegg

Det er ikke noe du bare behøver å tro. Forskning har vist at slik er det, og at det fungerer slik vesentlig "kraftigere" enn de fleste tror.

Så slik sett taler Sør sine meningsmotstanderes sak - all den tid han bidrar til at de før mer støtte, og han skyver de fleste andre fra seg - med unntak av et lite fåtalls "disipler".

Det er derfor en god grunn til å provosere Sør til å fortsette - og det er jo ikke akkurat vanskelig :-)

''Så slik sett taler Sør sine meningsmotstanderes sak - all den tid han bidrar til at de før mer støtte, og han skyver de fleste andre fra seg - med unntak av et lite fåtalls "disipler''

Mannens misjonering, glødende enidighet og fanatisme, hans selvopphøyethet, samt den lille skaren av tilhengere gir assosiasjoner til Charles Manson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 202
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    38

  • Goliath

    30

  • Nord og ned

    23

  • fineline

    16

Mest aktive i denne tråden

Et veldig godt poeng :-)

Men samtidig er det naivt å tro at det ikke er et nært samarbeid mellom deler av det fastboende romfolket og de "besøkende" når det gjelder den organiserte kriminaliteten.

Men du har helt rett i at det sparker beina under en del av den argumentasjonen som føres fra de her som tror romfolket gjør slikt bare fordi de må - og ikke fordi det er hva de gjør, har gjort og lærer sine barn å gjøre - som en viktig del av deres (u)kultur.

''Men samtidig er det naivt å tro at det ikke er et nært samarbeid mellom deler av det fastboende romfolket og de "besøkende" når det gjelder den organiserte kriminaliteten.''

Mulig, men de der nok oppdelt i flere grener. Vet ikke om du så reportasjen på TV2 i sommer da en av Karoli-kjeltringene dro opp til Sognsvann for å bistå sine rumenske blodsbrødre? Latterligste opptrinn jeg har sett på lenge:

Men at sigøynere generelt er organsisert i en hiarkisk oppbygd bandittorgansisasjon er bevist over all rimelig tvil. Her er fra en landsby i Romania som viser hvordan kjeltringene på toppen av pyramiden lever:

Ikke mye fattigdom å spore der nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg har hatt mange argumenter som andre har sett og kommentert. Har du? Eller, angriper du meg personlig?? Ja det gjør du og da ønsker du offerrolle. Kan ikke du nøye deg med den selvlagde helterollen som forsvarer for de du anser som svake og forsvarsløse. De har neppe bedt om ditt forsvar. – fineline''

Det er imponerende at du i din fantasi "opphøyer" meg til både offer og helt. Det bør dog bemerkes at dette er noe du personlig har funnet på, og det har ikke noen basis i noe jeg har skrevet.

Jeg har ikke opphøyet deg til noe som helst, kun bemerket at du setter deg selv i slike roller, og roper så 'ulv, ulv -personangrep'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''. Dette er personangrep. – Mrs Doolittle''

Jeg legger merke til at du "glemte" å sitere det jeg svarte på!

Forståelig nok, for det hadde jo heller ødelagt det du påstod.

Kanskje du burde finne ut hva personangrep er og ikke kun lage dine egne definisjoner når det passer deg.

Du kan gjerne innrømme at du ikke hadde noen argumenter mot det jeg skrev og det er ikke noe uvanlig. Vi vet det alle sammen som leser her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hva med å heve deg over det, og gi et godt svar på argumentene hennes? – Sara Bernard

''

Det er ikke noe der å svare på, bare usammenhengende prat om "hår mellom tærene", helter, offerroller og jeg vet ikke hva annet som blir trukket inn når folk ikke har rasjonelle argumenter.

Er du god på å lære utenat? Du har neppe kommet deg gjennom skole med høye karakterer i resonnering som ikke heller ble gitt i de skolene du gikk på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cinnamongirl

Det er høyst sannsynlig vesentlig mer omfattende enn hva som er avdekket så langt, og ganske så sikkert vel organisert kriminalitet:

http://nrk.no/nyheter/distrikt/ostlandssendingen/1.10910642

Dette er ikke snakk om en fattig mor som gjør seg til kriminell for at barna skal få mat på bordet.

Dette er grov organisert kriminalitet i multimillioners klassen.

På den annen side så kan vi jo se litt positivt på det. Det er nok ikke så mange barn som ikke får gått på skole likevel.

Man trodde de eksisterte pga personnumre osv, men undret seg over at de aldri dukket opp på skolen. Så viser det seg at de har aldri eksistert :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde helt sikkert prøvd å skaffe meg en jobb, men jeg antar ingen ville ansatt meg om jeg var medlem i en folkegruppe som er uglesett her i landet....

Den folkegruppen er uglesett pga. levemåten. De som lever slik majoriteten gjør tilhører ikke lenger denne folkegruppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''. Dette er personangrep. – Mrs Doolittle''

Jeg legger merke til at du "glemte" å sitere det jeg svarte på!

Forståelig nok, for det hadde jo heller ødelagt det du påstod.

Og det sier han som antakeligvis er DOLs mest kreative kopier-og-lim-inn-personlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den annen side så kan vi jo se litt positivt på det. Det er nok ikke så mange barn som ikke får gått på skole likevel.

Man trodde de eksisterte pga personnumre osv, men undret seg over at de aldri dukket opp på skolen. Så viser det seg at de har aldri eksistert :-)

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Så slik sett taler Sør sine meningsmotstanderes sak - all den tid han bidrar til at de før mer støtte, og han skyver de fleste andre fra seg - med unntak av et lite fåtalls "disipler''

Mannens misjonering, glødende enidighet og fanatisme, hans selvopphøyethet, samt den lille skaren av tilhengere gir assosiasjoner til Charles Manson.

he-he...du er inne på noe der :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett logikk hos Sør??????

