Gå til innhold

NAV aksjonerte mot romfolk, fant 74 falske barn.


Mandolaika

Anbefalte innlegg

''Mener du at Romfolket aldri har fått en sjanse? At vi burde åpne oss for deres livsstil, godta dem og la dem få trygdepenger selv om de ikke ønsker å bidra i samfunnet? Jeg mener, de ønsker jo faktisk ikke å bidra i samfunnet når ungene ikke skal gå på skole, og de ikke skal utdanne seg?

Hvorfor forsvarer du dem når de selv tviholder på sin kultur, men samtidig vil ha andres goder? – Sara Bernard''

I følge offisielle undersøkelser er romfolket det mest diskriminerte og forfulgte i Europa.

Det er egentlig rimelig irrelevant hva de selv ønsker, så lenge de ikke har noen som helst realistisk mulighet til å bryte ut.

Heller ikke "etnisk norske" foreldre som hadde bodd i kloakkrør i Bucuresti eller på gaten i Oslo hadde maktet å sende ungene på skolen.

''Heller ikke "etnisk norske" foreldre som hadde bodd i kloakkrør i Bucuresti eller på gaten i Oslo hadde maktet å sende ungene på skolen.''

Det finnes foreldre i alle etnisiteter som misbruker ungene sine, voldtar dem, slår dem, stjeler fra dem osv. Etnisitet er ingen forklaring på sosial status. Nasjonalitet er noe annet.

Det handler om å makte og nekte skolegang for ungene sine og det har romfolket gjort for menneskerettighetsdomstoler. Det finnes mange rundt om kring i Norge eller andre steder i verden som ikke makter å gå rettens vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 202
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    38

  • Goliath

    30

  • Nord og ned

    23

  • Sara Bernard

    16

''Heller ikke "etnisk norske" foreldre som hadde bodd i kloakkrør i Bucuresti eller på gaten i Oslo hadde maktet å sende ungene på skolen.''

Det finnes foreldre i alle etnisiteter som misbruker ungene sine, voldtar dem, slår dem, stjeler fra dem osv. Etnisitet er ingen forklaring på sosial status. Nasjonalitet er noe annet.

Det handler om å makte og nekte skolegang for ungene sine og det har romfolket gjort for menneskerettighetsdomstoler. Det finnes mange rundt om kring i Norge eller andre steder i verden som ikke makter å gå rettens vei.

''Det finnes foreldre i alle etnisiteter som misbruker ungene sine, voldtar dem, slår dem, stjeler fra dem osv. Etnisitet er ingen forklaring på sosial status. Nasjonalitet er noe annet.

Det handler om å makte og nekte skolegang for ungene sine og det har romfolket gjort for menneskerettighetsdomstoler. Det finnes mange rundt om kring i Norge eller andre steder i verden som ikke makter å gå rettens vei. – fineline''

Ja?

Du mener at XXX (romperson i Norge) er kollektivt ansvarlig for det andre har gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er egentlig rimelig irrelevant hva de selv ønsker, så lenge de ikke har noen som helst realistisk mulighet til å bryte ut''

Så de ønsker seg ikke egentlig å flakke rundt, ha sin frihet og ikke være bundet til noen nasjonalitet? De ønsker å bidra slik at de selv kan høste goder?

Eller?

''Så de ønsker seg ikke egentlig å flakke rundt, ha sin frihet og ikke være bundet til noen nasjonalitet? De ønsker å bidra slik at de selv kan høste goder?

Eller? – Sara Bernard''

"De"?

Tror du virkelig alle sammen mener det samme, tenker det samme, har samme mulighet, osv?

Så lenge de ikke har noen sjanse uansett hva de tenker og gjør, så betyr det jo ikke noe hva DE tenker. Det handler om hva flertallet av "oss" tenker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ser du jeg har påstått noe slikt?''

Ja jeg har sett det gang på gang og jeg er ikke alene om det. Det er tåpelig å stikke hodet i sanden som en struts og innbille seg at du alene kjenner en sannhet og alle vi andre er dumme som ikke deler dine oppfatninger av livet. Spesielt siden du aldri respekterer noe som helst og dyrker din egen heltestatus hvor du har plassert deg selv.

''Ja jeg har sett det gang på gang og jeg er ikke alene om det. Det er tåpelig å stikke hodet i sanden som en struts og innbille seg at du alene kjenner en sannhet og alle vi andre er dumme som ikke deler dine oppfatninger av livet. Spesielt siden du aldri respekterer noe som helst og dyrker din egen heltestatus hvor du har plassert deg selv. – fineline''

Så hyggelig at du har degenerert til personangrep, siden du ikke hadde argumenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med resten av innlegget til fineline? Jeg syntes det var knakende godt. Eller kan du ikke svare?

