Gå til innhold

NAV aksjonerte mot romfolk, fant 74 falske barn.


Mandolaika

Anbefalte innlegg

Å påvise organisert kriminalitet nok en gang fra en stor gruppe mennesker som tilhører romfolket er ikke trakasering Sør.

Dette dreier seg om kriminell svindel i multimillioner klassen, og føyer seg bare til rekken av ulike organiserte kriminelle handlinger fra ulike deler av den rombefolkningen som kommer til Norge under påskudd av å være her som turister som skal livnære seg på tigging.

Fakta er aldri trakasering Sør, og det er merkelig at du ikke forstår at dine forsøk på å forsvare disse kriminelle elementene som snylter på det norske samfunn, kun medfører at folks motvilje mot dem (og deg) bare øker.

Den samme konsekvens får også dine trakaseringer av de som påpeker disse fakta.

''..og det er merkelig at du ikke forstår at dine forsøk på å forsvare disse kriminelle elementene som snylter på det norske samfunn, kun medfører at folks motvilje mot dem (og deg) bare øker.

''

Akkurat det har jeg også tenkt mange ganger - jeg tror man gjør enhver sak en bjørnetjeneste ved å "over-argumentere". Tror mange som ligger på vippen til hva de mener i en sak blir skjøvet i stikk motsatt retning av hva f.eks. Sør prøver å forfekte ved at det blir så ensidig framstilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 202
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    38

  • Goliath

    30

  • Nord og ned

    23

  • Sara Bernard

    16

Det er lett å svare deg : bare les om igjen de milelange trådene fra sommeren 2012. (Svarene blir de samme denne "sesongen", som forrige sesong.)

Sånn i tilfelle du har glemt alle de fornuftige forslagene som kom til en løsning av dette problemet.

Skolegang var nevnt så mange ganger, at du kan ikke ungått å ha lagt merke til det.

Senest i januar i år, ble det dukumentert ekstremt høyt fravær av rom-elever.

Som et resultat fra forrige sommer's invasjon, så ønsker politiet, og noen og 90 % av landets befolkning tiggerfrbud - slik de har måttet gjort i andre land.

Subject feltet i denne tråden gjelder svindel begått av rom-folk igjen. Du synes ikke det er en trend når det gjelder denne gruppen?

Det blir så til de grader travelt når du skal begynne å belære debattanter om enkelt individer her inne, at det grenser til det idiotiske.

Men en ting skal du ha - du greide, selv om jeg lovte meg selv - du dro meg igang - denne gangen også.

''Som et resultat fra forrige sommer's invasjon, så ønsker politiet, og noen og 90 % av landets befolkning tiggerfrbud - slik de har måttet gjort i andre land.''

I disse sakene er det ikke snakk om omreisende tiggere; for å ha rett på barnetrygd etc må man være registrert i Folkeregisteret etter gjeldende regler:

http://www.nav.no/Internasjonalt/Opphold+i+Norge

For ulike NAV-ytelser stilles det krav til fast bopel, tilknytning og at man har / har hatt skattbar inntekt i Norge før EØS-borgere:

http://www.nav.no/rettskildene/Forside/Hovednummer/153215.cms

Om barnetrygd og utenlandske arbeidstakere:

http://www.nav.no/Familie/Familie/Barnetrygd+og+kontantst%C3%B8tte+-+utenlandske+arbeidstakere+i+Norge.805383897.cms

Dette er like fullt grov kriminalitet, men i denne "saken" er det ikke omreisende som står bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Som et resultat fra forrige sommer's invasjon, så ønsker politiet, og noen og 90 % av landets befolkning tiggerfrbud - slik de har måttet gjort i andre land.''

