Gå til innhold

NAV aksjonerte mot romfolk, fant 74 falske barn.


Mandolaika

Anbefalte innlegg

''Vasket meg på Mc Donald om så var.

Fordommene måttet jeg motbevise.

Om man er så negativ som deg, er det jo inget håp.. ;-) Se muligheter, ikke begrensninger :-) – black wealch''

Poenget er jo at du var den ærligste personen i verden, så ville du sannsynligvis ikke fått noen mulighet til å motbevise fordommene. Du ville ikke fått jobben (med overveldende stor sannsynlighet) - fordi du har ingen referanser, veldig mange har fordommer mot romfolk, du ser ut som om du har vasket deg på McDonalds og sovet på fortauet, etc.

Jeg ser muligheter, men jeg er realistisk. Nettopp fordi jeg ser mulighetene så synes jeg det er verd å lære av hva Spania gjorde for å integrere 700000 romfolk:

http://www.nytimes.com/2010/12/06/world/europe/06gypsy.html?_r=0

De er trolig de eneste i Europa som har fått det til så godt.

Men for at noen skal kunne ta muligheten, så må de først få muligheten!

Med vennlig hilsen

Pisspreik. Av alle de tusenvis av sigøynerene som innvandret for flere hundre år siden, og har vært norske statsborgere i mange generasjoner, er det bare et par stykker som har giddet fullføre videregående, på tross av at de har lovfestet rett til utdannelse: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article707566.ece

Dine unnskyldninger og latterlige bortforklaringer for å legitimere lediggang og grov organsisert kriminalitet er patetisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 202
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    38

  • Goliath

    30

  • Nord og ned

    23

  • Sara Bernard

    16

Jeg synes du snur det på hodet, og tar vekk ansvaret fra romfolket.

Man må yte og jobbe, ikke lure og snylte :-)

''Jeg synes du snur det på hodet, og tar vekk ansvaret fra romfolket.

Man må yte og jobbe, ikke lure og snylte :-) – black wealch''

Joda, men det har man jo ikke noen sjanse til, så lenge man ikke har en realistisk mulighet til å få seg en jobb, uansett hvor mye de måtte ønske det, og hvor ofte de prøver.

Det er greit med ansvar, men det gir bare mening hvis man faktisk har mulighet til å få seg en jobb.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg synes du snur det på hodet, og tar vekk ansvaret fra romfolket.

Man må yte og jobbe, ikke lure og snylte :-) – black wealch''

Joda, men det har man jo ikke noen sjanse til, så lenge man ikke har en realistisk mulighet til å få seg en jobb, uansett hvor mye de måtte ønske det, og hvor ofte de prøver.

Det er greit med ansvar, men det gir bare mening hvis man faktisk har mulighet til å få seg en jobb.

Med vennlig hilsen

''Det er greit med ansvar, men det gir bare mening hvis man faktisk har mulighet til å få seg en jobb.''

Gidder man ikke gå på skole i den moderne verden får man selvsagt hellere ingen jobb: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article707566.ece

Slutt og lat som om du ikke vet fakta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg synes du snur det på hodet, og tar vekk ansvaret fra romfolket.

Man må yte og jobbe, ikke lure og snylte :-) – black wealch''

Joda, men det har man jo ikke noen sjanse til, så lenge man ikke har en realistisk mulighet til å få seg en jobb, uansett hvor mye de måtte ønske det, og hvor ofte de prøver.

Det er greit med ansvar, men det gir bare mening hvis man faktisk har mulighet til å få seg en jobb.

Med vennlig hilsen

''uansett hvor mye de måtte ønske det, og hvor ofte de prøver.''

Hva får deg til å tro at de ønsker det og prøver? Spørsmålet handler om vi skal akseptere at de ser på tigging og snylting som kultur som de viderefører. Romfolket ønsker ikke eller prøver å skaffe seg jobb uansett hvor mye du ønsker at de gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''uansett hvor mye de måtte ønske det, og hvor ofte de prøver.''

Hva får deg til å tro at de ønsker det og prøver? Spørsmålet handler om vi skal akseptere at de ser på tigging og snylting som kultur som de viderefører. Romfolket ønsker ikke eller prøver å skaffe seg jobb uansett hvor mye du ønsker at de gjør det.

''Hva får deg til å tro at de ønsker det og prøver? Spørsmålet handler om vi skal akseptere at de ser på tigging og snylting som kultur som de viderefører. Romfolket ønsker ikke eller prøver å skaffe seg jobb uansett hvor mye du ønsker at de gjør det. – fineline''

Det er nok mange som har gitt opp, for de ser jo allerede som unge at det ikke nytter.