''Hva med resten av innlegget til fineline? Jeg syntes det var knakende godt. Eller kan du ikke svare? – Sara Bernard''

En person som er degenerert til personangrep er det erfaringsmessig liten hensikt å bruke tid på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det finnes foreldre i alle etnisiteter som misbruker ungene sine, voldtar dem, slår dem, stjeler fra dem osv. Etnisitet er ingen forklaring på sosial status. Nasjonalitet er noe annet.

Det handler om å makte og nekte skolegang for ungene sine og det har romfolket gjort for menneskerettighetsdomstoler. Det finnes mange rundt om kring i Norge eller andre steder i verden som ikke makter å gå rettens vei. – fineline''

Ja?

Du mener at XXX (romperson i Norge) er kollektivt ansvarlig for det andre har gjort?

Jens Stoltenberg er kollektiv ansvarlig for det norske samfunnet. Ser du ikke hvor tullete argumentene dine er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jens Stoltenberg er kollektiv ansvarlig for det norske samfunnet. Ser du ikke hvor tullete argumentene dine er?

''Jens Stoltenberg er kollektiv ansvarlig for det norske samfunnet. Ser du ikke hvor tullete argumentene dine er? – fineline''

...eh....???

Det er nå heller din (totale mangel) på argumenter som er tullete.

Sammenligningen din har overhodet intet felles med det som ble forsøkt diskutert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ja jeg har sett det gang på gang og jeg er ikke alene om det. Det er tåpelig å stikke hodet i sanden som en struts og innbille seg at du alene kjenner en sannhet og alle vi andre er dumme som ikke deler dine oppfatninger av livet. Spesielt siden du aldri respekterer noe som helst og dyrker din egen heltestatus hvor du har plassert deg selv. – fineline''

Så hyggelig at du har degenerert til personangrep, siden du ikke hadde argumenter.

Jeg har hatt mange argumenter som andre har sett og kommentert. Har du? Eller, angriper du meg personlig?? Ja det gjør du og da ønsker du offerrolle. Kan ikke du nøye deg med den selvlagde helterollen som forsvarer for de du anser som svake og forsvarsløse. De har neppe bedt om ditt forsvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jens Stoltenberg er kollektiv ansvarlig for det norske samfunnet. Ser du ikke hvor tullete argumentene dine er? – fineline''

...eh....???

Det er nå heller din (totale mangel) på argumenter som er tullete.

Sammenligningen din har overhodet intet felles med det som ble forsøkt diskutert.

Det at dette ble for vanskelig for deg sier ingenting annet enn at du ikke har argumenter. Kan ikke du pelle deg over på de andre nettstedene dine og harselere der med glattbarberte fruer? Det pleier å engasjere deg. Det neste blir diskusjon om hvorvidt det er kultur å barbere seg mellom tærne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Så de ønsker seg ikke egentlig å flakke rundt, ha sin frihet og ikke være bundet til noen nasjonalitet? De ønsker å bidra slik at de selv kan høste goder?

Eller? – Sara Bernard''

"De"?

Tror du virkelig alle sammen mener det samme, tenker det samme, har samme mulighet, osv?

Så lenge de ikke har noen sjanse uansett hva de tenker og gjør, så betyr det jo ikke noe hva DE tenker. Det handler om hva flertallet av "oss" tenker.

Ja?

Altså, du skrev opprinnelig dette:

''Det er egentlig rimelig irrelevant hva de selv ønsker, så lenge de ikke har noen som helst realistisk mulighet til å bryte ut''

Og jeg svarte på dette, og brukte "de" i samme betydning.

Men selvsagt, når jeg bruker det samme ordet er det selvsagt feil. Bare du kan avgjøre hvilke ord som er ok å benytte. Det å føle seg berettiget til å diktere regler, som man selv ikke behøver å følge, er en lite tilllitsvekkende egenskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hva med resten av innlegget til fineline? Jeg syntes det var knakende godt. Eller kan du ikke svare? – Sara Bernard''

En person som er degenerert til personangrep er det erfaringsmessig liten hensikt å bruke tid på.

Du kan altså ikke svare. Tenkte jeg det ikke!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ja jeg har sett det gang på gang og jeg er ikke alene om det. Det er tåpelig å stikke hodet i sanden som en struts og innbille seg at du alene kjenner en sannhet og alle vi andre er dumme som ikke deler dine oppfatninger av livet. Spesielt siden du aldri respekterer noe som helst og dyrker din egen heltestatus hvor du har plassert deg selv. – fineline''

Så hyggelig at du har degenerert til personangrep, siden du ikke hadde argumenter.

Hva med å heve deg over det, og gi et godt svar på argumentene hennes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg synes du snur det på hodet, og tar vekk ansvaret fra romfolket.

Man må yte og jobbe, ikke lure og snylte :-) – black wealch''

Joda, men det har man jo ikke noen sjanse til, så lenge man ikke har en realistisk mulighet til å få seg en jobb, uansett hvor mye de måtte ønske det, og hvor ofte de prøver.

Det er greit med ansvar, men det gir bare mening hvis man faktisk har mulighet til å få seg en jobb.