Ikke annet enn at han til stadighet bruker ordet, og viser like ofte at han ikke en gang har forstått hva det betyr :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men samtidig er det naivt å tro at det ikke er et nært samarbeid mellom deler av det fastboende romfolket og de "besøkende" når det gjelder den organiserte kriminaliteten.''

Mulig, men de der nok oppdelt i flere grener. Vet ikke om du så reportasjen på TV2 i sommer da en av Karoli-kjeltringene dro opp til Sognsvann for å bistå sine rumenske blodsbrødre? Latterligste opptrinn jeg har sett på lenge:

Men at sigøynere generelt er organsisert i en hiarkisk oppbygd bandittorgansisasjon er bevist over all rimelig tvil. Her er fra en landsby i Romania som viser hvordan kjeltringene på toppen av pyramiden lever:

Ikke mye fattigdom å spore der nei...

Joda - jeg er klar over at de "kriger" seg i mellom, og at det finnes ulike "småkonger" i de ulike grupperingene.

Men at det foregår utstrakt organisert kriminell virksomhet på kryss og tvers av ulike landegrenser er hevet over en hver tvil.

Og de som sitter øverst i hierarkiene har på ingen måte noen mangel på penger - men tvert om.

Schengen har bare bidratt til å gjøre det enda enklere for dem å drive sin kriminelle virksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På den annen side så kan vi jo se litt positivt på det. Det er nok ikke så mange barn som ikke får gått på skole likevel.

Man trodde de eksisterte pga personnumre osv, men undret seg over at de aldri dukket opp på skolen. Så viser det seg at de har aldri eksistert :-)

Hehe, ikke så galt at det ikke er godt for noe :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''

Og jeg svarte på dette, og brukte "de" i samme betydning.

Men selvsagt, når jeg bruker det samme ordet er det selvsagt feil. Bare du kan avgjøre hvilke ord som er ok å benytte. Det å føle seg berettiget til å diktere regler, som man selv ikke behøver å følge, er en lite tilllitsvekkende egenskap. – Sara Bernard''

Nei, jeg brukte "de" til å gjelde alle (fordi alle av "dem" risikerer å bli jevnlig utsatt for trakassering/hets), på grunn av hvem de ER.

Det er noe helt annet enn å si at "de" (altså, alle i den gruppen vi snakker om), gjør det samme, eller mener det samme.

Så klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''De krever jo beinhardt å få bevare sin "kultur", og Sør synes de skal få lov å fortsette som de ønsker, og samtidig få sin del av kaka - som andre baker. – Sara Bernard''

Med tanke på at mellom 250000 og 500000 av dem ble drept i konsentrasjonsleire for ikke så lenge siden, og at hetsen og trakasseringen har fortsatt siden da, så er det egentlig ikke så rart mange av dem er litt skeptisk...

Goddagmann økseskaft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hva med å heve deg over det, og gi et godt svar på argumentene hennes? – Sara Bernard

''

Det er ikke noe der å svare på, bare usammenhengende prat om "hår mellom tærene", helter, offerroller og jeg vet ikke hva annet som blir trukket inn når folk ikke har rasjonelle argumenter.

Ja, for det er alltid du som har siste ordet når det gjelder å avgjøre hvilke argumenter som er gyldige og ikke. Det verste er at du er helt blindet av ditt høye selvtillit, du bestemmer reglene, men trenger ikke selv følge dem.

Slike trekk har blitt grundig debattert særlig det siste 1,5 året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda - jeg er klar over at de "kriger" seg i mellom, og at det finnes ulike "småkonger" i de ulike grupperingene.

Men at det foregår utstrakt organisert kriminell virksomhet på kryss og tvers av ulike landegrenser er hevet over en hver tvil.

Og de som sitter øverst i hierarkiene har på ingen måte noen mangel på penger - men tvert om.

Schengen har bare bidratt til å gjøre det enda enklere for dem å drive sin kriminelle virksomhet.

''Og de som sitter øverst i hierarkiene har på ingen måte noen mangel på penger - men tvert om.''

Faktisk er så og si alle de rumenske sigynere som kommer til Norge relativt velstående i rumensk skala. Naive lettlurte idioter som gir disse penger burde lære mer om saken: http://www.oa.no/nyheter/article6156681.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg har hatt mange argumenter som andre har sett og kommentert. Har du? Eller, angriper du meg personlig?? Ja det gjør du og da ønsker du offerrolle. Kan ikke du nøye deg med den selvlagde helterollen som forsvarer for de du anser som svake og forsvarsløse. De har neppe bedt om ditt forsvar. – fineline''

Det er imponerende at du i din fantasi "opphøyer" meg til både offer og helt. Det bør dog bemerkes at dette er noe du personlig har funnet på, og det har ikke noen basis i noe jeg har skrevet.

''Det er imponerende at du i din fantasi "opphøyer" meg til både offer og helt.''

Det klarer du da fint selv? Er vel knapt noen her inne som er bedre på akkurat det enn du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du fordommer mot alle arbeidsgivere i Norge. Klart du ville fått jobb om du virkelig ville!

Du er naiv om du tror det stemmer... Jeg er selv døv og vet hvor utrolig vanskelig det er å få jobb om man er døv og uten talespråk (jeg er heldig siden jeg har normal tale, men mange døve venner av meg får aldri jobb). Er man medlem av en folkegruppe som har meget dårlig rykte, så kommer nok døve foran dem i køen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...