I disse sakene er det ikke snakk om omreisende tiggere; for å ha rett på barnetrygd etc må man være registrert i Folkeregisteret etter gjeldende regler:

http://www.nav.no/Internasjonalt/Opphold+i+Norge

For ulike NAV-ytelser stilles det krav til fast bopel, tilknytning og at man har / har hatt skattbar inntekt i Norge før EØS-borgere:

http://www.nav.no/rettskildene/Forside/Hovednummer/153215.cms

Om barnetrygd og utenlandske arbeidstakere:

http://www.nav.no/Familie/Familie/Barnetrygd+og+kontantst%C3%B8tte+-+utenlandske+arbeidstakere+i+Norge.805383897.cms

Dette er like fullt grov kriminalitet, men i denne "saken" er det ikke omreisende som står bak.

Det er riktig. I denne saken er det hjemavlede sigøynere av type Karoli eller Jansen det er snakk om.

Dermed forsvinner også unnskyldningen om at det er håpløs fattigdom som står bak, og som jeg regner med at enkelte kan få seg til å unnskylde den bedritne svindelen med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å påvise organisert kriminalitet nok en gang fra en stor gruppe mennesker som tilhører romfolket er ikke trakasering Sør.

Dette dreier seg om kriminell svindel i multimillioner klassen, og føyer seg bare til rekken av ulike organiserte kriminelle handlinger fra ulike deler av den rombefolkningen som kommer til Norge under påskudd av å være her som turister som skal livnære seg på tigging.

Fakta er aldri trakasering Sør, og det er merkelig at du ikke forstår at dine forsøk på å forsvare disse kriminelle elementene som snylter på det norske samfunn, kun medfører at folks motvilje mot dem (og deg) bare øker.

Den samme konsekvens får også dine trakaseringer av de som påpeker disse fakta.

''og føyer seg bare til rekken av ulike organiserte kriminelle handlinger fra ulike deler av den rombefolkningen som kommer til Norge under påskudd av å være her som turister som skal livnære seg på tigging.''

Turister og "arbeidstiggere" har ikke krav på trygdeytelser i Norge. Her er det snakk om medlemmer av Folketrygden. Like fullt graverende, og NAV bruker store ressurser på avdekke svindel fra både utenlandske og norske borgere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Som et resultat fra forrige sommer's invasjon, så ønsker politiet, og noen og 90 % av landets befolkning tiggerfrbud - slik de har måttet gjort i andre land.''

I disse sakene er det ikke snakk om omreisende tiggere; for å ha rett på barnetrygd etc må man være registrert i Folkeregisteret etter gjeldende regler:

http://www.nav.no/Internasjonalt/Opphold+i+Norge

For ulike NAV-ytelser stilles det krav til fast bopel, tilknytning og at man har / har hatt skattbar inntekt i Norge før EØS-borgere:

http://www.nav.no/rettskildene/Forside/Hovednummer/153215.cms

Om barnetrygd og utenlandske arbeidstakere:

http://www.nav.no/Familie/Familie/Barnetrygd+og+kontantst%C3%B8tte+-+utenlandske+arbeidstakere+i+Norge.805383897.cms

Dette er like fullt grov kriminalitet, men i denne "saken" er det ikke omreisende som står bak.

Ærlig talt, Angustina, komme her for å ødelegge en god runde av trakassering, hetsing og fordommer med kalde fakta!

Makan!

:)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, Angustina, komme her for å ødelegge en god runde av trakassering, hetsing og fordommer med kalde fakta!

Makan!

:)

Med vennlig hilsen

Latterlig pisspreik. Det gjør jo saken bare _verre_ at det er hjemavlede sigøynersvindlere født med gullskje i munnen i velferdstaten Norge som står bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er riktig. I denne saken er det hjemavlede sigøynere av type Karoli eller Jansen det er snakk om.

Dermed forsvinner også unnskyldningen om at det er håpløs fattigdom som står bak, og som jeg regner med at enkelte kan få seg til å unnskylde den bedritne svindelen med.

''Dermed forsvinner også unnskyldningen om at det er håpløs fattigdom som står bak, og som jeg regner med at enkelte kan få seg til å unnskylde den bedritne svindelen med.''