Se bare hvor mange "etnisk norske barn" som faller ut av skolen, og de bor på fast sted, har alle fordeler, kommer med stor sannsynlighet til å få jobb. Likevel så er det mange som ikke "gidder" eller ikke evner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hva får deg til å tro at de ønsker det og prøver? Spørsmålet handler om vi skal akseptere at de ser på tigging og snylting som kultur som de viderefører. Romfolket ønsker ikke eller prøver å skaffe seg jobb uansett hvor mye du ønsker at de gjør det. – fineline''

Det er nok mange som har gitt opp, for de ser jo allerede som unge at det ikke nytter.

Se bare hvor mange "etnisk norske barn" som faller ut av skolen, og de bor på fast sted, har alle fordeler, kommer med stor sannsynlighet til å få jobb. Likevel så er det mange som ikke "gidder" eller ikke evner.

''Det er nok mange som har gitt opp, for de ser jo allerede som unge at det ikke nytter''

Og fantasiene dien vil ingen ende ta? http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article707566.ece

Den eneste som har giddet gå på skole Amanda Josef har idag arbeide.

Synd for deg. VELDIG synd for deg, da det til fulle beviser at alt du skriver om fordommer, at andre ser det ikke nytter, osv osv. er reindyrket bullshit og fri fantasering fra din side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Hva får deg til å tro at de ønsker det og prøver? Spørsmålet handler om vi skal akseptere at de ser på tigging og snylting som kultur som de viderefører. Romfolket ønsker ikke eller prøver å skaffe seg jobb uansett hvor mye du ønsker at de gjør det. – fineline''

Det er nok mange som har gitt opp, for de ser jo allerede som unge at det ikke nytter.

Se bare hvor mange "etnisk norske barn" som faller ut av skolen, og de bor på fast sted, har alle fordeler, kommer med stor sannsynlighet til å få jobb. Likevel så er det mange som ikke "gidder" eller ikke evner.

''Se bare hvor mange "etnisk norske barn" som faller ut av skolen, og de bor på fast sted, har alle fordeler, kommer med stor sannsynlighet til å få jobb. Likevel så er det mange som ikke "gidder" eller ikke evner.''

Det er ingen argumenter foruten at jeg ser bokstavelig talt ikke så mange barn som faller ut av skolen. Har ingen tro på at du 'ser' dem heller som sitter på nettet hele dagen.

Du kan umulig ha førstehåndskunnskap om alle folkegrupper og hva som er årsak eller sammenheng. Du kan anta og tro på samme måte som religiøse mennesker som du skriver så foraktelig om.

Å si at barn av romfolk har gitt opp noe som de aldri har tenkt på er mildt sagt tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Se bare hvor mange "etnisk norske barn" som faller ut av skolen, og de bor på fast sted, har alle fordeler, kommer med stor sannsynlighet til å få jobb. Likevel så er det mange som ikke "gidder" eller ikke evner.''

Det er ingen argumenter foruten at jeg ser bokstavelig talt ikke så mange barn som faller ut av skolen. Har ingen tro på at du 'ser' dem heller som sitter på nettet hele dagen.

Du kan umulig ha førstehåndskunnskap om alle folkegrupper og hva som er årsak eller sammenheng. Du kan anta og tro på samme måte som religiøse mennesker som du skriver så foraktelig om.

Å si at barn av romfolk har gitt opp noe som de aldri har tenkt på er mildt sagt tull.

''Det er ingen argumenter foruten at jeg ser bokstavelig talt ikke så mange barn som faller ut av skolen. Har ingen tro på at du 'ser' dem heller som sitter på nettet hele dagen.

Du kan umulig ha førstehåndskunnskap om alle folkegrupper og hva som er årsak eller sammenheng. Du kan anta og tro på samme måte som religiøse mennesker som du skriver så foraktelig om.

Å si at barn av romfolk har gitt opp noe som de aldri har tenkt på er mildt sagt tull. – fineline''

Foreldrene har akkurat samme erfaringen, og som du kan se fra flere av de hatefulle innleggene i denne tråden, så viser det jo hvor vanlig det er med fordommer mot romfolk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er ingen argumenter foruten at jeg ser bokstavelig talt ikke så mange barn som faller ut av skolen. Har ingen tro på at du 'ser' dem heller som sitter på nettet hele dagen.

Du kan umulig ha førstehåndskunnskap om alle folkegrupper og hva som er årsak eller sammenheng. Du kan anta og tro på samme måte som religiøse mennesker som du skriver så foraktelig om.

Å si at barn av romfolk har gitt opp noe som de aldri har tenkt på er mildt sagt tull. – fineline''

Foreldrene har akkurat samme erfaringen, og som du kan se fra flere av de hatefulle innleggene i denne tråden, så viser det jo hvor vanlig det er med fordommer mot romfolk.