Med vennlig hilsen

Selvfølgelig har de mulighet til å få jobb om de virkelig ønsker. Det gjelder å ha fokus på det, fremfor å prøve å få lurt mest mulig ut fra NAV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig har de mulighet til å få jobb om de virkelig ønsker. Det gjelder å ha fokus på det, fremfor å prøve å få lurt mest mulig ut fra NAV.

De krever jo beinhardt å få bevare sin "kultur", og Sør synes de skal få lov å fortsette som de ønsker, og samtidig få sin del av kaka - som andre baker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonymdame

''Mener du at Romfolket aldri har fått en sjanse? At vi burde åpne oss for deres livsstil, godta dem og la dem få trygdepenger selv om de ikke ønsker å bidra i samfunnet? Jeg mener, de ønsker jo faktisk ikke å bidra i samfunnet når ungene ikke skal gå på skole, og de ikke skal utdanne seg?

Hvorfor forsvarer du dem når de selv tviholder på sin kultur, men samtidig vil ha andres goder? – Sara Bernard''

I følge offisielle undersøkelser er romfolket det mest diskriminerte og forfulgte i Europa.

Det er egentlig rimelig irrelevant hva de selv ønsker, så lenge de ikke har noen som helst realistisk mulighet til å bryte ut.

Heller ikke "etnisk norske" foreldre som hadde bodd i kloakkrør i Bucuresti eller på gaten i Oslo hadde maktet å sende ungene på skolen.

Nå bor ikke disse i Bucuresti sør, men i Norge.

Her har de all verdens muligheter, men de har altså 8 ganger så høyt fravær enn andre elever.

http://www.nrk.no/programmer/radio/radiodokumentaren/1.10864811

Likevel, så messer du om trakasering og forfølging.

Disse er altså ikke forfulgt.

Og du forsvarer at de skal få knalle på med sin kultur som før.

Greit det, men vi lever i et samfunn der friske oppegående folk bør bidra.

Tåler du ikke høre disse meningene uten å kalle det trakassering, så skjønner du hvorfor folk skygger banen når du "overtar" disse trådene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel svært få av de som er realister som blir overrasket over det.

Og nettopp derfor bør vi være så restriktive som mulig når det gjelder å slippe de fra romfolket, som ikke har økonomi til å livnære seg selv, inn i Norge. Norge hverken kan eller skal være europas sosialkontor.

Ergo medfører dette svært mye kriminalitet (som du selv påpeker), og den eneste reelle varige løsningen er å hindre at de dette gjelder ikke får tilgang til Norge.

Det er klart at "deportering" løser alle problemer - not!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det der tror jeg jaggu jeg selv kunne funnet på om jeg var drittlei av å være lutfattig. Det overrasker meg at noen blir overrasket over at de som har lite/ingenting klarer å finne frem til løsninger som kan endre tilværelsen betraktelig. Hvorfor overraskes folk av at enkelte fattige bryter lover og med det gjør seg selv til kriminelle? Jeg mener, selv de som har nok i utgangspunktet, gjør seg jo til kriminelle for å skaffe seg mer enn nok. – holahu''

Dette er et meget godt poeng - "vi" (storsamfunnet) diskriminerer romfolket på en måte som nesten savner parallell unntatt på tidlig 1930-tallet. De har omtrent "jobbnekt", man lager lover mot at e skal sove, eller eksistere i det hele tatt.

Man har kampanjer mot at de skal kunne tigge eller spille musikk, og så klager man over at noen av dem til slutt svindler. Hva skulle de gjøre?

Godt poeng fra deg!

Med vennlig hilsen

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg ikke du hadde. Du ville nok forsøkt å få deg en jobb.

Synes ikke vi skal unnskylde slikt som dette her!

Jeg hadde helt sikkert prøvd å skaffe meg en jobb, men jeg antar ingen ville ansatt meg om jeg var medlem i en folkegruppe som er uglesett her i landet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde helt sikkert prøvd å skaffe meg en jobb, men jeg antar ingen ville ansatt meg om jeg var medlem i en folkegruppe som er uglesett her i landet....

Du snur alt trill rundt på hue. De er jo uglesett nettopp fordi de aldri tar utdannelse og søker jobber, men livnærer seg av tyveri og svndel.

Den eneste norske sigøyneren som har giddet fullføre videregående skole noen sinne har for øvrig jobb, og vips...dermed faller ditt og Sørs absurde "argument" om fordommer og annet tøv dødt og makesløst til jorden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig har de mulighet til å få jobb om de virkelig ønsker. Det gjelder å ha fokus på det, fremfor å prøve å få lurt mest mulig ut fra NAV.

''Selvfølgelig har de mulighet til å få jobb om de virkelig ønsker. Det gjelder å ha fokus på det, fremfor å prøve å få lurt mest mulig ut fra NAV. – black wealch''

Nei, det har de selvfølgelig ikke, så lenge de stiller bakerst i omtrent alle køene hva angår jobbtilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...