Det er relativt sjelden jeg skriver dette, men her er jeg heilt enig med deg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, Angustina, komme her for å ødelegge en god runde av trakassering, hetsing og fordommer med kalde fakta!

Makan!

:)

Med vennlig hilsen

Hehe, syns det er greit med litt nyansering og fakta ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hensatt

Latterlig pisspreik. Det gjør jo saken bare _verre_ at det er hjemavlede sigøynersvindlere født med gullskje i munnen i velferdstaten Norge som står bak.

Der er du inne på noe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest old man

Ærlig talt, Angustina, komme her for å ødelegge en god runde av trakassering, hetsing og fordommer med kalde fakta!

Makan!

:)

Med vennlig hilsen

'', komme her for å ødelegge en god runde av trakassering, hetsing og fordommer med kalde fakta!''

Det at det er hjemmeavlede signøyere som står bak gjør bare argumentene dine enda tåpelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'', komme her for å ødelegge en god runde av trakassering, hetsing og fordommer med kalde fakta!''

Det at det er hjemmeavlede signøyere som står bak gjør bare argumentene dine enda tåpelige.

''Det at det er hjemmeavlede signøyere som står bak gjør bare argumentene dine enda tåpelige. – old man''

Nei, i tillegg til at det er "feil gruppe" som blir trakassert og hetset, betyr det faktisk at hele våset om å nekte folk fra Romania adgang til Norge enda mer idiotisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det at det er hjemmeavlede signøyere som står bak gjør bare argumentene dine enda tåpelige. – old man''

Nei, i tillegg til at det er "feil gruppe" som blir trakassert og hetset, betyr det faktisk at hele våset om å nekte folk fra Romania adgang til Norge enda mer idiotisk!

Nonsens.

Hverken mer eller mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok dessverre gjort det samme om jeg var lutfattig og ikke visste om jeg hadde nok mat og klær til barna mine :/

Det tror jeg ikke du hadde. Du ville nok forsøkt å få deg en jobb.

Synes ikke vi skal unnskylde slikt som dette her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det tror jeg ikke du hadde. Du ville nok forsøkt å få deg en jobb.

Synes ikke vi skal unnskylde slikt som dette her!

''Det tror jeg ikke du hadde. Du ville nok forsøkt å få deg en jobb.

Synes ikke vi skal unnskylde slikt som dette her! – black wealch''

OK, la oss (selv om det ikke var dem) anta at du er en av romfolket. Du er en av dem som faktisk vil jobbe.

Hvordan går du frem? Fortell...

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det tror jeg ikke du hadde. Du ville nok forsøkt å få deg en jobb.

Synes ikke vi skal unnskylde slikt som dette her! – black wealch''

OK, la oss (selv om det ikke var dem) anta at du er en av romfolket. Du er en av dem som faktisk vil jobbe.

Hvordan går du frem? Fortell...

Med vennlig hilsen

Vasket meg, kledd meg rent og pent, tatt på meg smil og høflig tone og satt igang :-)

Om jeg ikke hadde utdannelse ville jeg starte med å spørre i butikker, vaskefirma etc. Ville jobbet iherdig og vist at jeg var pålitelig, og dermed jobbet meg "oppover".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasket meg, kledd meg rent og pent, tatt på meg smil og høflig tone og satt igang :-)

Om jeg ikke hadde utdannelse ville jeg starte med å spørre i butikker, vaskefirma etc. Ville jobbet iherdig og vist at jeg var pålitelig, og dermed jobbet meg "oppover".

''Vasket meg, kledd meg rent og pent, tatt på meg smil og høflig tone og satt igang :-)

Om jeg ikke hadde utdannelse ville jeg starte med å spørre i butikker, vaskefirma etc. Ville jobbet iherdig og vist at jeg var pålitelig, og dermed jobbet meg "oppover". – black wealch''

Hvordan skulle du "vasket deg" og "kledd meg rent og pent" hvis du sov på fortauet?