''fordommer mot romfolk.''

Eneste som beviselig sprer usannheter=fordommer mot romfolk i denne tråden er du selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg synes du snur det på hodet, og tar vekk ansvaret fra romfolket.

Man må yte og jobbe, ikke lure og snylte :-) – black wealch''

Joda, men det har man jo ikke noen sjanse til, så lenge man ikke har en realistisk mulighet til å få seg en jobb, uansett hvor mye de måtte ønske det, og hvor ofte de prøver.

Det er greit med ansvar, men det gir bare mening hvis man faktisk har mulighet til å få seg en jobb.

Med vennlig hilsen

Mener du at Romfolket aldri har fått en sjanse? At vi burde åpne oss for deres livsstil, godta dem og la dem få trygdepenger selv om de ikke ønsker å bidra i samfunnet? Jeg mener, de ønsker jo faktisk ikke å bidra i samfunnet når ungene ikke skal gå på skole, og de ikke skal utdanne seg?

Hvorfor forsvarer du dem når de selv tviholder på sin kultur, men samtidig vil ha andres goder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er ingen argumenter foruten at jeg ser bokstavelig talt ikke så mange barn som faller ut av skolen. Har ingen tro på at du 'ser' dem heller som sitter på nettet hele dagen.

Du kan umulig ha førstehåndskunnskap om alle folkegrupper og hva som er årsak eller sammenheng. Du kan anta og tro på samme måte som religiøse mennesker som du skriver så foraktelig om.

Å si at barn av romfolk har gitt opp noe som de aldri har tenkt på er mildt sagt tull. – fineline''

Foreldrene har akkurat samme erfaringen, og som du kan se fra flere av de hatefulle innleggene i denne tråden, så viser det jo hvor vanlig det er med fordommer mot romfolk.

Hvor har du kunnskapen om foreldrenes erfaring fra? Du er langt i fra frelsende engel som er født til å synes synd på de minste brødrene og få dem til å bli frelst i himmelen.

Romfolket har i generasjoner tigget og stjålet penger og de krever sin rett til det igjennom menneskerettighetsdomstoler siden de mener at det er kultur. De nekter å la barna gå på skole, gifter dem når de er barn og/eller selger dem som prostituerte alt pga. kultur og menneskerettigheter å få lov og bevare sin kultur.

Det er naivt og enfoldig å mene at de har gitt opp for majoriteten og at "etnisk norske" er også late og da har romfolket unnskylding for sin latskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det tror jeg ikke du hadde. Du ville nok forsøkt å få deg en jobb.

Synes ikke vi skal unnskylde slikt som dette her! – black wealch''

OK, la oss (selv om det ikke var dem) anta at du er en av romfolket. Du er en av dem som faktisk vil jobbe.

Hvordan går du frem? Fortell...

Med vennlig hilsen

Fortell om romfolk som ønsker å jobbe. Kjenner du noen? Historisk sett så har slike individer sluttet å identifisere seg som romfolk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du kunnskapen om foreldrenes erfaring fra? Du er langt i fra frelsende engel som er født til å synes synd på de minste brødrene og få dem til å bli frelst i himmelen.

Romfolket har i generasjoner tigget og stjålet penger og de krever sin rett til det igjennom menneskerettighetsdomstoler siden de mener at det er kultur. De nekter å la barna gå på skole, gifter dem når de er barn og/eller selger dem som prostituerte alt pga. kultur og menneskerettigheter å få lov og bevare sin kultur.

Det er naivt og enfoldig å mene at de har gitt opp for majoriteten og at "etnisk norske" er også late og da har romfolket unnskylding for sin latskap.

Nettopp. Spikeren på hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener du at Romfolket aldri har fått en sjanse? At vi burde åpne oss for deres livsstil, godta dem og la dem få trygdepenger selv om de ikke ønsker å bidra i samfunnet? Jeg mener, de ønsker jo faktisk ikke å bidra i samfunnet når ungene ikke skal gå på skole, og de ikke skal utdanne seg?

Hvorfor forsvarer du dem når de selv tviholder på sin kultur, men samtidig vil ha andres goder?

''Hvorfor forsvarer du dem når de selv tviholder på sin kultur, men samtidig vil ha andres goder?''

Noen liker å se på seg selv som frelser, men igjennom tiden har slike blitt stengt inne. Kanskje på tide!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at Romfolket aldri har fått en sjanse? At vi burde åpne oss for deres livsstil, godta dem og la dem få trygdepenger selv om de ikke ønsker å bidra i samfunnet? Jeg mener, de ønsker jo faktisk ikke å bidra i samfunnet når ungene ikke skal gå på skole, og de ikke skal utdanne seg?