Det er jo dette som er realiteten for mange.

Og hvordan skulle du overkomme de intense fordommene som så mange har mot deg, når de ser/hører du er rom.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Vasket meg, kledd meg rent og pent, tatt på meg smil og høflig tone og satt igang :-)

Om jeg ikke hadde utdannelse ville jeg starte med å spørre i butikker, vaskefirma etc. Ville jobbet iherdig og vist at jeg var pålitelig, og dermed jobbet meg "oppover". – black wealch''

Hvordan skulle du "vasket deg" og "kledd meg rent og pent" hvis du sov på fortauet?

Det er jo dette som er realiteten for mange.

Og hvordan skulle du overkomme de intense fordommene som så mange har mot deg, når de ser/hører du er rom.

Med vennlig hilsen

Vasket meg på Mc Donald om så var.

Fordommene måttet jeg motbevise.

Om man er så negativ som deg, er det jo inget håp.. ;-) Se muligheter, ikke begrensninger :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Dermed forsvinner også unnskyldningen om at det er håpløs fattigdom som står bak, og som jeg regner med at enkelte kan få seg til å unnskylde den bedritne svindelen med.''

Det er relativt sjelden jeg skriver dette, men her er jeg heilt enig med deg ;-)

''Det er relativt sjelden jeg skriver dette, men her er jeg heilt enig med deg ;-)''

En bra begynnelse :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasket meg på Mc Donald om så var.

Fordommene måttet jeg motbevise.

Om man er så negativ som deg, er det jo inget håp.. ;-) Se muligheter, ikke begrensninger :-)

''Vasket meg på Mc Donald om så var.

Fordommene måttet jeg motbevise.

Om man er så negativ som deg, er det jo inget håp.. ;-) Se muligheter, ikke begrensninger :-) – black wealch''

Poenget er jo at du var den ærligste personen i verden, så ville du sannsynligvis ikke fått noen mulighet til å motbevise fordommene. Du ville ikke fått jobben (med overveldende stor sannsynlighet) - fordi du har ingen referanser, veldig mange har fordommer mot romfolk, du ser ut som om du har vasket deg på McDonalds og sovet på fortauet, etc.

Jeg ser muligheter, men jeg er realistisk. Nettopp fordi jeg ser mulighetene så synes jeg det er verd å lære av hva Spania gjorde for å integrere 700000 romfolk:

http://www.nytimes.com/2010/12/06/world/europe/06gypsy.html?_r=0

De er trolig de eneste i Europa som har fått det til så godt.

Men for at noen skal kunne ta muligheten, så må de først få muligheten!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Vasket meg på Mc Donald om så var.

Fordommene måttet jeg motbevise.

Om man er så negativ som deg, er det jo inget håp.. ;-) Se muligheter, ikke begrensninger :-) – black wealch''

Poenget er jo at du var den ærligste personen i verden, så ville du sannsynligvis ikke fått noen mulighet til å motbevise fordommene. Du ville ikke fått jobben (med overveldende stor sannsynlighet) - fordi du har ingen referanser, veldig mange har fordommer mot romfolk, du ser ut som om du har vasket deg på McDonalds og sovet på fortauet, etc.

Jeg ser muligheter, men jeg er realistisk. Nettopp fordi jeg ser mulighetene så synes jeg det er verd å lære av hva Spania gjorde for å integrere 700000 romfolk:

http://www.nytimes.com/2010/12/06/world/europe/06gypsy.html?_r=0

De er trolig de eneste i Europa som har fått det til så godt.

Men for at noen skal kunne ta muligheten, så må de først få muligheten!

Med vennlig hilsen

Jeg synes du snur det på hodet, og tar vekk ansvaret fra romfolket.

Man må yte og jobbe, ikke lure og snylte :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...