Hvorfor forsvarer du dem når de selv tviholder på sin kultur, men samtidig vil ha andres goder?

''Mener du at Romfolket aldri har fått en sjanse? At vi burde åpne oss for deres livsstil, godta dem og la dem få trygdepenger selv om de ikke ønsker å bidra i samfunnet? Jeg mener, de ønsker jo faktisk ikke å bidra i samfunnet når ungene ikke skal gå på skole, og de ikke skal utdanne seg?

Hvorfor forsvarer du dem når de selv tviholder på sin kultur, men samtidig vil ha andres goder? – Sara Bernard''

I følge offisielle undersøkelser er romfolket det mest diskriminerte og forfulgte i Europa.

Det er egentlig rimelig irrelevant hva de selv ønsker, så lenge de ikke har noen som helst realistisk mulighet til å bryte ut.

Heller ikke "etnisk norske" foreldre som hadde bodd i kloakkrør i Bucuresti eller på gaten i Oslo hadde maktet å sende ungene på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvorfor forsvarer du dem når de selv tviholder på sin kultur, men samtidig vil ha andres goder?''

Noen liker å se på seg selv som frelser, men igjennom tiden har slike blitt stengt inne. Kanskje på tide!!!!

Det er noe voldsomt narcissistisk over årevis med selvgode, nedlatende og selvopphøyende innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du kunnskapen om foreldrenes erfaring fra? Du er langt i fra frelsende engel som er født til å synes synd på de minste brødrene og få dem til å bli frelst i himmelen.

Romfolket har i generasjoner tigget og stjålet penger og de krever sin rett til det igjennom menneskerettighetsdomstoler siden de mener at det er kultur. De nekter å la barna gå på skole, gifter dem når de er barn og/eller selger dem som prostituerte alt pga. kultur og menneskerettigheter å få lov og bevare sin kultur.

Det er naivt og enfoldig å mene at de har gitt opp for majoriteten og at "etnisk norske" er også late og da har romfolket unnskylding for sin latskap.

''Du er langt i fra frelsende engel som er født til å synes synd på de minste brødrene og få dem til å bli frelst i himmelen.''

Ser du jeg har påstått noe slikt?

Ikke det...???

Med andre ord, du er redusert til slike tåpeligheter fordi du vet utmerket godt at du ikke har argumenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Du er langt i fra frelsende engel som er født til å synes synd på de minste brødrene og få dem til å bli frelst i himmelen.''

Ser du jeg har påstått noe slikt?

Ikke det...???

Med andre ord, du er redusert til slike tåpeligheter fordi du vet utmerket godt at du ikke har argumenter.

''Ser du jeg har påstått noe slikt?''

Ja jeg har sett det gang på gang og jeg er ikke alene om det. Det er tåpelig å stikke hodet i sanden som en struts og innbille seg at du alene kjenner en sannhet og alle vi andre er dumme som ikke deler dine oppfatninger av livet. Spesielt siden du aldri respekterer noe som helst og dyrker din egen heltestatus hvor du har plassert deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Mener du at Romfolket aldri har fått en sjanse? At vi burde åpne oss for deres livsstil, godta dem og la dem få trygdepenger selv om de ikke ønsker å bidra i samfunnet? Jeg mener, de ønsker jo faktisk ikke å bidra i samfunnet når ungene ikke skal gå på skole, og de ikke skal utdanne seg?

Hvorfor forsvarer du dem når de selv tviholder på sin kultur, men samtidig vil ha andres goder? – Sara Bernard''

I følge offisielle undersøkelser er romfolket det mest diskriminerte og forfulgte i Europa.

Det er egentlig rimelig irrelevant hva de selv ønsker, så lenge de ikke har noen som helst realistisk mulighet til å bryte ut.

Heller ikke "etnisk norske" foreldre som hadde bodd i kloakkrør i Bucuresti eller på gaten i Oslo hadde maktet å sende ungene på skolen.

''Det er egentlig rimelig irrelevant hva de selv ønsker, så lenge de ikke har noen som helst realistisk mulighet til å bryte ut''

Så de ønsker seg ikke egentlig å flakke rundt, ha sin frihet og ikke være bundet til noen nasjonalitet? De ønsker å bidra slik at de selv kan høste goder?

Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Du er langt i fra frelsende engel som er født til å synes synd på de minste brødrene og få dem til å bli frelst i himmelen.''

Ser du jeg har påstått noe slikt?

Ikke det...???

Med andre ord, du er redusert til slike tåpeligheter fordi du vet utmerket godt at du ikke har argumenter.

Hva med resten av innlegget til fineline? Jeg syntes det var knakende godt. Eller kan du ikke svare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...